Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ"— Sunum transkripti:

1 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
AFYON REHBERLİK VE ARAŞTIRMA Merkezi Müdürlüğü 2001

2 · Kendimi yalnız hissediyorum,
EĞER; ·        Kendimi yalnız hissediyorum, ·        Zamanımı daha iyi kullanmak istiyorum, ·        Çalıştığım halde başarılı olamıyorum, ·        Meslek seçimimde kararsızlık yaşıyorum,

3   Arkadaşlarımla daha iyi ilişkiler kurmak istiyorum,
·        Kendimi dışlanmış hissediyorum, ·        Geceleri uyumakta zorluk çekiyorum, ·        Kendime daha çok güvenmek istiyorum ·        Konuşacak birine ihtiyacım var,

4 BİZ BURADAYIZ...BİZE BAŞVURUN...
Üniversiteler hakkında bilgi edinmek istiyorum, ·        Ailemle ilişkilerimde mutsuzum, DİYORSANIZ... BİZ BURADAYIZ...BİZE BAŞVURUN...

5 REHBERLİK nedir? Kendini anlaması, Problemlerini çözmesi,
Gerçekçi kararlar alması, Kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirebilmesi, Çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapabilmesi, ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce verilen psikolojik yardımlardır.

6 KENDİMİN FARKINA VARMAK İÇİN
NEDEN REHBERLİK? Yeteneklerimin ve ilgilerimin farkına varmak... Yeteneklerime ve ilgime uygun mesleği seçmek... Problemlerimi sağlıklı bir şekilde çözümlemek... Değişen dünyaya ayak uydurmak... Zamanımı en iyi şekilde kullanmak... Başarılı olmak... Geleceğim hakkında gerçekçi kararlar almak... Kısacası... KENDİMİN FARKINA VARMAK İÇİN REHBERLİK

7 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİNİN AMAÇLARI
Öğrencinin: Kendini fiziksel, ruhsal, duygusal ve sosyal yönden tanımasına, Kendini gerçekleştirmesine yani kendi özelliklerine göre gelişip farklılaşmasına, daha sosyal ve tüm güçlerini kullanılabilir hale gelmesine, Toplumu ve toplum beklentilerini, okul içi ve okul dışı eğitim olanaklarını ve meslekleri tanımasına,

8 Temel eğitimden başlayarak kendisine uygun bir eğitim-öğretim programı seçmesine,
Kendi problemlerini kendisi çözebilme gücü kazanmasına ve başkalarının da problemlerinin çözümünde etkili olabilme özelliği geliştirmesine, Çevresi ile gerekli olumlu ilişkiler kurabilme, uyabilme ve sürdürebilme becerisi kazanmasına, Ruhsal, fiziksel, bedensel ve sosyal yönden sağlıklı gelişmesine, Bireyin kendisi ve çevresi hakkında edindiği bilgileri özümsemesine ve gerçekçi benlik kavramı geliştirmesine, yardımcı olmaktır.

9 1- Alıştırma ve oryantasyon hizmetleri:
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİNİN FAALİYET ALANLARI 1- Alıştırma ve oryantasyon hizmetleri: Okula yeni başlayan öğrencilere okulun, okul imkanlarının, yakın çevrenin, okulda uygulanan eğitim programının, okulun eğitsel, sosyal ve kültürel etkinliklerinin ve okulda uygulanan kuralların tanıtılması.

10 2-   Bireyi tanıma hizmetleri:
Öğrencilerin kişisel özelliklerinin, ilgi ve ihtiyaçlarının, problemlerinin tespit edilmesi; bu amaçla çeşitli tanıma tekniklerinin kullanılması ve elde edilen bilgilerin toplu dosyalara işlenmesi

11 3-  Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri:
öğrencilerin kişisel, eğitsel ve mesleki tüm problemleri üzerinde daha çok bilinçlenerek kendilerine uygun çözüm yolları bulabilmelerine yardım edilmesi.

12 4- Bilgi toplama ve yayma hizmetleri:
Öğrencilere okul içi programlar, sosyal, kültürel ve eğitsel çalışmalar, üst okullar, iş ve meslekler hakkında gerekli bilgilerin toplanıp verilmesi.

13 5-        Yerleştirme hizmetleri:
Öğrencilerin kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli okul içi programlar, üst okullar, iş ve mesleklere yönlendirilmesi ve yerleştirilmesi.

14 6-        İzleme hizmetleri: Çeşitli okul içi programlar, eğitsel kol ve sosyal etkinliklere, başka okullara, okulu bitirerek sürekli iş ve mesleklere yerleştirilen; rehberlik ve psikolojik danışma yardımı alan öğrencilerin durumlarının izlenmesi.

15 7- Müşavirlik hizmetleri:
Öğrenci ile ilgili bütün personelin yeterli ve ortak bir rehberlik anlayışına sahip olmalarının, çalışmalarda bu anlayışın esas alınması ve okulun imkanlarının bu anlayışa uygun olarak kullanılması.

16 8-  Araştırma ve değerlendirme hizmetleri:
Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinin etkililiği açısından bu hizmetlerden yararlanacak bireylerin ihtiyaç ve gelişim durumları ve eğitim ve öğretim hizmetlerini ilgilendiren konularda araştırma yapılması.

17 9-   Çevre ve veli ile ilişkiler:
Velilerin eğitim-öğretim ve rehberlik hizmetlerine katılımlarının yardımlarının sağlanması; çevrede rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti veren kurum, kuruluş ve rehberlik ve psikolojik danışma servisleri ile gerekli işbirliğinin yapılması.

18 Psikolojik danışma : Kendini daha iyi tanımak isteyen bireylere,
Arkadaşları ve ailesiyle olan ilişkilerini düzeltmek ya da geliştirmek isteyenlere, Yalnızlık ve utangaçlık ile başaçıkmak isteyenlere, Kendine güveni artırmak isteyenlere ve girişkenlik konusunda problemi olan öğrencilere,

19 Duygularını etkili şekilde ifade etmek isteyen veya bu konuda problemleri olan kişilere,
Stres ve kaygı ile başetmek isteyenlere, Sınavlar ve notlar ile problemi olanlar ya da akademik uyarı almış öğrencilere, Mesleki anlamda kendine bir yol çizmek isteyenlere,

20 Her türlü karar verme güçlüklerinde,
yeni gelen ve uyum zorluğu çeken öğrencilere gerekli yardımları yapmaktadır.

21 ve son olarak; Rehberliğin tüm öğrencilere ve topluma karşı bir sorumluluk olduğu unutulmamalıdır.


"PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları