Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hüray DEMİR Melis AVCI. Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmaya Başlayamıyorum.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hüray DEMİR Melis AVCI. Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmaya Başlayamıyorum."— Sunum transkripti:

1 Hüray DEMİR Melis AVCI

2 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum… Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

3 1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, 3. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 4. Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, 5. Başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama 1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, 3. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 4. Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, 5. Başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama

4

5 Çalışmamak için bahaneler icat ederek Yatarak Dersten derse,konudan konuya atlayarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Müzik dinleyerek Televizyon izleyerek Çalışma anında hayallere dalarak Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak Plansız programsız olarak Düzenli tekrarlar yapmadan

6

7 ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.

8 Planlı çalışmayan daha çok çalışır !

9 PLANLI DERS ÇALIŞMA HEM DERS ÇALIŞMAYA HEMDE DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YETERLİ VAKİT AYIRABİLMEK İÇİN GEREKLİDİR. HEM DERS ÇALIŞMAYA HEMDE DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YETERLİ VAKİT AYIRABİLMEK İÇİN GEREKLİDİR.

10 HERKESİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMI KENDİNE ÖZELDİR

11 HER DERSTEN ÇALIŞMANIZ GEREKEN KONULARI SAPTAYIN HER DERSTEN ÇALIŞMANIZ GEREKEN KONULARI SAPTAYIN ÇALIŞMANIZ GEREKEN DERSLERİ VE KONULARI HAFTANIN GÜNLERİNE BÖLEREK YERLEŞTİRİN ÇALIŞMANIZ GEREKEN DERSLERİ VE KONULARI HAFTANIN GÜNLERİNE BÖLEREK YERLEŞTİRİN OKULDAN GELİŞ ZAMANI İLE UYKUYA YATIŞ ZAMANI ARASINDA KALAN ZAMANI HESAPLAYIN OKULDAN GELİŞ ZAMANI İLE UYKUYA YATIŞ ZAMANI ARASINDA KALAN ZAMANI HESAPLAYIN

12 Çalışmalarınızda çeşitliliğe yer verin, uzun saatler boyu tek bir ders çalışmak yerine, bu zamanı bloklar halinde değişik derslere ve konulara ayırın..Çalışmalarınızda çeşitliliğe yer verin, uzun saatler boyu tek bir ders çalışmak yerine, bu zamanı bloklar halinde değişik derslere ve konulara ayırın.. Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayırmalısınız,Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayırmalısınız, Zor öğrendiğiniz derslere daha fazla zaman ayırmalısınız,Zor öğrendiğiniz derslere daha fazla zaman ayırmalısınız, Çalışma zamanınızı yavaş yavaş arttırmalısınız.Çalışma zamanınızı yavaş yavaş arttırmalısınız.

13 Dinlenme araları önemlidir !!! 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat2 saat Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi

14 Çalışma planınızı o günün derslerine koşullarına ve ihtiyaçlarına göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz.Çalışma planınızı o günün derslerine koşullarına ve ihtiyaçlarına göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Çalışma sürelerinin uzunluğunu derslerin özelliklerine göre düzenlemelisiniz.Çalışma sürelerinin uzunluğunu derslerin özelliklerine göre düzenlemelisiniz. Planınız ani durumlarda, çalışmanın değişik saatlere kaydırılmasına olanak verebilecek şekilde hazırlanmalıdır.Planınız ani durumlarda, çalışmanın değişik saatlere kaydırılmasına olanak verebilecek şekilde hazırlanmalıdır. PLANIN ESNEKLİĞİ

15 HERGÜN DÜZENLİ TEKRAR YAPIN İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar. Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.

16 Zamandan kazanmak için her şeyi tekrarlamak yerine konunun önemli kısımları tekrarlanmalıdır. Zamandan kazanmak için her şeyi tekrarlamak yerine konunun önemli kısımları tekrarlanmalıdır. Konular arasında mantıksal çıkarımlarda bulunarak veya neden sonuç ilişkileri kurarak çalıştıklarınızın kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz. Konular arasında mantıksal çıkarımlarda bulunarak veya neden sonuç ilişkileri kurarak çalıştıklarınızın kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.

17 Hafızanın işleyişi ve unutma 1 gün 2 gün 7 gün30 gün 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 20 dakika 1 saat 9 saat öğrenmenin başladığı nokta anında

18 ÖDEVLERİNİZİ MUTLAKA YAPIN DERSİ DERSTE ÖĞRENİN

19 NOT TUTUNUZ Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. 4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 6. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir. 6. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

20 Görsel İşitsel Kinestetik

21 Yazarken renkli kalemler kullanmalı. Ders dinlerken not tutmalı Harita, şema, video ve diğer görsel araçları kullanmalı Öğrenmeleri gereken materyalleri kendi planlamalı ve organize etmeli Gürültülü ve hareketli çevrede çalışamaz. Sıkıcı ve düzensiz bir ortamda çalışmak istemez Karmaşık konuları çeşitli çizimlere dönüştürsün.

22 Uzun süre sessiz okuyamaz. Ne öğrendiğinin birileri tarafından sorulmasını ister, şiir okumaktan, şarkı söylemekten hoşlanır. Daha çok konuşarak, tartışarak öğrenirler. Grup ve ikili çalışmalarda konuşma ve dinleme olanakları olduğu için iyi öğrenirler. Hafif sesli ortamlardan hoşlanır. Önemli konuları yüksek sesle okusun/tekrar etmeli.

23 Çalışırken hareket etmesi engellenmemeli. Canlandırma, taklit yaparak, gezerek ve performansa dayalı öğrenmeyle daha iyi öğrenir. Küçük tartışma grupları ile öğrenir. Yaparak yaşayarak öğrenme dediğimiz yöntemlerin kullanılması gerekir Uzun süre oturamaz, çalışırken sık sık ara vermeye gereksinim duyabilir Dersini ileri geri yürüyerek yüksek sesle okuyarak çalışsın. Çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilmeli

24 DERS ÇALIŞMA ORTAMINIZI DÜZENLEYİN ODA VEYA ÇALIŞMA KÖŞESİ AYARLAYIN ODA VEYA ÇALIŞMA KÖŞESİ AYARLAYIN BOYUNUZA UYGUN BİR MASA VE SANDALYE EDİNİN BOYUNUZA UYGUN BİR MASA VE SANDALYE EDİNİN MASANIZ CAM KENARINDA OLMAMALI MASANIZ CAM KENARINDA OLMAMALI

25 ÇALIŞIRKEN MÜZİK DİNLEMEYİN ÇALIŞIRKEN MÜZİK DİNLEMEYİN ÇALIŞMA MASASINDA SADECE DERS ÇALIŞIN ÇALIŞMA MASASINDA SADECE DERS ÇALIŞIN ISI, IŞIK, SESSİZLİK AÇISINDAN DÜZENLEME YAPIN ISI, IŞIK, SESSİZLİK AÇISINDAN DÜZENLEME YAPIN

26

27


"Hüray DEMİR Melis AVCI. Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmaya Başlayamıyorum." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları