Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

2 AKIŞ ŞEMASI Yeni Sınav Sisteminin TanıtılmasıVerimli Ders Çalışma yOLLARI Amaç Belirlemek Plan Yapma Çocuğunuz Kıyaslamayın Verimli Ders Çalışmada Aile Faktörü

3 TEOGS (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ)

4 eğitim - ö ğretim yılından başlayarak altı temel ders i ç in 8. sınıfta ö ğretmen tarafından d ö nemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak ger ç ekleştirilecek.

5 BU DERSLER HANGİLERİDİR???

6 T ü rk ç e(2.yazılısı) Matematik(2.yazılısı) Fen ve Teknoloji(2.yazılısı) T.C. İnkılap Tarihi ve Atat ü rk çü l ü k(1.yazılısı) Yabancı Dil(2.yazılısı) Din K ü lt ü r ü ve Ahlak Bilgisi(1.yazılısı)

7 Ortak değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak

8 Ortak değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek. Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek. Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak

9 Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak

10 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.

11 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Anne ve babalar, hep çocukları çok ders çalışsın isterler. Ama başarı için önemli olan çok çalışmak değil verimli ve etkili çalışmaktır. Öğrenci ne kadar çok çalışırsa çalışsın iyi öğrenemiyorsa, aklında bir şey kalmıyorsa, sınavlarda istediği başarıyı elde edemiyorsa etkili olarak çalışmıyor demektir. Bazı öğrenciler az çalışmalarına rağmen verimli çalıştıkları için iyi öğrenir ve başarılı olurlar.

12 Genellikle başarılı olmak için zeki olmak gerekir gibi kanı yaygın toplumumuzda. Yanlış olmamakla birlikte başarılı olmak için tek başına zeka yeterli değildir. Başarılı insanlar başarısındaki sırrını düzenli ve sistemli çalışmaya bağlarlar.

13 AMAÇ BELİRLEME “ Rotası olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez. etmez.”

14 “Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar.” E.RAUX

15 HİKAYE

16 PLAN YAPMA Planlama becerisine sahip olabilmek için herkesin kullanabileceği ortak bir teknik yoktur. Çünkü her bireyin öğrenme yöntemi farklıdır. Kimi öğrenciler duyarak, kimileri görerek, kimileri de yaparak-yaşayarak öğrenirler. Bazıları yalnız, bazıları da arkadaş gruplarıyla ders çalışmaktan hoşlanır. Bu örneklere ders çalışma saatlerindeki farklılıkları da katabiliriz.

17 Etkin ders çalışmada öğrencilerin gelecekle ilgili kurdukları planlar etkilidir. Planları içinde mesleğinde ilerleme var ise(üniversite gibi) çalışma motivasyonu artar. Genelde gelecekle ilgili plan yapmayan öğrencilerin çalışma motivasyonlarının düşük olduğu, okulla ilgilerinin olmadığı ve devamsızlık yaptıkları gözlenmektedir.

18 Çocuğunuz haftalık çalışma programı hazırlarken ona rehberlik edin.

19 Çocuğunuzu Başkalarıyla Kıyaslamayın Başarıda ölçü, başkaları değil çocuğun kendisidir. Bunun için çocuk kesinlikle başkalarıyla kıyaslanmamalıdır.

20 Çocuklar arasında ayrım yapmadığınızı ona kanıtlayın. “Hepiniz ayrı ayrı insanlarsınız. Farklı özellikleriniz var. Seni olumlu veya olumsuz tüm özelliklerinle ayrı bir birey olarak değerlendiriyor ve seviyorum. Kardeşini de aynı şekilde değerlendiriyorum.” Şeklinde yaklaşımlarınızı ona söyleyin. Kardeşleri Birbiriyle Kıyaslamayın

21 VERİMLİ DERS ÇALIŞMADA AİLE FAKTÖRÜ Etkin bir çalışma için fiziksel ortam önemlidir. Mümkünse çocuğunuzun ayrı bir odası olmalı. Eğer koşullar buna uygun değilse, odanın yada salonun bir köşesi onun için ayrılmalı, çalışma masası ve sandalyesi olmalıdır. Bu noktada ailenin sessiz bir ortam sağlaması çok önemlidir.

22 Aile bireylerinden birinin hastalanması veya ölmesi, ana babanın ayrılması, yeni kardeşin doğması gibi değişiklikler başarı üzerinde etkili olabilmektedir.

23 Çocukların öğrenmeye hazır olmaları için temel gereksinimlerinin karşılanması gerekir. Bu gereksinimler yeterli beslenme, uyku, sağlık kontrolleri kadar değer duygusu, güven duygusu, merak, dikkatle dinleme, oyun ve yalnız kalma istekleridir

24 Çocukların motivasyonlarının düşük olmasının nedenlerinden biri de, ailenin başarı çizgisinin ya çok düşük ya da ulaşılamayacak kadar yüksek olmasıdır. Ayrıca çocukları her zaman başarılı olacakları konusunda yönlendirmenin yanlış olduğu, başarısız olabilecekleri durumların da söz konusu olacağı unutulmamalıdır.

25 Ders çalışırken öğrenme dışında başka kaygıların olması, öğrenmenin verimini düşürmektedir. Öğrencinin parasal sıkıntılar yüzünden bir işte çalışması, anne-babası arasındaki çatışmalar veya arkadaşlık ilişkilerinde sorunlar varsa öğrenmesini olumsuz yönde etkiler. Aile içindeki şiddet okul başarısında önemli bir faktördür. Bu nedenle anne babalar çocuklarını mümkün olduğu kadar çatışma ve stresten uzak tutmalıdır. Yapılan araştırmalarda çocukların okul başarısının huzurlu aile ortamlarında arttığı ortaya çıkmış.

26 Çocuğunuzun derslerini ve ödevlerini takip edin.

27 Çocuğunuzla her gün neler yaptığı hakkında konuşun. Yemek saatleri bunun için uygun olabilir

28 Aile içi ilişkilerin dengeli ve düzenli olması çocuğun başarısını olumlu etkiler. Sağlıklı bir aile ortamında karşılıklı anlayış sağlanırsa çocuk kendine güven veren, sorunlarıyla yakından ilgilenen bir anne baba bulur. Çocuklarla kurulan başarılı iletişim sayesinde çocuğun başarısı desteklenirken, başarısızlık durumunda çocuk anlayışla karşılanıp, başarısızlığın nedenleri araştırılır ve birlikte mantıklı çözümler bulunur.

29 Anne baba olarak geçmiş okul yaşantımızdaki başarılarımızı çocuğumuzun tekrarlamasını beklemek yada ulaşamadığımız hedeflere çocuklarımız yoluyla ulaşmaya çalışmak, sadece kendimizi tatmin etmekten öte bir işe yaramadığı gibi çocuğun geleceği için olumsuz adımların atılmasına yola açabilir.

30 Ergenlik döneminde de başarı oranı düşmektedir. Hızlı değişim ve gelişim sonucu ergenin dikkati zayıflamakta daha çok kendi başına kalma isteği artmakta; belli noktalara yoğunlaşmayla düşünce alanı daralmakta, hayal dünyası içine girmekte ve bütün bunlar çalışmasını ve başarısını olumsuz etkilemektedir.

31 Gencin anne babasına karşı duyduğu ancak doğrudan ifade edemediği kızgınlığı anne baba otoritesini reddetmek için kullanarak başarısız olması ve bu yolla anne babasından intikam almaya çalışması başarısızlığın nedenlerinden biri olabilmektedir.

32 Başarısız çocukların yarıdan fazlasının babalarının kendilerine zaman ayıramayacak kadar meşgul oldukları, yarıya yakınının ailesinde anne baba ilişkisinin iyi olmadığı görülmektedir.

33 Diğer yandan iyi niyetle sunulan bilgisayar, cep telefonu, TV gibi teknolojik olanakların kullanımına sınır getirilmemesi çocuğun derslerini ihmal edip başarısız olmasına yol açabilmektedir.

34

35 “Gördük ki; çocuklarımıza öğüt vermenin en iyi yolu, onlardan ne istediklerini öğrenerek kendilerine onu yapmalarına salık vermektir.” H.S. TRUMAN

36 BEN İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ M..


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları