Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ ZEYNEP ARIKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ ZEYNEP ARIKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ ZEYNEP ARIKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, bir amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır. Bunun için okul, arkadaşlık, oyun, spor, yemek, uyku vb. etkinliklerin dışında kalan zaman, ders çalışmak için ayrılır ve belli bir plan ve programa bağlanır.

3 PLANLI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI SİZE NE KAZANDIRACAK ? Yapmak istediğiniz her işe daha rahat zaman ayırırsınız ve daha huzurlu yaparsınız. Hangi dersi çalışacağınıza karar verememekten dolayı zaman kaybetmezsiniz. Günü gününe çalışarak sınav öncesi çalışma süresini kısaltmış olursunuz ve sınav paniğini önlersiniz. Çalışma veriminizi yükseltirsiniz.

4 BAŞARILI OLMAK… ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİLDİR! ETKİLİ ÇALIŞMAKTIR!

5 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NELERDİR? Amaçlarınızı belirleyin. Planlı çalışın. Zamanı verimli kullanın. Verimi azaltan etkenleri ortadan kaldırın. Uygun bir çalışma ortamı seçin. Dikkatinizi uyanık tutun. Derslere hazırlıklı gidin. Not tutun. Araç-Gereç ve kaynaklardan yararlanın. Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önleyin.

6 AMAÇLARINIZI BELİRLEYİN Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar.

7 PLANLI ÇALIŞIN

8 Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız “EVET" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz.

9 Bu tür bir durumla, yani aynı zamanda birden çok dersi çalışmayla yüz yüze geldiğinizde, derslerden her birinin üzerinizde yarattığı ruhsal baskı, bunlardan herhangi birine kendinizi tümüyle vermenizi engelleyerek ve verimsiz biçimde işlerden birini bırakıp ötekine atılmanıza neden olacaktır.

10 Bu tür kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “KARAR VERMEKLE" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; “NASIL", “NE ZAMAN" ve “NEREDE" çalışacağınıza karar vermek demektir.

11 ÖĞRENCİLER GÜNLÜK VE HAFTALIK BÖLÜMLERİ OLAN AYLIK ÇALIŞMA PLANLARINDA… Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacaklarını, Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceklerini, Sınav tarihlerini, Hazırlayacakları ödevlerin neler olduğunu ve zamanını, Planlarına aldıkları, ancak çeşitli nedenlerden ötürü zamanında yapamadıkları çalışmalarını ne zaman tamamlayacaklarını,

12 ÖĞRENCİLER GÜNLÜK VE HAFTALIK BÖLÜMLERİ OLAN AYLIK ÇALIŞMA PLANLARINDA… Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler. Günlük çalışma çizelgelerinde; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri gösterilmiş olmalıdır.

13 Çalışmaya başlayacağınız zaman kendinizi yorgun ve isteksiz hissederseniz çalışma saatlerinizi yanlış seçmişsiniz demektir. Bu durumda günlük çalışma çizelgenizde gerekli değişikliği yapmalısınız.

14 ZAMANI VERİMLİ KULLANIN

15 HER ÖĞRENCİNİN DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI FARKLIDIR Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.

16 Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi), acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir. VERİMİ AZALTAN ETKENLERİ ORTADAN KALDIRIN

17 UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİN

18 Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışılmalıdır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, sizin çalışmak için daha çok zaman yitirmenize neden olacaktır.

19 ORTAM DERS ÇALIŞMAYA UYGUN DEĞİLSE,DERS ÇALIŞMA…

20 DİKKATİNİZİ UYANIK TUTUN İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder.

21 DİKKATİN DAĞILMASINI ÖNLEYİCİ YÖNTEMLER Daima belirli yerlerde çalışmak, Gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, Sandalyede oturarak çalışmak, Masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, Çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, İşleri sıraya koymak, İşleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, Her seferinde bir çeşit işle çalışmak

22 DERSLERE HAZIRLIKLI GİDİN Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin durumda kalırsanız işlenen konuları anlamanız zorlaşır. Okula gelmeden önce, o gün işleyeceğiniz konuları gözden geçirmelisiniz. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırsınız, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarsınız.

23 NOT TUTUN Not tutarken; Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir.

24

25 NOT TUTUN Not tutarken; Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

26 ARAÇ-GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANIN Herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. Çizelge grafik, harita ve resimler, sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar.

27 ARALIKLI TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEYİN Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır: 1. Öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak: Öğrendiklerinizi yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını göreceksiniz, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaksınız. 2. Aralıklı olarak tekrar etmek: Aralıklı olarak yapacağınız tekrarlar sayesinde hem eski öğrendiklerinizi hatırlayacaksınız hem de sınavlara her an hazır durumda olacaksınız.

28

29


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ ZEYNEP ARIKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları