Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIM SEMİNERİ HEDEFLERİMİZE ULAŞMAK İÇİN BİZE YARDIM EDECEK OLAN KURUMLAR,YANİ LİSELER……. Başarı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIM SEMİNERİ HEDEFLERİMİZE ULAŞMAK İÇİN BİZE YARDIM EDECEK OLAN KURUMLAR,YANİ LİSELER……. Başarı."— Sunum transkripti:

1

2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIM SEMİNERİ

3 HEDEFLERİMİZE ULAŞMAK İÇİN BİZE YARDIM EDECEK OLAN KURUMLAR,YANİ LİSELER……. Başarı

4 FEN LİSELERİ Resmî Fen Liseleri, Zekâ düzeyleri ile fen ve matematik alanlarındaki yetenekleri yüksek olan öğrencileri, matematik ve fen bilimleri alanında yüksek öğrenime hazırlar. Matematik ve fen bilimleri alanlarında gereksinim duyulan üstün nitelikli bilim adamlarının yetiştirilmesine kaynaklık eder. Öğrencileri araştırmaya yöneltmeyi, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile yeni buluşlara ilgi duyanların çalışacakları ortamı ve koşulları hazırlar.

5 Yeni teknolojileri kullanabilen, yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirir. Öğrencilerin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemelerine yardımcı olacak şekilde yabancı dilde iyi yetişmelerini sağlar. Birinci yabancı dili İngilizce olan fen liselerinde öğrenim süresi 4 (dört) yıldır.

6 ADANA FEN LİSESİ TABAN PUANI: İNGİLİZCE

7

8

9

10

11 SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilimadamlarının yetiştirilmesine kaynaklık eder. Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Öğrencilerin bilimsel, kültürel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil öğrenmelerini sağlar Öğrencilerde geçmiş nesiller ile çağdaşları arasında ortak duyguların uyandırılmasını sağlar.

12 Türk sanat ve kültür birikimini anlayıp yorumlayabilen, yeni bilgi ve projeler üretebilen bireyler yetiştirir. Toplumun ekonomik ve kültürel kalkınmasına bilinçli bir şekilde katkıda bulunur. Öğrencileri edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında araştırmaya yöneltecek ve gelişmelere ilgilerini uyandıracak ortam ve şartları hazırlar. Birinci yabancı dili İngilizce olan sosyal bilimler liselerinde öğrenim süresi “hazırlık + 4” yıldır.

13 ADANA SARIÇAM BAHTİYAR VAHABZADE SOSYAL BİLİMLER LİSESİ İNGİLİZCE

14

15 ANADOLU LİSELERİ Resmi Anadolu Liseleri, Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlar. Öğrencilerin yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde öğrenmelerini sağlar. Bu okullardan mezun olan öğrenciler, ÖSS’yi kazanmaları halinde alanları ile ilgili yükseköğretim programlarına devam edebilmektedir. Anadolu liselerinde öğrenim süresi 4 (dört) yıldır. Ancak; öğretim süresi hazırlık + 4 yıl olan okullar mevcut olup, bu okullarla ilgili bilgiler “Ortaöğretim Kurumları Geçiş Sistemi Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu’nda” yer alacaktır

16 ADANADAKİ BAZI ANADOLU LİSELERİ VE TABAN PUANLARI ADANA ANADOLU LİSESİ: ÇUKUROVA ÇEAŞ AN.LİS. : ÇUKUROVA PİRİ REİS: SARIÇAM ATO AN.LİS. : SEYHAN İMKB AN.LİS. : ÇUKUROVA ABBAS SIDIKA ÇALIK: 443,883

17 ÇUKUROVA İSMAİL SEFA ÖZLER:440,965 ÇUKUROVA İSMAİL KULAK: 433,224 İSMAİL SEFA ÖZLER ALMANCA: 431,224 ÇUKUROVA MEHMET ÖZÖNCEL:425,06 YÜREĞİR SEYHAN ROTARY: 419,688 SEYHAN DANİŞMENT GAZİ: 410,232 ÇUKUROVA TOROSLAR: 406,603 SEYHAN İLHAN ATIŞ: 401,735

18 ÇUKUROVA SUNGURBEY: 398,246 YÜREĞİR 75.YIL AN. LİS. : 391,106 DR.M.FEYYAZ ETİZ AN. LİS.: 387,589 ÇUK. RAMAZAN ATIL AN. LİS. : 385,146 ÇUK. SEYHAN HACI HATİCE TURGUT AN. LİS.: 370,977

19 ANADOLU TEKNİK LİSELERİ İlköğretim okulu üzerine öğrenim veren ve öğretim süresi dört yıl olan okullardır Mesleki formasyon kazandıran, yüksek öğretime, mesleğe ve hayata hazırlayan, aynı zamanda bir yabancı dil öğretilmesini amaçlayan, fen bilimleri ağırlıklı programlar uygulanmaktadır. Bu okullardan mezun olanlar alanları ile ilgili işyerlerinde çalışabilecekleri gibi,ustalık belgesinin yetki ve sorumluluklarını taşıyan mesleklerinde bağımsız “İşyeri Açma Belgesi” verildiğinden, bağımsız işyeri de açabilirler.

20 ANADOLU MESLEK LİSELERİ İlköğretim okulu üzerine öğrenim veren ve öğretim süresi dört yıl olan okullardır mesleki formasyon kazandıran, öğrencileri hayata, iş alanlarına ve yüksek öğretime hazırlayan, aynı zamanda bir yabancı dilin öğretilmesini amaçlayan programlar uygulanmaktadır. Bu okullardan mezun olanlar alanları ile ilgili işyerlerinde çalışabilecekleri gibi,ustalık belgesinin yetki ve sorumluluklarını taşıyan mesleklerinde bağımsız “İşyeri Açma Belgesi” verildiğinden, bağımsız işyeri de açabilirler.

21 ANADOLU TEKNİK VE ANADOLU MESLEK LİSELERİNDE OKUTULAN BÖLÜMLER 1 ADALET 2 AHŞAP TEKNOLOJİSİ 3 AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ 4 AYAKKABI VE SARACİYE TEKNOLOJİSİ 5 BAHÇECİLİK 6 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 7 BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİLERİ 8 BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK 9 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ 10 DENİZCİLİK 11 EĞLENCE HİZMETLERİ

22 12 EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ 13 ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 14 ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ 15 GAZETECİLİK 16 GEMİ YAPIMI 17 GIDA TEKNOLOJİSİ 18 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 19 GRAFİK VE FOTOĞRAF 20 GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ 21 HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLERİ 22 HARİTA-TAPU-KADASTRO 23 HASTA VE YAŞLI HİZMETLERİ

23 24 HAYVAN SAĞLIĞI 25 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ 26 KİMYA TEKNOLOJİSİ 27 KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ 28 KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ 29 LABARATUVAR HİZMETLERİ 30 MAKİNE TEKNOLOJİSİ 31 MATBAA 32 METAL TEKNOLOJİSİ 33 METALURJİ 34 METEOROLOJİ 35 MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ 36 MUHASEBE VE FİNANSMAN 37 MÜZİK ALETLERİ YAPIMI 38 PAZARLAMA VE PERAKENDE 39 PLASTİK TEKNOLOJİSİ 40 RADYO TELEVİZYON 41 RAYLI SİSTEMLER TEKNOLOJİSİ

24 42 SAĞLIK 43 SANAT VE TASARIM 44 SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ 45 TARIM TEKNOLOJİLERİ 46 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ 47 TESİSAT TEKNOLOJİSİ VE İKLİMLENDİRME 48 UÇAK BAKIM 49 ULAŞTIRMA HİZMETLERİ 50 YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ

25 Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi, Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir websitedir. Amacı, genç öğrencilerin (ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri) ilgi alanları ve hoşlandıkları işleri bularak, bir mesleğe yönlendirmektir. Bunun için bir test uygulamaktadır

26 Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi, Amacı, genç öğrencilerin ( ilkokul, ortaokul ve liseilkokulortaokullise öğrencileri) ilgi alanları ve hoşlandıkları işleri bularak, bir mesleğe yönlendirmektir. Bunun için bir test uygulamaktadır. Site kendini şöyle tanımlamaktadır; "yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Bu sistemin amacı, kendinizi tanıma, yapmaktan hoşlandığınız şeyleri, yeteneklerinizi fark etme, meslek seçimi, iş değiştirme gibi konularda sizlere destek olmaktır."

27 Nezihe Yalvaç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 294,503 Çobanoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 292,379 Seyhan ÇEP Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 252,219 İsmet İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 242,2

28 ANADOLU İMAM- HATİP LİSELERİ Anadolu İmam Hatip Liselerinde öğretim süresi 4 yıldır. İmamlık, Hatiplik ve Kuran Kursu öğreticiliği konularında görevli elemanları yetiştirmek Yüksek okul ve üniversitelere hazırlamak

29 ÇUKUROVA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ:327 ADANA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ: 285,505 TEPEBAĞ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ:281,183 YÜREĞİR ANADOLU HAKKI POLAT İMAM HATİP LİSESİ:236,183

30 ANADOLU SAĞLIK ve SAĞLIK MESLEK LİSELERİ Türk Millî Eğitiminin genel, sağlık alanının özel amaçları doğrultusunda, ortaöğretim seviyesinde genel kültür, sağlık alanıyla ilgili temel bilim, her alan/dala özel mesleki yeterlilik kazandıran, öğrencileri hayata, sağlık alanına ve yüksek öğrenime hazırlayan,yabancı dil olarak İngilizce öğretilmesini amaçlayan programlar uygulanmakta olup, “Anadolu” programlarında İngilizce dersi ağırlıklı olarak verilir.

31 Hemşirelik programından mezun olanlar “Hemşire”, Sağlık Alanı; Acil Tıp dalından mezun olanlar “Acil Tıp Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Anestezi dalından mezun olanlar “Anestezi Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Çevre Sağlığı dalından mezun olanlar “Çevre Sağlığı Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Diş Protez dalından mezun olanlar “Diş Protez Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Ortopedik Protez Ortez, dalından mezun olanlar “Ortopedik Protez Ortez, Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Radyoloji dalından mezun olanlar “Radyoloji Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Tıbbi Laboratuvar dalından mezun olanlar “Laboratuvar Teknisyeni”, Sağlık Alanı; Tıbbi Sekreterlik dalından mezun olanlar “Tıbbi Sekreter”, unvanı ile Sağlık Bakanlığı bağlı özel ve resmi, yataklı/yataksız sağlık kurum ve kuruluşları ile Üniversitelere bağlı yataklı/yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler.

32 Seyhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi:391,306 Kozan Sis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 381,061 Çukurova Çağrıbey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi:380,947 Mehmet Kemal Tuncel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 367,599

33 Karaisalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 366,366 Yüreğir Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi: 364,04 Ceyhan Şaban Üçgül ve Kardeşleri Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi:359,538

34 ADALET MESLEK LİSELERİ Eğitim süresi 4 yıldır. Bu okullarda meslek dersleri ağırlıklı olup, ortak dersler ile desteklenmiş öğretim Adalet alanı Zabıt Kâtipliği ve İnfaz Koruma dalı programı uygulanmaktadır Adalet ve Hukuk alanlarında faaliyet gösteren diğer kurum ve kuruluşlarda da görev alabilir. Yüksek öğretime devam etmek isteyenler Adalet Meslek Yüksek Okullarına sınavsız geçiş yapabilmekte olup, Hukuk Fakültelerini de tercih edebilmektedirler.

35 ADANA SEYHAN ÇOBANOĞLU TİCARET MESLEK LİSESİ BÜNYESİNDE ADALET MESLEK LİSESİ BULUNMAKTADIR. TABAN PUAN:316

36 ANADOLU TARIM MESLEK ve TARIM MESLEK LİSELERİ Ülke ekonomisine, tarımsal üretim yönünden katkıda bulunacak, tarımsal işletme ve kuruluşlarda başarı ile çalışabilecek hayvan sağlığı, bitki sağlığı, peyzaj ve çevre düzenleme, su ürünleri, tarım alet ve makine kullanma, gıda analiz ve kontrol ile ileri tarım tekniklerini başarı ile uygulayabilecek ve yapabilecek nitelikte pratik bilgi ve beceri kazandıran aynı zamanda bir yabancı dilin öğretilmesini amaçlayan programlar uygulanmaktadır.

37 ANADOLU TAPU ve KADASTRO MESLEK LİSESİ ilgi ve yetenekleri doğrultusunda tapu, kadastro ve harita programları ile yabancı dil bilen, ara kademede meslekî ve teknik elemanlar yetiştiren programlar uygulanmaktadır. İsmet İnönü Endüstri Teknik ve Meslek Lisesi bünyesinde bulunmaktadır.

38 Otelcilik ve turizm meslek lisesi Bu okullarda öğrencilere ; ortak genel kültür dersleri ile birlikte turizm sektörü içinde yer alan Yiyecek İçecek Hizmetleri,konaklama ve seyahat hiz.,gıda teknolojisi,güzellik ve saç bakım hizm.,hasta ve yaşlı hizm. Ve denizcilik alanında mesleki formasyon kazandıran hem yüksek öğretime hem de mesleğe hazırlayan aynı zamanda bir yabancı dil öğretilmesini hedefleyen programlar uygulanır.

39 GÜZEL SANATLAR Ve SPOR LİSELERİ

40 EĞİTİMİN SÜRESİ Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde eğitim süresi 4 yıldır. GİRİŞ KOŞULLARI ilköğretim okulunu o yıl bitirenlerden gireceği alanla ilgili dersin dördüncü, besinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarına ait yılsonu notlarının aritmetik ortalaması en az 4.00 olan öğrenciler başvurabilirler. Bu şartları taşıyanlar arasında yapılan müzik, resim ve spor özel yetenek yarışma sınavında başarılı olanlar eğitime hak kazanabilirler.

41 SINAV BAŞVURUSU Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi özel yetenek sınavlarına katılmak isteyenlerin, Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen tarihler arasında öğrenim gördükleri okul müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir

42 SINAVIN İÇERİĞİ a) Yetenek sınavı, okul müdürünün başkanlığında ilgili alan şefi ile alan dersleri öğretmenlerinden en az üç üyeden oluşan komisyonca yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan biri ya da bir kaçı ile yapılır. b) Sınavlar; müzik, resim ve spor alanlarında, alanın özelliğine uygun olarak komisyonca belirlenen ve okul müdürünce onaylanan esas ve ölçütlere göre 100 puan üzerinden değerlendirilir. c) Değerlendirme sonunda en yüksek puandan başlanmak üzere adayların sıralaması yapılarak kontenjan kadar asıl ve yedek listeler hazırlanır ve okulda ilan edilir. d) Sınavı kazanan adayların, süresi içinde kayıtları yapılır. Kontenjanın dolmaması durumunda ders yılının ilk haftasının son iş günü çalışma saati bitimine kadar sıralamaya göre yedek listeden kayıtlara devam edilir. e) Başvurular, öğrenci seçimi ve kayıt-kabulle ilgili iş ve işlemler Bakanlıkça belirlenen takvime göre yürütülür.

43 YETENEK SINAVI RESİM BÖLÜMÜ 1. Aşama Konu: Canlı Model Desen/Kara Kalem Obje Çalışması Teknik Kara Kalem Boyut: 35x50 Resim kâğıdı Kâğıtlar Okul Tarafından Verilecektir. Gerekli Malzeme Öğrenci Tarafından Getirilecektir. 2. Aşama Konu: İmgesel Çalışma Amaç: Adayın Yaratıcılığını ve Özgünlüğünü Görsel Olarak Kağıda Aktarmasıdır.

44 MÜZİK BÖLÜMÜ 1. Aşama Çift Ses Duyma Ritim Tekrarı Ezgi Tekrarı 2. Aşama Piyano Tek Ses Piyano İki Ses Piyano Üç Ses SPOR BÖLÜMÜ 1. Beden eğitimi ve spor yapmasına engel hali bulunmadığını belirten tek tabipten alınmış sağlık raporu 2. Öğrencilerin spor alanında yetenekli olup olmadığını tespit etmek amacıyla adayların çabukluk, çeviklik, kuvvet ve kondisyonunu meydana çıkaracak uygulamalar yaptırılır.

45 EĞİTİMİN İÇERİĞİ Bu okullarda Bakanlıkça uygun görülen ders çizelgeleri ve öğretim programları uygulanır. Programlar düzenlenirken yabancı dil dersleri ile sanat derslerine ağırlık verilir. Eğitim-öğretim Türkçe yapılır. Alan derslerindeki sanatla ilgili terimlerin yabancı dildeki karşılıkları da öğretilir. Müzik bölümünde toplu ders olarak okutulmakta olan Müziksel İşitme-Okuma, Koro, Orkestra, Oda Müziği, Müziksel Yaratıcılık ve Müzik Tarihi derslerinin yanı sıra, her öğrenci temel çalgı olarak Piyano ve diğer çalgı olarak da Keman, Viyola, Viyolonsel, Kontrabas, Obua, Flüt, Klarnet, Fagot, Korno, Trompet, Gitar, Bağlama, Ud, Kanun ve Vurmalı Çalgılardan birinin eğitimini almaktadır.

46 Resim bölümünde Desen Atölye, Resim Atölye, Grafik Tasarımı, Heykel Atölye, Sanat Tarihi ve Drama dersleri okutulmaktadır. Alan uygulamaları ve etkinlikleri, öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bireysel veya grup halinde öğretmen yönetiminde yapılan serbest çalışmalardır. Bu çalışmalarda okul yönetimi, öğrencilerin okulun resim atölyesi, müzik odası, laboratuar, kitaplık ve konferans salonu gibi imkanlarından yararlanmaları için gerekli önlemleri alır. Alan uygulamaları ve etkinlikleri, öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bireysel veya grup halinde öğretmen yönetiminde yapılan serbest çalışmalardır. Bu çalışmalarda okul yönetimi, öğrencilerin okulun resim atölyesi, müzik odası, laboratuar, kitaplık ve konferans salonu gibi imkanlarından yararlanmaları için gerekli önlemleri alır. Öğrenciler uygulama çalışmalarına, yarışmalara, konser, konferans, panel ve sergi gibi sanat etkinliklerine, öğretmenlerinin sorumluluğunda katılırlar ve bu sürelerde izinli sayılırlar.

47 MEZUNİYET SONRASI GİDEBİLECEKLERİ ÜST EĞİTİM KURUMLARI Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi mezunlarına, öğrenim gördükleri alanlarla ilgili güzel sanatlar fakültelerini tercih ettiklerinde ek puan verilmektedir.

48 ADANA SARIÇAM GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ ADANA ÇUKUROVA GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ

49 Arkadaşlar unutmayın başarmak sizin elinizde…. Hedef+inanmak+çaba sarf etmek=başarı


"ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIM SEMİNERİ HEDEFLERİMİZE ULAŞMAK İÇİN BİZE YARDIM EDECEK OLAN KURUMLAR,YANİ LİSELER……. Başarı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları