Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir..

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir.."— Sunum transkripti:

1 Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir.

2 İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız. Bu malların kaliteli, sağlam, dayanıklı ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz.

3 Satın aldığımız malların karşılığını, çalışarak kazandığımız paralarla öderiz. Alacağımız malın kaliteli olması gerekir.

4 Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız. Ailemizin geliri haftalık, aylık veya yıllık ise giderleri buna göre ayarlamalıyız.

5 Aile bütçesindeki para harcanırken beslenme,sağlık ve eğitim giderlerine öncelik verilmelidir.

6 Alacağımız malları incelemeden almamalıyız.Bütçemize uygun, en iyisini seçmeliyiz.

7 Bilinçli bir tüketici, ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alışveriş yapar.Bir malı aldığımız zaman kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz.

8 Aldığınız malın üzerinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Damgası olup, olmadığına dikkat etmelisiniz.

9 Aldığımız yiyecek maddelerinin üzerindeki üretim ve son kullanım tarihlerine dikkat etmeliyiz. Üretim tarihi ne zaman yapıldığı, son kullanım tarihi ürünün en son tüketileceği tarihi gösterir.

10 Aynı kalitedeki malların fiyatlarını araştırarak en uygun olanını seçmeliyiz. Varsa, garanti belgesini istemeliyiz.

11 Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız.Aldığımız fiş veya fatura ile devletimizin bütçesine gelir sağlarız.

12 Üreticiler, satacakları malın reklamını yaparlar. Reklam; söz, yazı ve resimle yapılır.

13 Reklamların, tüketiciyi bilgilendirmenin yanında kar amaçları da vardır. Bu nedenle kalitesiz bir ürün,reklamı yapılarak kaliteli gösterilebilir.

14 Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir.

15 Bir malı aldığımızda tüketici olarak bazı haklarımız vardır.

16 Güvenilir olmayan, TSE ve garanti belgesi olmayan malları almamalıyız. Aldığımız mal bozuk ve hatalı çıkarsa geri vermeli ya da değiştirmeliyiz. Satıcılar güçlük çıkartırsa ilgili yerlere başvurmalıyız.

17 Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur. Bunlar, Tüketiciyi Koruma Derneği, Tüketiciyi Koruma Vakfı gibi


"Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir.." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları