Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAĞLIKLI BESLENME Diyetisyen Eda YILDIZ. BESİN GRUPLARI 1.GRUP: Süt ve süt ürünleri Süt,yoğurt,peynir,çökelek,kefir vb. Protein,kalsiyum ve fosfordan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAĞLIKLI BESLENME Diyetisyen Eda YILDIZ. BESİN GRUPLARI 1.GRUP: Süt ve süt ürünleri Süt,yoğurt,peynir,çökelek,kefir vb. Protein,kalsiyum ve fosfordan."— Sunum transkripti:

1 SAĞLIKLI BESLENME Diyetisyen Eda YILDIZ

2

3 BESİN GRUPLARI 1.GRUP: Süt ve süt ürünleri Süt,yoğurt,peynir,çökelek,kefir vb. Protein,kalsiyum ve fosfordan zengindir. Çok iyi riboflavin kaynağıdır.Folik asit ve diğer B vitaminlerini içerir. Yetişkinler: 2 porsiyon Çocuklar, gebe - emzikli kadınlar: 3-4 porsiyon Günlük önerilen miktarlar Besleyici değerleri

4 2.GRUP: Et,tavuk,balık,yumurta,kurubaklagiller Sığır,koyun,kümes hayvanları, av hayvanları,balıklar, kurubaklagiller, Besleyici değerleri Günlük önerilen miktarlar Protein kaynağıdır,demir,çinko ve B vitaminlerinden (Riboflavin, niasin, B6, B12) zengindirler. Yetişkin, :2 porsiyon Çocuk, gebe, emzikli: 3 por.

5

6

7 3.GRUP: Taze sebzeler ve meyveler Besleyici değerleri Günlük önerilen miktarlar Her türlü sebze ve meyveler A vitamini,E,C,B vitaminleri, kalsiyum ve demirden zengindirler. 5-7 porsiyon

8

9 4.GRUP: Ekmek ve tahıllar Besleyici değerleri Günlük önerilen miktarlar Ekmek ve buğday, mısır,pirinç,makarna, patates bulgur vb.tahıllar Karbonhidrattan zengindirler. Az miktarda protein içerirler. B12 dışındaki tüm B vitaminlerinden zengindirler. 3 orta dilim ekmek, 2/3 çay bardağı pirinç veya makarna 4-6 porsiyon

10

11 Boya göre uygun beden ağırlığınızı koruyunuz. Ağırlık(Kg.) BKİ = Boy (m2) Yeterli ve dengeli besleniniz. OBEZ İ TE

12 Yetişkin Bireyler İçin BKI’nin Sınıflandırılması SınıflandırmaBKI (kg/m2) Zayıf<18.50 Ağır<16.00 Orta Hafif Normal Hafif şişman≥25.00 Pre-obez (fazla kilOLU) Şişman≥30.00 I. Derecede II. Derecede III. Derecede≥40.00

13 Diyetinizde tükettiğiniz yağ miktarını kısıtlayınız. Aşırı tuz tüketiminden kaçınınız. Rafine şekerleri mümkün olduğunca tüketmeyin, Yemeklerinizde hayvansal kaynaklı yağlar yerine doymamış yağ asitlerinden zengin bitkisel sıvı yağları kullanın.

14 Her yaş döneminde yeterli miktarda kalsiyum alımına özen gösteriniz. Her gün en az beş porsiyon sebze ve meyve tüketiniz Yiyeceklerinizi pişirirken haşlama, fırınlama, buhar ve mikrodalga yöntemlerini tercih edin. Rafine gıdalar yerine lifli gıdaları tercih ediniz

15 FİZİKSEL AKTİVİTE Oksijen alımı ve kalpten kan akımı hacmini arttırır. Metabolizmayı hızlandırır. Şişmanlığı önler. Osteoporoz oluşumunu önler. Kan basıncını azaltır. HDL düzeyini artırır

16

17 Günde ortalama 2- 2,5 litre su içilmelidir.

18 Şeker hastalığı nedir? İnsülin yetersizliği veya yokluğu sonucu oluşur. Kan şekerinin yükselmesine neden olur. Ömür boyu süren bir hastalıktır.

19 İnsülin nedir? İnsülin, pankreas adı verilen organımızdan salgılanan bir hormondur. Vücudumuz, İnsülin olmadan alınan gıdaları istenilen şekilde kullanamaz.

20 Şeker hastalığı; Tip 1 diyabet, Tip 2 diyabet, olmak üzere iki şekilde karşımıza çıkmaktadır.

21 Şeker hastalığının belirtileri; Çok idrara çıkma Çok su içme Çok yemek yeme Bulanık görme Halsizlik,bitkinlik Beklenmedik kilo kaybı Yaraların geç iyileşmesi

22 Şeker hastalığının uzun dönemde zararlı etkileri; Kalp-damar hastalıkları Böbrek sorunları Göz sorunları,körlük Felç

23 Şeker hastalığının uzun dönemde zararlı etkileri; Duyu kayıpları Ayak yaraları Sık enfeksiyonlar Cinsel sorunlar

24 Şeker hastalığı için önemli ve özel 2 durum vardır.Bunlar; Hipoglisemi (kan şekerinin düşmesi) Hiperglisemi (kan şekerinin yükselmesi)

25 Kan şekerinin yüksekliğinde hangi belirtiler görülür? Susama, Sık idrara çıkma İştah kaybı, Yorgunluk Derin ve hızlı solunum Deride kuruma ve kaşıntı Bulanık görme

26 Kan şekerin düştüğünde hangi belirtiler görülür; Terleme, titreme Açlık hissi Heyecan, sinir ve baş ağrısı Dikkat dağınıklığı Soluk yüz rengi

27 Kan şekerinizin düştüğü hissedildiğinde 1-2 adet kesme şeker yenilmelidir. veya Bir bardak meyve suyu içilmelidir.

28 SAĞLIKLI OLMAK İÇİN GÜNDE 5 GRAM TUZ YETERLİDİR Günlük sodyum gereksinimi 2400 mg dır. WHO <5 g/gün civarında tuz önermektedir yılında yapılan Türk Toplumunda Tuz Tüketimi ve Kan BasıncıÇalışmasına (SALTurk)göre ülkemizde tuz tüketimi çok fazladır (ortalama 18 gram/gün)

29 Aşırı Tuz Kullanımı Bir çok Sağlık Sorununa Neden Olabilir Yüksek tansiyon Kalp Hastalıkları İnme Böbrek Hastalıkları Kemik Erimesi Bazı kanser türleri görülme riski artar

30

31 SA Ğ LI Ğ INIZ İ Ç İ N DAHA AZ TUZ TÜKET İ N

32 TE Ş EKKÜRLER


"SAĞLIKLI BESLENME Diyetisyen Eda YILDIZ. BESİN GRUPLARI 1.GRUP: Süt ve süt ürünleri Süt,yoğurt,peynir,çökelek,kefir vb. Protein,kalsiyum ve fosfordan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları