Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman

2 Max Weber’den esinlenmişlerdir. TEMSİLCİLERİ: R. Collins M. Archer Etkin çalışma, “öğrencinin zamanını, belirlenmiş hedefler ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı ve verimli bir şekilde kullanma”sıdır.

3 ETKİN ÇALIŞMA İÇİN ÖNEMLİ NOKTALAR  Zamanın iyi planlanması  Çalışma ortamının düzenlenmesi  Çalışma sürelerinin ve aralıklarının planlanması  Not tutma  Aktif dinleme  Hızlı ve etkili okuma  Özet çıkarma  Hafızayı (belleği) güçlendirme  Güdülenme

4 ZAMANI PLANLAMA

5 PLANLI ÇALIŞIN Bir Taban Standardınız Olsun PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK YILLIK

6 GÜNLER ZAMAN PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMA 1,5 saat Okul dönüşü Yemek Dinlenme Okul dönüşü Yemek Dinlenme Okul dönüşü Yemek Dinlenme ( Her Dersten 20şer Test) Okul dönüşü Yemek Dinlenme Okul dönüşü Yemek Dinlenme 40 dakika Günlük derslerin Tekrarı ve ödevler Günlük derslerin Tekrarı ve ödevler Günlük derslerin Tekrarı ve ödevler Günlük derslerin Tekrarı ve ödevler Dershane 10 dakika Dinlenme Oyun Sosyal Etkinlik Dinlenme Oyun Sosyal Etkinlik Dinlenme Oyun Sosyal Etkinlik Dinlenme Oyun Sosyal Etkinlik 40 dakika Matematik Tekrar ve Test çözme Türkçe Tekrar ve Test çözme Matematik Tekrar ve Test çözme Matematik Tekrar ve Test çözme Dershane 10 dakika Dinlenme 20 dakika İngilizce Tekrar ve Test çözme Fen bil. Tekrar ve Test Çözme Türkçe. Tekrar ve Test Çözme Sosyal B. Tekrar ve Test Çözme Türkçe Tekrar ve Test Çözme 20 dakika Dinlenme 20 dakika Ertesi gün derslerine hazırlık Dinlenme 30 dakika Kitap okuma ve yatış TOKİ ŞEHİT UZMAN Ç AVUŞ BAHADDİN ERTURHAN İLK Ö ĞRETİM OKULU HAFTALIK Ç ALIŞMA PLANI

7 Çalışma Ortamının Düzenlenmesi

8 1) ÇALIŞMA MASASI DIŞINDA DEĞİŞİK YERLERDE ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI YER DEĞİŞTİRMEDE FERAHLIK VARDIR DESELER DE İNANMA! DEĞİŞİK YERLERDE ÇALIŞMAYA ÇALIŞMA! “NEDEN?” DERSEN; ÇALIŞMA BİR ŞARTLANMA GEREKTİRİR. AYNI ZAMANLARDA, AYNI MEKANDA ÇALIŞMALIDIR.

9 2) DAĞINIK ODA DAĞINIK ZİHİN DAĞINIKLIK, İNSANIN KENDİSİNİ DERBEDER VE RAHATSIZ HİSSETMESİNE NEDEN OLACAĞI İÇİN BÖYLE BİR ORTAMDA ÇALIŞMAYA ÇALIŞMAK BOŞA ZAMAN HARCAMAKTIR. SİZ İYİSİ Mİ DÜZENLİ, DİKKATİNİZİ DAĞITACAK FAZLA OBJE OLMAYAN SADE BİR ODADA, MÜMKÜNSE BOŞ BİR DUVARA DÖNÜK ÇALIŞIN…

10 3) ÇALIŞMA KÖŞESİ SICACIK BİR ODA, ENGİN HAYAL DENİZLERİNE GÖTÜRECEK RENGARENK POSTERLERLE SÜSLÜ DUVARLAR, KULAKLARINDA WALKMAN, YUMUŞACIK BİR KOLTUK, SAĞINDA SOLUNDA YUMUŞACIK MİNDERLER VARSA…

11 “NE MUTLU SANA!!!” DEMEYECEĞİZ ! ÇÜNKÜ BU ORTAM VE ŞARTLARDA GÜZELCE UYUNUR VEYA DİNLENİLİR. AMACIN DERS ÇALIŞMAK İSE BUNUN İÇİN DAHA FARKLI BİR ORTAMA İHTİYACIN VAR…

12 DERECE ODA ISISI, DERLİ TOPLU BİR ODA, SESSİZ VE IŞIĞI YETERLİ DÜZEYDE BİR ÇALIŞMA MASASI VE MALZEMELERİN DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE MASANIN ÜZERİNDE İSE DERS ÇALIŞMAYA HAZIRSIN DEMEKTİR.!!!

13 4) TV İZLEYEREK YA DA MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK İLGİ, BÖLÜNDÜKÇE KALİTE KAYBINA UĞRAR. DERS ÇALIŞMAYA KONSANTRE OLABİLMEK, ONUNLA BAŞABAŞA OLMAYI GEREKTİRİR. DERS ZAMANI DERSTEN BAŞKA BİR ŞEYLE İLGİLENİRSENİZ, ENERJİNİZİ İKİYE BÖLECEĞİNİZDEN, VERİMİNİZ DÜŞER.

14 5) YATARAK, UZANARAK ÇALIŞMAK YAN GELİP YATARAK DERS ÇALIŞIRSANIZ, BAŞARI DA SİZİN İÇİN YAN GELİP YATACAKTIR. SİZİN İSTEDİĞİNİZ SONUÇ BU İSE, SORUN YOK. NOT ALMAK, ALTINI ÇİZMEK GİBİ DERS ÇALIŞMANIN GEREKLERİNİ YATARAK DA YAPABİLİYORSANIZ YİNE SORUN YOK.AMA SİZ SİZ OLUN, YATAĞI SADECE UYUMAK İÇİN KULLANIN…

15 6) ÇALIŞIRKEN BİR ŞEYLER ATIŞTIRMAK DERS ÇALIŞIRKEN KESİNLİKLE ATIŞTIRMAYIN. ÇÜNKÜ İNSAN BİR ŞEYLER YERKEN YAPTIĞI İŞTEKİ KONSANTRASYONUNU YİTİRDİĞİ GİBİ OTURDUĞU YERDE ATIŞTIRMAKTAN ÖTÜRÜ KİLO ALIR. ÇOK ACIKTIYSANIZ ARA VERİN. BÖYLECE HER ŞEYİ ZAMANINDA YAPMA ALIŞKANLIĞI DA KAZANIRSINIZ.

16 7) ÖNEMSİZ İŞLERLE VERİMLİ SAATLERİ HARCAMAK GÜNÜN EN ZİNDE, EN UYANIK OLDUĞUNUZ SAATLERİNİ DERS ÇALIŞMAYA AYIRIN. BENZER İŞLERİ BİRLEŞTİREREK YAP VE 5-15 DAKİKALIK KISA ZAMANLARI DEĞERLENDİR. BİLİYORSUN “VAKİT NAKİTTİR!”

17 8) TELEFON VE ARKADAŞLARA“HAYIR” DİYEMEMEK ARKADAŞLARININ SENİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMINA SIZMAK GİBİ BİR GAFLETE DÜŞMELERİ HALİNDE ONLARI UYARMALI, ANCAK BOŞ ZAMANLARINDA ONLARA ZAMAN AYIRABİLECEĞİNİ KESİN BİR DİLLE ANLATMALISIN.YİNE DE ISRARLI DAVRANANLAR OLURSA TELEFONU KAPAT. SENİ GERÇEKTEN SEVEN ARKADAŞLARININ SENİ BU KADAR ZORLAYACAĞINI DA SANMIYORUZ…

18 9)ÇALIŞMAYI SÜREKLİ ERTELEME ALIŞKANLIĞI SINAVLARI ERTELEME ŞANSINIZ YOK. YAŞAMI ERTELEMEK GİBİ BİR ŞANSINIZ DA YOK. ÖYLEYSE NEYİ ERTELİYORSUNUZ? ZAMAN AKIP GİDİYOR, SÜREKLİ GERİ SAYIMDASINIZ. AYLAR VAR DERKEN BİR DE BAKARSINIZ SADECE GÜNLER KALMIŞ VE TREN KAÇMIŞ. BU HATAYA HİÇ BİRİNİZİN DÜŞECEĞİNİ SANMIYORUZ AMA BİZ YİNE DE UYARALIM İSTEDİK…

19 ÇALIŞMA SÜRELERİNİN VE ARALIKLARININ PLANLANMASI

20 40-50 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

21 NOT ALMA

22 Derste not alırken kısaltmalar kullanınız. Uzun cümleler not almanız gerekiyorsa hem notunuzu almak hem de not üzerinde düşünmek için kendinize zaman tanımak için kısaltmalara fazlasıyla yer veriniz. Örneğin “ sözcklern sesli harflrinn brçoğnu yazmadn not alabilrsinz ” gibi. Notlarınızı renkli kalemlerle önem sırasına göre almaya özen gösteriniz. Notlarınızı uygun olan ilk fırsatta gözden geçiriniz.

23 AKTİF DİNLEME

24 Etkili dinleme, dinlerken o ana kadar söylenenlerden tahmin etmeyi içerir.

25 HIZLI VE ETKİLİ OKUMA

26

27 DAHA HIZLI VE ETKİLİ OKUMA Hızlı Okunan Yavaş Okunandan Daha İyi Anlaşılır. Göz Bir Satıra Odaklaşmaz. Okuma Sıçrama ve Kısa Süreli Sabitleşmeler Şeklinde Gerçekleşir. Hızlı Okuyan Bir Göz Bir Sayfada 500 Yerine 100 Sabitleme Yapar ve Daha Az Yorulur. Yavaş Okuyan Ağır ve Sıçramalı Okuduğu İçin Sıkılır ve Dikkati Daha Kolay Dağılır. Okuma Hızını Kelimeden Kelimeye Çıkarmak Mümkündür.

28 Hızlı Okuyan Daha iyi Anladığı İçin, Dikkatini Daha Uzun Sürdürür ve Çalışmak İçin Daha Çok Vakti Kalır. l Okuma Hızını Artıracak En Kolay Yol, Göze Bir Kalemle Yardımcı Olmaktır. Kalemin Satır Üzerinde Hareket Etmesi, Gözün de Kalemi İzlemesi Okuma Hızını Kelimeye Çıkarabilir. l Dudakları Kıpırdatarak Okumak, Okuma Hızını Düşürür. Bu Nedenle Kelime Gruplarını Okuyacak Şekilde Dikkati Toplamak Gerekmektedir.

29 ÖZET ÇIKARMA

30 Okuduğunu anlamanın göstergesidir. Özet çıkarma, metindeki temel hedefi, ana düşünceyi ve önemli bilgileri içerecek şekilde olmalıdır.

31 HAFIZAYI GÜÇLENDİRME

32 Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız. 24 saatte bu hatırladıklarımızın % 80 nini unuturuz

33 UNUTMA; Etkin öğrenmeme Tekrar etmeme Bilgileri eski veya yeni bilgilerle karıştırma Bilgileri veya anıları bilinçaltına atma Bilgileri kısa süreli belleğe kaydetme sonucu OLUR.

34 Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Öğrenilen konu Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

35 *20-40 Dk. Çalıştıktan Sonra 10 Dk. Tekrar Yapmak Gerekir. Her Çalışma Seansından Sonra 10 Dk. Dinlenmek Gerekir. Eğer Tekrar Yapılmazsa Öğrenilenlerin %80’ i Unutulur. Notların Tekrar Yazılması veya Tekrarlanması Hafızayı Güçlendirir. Düzenli Aralıklarla Tekrar Yapılması Hafızayı Güçlendirir. Yatmadan Önce ve Sabah, Gün İçinde Öğrenilenlerin Basit Tekrarı Unutmayı Engeller.

36 UYUMADAN ÖNCE YAPACAĞINIZ KISA BİR TEKRAR UNUTMANIZI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYECEKTİR…….

37 GÜDÜNLENME

38 YAPILAN HATALAR İşini angarya olarak görme, çalışmama Kendine göre sistem geliştirmeme Hatalarını görmezden gelme Sorunlarını bastırma,içinde yaşatma Gizli şansı olacağı düşüncelerine kapılma Başkaları için çalışıyor hissi içinde olma Çalışma,analiz,sentez,tekrar,transfer..gibi becerileri kazanma yerine işgüzarlık yapma Eksiklerini bulmayı ve gidermeyi başkalarından bekleme

39 YAPILAN HATALAR Nasıl başarılı olacağını arama yerine geçmişi,ailesini,okulunu,BAŞKALARINI suçlama. Çevresine bakarak olumsuz düşünmeye başlama Kendi bilinç,direnme gücünü arttırmayarak sürekli rahatsızlanma Çatışma ve stresi önleme yerine ben ne yapayım elimde değil diyerek tedbir almama Sağlık sorunlarını hafife alarak ilgilenmeme

40 YAPILAN HATALAR Geçmişinden getirdiği zararlı alışkanlıklarını devam ettirme. Kendini geliştirici ilişkileri kuramama,bu konuda rehberlik servisinden yardım almama

41 ÖNERİLER Önce konuları, formülleri, özellikleri, istisnalarını çalışınız. Örnek soruları çözünüz Çözemediğiniz sorular ile ilgili eksiklerinizi kaynaklarınızdan araştırıp not ediniz. Genel testleri çözünüz. Deneme ve öss sorularını çözünüz. Eksiklerinizi tamamlamak için sürekli bilinçli çalışma yapınız

42 ÖNERİLER Çabalarınızla çözemediğiniz soruları arkadaşlarınızla veya öğretmenlerinizle birlikte çözmeye çalışınız. Hiçbir çalışmayı ertelemeyiniz,vaktiniz varsa hemen çalışınız. Kendi özelliklerinizi mükemmel hale getiriniz ve kendinizle gurur duyunuz. Kendinize sürekli olumlu telkinlerde bulununuz. Önemli sözleri yazıları çalışma odanıza asınız

43 Önceliklerinizi sıralayın Ders mi çalışmanız gerekir Arkadaşlarla görüşmeniz mi gerekir Televizyon mu Futbol mu? Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın

44 Hayallerinizin gerçekleşmesini gereksiz bahanelerle ertelemeyin Soruların zorluğu Yeteneksizlik Öğretmenin adil davranmaması Çalıştığı yerlerden soru sormaması Yeterince çalışmamış olması O gün kendisini iyi hissetmemiş olması Şansının iyi gitmemiş olması

45 Başkalarının sizin hakkınızdaki düşünceleri azminizi kırmasın Ünlü Fransız romancı Balzac, ilk edebi ürünlerini bir dostu aracılığıyla, devrin önde gelen yazarlarından birine takdim ederek düşüncelerini öğrenmek istiyor. Yazar okumasını bitirdikten sonra üzgün, ümitsiz, acıyan ama içten bir edayla “Azizim,” diyor, “siz her işle meşgul olabilir, şansınızı her alanda deneyebilirsiniz. Ancak edebiyatla boşuna uğraşıp zaman kaybetmeyin.”

46 Sonra neler olduğunu, Balzac‘ın, edebiyatın hangi doruklarına tırmandığını bilenler bilir. Özellikle de Goriot Baba‘yı okuyanlar bilir….

47 En arkadaki “seyirci” adam “Bu sabah acelem yoktu.Otobüsten indikten sonra yavaş yavaş yürürken aynı otobüsten inen ve önümde yürüyen üç adamın davranışları dikkatimi çekti.En öndeki sanki arkasından biri kovalıyormuş gibi hızlı adımlarla yürüyordu. Arkasından gideni hayli geride bırakmıştı.Kendi kendime ‘bu adam kesinlikle hayatta başarılı olacaktır’ diye düşündüm. Onun arkasından yürüyen sakin adımlarla yürüyordu. Belki ‘bu adam da hayatta başarılı olabilir’ diye mırıldandım.En arkamdan gelen adamın sanki hiçbir amacı yokmuş gibi sağına soluna bakmıyor, sallana sallana yürüyordu.Onun için ise ‘işte hayatta hiç bir işe yaramayacak olan serseri’ diye düşündüm.Tam o anda bir gerçeğin farkına vardım. Ben bu adamlardan en sondakinin bile en gerisindeydim ve hiçbir şey yapmıyor sadece onları seyrediyordum.” En arkadaki “seyirci” adam olmuştum! Sevgili gençler sınavlara hazırlanırken arkadaki seyirci adam olmak istemiyorsak başarılı olabilmek için etkili çalışma tekniklerini bilmemiz gerekmektedir.Şunu hepimiz çok iyi biliyoruz ki:artık çok çalışan değil, verimli ders çalışanlar sınavlarda başarılı oluyorlar.

48 “İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün; hiçbir şey aşılamayacak kadar yüksekte değildir.” Anderson

49 İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları