Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR. İDEAL ÖĞRETMEN “Branşında bir numaradır.” "İdeal öğretmen, bir muhabbet fedaisidir. " “ İdeal öğretmen, hassas bir terazi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR. İDEAL ÖĞRETMEN “Branşında bir numaradır.” "İdeal öğretmen, bir muhabbet fedaisidir. " “ İdeal öğretmen, hassas bir terazi."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR

2 İDEAL ÖĞRETMEN “Branşında bir numaradır.” "İdeal öğretmen, bir muhabbet fedaisidir. " “ İdeal öğretmen, hassas bir terazi gibidir. "

3 "İdeal öğretmen, öğrencilerini teşvik eder, onların cesaretini kırmaz.“ "İdeal öğretmen, anlatan değil rehberlik edendir." “İdeal öğretmen, dersinde öğrenciyi merkeze alarak yürütür”

4 "Derse öğrencinin ilgisini çeker ve ilgiyi korur“ "İlgi çeken ve bu ilgiyi koruyan öğretim araç- gereçleri kullanır “ "Öğrencilerin düşünmesini ve eleştirmesini sağlar“ "Öğrencileriyle tam ve etkili iletişim kurar"

5 ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ÖĞRENCİLERİMİZLE ARAMIZA DUVARLAR ÖRMEYELİM, KÖPRÜLER KURALIM. ONLARA SIK SIK SÖZ HAKKI VERELİM. KENDİNİ VE DUYGULARINI “NE DÜŞÜNÜYORSUN, NASIL HİSSEDİYORSUN” GİBİ SÖZLERLE ANLAMAYA ÇALIŞALIM. ONUN FİKİRLERİNE DEĞER VERDİĞİMİZİ HİSSETTİRELİM. ONUN OLUMLU DAVRANIŞLARINI KESİNLİKLE TAKDİR EDELİM.

6 O KONUŞURKEN ONUN YÜZÜNE BAKIP CİDDİYE ALINDIĞINI HİSSETTİRELİM. ONUN İÇİN ZAMAN AYIRALIM. YAŞINA UYGUN GÖREVLER VERELİM VE DAHA SONRA BAŞARISINI TAKDİR EDELİM. ONUN İLE DEĞİŞİK KONULARDA SOHBET ETME ORTAMI OLUŞTURALIM. ONUN KORKU VE ENDİŞELERİNE SAYGI DUYALIM. AŞIRI ELEŞTİRİCİ OLMAKTAN VE AŞIRICI YARGILAYICI OLMAKTAN KAÇINALIM. HATALI DAVRANIŞLARINI KONUŞARAK UYARALIM VE ONA DOĞRU OLANI ANLATALIM. BAŞKALARININ YANINDA ONU KÜÇÜK DÜŞÜRMEYELİM. ONUN BAŞARISIZLIKLARINI ÇOK FAZLA BÜYÜTMEYELİM. ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

7 BAŞKALARI İLE KIYASLAMAYALIM. KABİLİYETLERİNİ FARKEDİP,TEŞVİK EDELİM. TOPLULUK İÇERİSİNDE SÖZ ALMASINI TEŞVİK EDELİM. ONU SIK SIK SEVDİĞİMİZİ SÖYLEYELİM. ONUN İÇİN ÖNEMLİ OLAN ŞEYLERE BİZ DE ÖNEM VERELİM. SADECE ONUN İÇİN AYIRDIĞINIZ ZAMANLAR OLSUN. YANLIŞ VE UYGUNSUZ CEZALANDIRMADAN KAÇINALIM. BEKLENTİLERİMİZ ÇOK AŞIRI OLMASIN. ONA YAŞINDAN VE OLDUĞUNDAN KÜÇÜKMÜŞ GİBİ DAVRANMAYALIM. ONUNLA BİRLİKTE SOSYAL AKTİVİTELERDE BULUNALIM. ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

8 ÖĞRETMEN TİPLERİ KAÇIRAN ETKENLER Ses yükseltmek Esnemek Burada benim sözüm geçer. Son sözü söylemede ısrar. Olumsuz vücut dilinin kullanılması:sert duruş,sıkı bağlı kollar,sert el hareketleri. Utandırma,bozma,gururla oynama,küçük düşürme… Küçümseme,alay etme,iğneleme… Hava atma.(Özellikle kendi ülkesi,yolları havası,suyu,insanı vs..) Kaba kuvvet. Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’ İstenmeyen ahlaki tavsiyeler. İspatsız doğrulukta ısrar. ‘zaten hepiniz böylesiniz’,’sizden beklemiyor değildim’,’öğrenci milleti’

9 KAÇIRAN ETKENLER Emretme.(Yap lan işte!) Aşırı ödüllendirme. Meşgulüm sonra gel. Ben sizin arkadaşınızım.(Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) Çık dışarı terbiyesiz! İşe yaramaz!,Ne yaptığın beni ilgilendirmez! Ben öyle istiyorum,o kadar! Ödev vermek için ödev vermek. Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! Verilen sözün tutulmaması. Her şeye evet demek.(ve sonra altından kalkamamak.) Tebeşir vs atmak.

10 YAKLAŞTIRAN ETKENLER : Öğrenciye ismiyle hitap etme. Gülümseme Güzel giyinme Tıraşlı olma. Ailelere ziyaret. Öğrenciden yana tavır. Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek. Disiplin problemlerine İnsanlar hata yapabilirler kabullenmesiyle yaklaşmak. Ailesinin (anne baba,kardeşler)yaş günlerinin bilinip kutlanması. Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak.Sevincini paylaşmak. Ayıplarını örtmek. Ümit vermek,güven vermek. Sende benim gibisin,bana benzer özelliklerin var. Günaydın,lütfen,tabii ki neden olmasın,Özür dilerim, Zamana riayet.derse başlama ve bitirme

11 UNUTMAYALIM! Olumlu ilgi, insanları mutlu eder. İnsanın kendine olan güvenini artırır. Övme, teşekkür, iftihar ve hayranlık gibi olumlu ilgi gösterme şekilleri, kişinin motivasyonuna ve kendisini iyi hissetmesine gerçek bir katkıda bulunur. Olumsuz ilgi ise, kişiyi üzer ve yenik düşürür. Eleştiri ve gülünç bulma, hayal kırıklığı ve güvensizlik, kişiyi üzer ve yıpratır.

12 İster olumlu ister olumsuz tüm etkiler ya fiziksel ya da psikolojiktir. Etkiler Fiziksel, Psikolojik Olumlu: Öpme, kucaklama,, sırtını sıvazlama, övme, teşekkür, göz kırpma, takdir eden bir bakış… Olumsuz: Dayak, eleştiri, küçümseme, tepeden bakma…

13 PROBLEMİ OLAN ÖĞRENCİ NASIL TESPİT EDİLİR? Öğrencilerle en az ana-baba kadar beraber olan ve onlarla iletişim içerisinde bulunan öğretmenlerin hem kendilerine hem de ana-babalara yardımcı olabilmeleri için, öğrencilerinde gördükleri her zamanki davranışlarından farklı davranışlar görürse Örneğin: Fazla para harcıyorsa, borç alıyorsa, Her zamanki arkadaş grubunda ani değişiklikler oldu ise, Uyumlu öğrencide uyumsuzluk başladı ise, Okul başarısında belirgin değişiklikler oluyorsa, Okula gelişlerinde düzensizlikler ortaya çıktı ise, Belirgin davranış değişiklikleri varsa (tutarsızlıklar)

14 Kendine bakımı değişti ise (bakımsızlık ya da maddenin etkilerini saklamak için çaba) Yalan söylemeyen birisinde yalanlar başladı ise, Önceden olmayan yasal sorunlar arttı ise (çalma, kavga vs.) Sağlık sorunları sık yaşanıyorsa, İletişimde sorunlar yaşanıyorsa (öğretmenler ve arkadaşları ile iletişimi eskisi gibi değilse), O zaman öğrencinin bir sorunu olduğu ve bu sorunun adının da madde kullanımı olabileceği unutulmamalıdır. Böyle bir durumla karşılaşıldığında telaşlanmadan bu bilgileri aile ve öğrenci ile paylaşarak profesyonel yardıma yönelmek izlenecek en duyarlı yoldur.

15 SONUÇ: Gençlik ve yetişkinlik insan yaşantısında birbirini takip eden iki dönemdir. Yetişkinler coşkunluğun ateşini gençlerden, gençler davranışlardaki bilgiyi yetişkinlerden alabilirler. Bu sağlam bir iletişimle mümkün olur. Bu iletişimi sağlamak yetişkinlere düşer. Aşırı baskı ve ceza çözüme yaramadığı gibi umursamazlık da tutulacak yol değildir. Gencin bütün isteklerine tepkisinden çekinerek boyun eğmek; iki de bir tokat atmak kadar zararlıdır. En iyisi karşılıklı konuşarak problemi ortaya koyup çözümlemektir. Gerektiğinde ana babası ile bir arkadaş gibi dertleşen genç daha sağlıklı olur.

16 Durmuş ÇAVDAR Abdulkadir YILMAZ Psikolojik Danışman ve Reh. Öğ.


"ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR. İDEAL ÖĞRETMEN “Branşında bir numaradır.” "İdeal öğretmen, bir muhabbet fedaisidir. " “ İdeal öğretmen, hassas bir terazi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları