Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ Özlem ÇAVUŞOĞLU Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ Özlem ÇAVUŞOĞLU Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi."— Sunum transkripti:

1 SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ Özlem ÇAVUŞOĞLU Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi 30/05/12

2 1. DOĞRUDAN SINIF GEÇME 1. DOĞRUDAN SINIF GEÇME Ders yılı ya da ortalama yükseltme sınavları sonunda tüm derslerden başarılı olan öğrenciler doğrudan sınıfı geçer. Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?

3 2. YIL SONU ORTALAMASI İLE SINIF GEÇME 2. YIL SONU ORTALAMASI İLE SINIF GEÇME Fen Liselerinde 3,50 Anadolu Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri 3.00 Genel Lise Meslek ve Teknik Liselerinde 2.50 Orta öğretim kurumlarının tamamında yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılmayacak ders “Dil ve Anlatım” dersidir. Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?

4 DerslerDers Saati Yıl Sonu NotuKredi Beden2510 Biyoloji212 ORTALAMA İLE GEÇTİ Coğrafya236 Dil ve Anlatım326 Din155 Fizik212 ORTALAMA İLE GEÇTİ İngilizce6424 Kimya212 ORTALAMA İLE GEÇTİ Matematik4416 Müzik155 Tarih212 ORTALAMA İLE GEÇTİ Türk Edebiyatı Seçmeli TOPLAM393,00117 kredi Sağlık Bil.

5 3. SORUMLU SINIF GEÇMEK 3. SORUMLU SINIF GEÇMEK  Doğrudan veya yıl sonu başarı ortalaması ile sınıf geçemeyen öğrencilerden; 9 uncu sınıfta en fazla 3, 9 uncu sınıfta en fazla 3, sınıflarda ise en fazla 2 dersten başarısız olanlar sorumlu olarak bir üst sınıfa devam ederler sınıflarda ise en fazla 2 dersten başarısız olanlar sorumlu olarak bir üst sınıfa devam ederler.  Ancak alt sınıflarda dahil 5 den fazla sorumlu dersi bulunanlar başarısız sayılırlar.  Sorumluluk, o dersin SORUMLULUK SINAVINDA BAŞARILI OLUNMASI halinde kalkar. Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?

6 Sorumluluğun Kalkması Sorumluluk Sınavı sonunda o dersten en az “geçer” not (2.00) alındığında o dersle ilgili sorumluluk kalkar. (Dersin en son notu, karne notuyla sınavda aldığı notun aritmetik ortalamasıdır.)

7 BİR DERSTEN BAŞARILI SAYILMA Birinci Dönem Notu İkinci Dönem NotuYıl Sonu NotuSonuç 22 2Başarılı 2 1 2Başarısız 0 32Başarılı 02 1Başarısız

8 Ortalama Yükseltme Sınavı nedir? Öğrenci zayıf derslerinden veya ortalamasını yükseltmek için “Ortalama Yükseltme Sınavı”na girebilir. Yıl sonu başarı ortalamasına bakılmaksızın her öğrenci ders yılı sonunda İSTEDİĞİ EN FAZLA 4 DERSTEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİREBİLİR. Bu derslerle ilgili not ortalaması ise, karnedeki yıl sonu notu ile sınavda aldığı notun aritmetik ortalamasıdır. Örneğin, Coğrafya dersinin yıl sonu notu : 0 Ortalama yükseltme sınavında alınan not: 2 Coğrafya dersinin en son ortalaması :1 olacaktır. Bu öğrenci ortalama yükseltme sınavından 2 yani geçer not aldığı için coğrafya dersinden geçti sayılır.

9 DERS SEÇİMİ NEDİR? Ders seçimi eğitim öğretim yılında başlayan yeni bir uygulamadır. Bu uygulamaya göre 9. sınıfı başarıyla bitiren öğrenciler 10. sınıfta görecekleri BAZI dersleri seçebileceklerdir. Öğrenci hangi mesleğe yönelmek istiyorsa ona uygun dersleri seçebilir. 9

10 Ders seçimi sisteminde öğrenim gören öğrencilerin belli bir alanı olmadığı için istediği üniversitenin istediği bölümünü PUANI DÜŞMEDEN tercih edebileceklerdir. Fakat tek bir şartla… O bölümün gerekli gördüğü LYS sınavına/sınavlarına girmek koşuluyla istenen bölüm tercih edilebilir. 10

11 HANGİ DERSLERİ SEÇMELİYİM? Üniversitelerin hangi bölümlerinin hangi puan türüyle öğrenci alacağı bellidir. İstediğiniz bölümü kazanmak için size hangi ders lazımsa kendinizi o yönde yetiştirmelisiniz. Yani 10. sınıftan itibaren istediğiniz bölüm ile ilgili dersleri seçerek bu derslerde uzmanlaşmalısınız. İstediğiniz mesleklerin hangi derslerle ilişkili olduğunu bilmeniz bu noktada çok önemlidir. 11

12 DERS SEÇİMİ NE ZAMAN YAPILACAK? Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar yapılabilir. 12

13 DERS SEÇMEK İÇİN ÖN KOŞUL VAR MI? 10. sınıfta görmek istediğiniz dersleri seçerken herhangi bir ön koşul istenmeyecektir. Alan seçimi uygulamasında öğrencinin gitmek istediği alana kaynaklık eden derslerin zayıf olmaması isteniyordu. Ders seçimi sisteminde böyle bir şart aranmamaktadır. 13

14 10. SINIFTA HANGİ DERSLER VAR?  10. SINIFTAKİ DERSLERİ; ORTAK DERSLER Tüm öğrencilerin görmesi zorunlu olan derslerdir. 1. GRUP SEÇMELİ DERSLER Girmek istediğiniz LYS sınavına göre seçebileceğiniz derslerdir. 2. GRUP SEÇMELİ DERSLER LYS sınavında çıkmayacak, daha çok genel kültür tarzında alınması zorunlu olan seçmeli derslerdir. 14

15 ANADOLU LİSESİ DERS TÜRLERİ ORTAK DERSLER

16 ANADOLU LİSESİ DERS TÜRLERİ SEÇMELİ DERSLER

17 DİĞER SEÇMELİ DERSLER SIRA DERSLERHAFTALIK DERS SAATİ 1 BİLGİ KURAMI1-2 2 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI1 3 SOSYAL ETKİNLİK1 4 PROJE HAZIRLAMA1 5 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ1-2 6 İŞLETME2 7 EKONOMİ2 8 GİRİŞİMCİLİK1 9 ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER2 11 YÖNETİM BİLİMİ2 12 DİKSİYON VE HİTABET1 13 SANAT TARİHİ2 14 ALMAN EDEBİYATI İNGİLİZ EDEBİYATI1-2 17

18 DERSLERİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? DERSLERİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? İstediği mesleğe ve o mesleğe ait eğitimini alabileceği üniversite bölümüne uygun LYS sınav içeriklerine göre ders seçmelisiniz. Bunun için; Çocuğumuzun ilgilerini, Yeteneklerini, Başarabildiği dersleri, Onun isteklerini göz önüne almalıyız. 18

19 SORULAR/CEVAPLAR SEÇTİĞİ DERSLERİ DEĞİŞTİREBİLİYOR MUYUZ? Seçtiğiniz dersleri ders yılı içerisinde değiştiremezsiniz. Bir sonraki ders yılında farklı dersler seçebilirsiniz. MESLEK SEÇİMİNDE KARARSIZLIK YAŞIYOR. AVUKAT DA OLMAK İSTİYOR MÜHENDİS DE. HANGİ DERSLERİ SEÇMELİYİZ? Kararsızlık yaşayanlar diğer mesleği de kapsayacak dersleri de seçerlerse olası kayıpları engellemiş olurlar. 19

20 Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sınavda yer alacak testler 1. Türkçe testi 2. Temel Matematik testi 3. Sosyal Bilimler testi 4. Fen Bilimleri testi Yeni Sınav Sistemi

21 LYS-1 LYS-3 LYS-4 LYS-5 LYS-2 Yeni Sınav Sistemi

22 MATEMATİK - FEN PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

23 YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-2 ( Fizik + Kimya + Biyoloji ) Türkçe Temel Mat.SosyalFenMatGeoFizikKimyaBiyo Prog. Say ı s ı Kont. MF MF MF MF ORT ,810,319,3912,310,39, LYS’de Puanlar - MF ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

24 HANG İ MESLEK İ Ç İ N HANG İ SINAVA G İ RMEL İ Y İ M? 24

25 TÜRKÇE - SOSYAL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

26 YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) Türkçe Temel MatSosyalFenMatGeo Türk D. ve Edeb.Coğr-1 Prog Say ı s ı Kont TM TM TM ORT. 14,313,37,3521,78,321,78, LYS’de Puanlar - TM ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

27 HANGİ MESLEK İÇİN HANGİ SINAVA GİRMELİYİM? 27

28 TÜRKÇE - SOSYAL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

29 YGS LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) LYS-4 ( Tarih + Fels Grb + Coğr-2) Türkçe Temel Mat.SosyalFen Türk D. ve Edeb.Coğr-1TarihCoğr-2 Felsefe Grubu Prog. Say ı s ı Kont TS TS ORT. 15,5811,55206,515612, LYS’de Puanlar - TS ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

30 HANG İ MESLEK İ Ç İ N HANG İ SINAVA G İ RMEL İ Y İ M? 30

31 YABANCI DİL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

32 DİL-1 Puan Türü Bölümleri Alman Dili ve Edebiyatı İngiliz Dili ve Edebiyatı Almanca Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği Fransız Dili ve Edebiyatı Fransızca Öğretmenliği DİL-2 Puan Türü Bölümleri Yunan Dili ve Edebiyatı İspanyol Dili ve Edebiyatı Arnavutça Boşnakça İtalyan Dili ve Edebiyatı Bulgar Dili ve Edebiyatı DİL-3 Puan Türü Bölümleri Arap Dili ve Edebiyatı Fars Dili ve Edebiyatı Arapça Öğretmenliği Çin Dili ve Edebiyatı Hindoloji Japonca Öğretmenliği Kore Dili ve Edebiyatı

33 HANG İ MESLEK İ Ç İ N HANG İ SINAVA G İ RMEL İ Y İ M? 33

34 Puan Türleri YGS LYS-5 (Dil) Prog. Say ı s ı Kont. TürkçeT. Mat.SosyalFen DİL DİL ORT. 206,511557, LYS’de Puanlar - DİL ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)

35 ÖRNEK DERS SEÇİMLERİ

36 36

37 37

38 38

39 39

40 40

41

42 Ergenlik, erinlik ile başlayan zihinsel bir durum, bir tutum ve yaşam tarzıdır. Birey anne- baba denetiminden çıkarak bağımsızlık kazandığında sona ermektedir. Ergenlik evresi içindeki dönemlere bakıldığında, uzmanların büyük çoğunluğu, yaş dolaylarını olumsuz bir dönem olarak nitelendirmektedirler. Karşıtlık, dengesizlik olgularıyla nitelendirilen bu dönemden sonra gelen yaşları arasındaki dönem ise, olumluluk dönemi olarak kabul edilmektedir.

43 Beyİn Neler YapIyor ? Beyin doğumdan başlayıp 12 yaşına kadar sürekli büyüyen bir yapı. Ergenlikle birlikte (11-12 yaş civarı), beyinde kullanılmadığı için gereksiz muamelesi gören bağlantılar budanmaya başlanır Yetişkin beynine doğru dönüşüm sırasında hücre bağlantılarını içeren gri maddenin toplamı azalır; ak madde artar. Bunun pratik anlamı nedir? Yaşın 20'lerin sonuna yaklaşmasıyla birlikte, yeni bilgi ve beceri öğrenme kapasitesi yavaşça azalır. Diğer yandan, eldeki bilginin kullanımı kıvraklaşır ve süratlenir

44

45 Amerikalı doktor Jay Giedd 13 yıldır ergenlik dönemindeki çocukların beyinlerini inceliyor. Bugüne kadar 1800 çocuğun beynini çeşitli aralıklarla MRI (manyetik rezonans imaging) cihazıyla fotoğraflamış. 1991'den beri süren bu araştırmanın amacı çocukluktan ergenliğe, oradan da yetişkinliğe geçerken beynin geçirdiği evrimleri belgelemek. Bu araştırmadan önce bazı teorisyenler ergenlik döneminin sanayi devrimi sonrasında yaratılmış yapay bir olgu olduğunu, beynin 12 yaşına gelindiğinde gelişimini tamamladığını söylüyorlardı

46 Giedd'in Time dergisine kapak olan araştırması gösterdi ki, ergenlerin beyni tam bir inşaat alanı, öyle ki yapımlar ve yıkımlar 25 yaşına kadar sürüyor. Beyindeki bu karmaşa ergenlerde görülen ve ebeveynlere çok tanıdık gelecek duygusal patlamaları, düşünmeden riske girmeyi, uyuşturucu ve alkolü keşfetme dürtüsünü daha net açıklıyor. Beynin en son gelişen kısmı ön korteks, yani planlama, öncelik belirleme, düşünceleri organize etme, davranışların sonuçlarını önceden tartabilme yetilerini barındıran merkez.

47 Ergenlerin 'Önce ödevimi yapayım, sonra arkadaşlarımla mesajlaşırım' sıralamasını bir türlü doğru yapamamalarının sebebi Giedd'e göre işte bu. Doktorlar ergenlerde görülen çevreyi yanlış değerlendirme eğiliminin, 'öğretmen benden nefret ediyor, kimse beni sevmiyor' türündeki yakınmalarının da beynin gelişimini tamamlamamasından kaynaklandığını söylüyor.

48 Ergenin beyin yapısı ve yaşamışlığının azlığı, deneyimlerini kıyaslama imkânlarını sınırlar. Bu sınırlılık, kolayca “dolduruşa gelmeyi”, işler bekledikleri gibi gitmediğinde de, iyimserliklerini hızla kaybedip, kolayca karamsarlığa kapılmayı doğuruyor. Geleceğin ne kadar uzun sürebileceğini, ne tür olanaklarla dolu olduğunu görmeyi zorlaştırıyor.

49

50 ERGEN ÇOCUKLARIMIZLA NE GİBİ SIKINTILAR YAŞIYORUZ ???

51 Küçük mü kalsam yoksa büyüsem mi? Üstünlük dönemi ( Bilgiç-kurallara karşı- baş kaldırma eğilimi) Beden gelişimi çok hızlı( Yüz uzar- çirkinleşir- burun büyür- sakarlaşır) Dağınıklık- temizlik, titizlik

52 Karşı cinse karşı meraklılık- utangaçlık Tepkilerde düzensizlik- davranışlarda tutarsızlık Bencil olma- özverili olma Bağımlılık- bağımsızlık

53 Başkalarına karşı kabalık ve düşüncesizlik- kendine karşı duyarlılık ve alınganlık İyimserlik- kötümserlik Çoşkunluk- durgunluk

54 Sevilme Birilerine ait olma Bağımsızlık Onaylanma- takdir edilme

55 Karşılıklı saygı Birlikte geçirilen zaman Sevginin iletilmesi Onaylanma- teşvik Kabül

56 İnternet ve Bilgisayar Bağımlılığı, Doç. Dr. Kültegin Ögel - Zamansız yumuşaklık, heybeti giderir. Ne kendinden bıktırırcasına sert ol, ne de onu bunu başına çıkarırcasına yumuşak. Sadi-i Şirazi

57 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ Özlem ÇAVUŞOĞLU Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları