Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU SEMİNER PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU SEMİNER PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1

2 VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU SEMİNER PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ

3 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

4 1)Çocukların beden, zihin ve duygu gelişimini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak;

5 2) Onları ilköğretime hazırlamak,

6 3) Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.

7 4. Okul Öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları geliştirmek.

8 5. Çocuğun, kendine saygı ve güven duymasını sağlamak, öz denetim kazandırmak.

9 6. Çocukların bağımsız Davranışlar geliştirmesi desteklemek. Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlamak.

10 7. Çocukların hayal güçleri, eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarını geliştirmek.

11 OKULA UYUM DÖNEMİ

12 -Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. -Çocuk ilk okula başlarken,onun bu olaya zihinsel olarak hazır olmasının yanı sıra,duygusal ve sosyal olarak da hazır olması önem taşımaktadır.

13 Bu dönemde aile kaygı duyarsa çocukta korku durumu ortaya çıkabilir. Bu yüzden ailelerin okula başlama durumundan olağanüstü anlamlar çıkarmaması gerekir. Bu, bir süreçtir. Çocuklar kendi yaşıtlarıyla bu süreci yaşadığı zaman çok çabuk uyum sağlama yeteneği kazanmaktadır. Öğretmenler okulun ilk haftalarında sosyal etkinlikler ve bu etkinlikler içerisinde de oyunu öne çıkararak çocukların okula uyumlarını artırabilirler Bu dönemde aile kaygı duyarsa çocukta korku durumu ortaya çıkabilir. Bu yüzden ailelerin okula başlama durumundan olağanüstü anlamlar çıkarmaması gerekir. Bu, bir süreçtir. Çocuklar kendi yaşıtlarıyla bu süreci yaşadığı zaman çok çabuk uyum sağlama yeteneği kazanmaktadır. Öğretmenler okulun ilk haftalarında sosyal etkinlikler ve bu etkinlikler içerisinde de oyunu öne çıkararak çocukların okula uyumlarını artırabilirler

14 Düzce üniversitesi tıp fakültesi psikiyatri anabilim dalı başkanının yaptığı bir araştırmaya göre; eğitim-öğretim döneminin başlamasıyla okulla ilk kez tanışacak çocuklar ve ailelerini incelediğini belirterek, çocukların okula başlamada takındıkları tutumun aileleri tarafından kazandırıldığını, davranışlarını ve düşüncelerini ebeveynlerinden etkilenerek sürdürdüklerini anlattı. Düzce üniversitesi tıp fakültesi psikiyatri anabilim dalı başkanının yaptığı bir araştırmaya göre; eğitim-öğretim döneminin başlamasıyla okulla ilk kez tanışacak çocuklar ve ailelerini incelediğini belirterek, çocukların okula başlamada takındıkları tutumun aileleri tarafından kazandırıldığını, davranışlarını ve düşüncelerini ebeveynlerinden etkilenerek sürdürdüklerini anlattı.

15 Yapılan başka bir araştırmaya göre; Okula yeni başlayan çocukların okul korkularını yenebilmesi için ilk ay çok önemli, çocuğa büyüdüğü hissettirilmeli, güven duygusu aşılanmalıdır"- "Çocuğun okula gitmesi için zorlama yapılmamalı, çocuk ikna edilmelidir. Okula gidecek kadar becerikli olduğu, birçok arkadaşı olacağı, evlerinin yerinde durduğu ve evine dönünce her şeyin aynısı gibi olacağı hissi verilmelidir" Yapılan başka bir araştırmaya göre; Okula yeni başlayan çocukların okul korkularını yenebilmesi için ilk ay çok önemli, çocuğa büyüdüğü hissettirilmeli, güven duygusu aşılanmalıdır"- "Çocuğun okula gitmesi için zorlama yapılmamalı, çocuk ikna edilmelidir. Okula gidecek kadar becerikli olduğu, birçok arkadaşı olacağı, evlerinin yerinde durduğu ve evine dönünce her şeyin aynısı gibi olacağı hissi verilmelidir"

16 EVİNDEN ANASINIFINA ADIMINI ATAN ÇOCUK İÇİN KAYGI OLUŞTURACAK SORULAR NELER OLABİLİR?

17 -Burası neresi,nasıl bir yer?Oldukça da büyük bir bina,acaba burada kaybolur muyum? -Evim okuluma yakın mı?Acaba annem,babam beni almaya gelecekler mi?Servisim ne renkti,ya servisimi bulamazsam?Servis şöförü evimi bulabilecek mi?

18 -Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var.Üstelik bir çok yaramaz çocuk da var.Dilerim bana zarar vermezler. -Sınıfımızda da çok çocuk var.Öğretmenim beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı?Ya beni farketmez ise?

19 Bu dönemin en önemli problemlerinden birisi çocuğun okul fobisi geliştirmesi.Bu çocuğun bütün okul yaşantısını etkileyebilir. Bu dönemin en önemli problemlerinden birisi çocuğun okul fobisi geliştirmesi.Bu çocuğun bütün okul yaşantısını etkileyebilir.

20 OKUL FOBİSİ……. -Okula gitmeyeceğim,karnım ağrıyor -Seni çok özlüyorum -Arkadaşım yok,kimse benimle oturmak,oynamak istemiyor. -Öğretmenim beni sevmiyor

21 * Okul fobisinin temelinde doyurulmamış psikolojik ihtiyaçlar ve iletişim sorunları vardır: -Bu dönemde anne-babanın tutumu, -Öğretmen ya da arkadaşlarıyla arasındaki iletişim engelleri, -Öz benlik ve özgüven eksikliğinin neden olduğu başarısız olma endişesi, -Evden ayrılmaya karşı gösterdiği güvensizlik…

22 NELER YAPABİLİRİZ?

23 Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin

24 Çocuğunuza haber vermeden gizlice okuldan çıkmak yerine vedalaşarak ayrılmanız size ve dolayısıyla da kendisine duyduğu güveni pekiştirecektir. Vedalaşma kısa tutulmalı ve birkaç kez geri dönülmemelidir.

25 İlk birkaç gün sınıf içinde yanında bulunmak çocuğu okula alıştırmak için iyi olacaktır ancak daha sonraki günlerde kesinlikle yanında bulunmayın.Sizi gördükçe daha çok ağlayacak,sınıftan çıkmak isteyecektir.

26 Çocuk okul konusunda ne kadar çok bilgi sahibi olursa, okula başladığında yaşayacağı korku ve kaygı da o kadar az olur. Bununla birlikte karşılaşacağı olaylar, kişiler ya da durumlar konusunda önceden bilgilendirilmesi çocuğun ruh sağlığını koruyucu bir etkiye sahiptir.

27 Anne baba eğer öğretmene güvendiklerini çocuğa yansıtabilirlerse,çocuk yeni okul ortamına daha kolay alışacaktır.

28 Anne babalar çocuklarını okula hazırlarken, çocukların okula karşı önyargılı olmamalarını, olumlu duygularla okula başlamalarını sağlamak için, okulun çocuğa kazandırabileceği şeylerden, örneğin, okulda yaşayacakları arkadaşlıkların ne kadar güzel olacağından söz edebilirler. Anne-babalar çocuğa kendi okul yaşamlarıyla ilgili güzel anılarını anlatarak da onların okulu sevmelerine katkıda bulunabilirler.

29 Çocuklar hiç bir zaman okula gönderilmekle tehdit edilmemelidir. “Okula başla da senden kurtulayım” ya da “Çok yaramazlık yapıyorsun, seneye seni okula vereceğim, göreceksin gününü” gibi cümleler çocuğun okula gönderilmeyi bir ceza olarak algılamasına sebep olur.

30 Bunun dışında, “Seni öğretmenine şikâyet edeceğim” “yarın öğretmenin sorar sana”gibi ifadeler de, çocuğun öğretmeni korkulacak, sürekli ceza verebilecek bir figür olarak algılamasına neden olabilir. Bu yüzden çocuk öğretmenden soğuyabilir ve gereksiz yere ondan korkabilir.

31 VELİLERİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZ

32 -Çocuğun yanında öğretmen eleştirilmemelidir. -Velinin okul ile ilgili bir problemi varsa önce öğretmen ile çözmeye çalışılmalı -Sık sık okula gelen veliler, öğrenciler üzerinde olumsuz etki bırakmaktadır.

33 -KILIK KIYAFET (yedek kıyafet) -BESLENME -TEMİZLİK,TUVALET KONUSU -NÖBETÇİ ÖĞRETMEN -KİTAPLAR HAKKINDA -DEVAMSIZLIK HAKKINDA -OKUL SEMİNERLERİMİZ HAKKINDA

34 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…


"VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU SEMİNER PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları