Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte."— Sunum transkripti:

1 Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte sizlere doğru viraj dönüş tekniği konusunda bazı ip uçları Uygulamanız gereken şey, tüm dünyada “slow in-fast out" (yavaş gir, hızlı çık) adı verilen tekniktir. Bunun amacı, otomobili viraja girmeden yavaşlatıp, çıkışındaysa en ideal çizgi ve hızda çıkmasını sağlamaktır.

2 Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor Çoğu sürücü viraja tam gaz girdiğinde, aynı şekilde çıkacağını sanır. Bu tarz araç kullananların, viraja girip, çıkana kadar arka fren lambalarının yandığı da görülür. Bunun sonucunda da çoğu kez aynı gerçekle yüzyüze kalınır: Yolun dışına çıkmakla oluşan kazalar...

3 Yavaş girip - hızlı çıkma “Yavaş girip - hızlı çıkma" taktiği, her zaman viraj alırken en doğru yöntemdir. Bu sayede hem otomobilin fren aksamının ömrü uzar, hem de viraja giriş - çıkış süresi de, yukarıda bahsettiğim hatalı giriş süresinden çok daha kısa olur. Otomobiliniz ister güçsüz, isterse de çok güçlü olsun, her zaman bu yöntemi kullanmanız yararınıza olacaktır.

4 Virajda çizgi tutturmak Virajı alırken yolu ne genişlikte kullanacağınız, bir çok dış etkene bağlıdır. Örneğin, viraj içindeyken, karşı yönden araç gelip gelmediğini görmemizi engelleyen ağaç ve benzeri görüş engelleyici birtakım etkenler gibi... Yahut, yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi...

5 DOĞRU VİRAJ ALMA Doğru viraj alımında ideal sürüş çizgisi “dıştan gir -içe kapan - tekrar dışa açıl" şeklinde olmalıdır. Bir virajı dıştan (yani sağa dönülen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönülen virajlardaysa yolun sağına yanaşarak) dönmek, esas alınan konudur. Otomobili viraj içinde yavaşlatmak yerine, viraja gerekli vitesle, hız düşürerek, aracın lastiklerinin yere tam olarak tutunabileceği şekilde, mümkün olduğunca dıştan girmek idealidir... Yani, viraja girmeden önce aracı yavaşlatmış olmanız gerekiyor.

6 DOĞRU VİRAJ ALMA Fren, ancak viraja giriş noktasından önce, otomobili yavaşlatma amacıyla kullanılır. Şayet viraj içinde fren ihtiyacı hissediyorsanız, yeterince yavaş değilsiniz demektir... Giriş noktasından itibaren otomobili virajın içine yönlendirerek, tepe noktasına (apeks) kadar hızınızı sabit tutmanız gerekir. Çünkü tepe noktasında otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti, maksimum noktadadır. Bu nokta, aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır. (Burada vereceğiniz gereksiz bir gaz ya da yapacağınız bir fren, merkezkaçı bozup, aracın kontrolden çıkmasına neden olabilir.) Sabit ve uygun gaz (ya da hızla) girdiğiniz virajın en iç bölümündeki tepe noktasından itibaren, virajın uzak olan dış noktasını hedefleyip, araca kontrollü bir şekilde gaz vererek çıkmalısınız.

7

8

9

10

11 Son olarak Tüm bu bilgileri, daha hızlı araç kullanın diye vermiyoruz. Ancak hızlı otomobil kullanmayı alışkanlık haline getirenlerin hayatta kalabilmelerine bir nebze katkımız olsun istiyoruz. Ve başkaları da zarar görmesin!.. Trafik kurallarının ön gördüğü hız limitlerini aşmadan otomobil kullanmak, temel prensibiniz olmalı

12 Hazırlayan FATİH CEYLAN


"Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları