Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Psk.Dan. Yahya Furkan KONYALI. İçerik 1. Tanım 2. İsteyerek kaygı üretme 3. Olumsuz düşünceleri değiştirme 4. İsteyerek düşük not alma 5. Nefes Egzersizi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Psk.Dan. Yahya Furkan KONYALI. İçerik 1. Tanım 2. İsteyerek kaygı üretme 3. Olumsuz düşünceleri değiştirme 4. İsteyerek düşük not alma 5. Nefes Egzersizi."— Sunum transkripti:

1 Psk.Dan. Yahya Furkan KONYALI

2 İçerik 1. Tanım 2. İsteyerek kaygı üretme 3. Olumsuz düşünceleri değiştirme 4. İsteyerek düşük not alma 5. Nefes Egzersizi

3 Sınav Kaygısı

4 Tanım  Sınav kaygısı öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasını engelleyen ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır

5 Belirtileri Anksiyete(kaygı) Duygusal, düşünsel ve fiziksel belirtileri Dikkat dağınıklığı Anlama güçlüğü Bilgiyi hatırlama ve organize etmede güçlük Sonuç Performansın düşmesi

6 Sınav Kaygı Düşünceler Algı Anlamlandırma Değerlendirme Yorumlama Yapamayacağım Kazanmalıyım Başaramazsam bir hiçim

7 Davranış Düşünce Duygu Sorun Nerede?

8 Performans Kötü Performans İyi Performans Kötü Çok sakin Uyarılmış Panik Çözüm…  Kaygı Düzeyi Bilgileri

9 Çözüm…  Kaygılı durum tehlike X başa çıkma gücü  Olması gereken durum tehlike X başa çıkma gücü

10  Haydi Kaygı Üretelim ! İstemli Kaygı Üretimi o Matematikten zayıf not almışsın puh senin kalıbına o Tembelin tekisin, senden adam olmaz  Matematik sınavından hep düşük alıyorum çok akılsızım  Matematik sınavından aldığım notlar aynı zamanda benim kişiliğimin de notları

11 Haydi Kaygı Üretelim !  İstemli Kaygı Üretimi  Yapay durumlar oluşturularak duyarsızlaştırma Kaygıyı, ondan korkmadan ve kaçmadan farklı bir açıdan tanımamızı sağlar.

12 Haydi Kaygı Üretelim !  İstemli Kaygı Üretimi Takvim ‘’Yarın akşam saatleri arasında kendimi elimden geldiğince kaygılandırmaya çalışacağım’’ Üretmeyi becerebildiğim şeyi, üretmemeyi de becerebilirim… PazartesiPerşembePazar

13 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “Hiç heyecanlanmamalıyım.” ‘‘SINAVLARDA HEYECANLANMAK DOĞAL, HEYECANIM DA BANA GEREKLİ.’’ X “Dikkatim hiç dağılmamalı.” ‘‘DİKKATİM dağılabilir, ben dikkatimi EKONOMİK KULLANMAya çalışayım.”

14 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler…  X “HİÇ BİR soruda takılmamalıyım, HEMEN yapmalıyım.”  ‘‘TAKILDIĞIM SORULAR OLABİLİR YAPAMADIĞIMI GÖRÜRSEM DİĞER SORULARA geçebilirim, buradaki her soru bana puan kazandırabilir.’’  X “Bu sınavda başarılı olamayacağım.”  “BU SINAVDA BAŞARILI OLUP OLMAMAyı düşünmek yerine, elimde olanı yapmaya çalışmalıyım, bu da ders çalışmak, bu benim soruları yapma şansımı artırır, bu da sınavı kazanma şansımı”

15 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler…  X “Sınavda kesin yetiştiremeyeceğim.”  “ZAMANI KULLANMAK ELİMDE, DİKKATİMİ NELER YAPACAĞIMA, SORULARA VERİRSEM yetiştirme olasılığım artar.’’  X “Sınavı kazanamazsam/iyi bir puan alamazsam mahvolurum.”  “SINAVIN SONUCUNU DÜŞÜNEREK DEĞİL ELİMDEN GELENİ YAPARAK DEĞİŞTİREBİLİRİM, BUNLARI DÜŞÜNEREK ANCAK ZAMAN KAYBEDERİM.’’

16 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “ Bu sınavda başarısız olursam işte o zaman ben bir hiçim.” “ ALACAĞIM SONUÇ YALNIZCA SINAVIN BİR DEĞERLENDİRMESİ, BENİM DEĞİL.” X “ Eğer bu sınavdan başarısız olursam birey olarak da başarısız biri olurum” ‘‘BENİM BİLGİ VE BECERİ DÜZEYİM SADECE BU SINAVLA SINIRLI DEĞİL SINAVDA BAŞARILI OLMAYI BEN DE İSTERİM, BUNUN İÇİN ELİMDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPACAĞIM.”

17 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “Bu sınavda hiç hata yapmamalıyım, eğer yaparsam ben değersiz ve başarısız biriyim demektir.” ‘‘Ben sınavla ilgili ÇALIŞTIM, NE KADAR BİLİYORSAM onu dikkatimi vererek yansıtmaya çalışayım’’ X ‘’Sınavda başarısız oldum’’ ‘’Sınavda ben değil benim ders çalışma davranışım başarısız oldu’’

18 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “Ailemin / arkadaşlarımın beni takdir etmesi için çok başarılı olmam lazım.” ‘‘ONLARIN BENİ TAKDİR ETMESİ SADECE SINAVLA BAĞLANTILI OLMAMALI BEN ONLARI BAŞARILI OLDUKLARI İÇİN Mİ SEVİYORUM.’’ X ‘‘Kazanamazsam evdekilerin yüzüne nasıl bakarım benim için çok fedakarlık ettiler.’’ ‘‘ANNE VE BABA OLARAK ELLERİNDEN GELENİ YAPTILAR. BENDE BAŞARILI OLMAK İÇİN ELİMDEN GELENİ YAPACAĞIM.’’

19 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X ‘‘Herkesin dikkati benim üzerimde başaramazsam rezil olurum.” ‘‘Rezil olmak benim kafamda oluşturduğum bir şey benim hayatım ve ilişkilerim sadece bu sınav ve sonucundan ibaret değil’’ ‘‘ÖNEMLİ OLAN BENİM NE İSTEDİĞİM VE NE YAPACAĞIM DİKKATİMİ DİĞERLERİNİN İSTEKLERİ ÜZERİNDE ODAKLARSAM İŞİM ZORLAŞIR’’

20 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “Sorunun cevabı hemen aklıma gelmiyor, onun için de zaman kaybediyorum.” ‘‘Eğer hemen aklıma gelirse yaparım, gelmezse bununla uğraşmak yerine daha başka bir soruya bakıp daha sonra zaman kalırsa buna tekrar dönerim.’’ ‘‘YETERİNCE DENEME SINAVINA GİRDİM. UYGUN BİR STRATEJİM VAR. PERFORMANSIMI EN İYİ ŞEKİLDE KULLANABİLİRİM.’’

21 Ah Şu Düşüncelerden Bir Kurtulsam?  Düşünceler… X “Yapamayacağım ne zaman önemli bir şey olsa elim ayağım dolaşır beceriksizleşirim.” ‘‘YAPMAK DEGİL YAPMAYA ÇALIŞMAK BENİM ELİMDE BEN ELİMDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPMAYA ÇALIŞABİLİRİM.’’

22 Ders Çalışamıyorum Hocam Ya…  Sınava Hazırlanma – Ders Çalışma  Yaşam tarzı Zamanı iyi kullanma İyi beslenme İyi Uyku düzeni  Ders çalışma ve bilgiyi artırma Bilgi anksiyeteyi azaltır Olumlu pekiştirme ve ödüllendirici etkinlikleri muhakkak ders sonrasına ekleme

23 Ders Çalışamıyorum Hocam Ya…  Sınava Hazırlanma-Ders Çalışma Çok fazla konu Çok az zaman Kaygı

24 Ders Çalışamıyorum Hocam Ya…  Sınava Çalışma  Çalışılacak konuların neler olduğunu belirlemek  Bu çalışmanın nasıl gerçekleştirileceğini belirlemek  Kaynakları bulmak  O kaynaklardan çalışılacak konuları bulmak  O gün için kendine bir hedef konu belirlemek  Çalışmayı düşündüğün süreye göre o gün çalışılacak kısmı belirlemek  O konuyu okuyup tekrar yapmak, örnek çözmek, soru çözmek  Bunu her gün gerçekleştirmek

25 Ders Çalışamıyorum Hocam Ya…  Sınava Hazırlanma-Ders Çalışma Bir öğrencinin maksimum okuma hızı 3 dakikada 1 sayfadır buna göre:  Bu öğrenci önüne 5 sayfa konulduğunda maksimum hızda okursa 1 sayfayı kaç dakikada okur? 3 dakika  Bu öğrenci önüne 1000 sayfa konulduğunda maksimum hızda okursa 1 sayfayı kaç dakikada okur? 3 dakika  Hız yapacağımız işe paralel olarak ARTMAZ. Ne yaparsak yapalım, yapacağımız iş ne kadar fazla olursa olsun kendi sınırımızı geçemeyiz...

26 Ders Çalışmayı İstemiyorum…  İstemek-yapmak  Kişi sonucu istemekte ama o sonucu getirecek süreci yani sıkıntı ve yorgunluğu istememektedir  Ders çalışmak sıkıntılı bir süreç olabilir fakat sıkıntı yaşamayı kabullenmek insanı harekete geçirir

27 Ders Çalışmayı İstemiyorum…  İstemeden yapılan işler  İnsanın değer verdiği birçok şey sıkıntı yaşayarak ve istemeden yapılan şeyler sonucunda elde edilir Hoşlanarak şu anda yaptığı bir şeyi bir sınav konusu haline getirsek ne olur? Dersi şu anda kişinin yaparken zorlandığı ama zevk alarak yaptığı bir şeye benzetmek…

28 Ders Çalışmayı İstemiyorum…  Sınav stratejisi belirleme !  Size verilen sınav süresini ne kadar verimli kullanabiliyorsunuz?  Hangi alandaki soruları daha kolay ve kısa sürede yapıyorsunuz?  Hangi alandaki sorulardan başlarsanız ve alanlar arasında nasıl bir sıralama yaparsanız veriminiz artar?  Sınav kağıdında kaydırma yapma olasılığını azaltmak için nasıl yollar izleyebilirsiniz?

29 Sizi Motive Ettiğini Düşündüğünüz 5 Adet Düşünce veya Davranış Yazınız ?

30 Nefes Egzersizi… Gözleri kapatalım!  Kaçmayı engelledik  Olumlu düşünmeye yönlendirdik  Çalışma sistemini düzelttik ve eksiklikleri giderdik Sıra kendini rahatlatmada!

31 Psk.Dan. Yahya Furkan KONYALI


"Psk.Dan. Yahya Furkan KONYALI. İçerik 1. Tanım 2. İsteyerek kaygı üretme 3. Olumsuz düşünceleri değiştirme 4. İsteyerek düşük not alma 5. Nefes Egzersizi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları