Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ANA-BABA OKULU MART 2003©

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ANA-BABA OKULU MART 2003©"— Sunum transkripti:

1 REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ANA-BABA OKULU MART 2003©

2 MESLEK SEÇİMİNDE VE ÇOCUĞUN BAŞARISINI ARTIRMADA ANNE VE BABALARA DÜŞEN GÖREVLER HAZIRLAYAN VE SUNAN Gürsel YILDIRIMGÖK Psikolojik Danışman

3 Çocuğunuzun Sınav kaygısını artırmayın.

4  Bu kafayla gidersen zor kazanırsın, amcanın oğlu Anadolu lisesini kazandı, bakalım sen ne yapacaksın. Teyzenin kızı tıbbı kazandı, çalımından,havasından yanına varılmıyor,aman bizi mahcup etme…

5  SINAV KAYGISI Yerleştirme sınavlarına her yıl yüz binlerce öğrenci girmektedir. Her yıl iki milyon aile yaklaşık sekiz milyon kişi sınav kaygısını hissetmektedir. Yerleştirme sınavlarına her yıl yüz binlerce öğrenci girmektedir. Her yıl iki milyon aile yaklaşık sekiz milyon kişi sınav kaygısını hissetmektedir.

6 ÖÖÖÖĞRENMEK İÇİN STRES GEREKLİ Sınavlara hazırlanan öğrenciler ana babalarından:”kazanamazsan, herkese rezil oluruz. Ailemin yüzüne nasıl bakarız,verdiğim emekleri helal etmem,… Öğretmenlerden:”bunları çalışmazsan sınavı nasıl kazanırsın, bu kadar çalışmayla kazanamazsın, bu kafayla bu işi başaramazsın,… türünden sözler duymaktadır.

7 Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın

8  Çocuğunuz sınıfında ders başarısı açısından ön sıralarda yer alan sosyal faaliyetlerinde girişken ve liderlik özelliği olan, belirli bir ders veya alandaki başarısı öğretmenlerinin veya çevresindekilerin takdirini kazanan biriyse ne mutlu size. Bu durumda çocuğunuzla ilgili beklentilerinizi yüksek tutmak için gerçekçi sebepleriniz var demektir.

9  Eğer çocuğunuz sınıflarını ancak geçe bildiyse, sınıfını geçerken çeşitli yardımlara ihtiyaç duyduysa, öğretmenleri kendisini, “biliyor ama bildiğini ortaya koyamıyor “, veya “çalışsa yapar, ancak çalışmıyor” diye değerlendirdilerse, okul dışı hayatında dikkat çekecek hiçbir özel başarı göstermediyse, çocuğunuzun uyumlu bir insan olması ve meslek hayatında başarı göstermesi mümkündür. Ancak okul veya üniversite seçiminde beklentilerinizi çok yüksek tutmamanızda yarar vardır.

10 Sınavda başarılı olamazsa yaşayacağını bir ceza gibi göstermeyin !

11  veya gibi sözler onun gideceği okulu, yapacağı işi sevmesine imkan bırakmaz

12 Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayın

13 Eğer çocuğunuzla ilişkiniz genel olarak iyi ve yumuşak ise, ölçülü miktarda “çalış” uyarısı ve çalışma şartlarının hazır edilmesi biraz sıkıcı gelse de, çocuğunuza sorumluluğunu hatırlatacaktır. Kaç yaşında olursa olsun bir çok kişinin çalışmaya başlamak için bu tür uyarıya ihtiyaç duyduğu bilinir Eğer çocuğunuzla ilişkiniz genel olarak iyi ve yumuşak ise, ölçülü miktarda “çalış” uyarısı ve çalışma şartlarının hazır edilmesi biraz sıkıcı gelse de, çocuğunuza sorumluluğunu hatırlatacaktır. Kaç yaşında olursa olsun bir çok kişinin çalışmaya başlamak için bu tür uyarıya ihtiyaç duyduğu bilinir

14 Ancak çocuğunuzla ilişkiniz iyi gibi gözükse de sık sık sertleşiyorsa, o zaman “çalış” uyarıları aranızdaki gerginliğin dozunu artırmaktan başka bir işe yaramayacaktır. Böylece birbirinize kızmak için özel bir sebebe ihtiyacınız kalmayacak, eğitim ve diplomadan daha önemli bir şeyi, çocuğunuzla aranızdaki sıcaklığı bütünüyle kaybedersiniz. Ancak çocuğunuzla ilişkiniz iyi gibi gözükse de sık sık sertleşiyorsa, o zaman “çalış” uyarıları aranızdaki gerginliğin dozunu artırmaktan başka bir işe yaramayacaktır. Böylece birbirinize kızmak için özel bir sebebe ihtiyacınız kalmayacak, eğitim ve diplomadan daha önemli bir şeyi, çocuğunuzla aranızdaki sıcaklığı bütünüyle kaybedersiniz.

15 Sizin değer verdikleriniz nelerdir ?

16 Siz sofrasında kitap okuyan, güzel sanatlardan söz eden,-eğitim düzeyi ne olursa olsun-kendisini yetiştirmeye çalışan ve okuyan bir insansanız, büyük bir ihtimalle çocuğunuzun başarısızlığı da geçicidir. Bu defa olmasa da gelecek defa başarılı olacaktır. Siz sofrasında kitap okuyan, güzel sanatlardan söz eden,-eğitim düzeyi ne olursa olsun-kendisini yetiştirmeye çalışan ve okuyan bir insansanız, büyük bir ihtimalle çocuğunuzun başarısızlığı da geçicidir. Bu defa olmasa da gelecek defa başarılı olacaktır.

17 Siz okumak için elinize gazeteden başka bir şey almıyorsanız, çocuğunuz büyürken bir kitapla ilgili tartışmaya tanık olmamışsa, sofranızda sadece artan fiyatlar, alınan ve satılanlar, kazınılan ve kazanılamayan paralar konuşuluyorsa, o zaman o da “başarı” konusunda sizi örnek almış demektir. Siz okumak için elinize gazeteden başka bir şey almıyorsanız, çocuğunuz büyürken bir kitapla ilgili tartışmaya tanık olmamışsa, sofranızda sadece artan fiyatlar, alınan ve satılanlar, kazınılan ve kazanılamayan paralar konuşuluyorsa, o zaman o da “başarı” konusunda sizi örnek almış demektir.

18 BAŞARILI OLMAK

19 Geçmişte başarı için, tek şey önerilirdi. “çalışmak, çalışmak ve çalışmak.” Oysa çağdaş başarı içinde “çok çalışmak” yerini “etkili çalışma”ya terk etmiştir.

20 “Etkili çalışmak”, zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. “etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır.

21 Başarılı olabilmek için mutlaka amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, kişinin buna inanmış ve bu amaca yönelik yıllık, aylık, ve haftalık programların düzenlenmesi ön şartlardır. Günlük ve haftalık program içinde amacına zaman ayırmayan kişi “amaç sahibi” değil, “hayal sahibi” bir kişidir. Unutmamak gerekir ki, amaçlar davranışları başlatır, sonuçlar bu davranışları sürdürür

22 Amacını açık ve net olarak tanımlayan kişinin bunu düşünmesi yetmez. Eğer amacınız bilgisayar mühendisi olmaksa çalışma masanızın karşısına bir kartona “BEN BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLACAĞIM” diye yazarak asmak yararlıdır.

23 “Bir diploma almak” için okumak

24  “Bir diploma sahibi olmak…” üniversite giriş sınavlarına hazırlanmanın ve 4 yıl yükseköğretim yapmanın sebebi olamaz

25  Ortaöğretime giriş aşamasındaki anne- babaların büyük çoğunluğu kendi çocuklarını, “herkes” çocuğunu Anadolu Lisesi giriş sınavlarına hazırladığı için sınav maratonuna sokmaktadır.

26  “Herkes” yöneldiği için yönelinen amaçlar, insanların zamanlarının boşa harcanmasına ve mutsuz olmalarına yol açar. Çünkü “genel amaç” diye bir şey olamaz.

27 Başarıya ulaşmak için;

28 Başarılı olmak için çok çalışmak değil, etkili çalışmak önemlidir.Etkili çalışmak ise zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Başarılı olmak için amacın acık ve net bir tanımının yapılmış olması ve bu amaca yönelik yıllık, aylık ve haftalık programların yapılması temel şarttır.Başarılı olmak için çok çalışmak değil, etkili çalışmak önemlidir.Etkili çalışmak ise zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır. Başarılı olmak için amacın acık ve net bir tanımının yapılmış olması ve bu amaca yönelik yıllık, aylık ve haftalık programların yapılması temel şarttır.

29 Başarılı olan kişilerin özelliklerini şöyle sıralayabiliriz;

30 Durumu değerlendirme özelliği: Bu kimseler güçlerinin, niteliklerinin ve yeteneklerinin sınırlarını bilen ve sahip olduklarını ortaya koyan imkanlardan haberdar olan insanlardır.

31 Zamanı iyi kullanma özelliği: Başarılı olan insanlar kendi seçtikleri amaçlar doğrultusunda planlı ve düzenli olarak kullananlardır. Başarılı olan insanlar, önemli olanla önemsiz olanı birbirinden ayırır, zamanlarını daha az önemli işler ve ayrıntılarla değil, “olmazsa olmaz” niteliğindeki öncelikli işlerden başlayarak kullanırlar.

32 Amacı belirleme özelliği: Amacı belirleme özelliği: Başarılı bir insan amacını açık ve kesin dille ortaya koyar. Bu amaca ulaşma yollarını önceden tespit eder belirli zaman dilimleri içinde bunu gerçekleştirir. Başarılı bir insan amacını açık ve kesin dille ortaya koyar. Bu amaca ulaşma yollarını önceden tespit eder belirli zaman dilimleri içinde bunu gerçekleştirir.

33 Dinleme ve gözleme özelliği: Dinlemek ve müdahale etmeden gözlemek kişiye birçok durumda etkili konuşmaktan daha önemli avantajlar sağlar. Dinlemek ve gözlemek, sorulacak birçok sorunun cevabını kendiliğinden ortaya çıkmasına yardımcı olduğu gibi, olayların doğal akışının bozulmamasına ve böylece edinilecek bilginin gerçeğe daha yakın olmasına imkan verir.

34 Susmasını bilme özelliği: Susmak, insanı sonradan pişman olacağı ve telafi etmek için çaba harcayacağı durumlardan kurtarır. Özellikle problem sırasında ve gerginliğin yaşandığı durumlarda, kişinin ağzından kaçırdıkları sebebiyle sonradan güç durumda kaldığı bilinir. Bir düşünürün söyledikleri bu konuya ışık tutmaktadır: “Söylediğim birçok söz yüzünden başım derde girmiştir, ancak şimdiye kadar söylemediğim bir söz sebebiyle pişmanlık duyduğumu hatırlamıyorum.”

35 Yardım isteme özelliği: Yardım isteme özelliği: Çok basit ve doğal görüldüğü halde, yardım istemeye cesaret etmek, bunun yerini ve zamanını doğru olarak seçmek ve uygun kişiden yardım istemek gerçekten çok önemli bir özelliktir. Çok basit ve doğal görüldüğü halde, yardım istemeye cesaret etmek, bunun yerini ve zamanını doğru olarak seçmek ve uygun kişiden yardım istemek gerçekten çok önemli bir özelliktir.

36 ANNE BABA OLABİLMEK ANNE BABA OLABİLMEK

37 SİZE DÜŞEN GÖVREVLERİ BİLİYORMUSUNUZ ? SİZE DÜŞEN GÖVREVLERİ BİLİYORMUSUNUZ ?

38 Çocuğunuza aşırı sevgi göstermekten kaçının. Çocuğunuza aşırı sevgi göstermekten kaçının. Aşırı sevgiden kaynaklanan ilgi, çocuğu boğar, bağımlı ve güvensiz bir kişilik yaratır.Çocuk, her türlü ihtiyacında ve karşılaştığı her sorunda çözüm kapısı olarak ailesini görür.Bu da, çocuğun öz güveninin ve sorumluluk duygusunu gelişmesini engeller. Aşırı sevgiden kaynaklanan ilgi, çocuğu boğar, bağımlı ve güvensiz bir kişilik yaratır.Çocuk, her türlü ihtiyacında ve karşılaştığı her sorunda çözüm kapısı olarak ailesini görür.Bu da, çocuğun öz güveninin ve sorumluluk duygusunu gelişmesini engeller.

39 Sevginizi davranışlarınızla gösterin. Sevginizi davranışlarınızla gösterin. Sevginin davranışlara yeterli yansımaması, çocukta değersiz olduğu ve kabullenilmediği hissini uyandırır.Sıkı kurallar, sert koşullar ve fiziksel yaptırımlarla yetişen,kişiliği hiçe sayılan çocuk, kendi hayatını kontrol altına almakta zorlanır.Kibar, sessiz ve uslu, aynı zamanda, çekingen, güvensiz, küskün, aşırı hassas ve pasif bir kişilik oluşur. Sevginin davranışlara yeterli yansımaması, çocukta değersiz olduğu ve kabullenilmediği hissini uyandırır.Sıkı kurallar, sert koşullar ve fiziksel yaptırımlarla yetişen,kişiliği hiçe sayılan çocuk, kendi hayatını kontrol altına almakta zorlanır.Kibar, sessiz ve uslu, aynı zamanda, çekingen, güvensiz, küskün, aşırı hassas ve pasif bir kişilik oluşur.

40 Anne baba olarak gözden kaçırdıklarımız!!!

41 Anne baba’nın her hangi bir durumda birbiriyle tutarsız ve uyumsuz davranmaları, çocukları çelişkiye düşürerek kişiliklerini olumsuz yönde etkiler.

42 Anne babanın, çocukları paylaşarak veya bir olup çocukları karşılarına alarak oluşturacağı kutuplaşmalar, aile içindeki huzur, güven ve barış ortamını zedeler, iletişim bozukluğunun, zıtlaşmanın ve huzursuzluğun etkin olmasına neden olur.

43 En sağlıklı tutum; yeterli sevgi, yeterli disiplin, yeterli eğitim ve yeterli hoşgörüden oluşur. Bunun için;

44 İnsanların başarılı yada başarısız olmalarını belirleyen temel etken, gördükleri ilgi biçimidir. Sevgi, çocuğun kendini tanımasına ve yeteneklerini geliştirmesine yardım eder.

45 Çocuklar, söylediklerinizi değil, yaptıklarınızı örnek alırlar. Çocuğunuzu dinleyin, anlamaya çalışın. Çözüm önerileriniz; iyi iletişim, doğru yaklaşımla olur.

46 Çocuğunuza sizin için başarısından çok, göstereceği çabanın ve başardığında yaşayacağı mutluluğun önemli olduğunu hissettirin. Korkuya ve dayatmaya dayalı tutum çözüm değildir.

47 Sizden çekinmesini değil, sizi kendine yakın hissetmesini sağlayın. Çocuğunuzun başarı isteğini ve başarmak için sorumluluk alışını takdir edin.

48 ANNE BABALAR ÇOCUKLARINIZIN BAŞARISINI ARTIRMAK ELİNİZDE BUNUN İÇİN;

49  Çocuklarınızdan yüksek başarı beklentileri içerisinde olmayın. Kendi isteklerinizle çocuklarınızın kapasiteleri ve istekleri arasında dengeli ve gerçekçi beklentiler belirleyiniz.  Çocuklarınızdan yüksek başarı beklentileri içerisinde olmayın. Kendi isteklerinizle çocuklarınızın kapasiteleri ve istekleri arasında dengeli ve gerçekçi beklentiler belirleyiniz.

50  Çocuklarınıza, hataları için olumsuz eleştiriler ( haylaz, tembel, sorumsuz, dağınık, yavaş, vb.) yapmayınız.

51  Çocuklarınızı cezalandırmakla tehdit etmeyiniz.Ceza yöntemlerini ( dayak atma, hırpalama vb) kullanmayınız.

52  Çocuğunuzun başarısız olduğunu,içinizden yada yüksek sesle söylemeyiniz…

53  Çocuğunuzu sevdiğinizi her fırsatta ona gösterin. Birbirinizi sevmek için aradaki olumsuz engelleri ve istekleri ortadan kaldırın. Sevgi için şart koymayınız. (Sınav kazanma, yüksek not alma gibi…)

54  Çocuğunuzu çalışmaya teşvik etmek için, sürekli ders çalış, dersini yaptın mı? Gibi olumsuz ifadeler yerine, ondan bir amaç belirlemesini isteyin. Bu amaca ulaşmak için yapmaları gerekenleri anlatın.

55  Çocuğunuzu olduğu gibi kabul ediniz. O’na başarıları için sevdiğinizi değil, çocuğunuz olduğu için sevdiğinizi hissettirin.

56  Çocuğunuz ders ve giriş sınavlarında başarısız oluyorsa, bunu dünyanın sonu gibi göstermeyin. Sınavı kazanamazsan… Başarılı olamazsan… Sınıfı geçemezsen gibi olumsuz cümleleri kesinlikle kullanmayınız

57  Çocuğunuz yeterli ders çalışmıyorsa, başarılı olamayacaksın, başarılı olamazsan ne yapacaksın gibi olumsuz ifadeleri kullanmayınız.

58  Çocuğunuzu kapasitesi üzerinde zorlamayınız. Başarılı olsun diye dershane, dershane dolaştırmayınız.

59  Çocuklarınıza başkalarıyla değil, kendileriyle yarışmalarını öğütleyiniz.

60  Çocuklarınızı başkalarıyla kıyaslamayınız. Teyzenin oğlu tıpta okuyor… Amcanın kızı Avukat oldu gibi ifadeleri kesinlikle kullanmayınız. Bu tür ifadeler çocuklarımızda hem kaygıya hem de korkuya neden olacaktır.

61  Onlara her zaman değişik seçenekler olduğunu hatırlatın. Gerekirse bu seçenekleri onlara siz sunun. Bu seçeneklerden yeni bir amaç belirlemesini sağlayın.

62  Çocuğunuz ne yaparsa yapsın, ister başarılı, ister başarısız olsun bunun sizin için önemli olmadığını ona söyleyin. Her ne olursa olsun her türlü sonuçta çocuğunuzun yanında olacağınızı ona hissettirin. Bu tür düşüncelerinizi sık, sık vurgulayın.

63  Çocuklarınıza her zaman destek olun. Bu destek olmayı alışkanlık haline getirin. Ancak bu desteklemeniz her tarafında olumlu ifadeler ve davranışlarla olmalıdır.

64  Hem yaptıklarınızla, hem de söylediklerinizle çocukları destekleyin.Söyledikleriniz başka, yaptıklarınız başka olmasın.

65 ÇOCUKLARIN EV ÖDEVLERİNE YARDIM ETME:

66 Her güne bir ödev çizelgesi: Çocuğa ödev yapma alışkanlığının kazandırılması ödev saati belirlemekle başlar. Günlük ödev yapma saati, çocukla beraber planlayarak, günün belli saatini ödev yapmaya ayırmaktır.

67 Ders çalışma köşesi oluşturun. Ders çalışma köşesi oluşturun. Evde, çocukların çalışma odası yoksa bile en azından uygun bir köşeyi çocuğun çalışma köşesi olarak düzenleyin. Evde, çocukların çalışma odası yoksa bile en azından uygun bir köşeyi çocuğun çalışma köşesi olarak düzenleyin.

68 Çocuk ödevin önemini anlamalı. Çocuk ödevin önemini anlamalı. - Aileler her akşam öğrencinin bitirdiği ödevlerini göstermesini istemeli. - Çocuğun ödev defteri yada kağıdını her akşam kontrol etmeli. - Uzun vadede tamamlanması gereken ödevler olup olmadığı sorulmalı. - Sorular ve sorunlar için öğretmenlerle görüşülmeli.

69 Aileler asla ödev yapmamalı. Aileler asla ödev yapmamalı. Aileler, çocuğun sorularını cevaplamalı, yaptığı ödevleri kontrol etmeli, ödevini sesli okurken onu dinlemeli, ama asla ödevleri kendileri yapmamalıdır. Aileler, çocuğun sorularını cevaplamalı, yaptığı ödevleri kontrol etmeli, ödevini sesli okurken onu dinlemeli, ama asla ödevleri kendileri yapmamalıdır.

70 Plan yapmaya yardımcı olma Plan yapmayı kolaylaştıracak “yapılacak işler” defteri, takvimi, ajandası alınmalı. Öğrencinin bunları nasıl kullanacağı öğretilmeli. Öğrencinin çalışırken saati görmesi sağlanmalıdır.

71 Ödev yapan çocuklar övülmeli. Çocukların ödev için gösterecekleri çabalar takdir edilmeli. Çocukları övmek onları şımartmaz. Yuva çağından tutunda liseye kadar bütün çocuklar anne-babanın takdirine ihtiyaç duyarlar.

72 MESLEK SEÇİMİNDE KARŞILAŞABİLECEĞİNİZ BAZI ANNE-BABA TUTUMLARI : MESLEK SEÇİMİNDE KARŞILAŞABİLECEĞİNİZ BAZI ANNE-BABA TUTUMLARI :

73  “Ben olamadım sen olacaksın” Bazı anne-babalar gerçekleştiremedikleri kendi özlemleri ve ideallerini çocuklarının gerçekleştirmesini isterler. Eğer böyle bir tavır yerine çocuklarınızın yetenek ve ilgilerinizi ortaya koymayı deneyin. Onları bir mesleğe yönlendirmek yerine meslekleri tanıması için yardımcı olun. Çatışmadan kaçının, onları anlamayı deneyin. Bazı anne-babalar gerçekleştiremedikleri kendi özlemleri ve ideallerini çocuklarının gerçekleştirmesini isterler. Eğer böyle bir tavır yerine çocuklarınızın yetenek ve ilgilerinizi ortaya koymayı deneyin. Onları bir mesleğe yönlendirmek yerine meslekleri tanıması için yardımcı olun. Çatışmadan kaçının, onları anlamayı deneyin.

74  “Komşunun çocuğu oldu ama...” Komşularımızın, akrabalarımızın, çocukları ile hep çocuklarımızı kıyaslıyor olabiliriz. Çocuklarımızı daha başarılı görmek için böyle kıyaslamaları yapıyor olabiliriz. Bu durum çocuğumuzun kendisini yetersiz hissetmenize neden olabilir. Komşularımızın, akrabalarımızın, çocukları ile hep çocuklarımızı kıyaslıyor olabiliriz. Çocuklarımızı daha başarılı görmek için böyle kıyaslamaları yapıyor olabiliriz. Bu durum çocuğumuzun kendisini yetersiz hissetmenize neden olabilir.

75  “Bak kardeşin.....” Dikkatli bir gözle baktığınızda kardeşlerin birbirlerinden ne kadar çok olumlu veya olumsuz etkilendiklerini fark etmişsinizdir. “Bak kardeşin...” diye başlayan her cümle çocuğunuzu kışkırtacak, yeni kavgaları, yeni sorunları getirecektir. Anne ve babalar her çocuğunu diğer bütün çocuklardan ayırarak değerlendirmeyi, iletişim kurmayı becermek zorundadırlar.

76 ““““Ancak senin gibi bir tembel bu alanı seçer...” Başkalarının bizi küçümsemesi, değersiz görmesi, alay etmesi bizim yaşamla mücadelemizi zayıflatır. Eğer sizin düşüncenizle başkalarının seçimi çelişiyorsa, olumlu iletişim becerilerini kullanarak konuşmayı denemeliyiz.

77 ““““Kararına güveniyorum “ Bu tepki biçimi yaşama daha güvenle bakmanızı sağlayacaktır. “Kararına güveniyorum “ demek gencin “iyi anne-babası” olmaktan çok onun dostu/arkadaşı olmayı denemek anlamına gelir. Çocuklarında sorumluluk duygusu geliştirmek isteyen, demokratik aile ortamı yaratmaya çalışan anne- babalar çocuklarının kararlarına güvenmeyi öğrenmek zorundadırlar. Unutmayın ki günümüzde çocuğunun yanında olmayı denemeyen bir çok anne ve baba zaman içinde ilişkilerinin koptuğunu görmektedirler. Anne ve babaların çocuklarının kararlarına güvenmelerini sağlamak çocukları rahatlatır.

78 KATILIMINIZ KATILIMINIZ VE İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ. ÇORUM REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ NİSAN 2003 © Hazırlayan ve Sunan: Gürsel YILDIRIMGÖK Psikolojik Danışman


"REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ANA-BABA OKULU MART 2003©" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları