Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

4- EKMEK VE TAHILLAR. 2 3 ŞEKERLER VE YAĞLAR 4 SU * * Ortalama günde 8-10 su bardağı (1,5 - 2 Litre)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "4- EKMEK VE TAHILLAR. 2 3 ŞEKERLER VE YAĞLAR 4 SU * * Ortalama günde 8-10 su bardağı (1,5 - 2 Litre)"— Sunum transkripti:

1 4- EKMEK VE TAHILLAR

2 2

3 3 ŞEKERLER VE YAĞLAR

4 4 SU * * Ortalama günde 8-10 su bardağı (1,5 - 2 Litre)

5 5

6 6 BİR ÖĞÜNDE HER BESİN GRUBUNDAN YEMELİYİZ !

7 7 ÖĞÜNLERİMİZ

8 8 Sağlıklı beslenmek için günde ÜÇ ANA ve en az İKİ ARA öğün yenilmelidir.

9 EN ÖNEMLİ ÖĞÜNÜMÜZ KAHVALTIDIR Yoğun bir güne sağlıklı bir şekilde başlamanın ‘Altın Anahtarı’

10 KAHVALTININ ÖNEMİ * Güne sağlıklı başlamak * Öğrenmek ve öğrendiklerimizi kolay hatırlamak * Çabuk yorulmamak için ; Kahvaltı Etmeliyiz.

11

12 12 Birlikte Menü Planlayalım ( Örnek Ana Menü ) Kahvaltı Öğle/Akşam Süt Mercimek çorba Haşlanmış yumurta Etli yaprak sarma Domates-salatalık Yoğurt Ekmek Meyve

13 13 Okulda öğlen yemeği veriliyorsa yemekler okul yemekhanesinde yenilmeli. Okulda öğlen yemeği verilmiyorsa; 4 besin grubundan yeterli ve dengeli bir şekilde evde hazırlanmış ekmek arası yiyecekler (Ekmek … 4. besin grubu) 1.grup Haşlanmış yumurta Peynir İyi pişmiş köfte Haşlanmış tavuk Haşlanmış et 2.grup Mevsimine uygun,iyi yıkanmış, taze sebze ve meyveler 3.grup Süt veya ayran

14 14 Tüketilmesi Önerilmeyen Cips, kızartmalar Gazlı İçecekler Gofret, kek Çikolata Bisküvi Şekerleme Tüketilmesi Önerilen Süt, yoğurt, ayran Peynir Sebze Meyve, taze sıkılmış meyve suyu Ekmek Ara Öğünler

15 SAĞLIKLI BESLENME İÇİN ÖNERİLER * Her öğünde 4 temel besin grubundan tüketmeliyiz. * Çiğ sebze ve meyveleri bol su ile yıkamalıyız * Süt içme alışkanlığı kazanmalıyız. * Öğün atlamamalıyız * Sabah kahvaltısı yapmalıyız.

16 Açıkta satılan yiyecekleri satın almamalıyız. * Öğün aralarında çikolata, cips, gibi yiyecekler yememeliyiz.

17 * Tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yemek almalıyız

18 * Spor yapmalıyız, hareketli bir yaşam sürmeliyiz

19 * Yemekten sonra ellerimizi yıkamalıyız * Günde en az 2 kere dişlerimizi fırçalamalıyız

20 Doğru Bir Beslenme İle Ve Yeterince Hareketli Olduğunuzda ; Yapısal olarak ulaşabileceğiniz en uzun boya ve yapınıza en uygun kiloya ulaşmanız mümkündür.

21 21 YETERLİ VE DENGELİ BESLENEN KİŞİLERİN GÖRÜNÜŞÜ ŞÖYLE TANIMLANABİLİR:

22 22 * Sağlam bir görünüş

23 23 * Hareketli ve dikkatli bakışlar

24 24 * Muntazam, pürüzsüz, hafif nemli ve hafif pembe bir cilt * Canlı ve parlak saçlar

25 25 * Sık sık baş ağrısından şikayet etmeyen, iştahlı, çalışmaya istekli çocuklar

26 26 Kuvvetli, gelişimi normal kaslar Düzgün, iyi gelişmiş kol ve bacaklar

27 27 Vücut ağırlığı, boy uzunluğu ve yaşına göre orantılı çocuklar

28 28 Zihinsel, ruhsal ve sosyal gelişimi normal, devamlı çalışabilen çocuklar

29 29 YETERSİZ VE DENGESİZ BESLENENLERİN GÖRÜNÜŞÜ :

30 30 * Sık sık baş ağrısından şikayet eden; iştahsız, yorgun, isteksiz bir çocuk

31 31 * Şişkin bir karın

32 32 * Hareketleri ağır, isteksiz, eğilmiş bir vücut

33 33 * Ciltte çeşitli yara ve pürüzler

34 34 Teşekkürler


"4- EKMEK VE TAHILLAR. 2 3 ŞEKERLER VE YAĞLAR 4 SU * * Ortalama günde 8-10 su bardağı (1,5 - 2 Litre)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları