Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ÜNYE KAYMAKAMLIĞI Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKİNG ÇALIŞMALARI GRUP LİSTELERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ÜNYE KAYMAKAMLIĞI Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKİNG ÇALIŞMALARI GRUP LİSTELERİ."— Sunum transkripti:

1 T.C. ÜNYE KAYMAKAMLIĞI Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKİNG ÇALIŞMALARI GRUP LİSTELERİ

2 SıraAdı SoyadıUnvanı 1Mustafa DEMİRÜnye Kaymakamı 2Musa ERDEMÜnye İlçe Milli Eğitim Müdürü 3Şinasi ÇOŞKAN Ünye İlçe MEM Şube Müdürü 4 Ayşe AKYOLANA Kız Teknik ve Meslek Lisesi Müdürü 5Osman MEHELAnadolu Lisesi Müdürü 6İbrahim TATLIGÜLAnadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü 7Seçkin ÖNBAŞMeçhul Asker Ortaokulu Müdürü 8Veysel SADANKaledere İlkokulu Müdürü 9Kamuran YILMAZÜnye Anaokulu Müdürü 10Fazlı YÜKSELAnafarta İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü 11Fezayil KALAFATFatih Meydan İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü 12 Cevdet DUMANİnkur İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü 13Nedim DEMİRCANRehberlik Araştırma Merkezi Müdürü T.C. ÜNYE KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKİNG ÇALIŞMALARI ANA GRUP LİSTESİ

3 T.C. FATSA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKING ALT ÇALIŞMA GRUPLARI 1. Alt Çalışma Grubu 2. Alt Çalışma Grubu 1 Ünye Rehberlik ve Araştırma Merkezi ( Ana Grup Temsilcisi) 1 Ünye Anaokulu (Ana Grup Temsilcisi) 2 F.Cerrahoğlu Eğt.Uyg.Ok.İş Mer.Müdürlüğü2 Bayramca Anaokulu 3 Mürüvvet Vidinli Halk Eğitim Merkezi3 Gölevi Anaokulu 4 Ünye Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu

4 3. Alt Çalışma Grubu4. Alt Çalışma Grubu 1 İnkur İlkokulu-Ortaokulu (Ana Grup Temsilcisi) 1 Fatih Meydan İlkokulu/Ortaokulu (Ana Grup Temsilcisi) 2Yeşilkent S.M.Güler İlkokulu/Ortaokulu Müd.2Yenikent İlkokulu/Ortaokulu 3Tekkiraz İlkokulu /Ortaokulu3Pelitliyatak İlkokulu/Ortaokulu 4Erenyurt İlkokulu /Ortaokulu4Ş.İsmail Ustaoğlu İlkokulu/Ortaokulu 5. Alt Çalışma Grubu6. Alt Çalışma Grubu 1 Kaledere İlkokulu (Ana Grup Temsilcisi) 1 Meçhul Asker Ortaokulu (Ana Grup Temsilcisi) 2Atatürk İlkokulu Müdürlüğü2Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Müdürlüğü 3Cumhuriyet İlkokulu Müdürlüğü3 Puset Polvan Ortaokulu Müdürlüğü 4İnönü İlkokulu Müdürlüğü4İmam Hatip Ortaokulu Müdürlüğü 5 Şehit Cemal Mutlu İlkokulu Müdürlüğü 5Yüceler Yatılı Bölge Ortaokulu Müdürlüğü 6 Yunus Emre İlkokulu Müdürlüğü6Özel Akdora Ortaokulu Müdürlüğü 7 Prof Dr.Necmettin Polvan İlkokulu Müd. 8 Özel Akdora İlkokulu

5 7. Alt Çalışma Grubu 1 Anafarta İlokulu/Ortaokulu (Ana Grup Temsilcisi 2TOKİ Ömer Çam İlkokulu-Ortaokulu Müd. 3Fevzi Çakmak İlkokulu/Ortaokulu Müd. 4Yaşar Gazioğlu İlkokulu-Ortaokulu Müd. 5Fehmi Cerrahoğlu İlkokulu-Ortaokulu Müd. 6Fatih ilkokulu ve Ortaokulu Müd. 7Nuriye İlkokulu ve Ortaokulu Müd. 8Şehit Hüseyin Başaran İlkokulu ve Ortaokulu Müd.

6 8. Alt Çalışma Grubu9. Alt Çalışma Grubu 1 ANA Kız Teknik ve Meslek Lisesi (Ana Grup Temsilcisi) 1 Ünye Anadolu Lisesi Müdürlüğü (Ana Grup Temsilcisi) 2 Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü2 MRG Anadolu Öğretmen Lisesi Müd. 3 MNV Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Müd.3 Atatürk Anadolu Lissesi Müd. 4 Ad.Menderes Ticaret Meslek Lisesi4 Mustafa Rakım Anadolu Lisesi Müd. 5 Tekkiraz Ticaret Meslek Lisesi Müd. 5 Özel Akdora Anodolu Lisesi Müd. 6 Anadolu Sağlık Meslek Lis.Müd 7 Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Müd.

7 OKULLARIN MEVCUT DURUM ANALİZLERİ KURUM KİMLİK BİLGİSİ Kurum Adı (Kurumun ilçe ile beraber tam adı yazılacak) Kurum Türü Kurum Kodu Kurum Statüsü  Kamu  Özel Kurumda Çalışan Personel Sayısı Eğitim Öğretim Sınıfı Yönetici Öğretmen Genel İdare Hizmetleri Sınıfı Teknik Hizmetler Sınıfı Sağlık Hizmetleri Sınıfı Yardımcı Hizmetler Sınıfı Toplam Personel Sayısı Öğrenci Sayısı Öğretim Şekli  Normal  İkili Okulun Hizmete Giriş Tarihi KURUM İLETİŞİM BİLGİLERİ Kurum Telefonu / Fax Tel. : Fax : Kurum Web Adresi Mail Adresi Kurum Adresi Posta Kodu İlçe İl Kurum Müdürü (Adı ve Soyadı)GSM Tel: Kurum Müdür Yardımcıları Müdür Baş Yard :GSM Tel Müdür Yard. 1 :GSM Tel Müdür Yard. 2 :GSM Tel

8 1. Tarihsel Gelişim (Okul/Kurumun hangi tarihte hangi amaçlara hizmet etmek için kurulduğu, bugüne kadar geçirdiği aşamalar, önemli yapısal dönüşümler kısaca değerlendirilir. ) 2. İNSAN KAYNAKLARI Görevi Erkek Kadın Toplam 1Müdür 2Müdür Baş Yard 3Müdür Yard. Okul İdarecilerine Ait Bilgiler ……… Yılı Kurumdaki Mevcut Yönetici Sayısı :

9 Eğitim Düzeyi ……… Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % Önlisans Lisans Yüksek Lisans Yaş Düzeyleri ……… Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % Kurum Yöneticilerinin Eğitim Durumu: Kurum Yöneticilerinin Yaş İtibari İle Dağılımı:

10 İdari Personelin Hizmet Süresine İlişkin Bilgiler: Hizmet Süreleri ……….. Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % 1-3 Yıl 4-6 Yıl 7-10 Yıl Yıl Yıl üzeri

11 Yıl İçerisinde Kurumdan Ayrılan Yönetici Sayısı Yıl İçerisinde Kurumda Göreve Başlayan Yönetici Sayısı TOPLAM Kurumda Gerçekleşen Yönetici Sirkülasyonunun Oranı : Adı ve Soyadı GöreviKatıldığı Çalışmanın AdıKatıldığı YılBelge No İdari Personelin Katıldığı Hizmet içi Eğitim Programları Adı ve SoyadıBranşıKatıldığı Çalışmanın AdıKatıldığı YılBelge No Öğretmenlerin Katıldığı Hizmet İçi Eğitim Programları

12 Öğretmenlere İlişkin Bilgiler BranşıErkekKadınToplam 1 2 TOPLAM ……….. Yılı Kurumdaki Mevcut Öğretmen Sayısı: Yaş Düzeyleri ……….. Yılı Kişi Sayısı% Öğretmenlerin Hizmet Süreleri: Yıl İçerisinde Kurumdan Ayrılan Öğretmen Sayısı Yıl İçerisinde Kurumda Göreve Başlayan Öğretmen Sayısı TOPLAM Kurumda Gerçekleşen Öğretmen Sirkülâsyonunun Oranı:

13 Destek Personele (Hizmetli- Memur) İlişkin Bilgiler: Sıra Görev Sınıfı Erkek Kadın Eğitim Durumu Hizmet Yılı Toplam 1Genel İdare Hizmetleri Sınıf 2Teknik Hizmetler Sınıfı 3Sağlık Hizmetleri Sınıfı 4Yardımcı Hizmetler Sınıfı 5 Diğer Statüler (Sigortalı İşçi, Sürekli İşçi, TYÇP...) 6Toplam ………. Yılı Kurumdaki Mevcut Hizmetli/ Memur Sayısı: Okul/Kurum Rehberlik Hizmetleri Mevcut KapasiteMevcut Kapasite Kullanımı ve Performans Psikolojik Danışman Norm Sayısı Görev Yapan Psikolojik Danışman Sayısı İhtiyaç Duyulan Psikolojik Danışman Sayısı Görüşme Odası Sayısı Danışmanlık Hizmeti Alan Rehberlik Hizmetleri İle İlgili Düzenlenen Eğitim/Paylaşım Toplantısı Vb. Faaliyet Sayısı Öğrenci Sayısı Öğretmen Sayısı Veli Sayısı Öğretmen lere Yönelik Öğrencile re Yönelik Velilere Yönelik

14 İnsan Kaynakları Bilgi Tablosu*(örnek) ………………. OKULU İNSAN KAYNAKLARI DAĞILIMI VE BİLGİSİ ÖĞRETMEN İHTİYAÇ DURUMU VE DAĞILIMIÖĞRETMEN MESLEKİ GELİŞİM DÜZEYİ Sıra no Adı soyadı Görev Branş Kıdem Okuldaki kıdemi Normu var mı? KADRO DURUMU EĞİTİM DURUMU HİZMET İÇİ EĞİTİM Aldığı ödüller ve cezalar Yaptığı bilimsel Çalışmalar ve kitaplar Mevcut(Kadrolu) İhtiyaç Ön lisans Lisans Yüksek lisans Geçmiş yıllar da aldığı HİE saati toplamı ortalaması Son yılki hizmete süresi *Tablo okul/kurumların özelliklerine göre değişiklik gösterebilir

15 3. Teknolojik Düzey (Okul/kurum teknolojiyi kullanma düzeyini anlatmalıdır. Örneğin; hangi işlemler veya yazışmalar kağıt kullanılmadan elektronik ortamda yapılabiliyor? Gelecek dönemde hangi işlemlerin elektronik ortamda yapılması düşünülüyor.) Araç-Gereçler İhtiyaç Bilgisayar Yazıcı Tarayıcı Tepegöz Projeksiyon Televizyon İnternet bağlantısı Fen Laboratuvarı Bilgisayar Lab. Fax Video DVD Player Fotoğraf makinası Kamera Okul/kurumun İnternet sitesi Personel/ adresi oranı Diğer araç-gereçler ………… Okul/Kurumun Teknolojik Altyapısı:

16 Fiziki MekânVarYokAdediİhtiyaçAçıklama Öğretmen Çalışma Odası Ekipman Odası Kütüphane Rehberlik Servisi Resim Odası Müzik Odası Çok Amaçlı Salon Ev Ekonomisi Odası İş ve Teknik Atölyesi Bilgisayar laboratuarı Yemekhane Spor Salonu Otopark Spor Alanları Kantin Fen Bilgisi Laboratuvarı Atölyeler Bölümlere Ait Depo Bölüm Laboratuvarları Bölüm Yönetici Odaları Bölüm Öğrt. Odası Teknisyen Odası Bölüm Dersliği Arşiv ………… Okul/Kurumun Fiziki Altyapısı:

17 4.Mali Kaynaklar (Okul/kurumun kaynaklarını artırıcı unsurlar ile tasarruf imkanlarının neler olabileceği ifade edilmelidir). Kaynaklar Genel Bütçe Okul aile Birliği Özel İdare Kira Gelirleri Döner Sermaye Vakıf ve Dernekler Dış Kaynak/Projeler Diğer …….. TOPLAM YILLAR HARCAMA KALEMLERİGELİRGİDERGELİRGİDERGELİRGİDER Temizlik Küçük onarım Bilgisayar harcamaları Büro makinaları harc. Telefon Yemek Sosyal faaliyetler Kırtasiye Vergi harç vs ………….. GENEL Okul/Kurum Gelir-Gider Tablosu: Okul/Kurum Kaynak Tablosu:

18 5. İstatistikî Veriler Öğrencilere İlişkin Bilgiler: Karşılaştırmalı Öğretmen/Öğrenci Durumu ÖĞRETME N ÖĞRENCİOKULİLTÜRKİYE Toplam öğretmen sayısı Öğrenci sayısı Toplam öğrenci sayısı Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı KızErkek Öğrenci Sayısına İlişkin Bilgiler KızErkekKızErkekKızErkek Öğrenci Sayısı Toplam Öğrenci Sayısı Yıllara Göre Ortalama Sınıf Mevcutları Yıllara Göre Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

19 Yıllara Göre Mezun Olan Öğrenci Oranı Bölüm Adı Öğrenci Sayısı Mezun Sayısı Öğrenci Sayısı Mezun Sayısı Öğrenci Sayısı Mezun Sayısı Öğrencilerin Üniversite Sınavı Başarılarına İlişkin Bilgiler KızErkekKızErkekKızErkek Öğrenci Sayısı Sınava Giren Toplam Öğrenci Sayısı ( Kız +Erkek ) Ön Lisans Programlarına Yerleşen Toplam Öğrenci sayısı Lisans Programlarına Yerleşen Toplam Öğrenci Sayısı Lisans ve Ön Lisans Programına Yerleşen Toplam Öğrenci Sayısı Genel Başarı Oranı ( % )

20 Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı Öğretim YılıToplam Öğrenci SayısıSınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı Sorumluluğu Bulunan Öğrenci Sayısı Öğretim YılıToplam Öğrenci Sayısı Sorumluluğu Bulunan Öğrenci Sayısı Devamsızlık Nedeni İle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı Öğretim YılıToplam Öğrenci Sayısı Devamsızlıktan Dolayı Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı

21 Ödül ve Cezalar Onur Belgesi Alan Öğrenci Sayısı Teşekkür Belgesi Alan Öğrenci Sayısı Takdir Belgesi Alan Öğrenci Say Disiplin Cezası Alan Öğrenci Sayısı ……. Yılı Öğrenci Ders Başarı Durumu (İlköğretim): Dersler 6. Sınıf Ortalaması 7. Sınıf Ortalaması 8. Sınıf Ortalaması Okul Ortalaması İl/İlçe Ortalaması Türkçe Matematik Hayat Bilgisi Fen ve Teknoloji Sosyal Bilgiler T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Yabancı Dil Not : Sınıflar düzeyinde okul ortalaması ile il/ilçe ortalaması karşılaştırılabilir.

22 ……. Yılı Öğrenci Ders Başarı Durumu(Ortaöğretim): Alanlara göre ayrı ayrı tablolar oluşturulmalıdır. Dersler 9. Sınıf Ortalaması 10. Sınıf Ortalaması 11. Sınıf Ortalaması 12. Sınıf Ortalaması Okul Ortalaması İl/ilçe Ortalaması ORTTAK DERSLER Türk Edebiyatı Dil ve Anlatım Tarih T.C.İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük Coğrafya Matematik Fizik Kimya Biyoloji Felsefe Yabancı dil ALAN DERSLERİ Not: Ayrıca okul/kurum hizmetlerinden yararlananlarla ilgili varsa performans sonuçlarına da yer verilebilir

23 Yerleşim Alanı ve Derslikler Toplam Alan (m2)Bina Alanı (m2)Bahçe alanı (m2) Sosyal Alanlar Tesisin adıKapasitesi (Kişi Sayısı)Alanı Kantin Yemekhane Toplantı Salonu Konferans Salonu Seminer Salonu Spor Tesisleri Tesisin adıKapasitesi (Kişi Sayısı)Alanı Basketbol Alanı Futbol Sahası Kapalı Spor Salonu Diğer

24 5. Veli Profili TOPLAM VELİ SAYISI Veli Eğitim DurumuVeli İş Durumu İlköğretim Mezunu olmayan Veli Sayısı İlköğretim Mezunu Veli Sayısı Ortaöğretim Mezunu Veli Sayısı Yüksekokul Mezunu Veli Sayısı Düzenli Bir işi Olmayan Veli Sayısı Kamu Sektöründe Çalışan Veli Sayısı Özel Sektörde Çalışan Veli Sayısı Kendi iş yerinde Çalışan Veli Sayısı Anne Baba Anne Baba Anne Baba Anne Baba Anne Baba Anne Baba Anne Baba Anne Baba

25 5. GZFT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar, Tehditler) Analizi Okul/Kurumunuzun ayrıntılı GZFT’ Analizinin yapılması için olabildiğince çok veri toplanması ve paydaş görüşleri alması gerekmektedir. Kurum içi analiz sonuçlarından yaralanılmalıdır. GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER Okulun/Kurumun kullanabileceği olumlu durumlar Okulun/Kurumun müdahalesiyle etkileyebileceği olumsuz durumlar FIRSATLARTEHDİTLER Okulun/Kurumun müdahalesiyle etkileyemeyeceği olumlu durumlar Okulun/Kurumun müdahalesiyle etkileyemeyeceği olumsuz durumlar

26 PAYDAŞ MEMNUNİYETİ A-ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. B-ÖĞRENCİ MEMMUNİYETİ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. C-VELİ MEMUNİYETİ …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

27 SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

28 ANKET Değerli Meslektaşım, Bu anketin amacı; eğitimde benchmarking (kıyaslama) uygulamalarına yönetici ve öğretmenlerin katılım ve benimseme düzeylerini belirlemektir. Kendinize en uygun gelen seçenekleri işaretleyiniz. Teşekkür Ederim. BÖLÜM I. Kişisel Bilgiler 1. Cinsiyetiniz? ( ) Kadın ( ) Erkek 2. Eğitim Düzeyiniz? ( ) Öğretmen Okulu ( ) Yüksek Okul ( ) Lisans ( ) Yüksek Lisans ( ) Yüksek Lisans ( ) Doktora( ) Diğer Meslekte kaçıncı yılınız? ( ) 0-5 ( ) 6-10 ( ) 11-15( ) ( ) ve üstü 5. Okuldaki göreviniz? ( ) Müdür ( ) Müdür Yrd. ( ) Öğretmen

29 BÖLÜM II. Eğitimde Benchmarking (Kıyaslama) Uygulamalarına Yönetici ve Öğretmenlerin Katılım ve Benimseme Düzeyleri Tamamıyla Katılıyorum (5) Katılıyorum (4) Orta Düzeyde Katılıyorum (3) Katılmıyorum (2) Hiç Katılmıyorum (1) 1.Okulumuzun tanımlanmış vizyonu, misyonu ve iyileştirme politikaları vardır. 2.Okulumuzun vizyon, misyon ve iyileştirme politikaları uygulamaya yansıtılmıştır. 3.Okulumuzun stratejilerini belirlemede okul geliştirme grupları etkilidir. 4.Okulumuzda sorunlar yerinde tespit edilip çözülür. 5.Okulumuzda mezun olan öğrenciler takip edilir ve dönütler değerlendirilir. 6.Okulumuzda yenilikler sürekli araştırılır ve uygulanır. 7.Okulumuzda ihtiyaç duyulduğunda başka kurumlarla birlikte çalışılır. 8.Okulumuz öğrencileri bir üs eğitim kurumuna hazırlar. 9.Okulumuzda öğrenciler topluma faydalı bir birey olarak yetiştirilir. 10.Okulumuzda öğrencilere üretici olabileceği meslekler kazandırılır. 11.Okulumuzla aynı statüde olup model alabileceğimiz okullar vardır. 12.Okulumuzun öğrenci başarısında model aldığı okullar vardır. 13.Okulumuzun sportif faaliyetlerde model aldığı okullar vardır. 14.Okulumuzun kültürel faaliyetlerde model aldığı okullar vardır. 15.Okulumuzun bilimsel faaliyetlerde model aldığı okullar vardır. 16.Okulumuzda sportif faaliyetler yeterlidir. 17.Okulumuzda kültürel faaliyetler yeterlidir. 18.Okulumuzda bilimsel faaliyetler yeterlidir. 19.Okulumuzda ders harici vakitlerin faydalı bir şekilde geçirilebileceği alanlar yeterlidir 20.Okulumuz için öğrenci başarısını yükseltmek çok önemlidir. 21.Okulumuz için bir üs eğitim kurumuna fazla öğrenci yerleştirmek önemlidir. 22.Okulumuz için öğrencileri hayata hazırlamak önemlidir. 23.Okulumuzda öğrenci başarısı ölçülürken öğrencinin aldığı notlar önemlidir. 24.Okulumuzda öğrenci başarısı ölçülürken öğrencinin davranışları önemlidir. 25.Okulumuzda öğrenci başarısı ölçülürken objektiflik önemlidir. 26.Okulumuzda öğrenci başarısı ölçülürken okul yönetiminin politikaları önemlidir. 27.Okulumuzda öğrenci başarısı ölçülürken kanun ve yönetmelikler önemlidir. 28.Okulumuzda Toplam Kalite Yönetimi kapsamında çalışmalar yapılıyor. 29.Kıyaslama (Benchmarking) kavramından haberim var. 30.Okulumuz kendi düzeyindeki okullar arasında iyi bir seviyededir. 31.Okulumuzun ‘en iyi’ olmasını yönetimsel yaklaşımlar engelliyor. 32.Okulumuzun ‘en iyi’ olmasını mali kaynak yetersizliği engelliyor. 33.Okulumuzun ‘en iyi’ olmasını çalışanların yaklaşımları engelliyor. 34.Okulumuzun ‘en iyi’ olmasını sosyo-kültürel çevre engelliyor. 35.Okulumuzda iyileştirme yapacağımız alanlarda başka bir okuldan yardım alırız. 36.Kıyaslama çalışmaları Eğitim Programlarında yapılmalıdır. 37.Kıyaslama çalışmaları öğretim uygulamalarında yapılmalıdır. 38.Kıyaslama çalışmaları yönetim uygulamalarında yapılmalıdır.

30

31

32 TEŞEKKÜRLER T.C ÜNYE KAYMAKAMLIĞI Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü


"T.C. ÜNYE KAYMAKAMLIĞI Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BENCHMARKİNG ÇALIŞMALARI GRUP LİSTELERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları