Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ VİLAYETLER H.G.B. ANAOKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ VİLAYETLER H.G.B. ANAOKULU."— Sunum transkripti:

1 TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ VİLAYETLER H.G.B. ANAOKULU

2

3 OKULÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ  Çocukların zengin öğrenme deneyimleri aracılığıyla sağlıklı büyümelerini, tüm gelişim alanlarının desteklenerek en üst düzeye ulaşmasını, özbakım becerilerini kazanmalarını ve temel eğitime hazır bulunmalarını sağlar.

4 OKULÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ  Çocukların keşfetmek ve öğrenmek için doğal bir eğilimleri vardır. Öğrenme çok erken yaşlarda başlar ve hayat boyu devam eder. Çocuklar dünyaya geldikleri ilk andan itibaren, daha okula başlamadan çok önce aktif bir şekilde çevrelerini keşfederler, iletişim kurmayı öğrenirler ve çevrelerinde gördükleri şeylere dair fikirler oluşturmaya başlarlar.

5 OKULÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ  Çocuklar özellikle yaşamın ilk altı yılında çok hızlı büyürler ve dil, bilişsel, sosyal- duygusal ve motor gelişim alanlarında şaşırtıcı bir hızla yetkinleşirler.  Okul öncesi dönem beyin gelişiminin ve sinaptik bağlantıların kurulma oranının en yoğun ve hızlı yaşandığı dönemdir. Beyin gelişimi çocuğun bilişsel, dil, sosyal- duygusal ve motor gelişimi için güçlü bir zemin oluşturur.

6 OKULÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ  Çocuğun sağlıklı bir şekilde büyüyebilmesi, gelişebilmesi ve öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirebilmesi için nitelikli bilişsel uyarıcıların, zengin dil etkileşimlerinin, olumlu sosyal-duygusal deneyimlerin çocuğa sunulduğu ve çocuğun bağımsızlığının desteklendiği bir çevrenin yaratılmasına ihtiyaç vardır. Bu ise ancak sağlıklı bir aile ortamı ve nitelikli bir okul öncesi eğitimi ile mümkündür.

7 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

8 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI  1. Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak,  2. Onları ilkokula hazırlamak,  3. Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı yaratmak,  4. Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.

9 Okul Öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları gelişir.

10 Eğitimde çocuğun, kendine saygı ve güven duyması sağlanır, öz denetim kazandırılır.

11 Çocukların bağımsız Davranışlar geliştirmesi desteklenir. Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlanır.

12 Çocukların hayal güçleri, eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir.

13 ANAOKULUNDA BİR GÜN

14 Güne Başlama Zamanı;  günün başlangıcında yer verilmesi gereken bir zaman aralığıdır. Çocukların birbirlerine ve gün içinde yapılacak diğer etkinliklere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu süreçte çocukların birbirleriyle ve öğretmenleriyle yüz yüze etkileşimi sağlanır. Özellikle grup içinde utangaç olan veya kendini ifade etmekte zorlanan, kendini iyi hissetmeyen çocukların faydalanabileceği bir etkinliktir.

15

16

17

18

19 Oyun Zamanı  Güne başlama zamanı sona erdiğinde öğretmen çocuklara öğrenme merkezlerini tanıtır; “Bugün nerede oynamak istiyorsun?” şeklinde sorular sorarak çocukların tercihlerini belirtmelerini ister. Böylece çocuklar günlerini planlamayı öğrenmeye başlarlar. Çocuklar tercih ettikleri merkezlere yönelir ve çalışmalarına başlarlar.

20 Oyun Zamanı  Ancak her gün öğrenme merkezlerinde oyunla başlamayabilir. Bahçede, açık havada oyun oynamak, o gün yapılacak eğitimle ilgili olarak bir alan gezisine çıkmak, bir müze ziyaretine gitmek, sabah yürüyüşü yapmak da güne başlamanın farklı yollarındandır.

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31 Etkinlik Zamanı  öğretmenin önceden planladığı ve etkinlik/etkinlikler uygulanır.  Matematik Etkinliği  Drama Etkinliği  Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliği  Alan Gezisi  Sanat Etkinliği  Türkçe Etkinliği  Müzik Etkinliği  Fen Etkinliği  Hareket Etkinliği

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46 Günü Değerlendirme Zamanı Günü Değerlendirme Zamanı  günün sonunda yine bütün grup bir araya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir.  o güne ait paylaşmak istedikleri mutlu ya da üzücü bir olayın olup olmadığı veya örnek davranış gösteren çocuklar hakkında konuşulabilir.  evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır. Eve gidiş ile ilgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.

47

48

49 AİLE KATILIMI  Çocuğun eğitimi, okul ve aile arasında paylaşılan bir sorumluluktur. Anne babalar çocuğun eğitimine ne kadar erken katılırlarsa çocukların kazanımları da o oranda artacaktır. Anne-babaların eğitime katılımı, ailenin sosyokültürel değerlerinin programa yansıtılmasını kolaylaştırmanın yanı sıra, okul ve ev arasındaki devamlılığı destekleyerek kazanılan bilgi, beceri ve tutumların kalıcılığını sağlar.

50

51

52

53

54

55

56 REHBERLİK HİZMETLERİ  Öğretmenlerin, rehber öğretmenlerle işbirliği içinde çalışması, çocukların gelişimlerinin desteklenmesinde ve ekip çalışmasının sağlıklı bir şekilde yürütülmesinde önemlidir. Ayrıca bu işbirliğinin ailelerin eğitimlerine de önemli katkı sağlaması beklenmektedir.

57 SOSYAL FAALİYETLERİMİZ

58 *Tiyatro ve Sinema Gezisi *Doğa Gezileri *Meslek grubu gezileri (PTT,Eczane,Alışveriş Merkezi) *Belirli Gün ve Haftaları Kutlama

59

60

61

62

63

64

65 İLETİŞİM

66 - bilgilendirme - Bilgilendirme Mektupları -Bilgilendirme Formları -Veli Görüşme Saatleri -Veli Toplantıları -Ev Ziyaretleri

67 OKULUN İLK GÜNLERİ

68 - Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. -Çocuk okula başlarken,onun bu olaya zihinsel olarak hazır olmasının yanısıra,duygusal ve sosyal olarak da hazır olması önem taşımaktadır.

69 EVİNDEN ANASINIFINA ADIMINI ATAN ÇOCUK İÇİN KAYGI OLUŞTURACAK SORULAR NELER OLABİLİR?

70 -Burası neresi,nasıl bir yer? -Oldukça da büyük bir bina,acaba burada kaybolur muyum? -Evim okuluma yakın mı?Acaba annem,babam beni almaya gelecekler mi? -Servis şöförü evimi bulabilecek mi?

71 -Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var. Bana zarar verirler mi?. -Sınıfımızda da çok çocuk var.Öğretmenim beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı?Ya beni farketmez ise?

72 OKUL FOBİSİ……. -Okula gitmeyeceğim,karnım ağrıyor -Seni çok özlüyorum -Arkadaşım yok,kimse benimle oturmak,oynamak istemiyor. -Öğretmenim beni sevmiyor

73 *Okul fobisinin temelinde doyurulmamış psikolojik ihtiyaçlar ve iletişim sorunları vardır: -Öğretmen ya da arkadaşlarıyla arasındaki iletişim engelleri, -Öz benlik ve özgüven eksikliğinin neden olduğu başarısız olma endişesi, -Evden ayrılmaya karşı gösterdiği güvensizlik…

74 “Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin”

75 Alışma Sürecinde Benim Üstüme Düşen Görevler Nelerdir? Okulda neler yapacağını, kimlerle beraber olacağını ona anlatın. Okula başladıktan sonra kaygılarınız varsa bunları çocuğunuza hissettirmeyin. Kendi deneyimlerinizi onunla paylaşın. Onun anlattıklarını dinleyin. Günlük deneyimlerini anlatması için çocuğunuza fırsatlar yaratın ama onu zorlamayın.

76 Çocuğumun Okuldaki Gelişimini Nasıl Takip Edebilirim? Öğretmen çocuğu tanımak ve gelişimini desteklemek için temel tanıma teknikleri, gözlem, gelişimsel testler ve portfolyo (bireysel gelişim dosyası) değerlendirmeleri yapar ve bunları dönem içerisinde belirli aralıklarla ve dönem sonlarında ailelerle paylaşır. Bu uygulamanın dışında da ihtiyaç hissettiğiniz zamanlarda çocuğunuzun gelişimine ait bilgileri öğretmenden alabilirsiniz.

77 Veli Olarak Sorumluluklarım Nelerdir? Öğretmenin yapmaya çalıştığı gibi sizin de çocuğunuzu çok iyi tanımanız, onun güçlü ve gelişmeye açık yönlerini iyi bilip gelişimini en üst düzeye çıkarabilmek için öğretmenle işbirliği içinde çalışmanız çocuğun yararına olacaktır. Bunu sağlayabilmek için öğretmen zaman zaman bireysel veli görüşmeleri, ev ziyaretleri, veli toplantıları yapacak, zaman zaman çocuğunuzla birlikte çalışmanız için eve çeşitli etkinlikler gönderecektir. Bu etkinlikleri birlikte yaptığınız etkinlikler çocuğunuz için en yararlı olanıdır. Çocuğunuzla birlikte etkili zaman geçirmenizi, etkili iletişim kurmanızı, onu daha yakından tanımanızı sağlamaktır.

78 Çocuğumun Okulda Sorunu Olduğunda Ne Yapmalıyım? Yaşadığı sorunlarda çocuğunuzu, onu anlamaya çalışarak ve yargılamadan dinlemeniz yani "etkin dinleme" yapmanız bile bazen o problemin çözüme kavuşması için yeterli olacaktır. Yeterli olmadığı durumlarda öğretmenle iletişime geçip, problemin farkında olup olmadığını anlamak, problemden onu da haberdar etmek ve olası çözümleri siz, öğretmen ve çocuğun kendisi ile birlikte yaratmak çocuk için en yararlısı olacaktır. Bu çabalar sonuç vermediği takdirde yönetimden yardım istemelisiniz.

79 Çocuğum Hastalandığında Veya Olumsuz Bir Durumla Karşılaştığında Nasıl Haberdar Olacağım? Böyle bir durumda sorun okul içinde öncelikle çözülmeye çalışılır. Okulun olanakları dâhilinde çözümlenemediği durumlarda okul yönetimi tarafından size ya da kayıt esnasında belirttiğiniz kişilere ulaşılacaktır.

80 SORULARINIZ


"TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ VİLAYETLER H.G.B. ANAOKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları