Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AMELİYAT ÖNCESİ VE SONRASINDA HASTALARA UYGULANAN SOLUNUM EGZERSİZLERİ VE HEMŞİRELERİN ROLÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AMELİYAT ÖNCESİ VE SONRASINDA HASTALARA UYGULANAN SOLUNUM EGZERSİZLERİ VE HEMŞİRELERİN ROLÜ."— Sunum transkripti:

1 AMELİYAT ÖNCESİ VE SONRASINDA HASTALARA UYGULANAN SOLUNUM EGZERSİZLERİ VE HEMŞİRELERİN ROLÜ

2 PROJENİN AMACI AB ülkeleri düzeyinde “Ameliyat Öncesi Ve Sonrasın da Hastalara Uygulanan Solunum Egzersizleri Ve Hemşirelerin Rolü” konusunda bilgi ve deneyim kazandırarak nitelikli elemanlar yetiştirmektir.

3 AYRICA; Ev sahibi ülkede sağlık personeli ilişkilerini gözlem- leyerek kendi iletişim becerilerini geliştirmek, Proje geliştirme ve yenilikleri takip etme fikrini aşılayarak mesleki eğitim sektöründe yenilikçi ruha sahip öğrencilerin oranını artırmak, Yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek, Avrupa ile işbirliği sağlanarak Bilgi Platformunun kurulmasına katkı sağlamak gibi amaçları içermektedir.

4 Kurum Yetkilisi Veysel KANDEMİR Okul Müdürü Proje Koordinatörü Proje Öğretmeni Emine KÖSE Sevgi AYDIN Hemşirelik Öğrt. Hemşirelik Öğrt.

5 PROJE YEREL ORTAKLAR: * GÖLCÜK FARABİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ * KÖRFEZ MEVLANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

6 PROJE HAREKETLİLİĞİ 1 Proje sahibi kurum: Hemşirelik bölümü 11. ve 12.sınıf öğrenciler arasından başvuru formunda belirtilen kriterlere uygun olarak belirlenmiş 16 Öğrenci,2 öğretmen Mayıs 2015 Almanya

7 PROJE HAREKETLİLİĞİ 2 Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hemşirelik Bölümü 8 öğrenci,1 Öğretmen Nisan 2015.Polonya.

8 PROJE HAREKETLİLİĞİ 3 Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hemşirelik Bölümü 8 Öğrenci,1 Öğretmen. 25 Mayıs-6 Haziran Romanya

9 EV SAHİBİ KURUMLAR *Capio Deutsche Klinik Otterdorf *Klinik Am Bürgerpark *Bbc Cux School Mesleki Eğitim

10 Capio Deutsche Klinik Otterdorf Almanya’nın Niedersachsen eyaletinde Otterndorf şehrinde, sahilde konuşlanan hastane, 1914 yılında kurulmuş köklü bir hastanedir. 111 yatak kapasitesine, 5 yoğun bakım ve 10 gözlem odasına 2 ameliyathaneye sahiptir. Gelişmiş sağlık teknolojisi ve modern tesislerinde 26 kişilik hekim kadrosuyla hizmet veren hastanede; *Genel Cerrahi*Geriatri * Dahiliye*Ortopedi * Jinekoloji*Yoğun Bakım * KBB* Anestezi

11 Mesleki Gözlem ve Eğitimlerimiz BBC CUX MESLEKİ EĞİTİM OKULU

12 “ BBC CUX SCHOOL” isimli büyük bir meslek lisesi ziyaret edildi. 19 dalda mesleki eğitim veren okulun bazı bölüm- lerinde (fırıncılık, pasta üretimi, aşçılık, garsonluk, araba montaj ve tamiri, kimya, kombi yapım ve onarımı, bilgisayar operatörlüğü, kuaförlük, ahşap,diş teknisyenliği,matbaa ve basım,inşaaat, vb.) bizzat okul müdürünün anlatım ve reh- berliğinde gezilerek incelemelerde bulunuldu.

13

14 Okul ve Almanya eğitim ve uygulamaları hakkında bilgi alındı. Burada dikkatimizi çeken noktalardan bazıları; - Bir ders saatinin 90 dakika oluşu. -Öğrencilerin staj yaptığı işletmeler tarafından iş sahibi yapılışları, - Disiplin uygulamaları, -Okul müdürü ve öğretmenlerin atama şekilleri, mevcutlu okulda her öğrencinin ihtiyaç duyduğunda yararlanacağı bilgisayar ve internet ağının var oluşu, - Özellikle mesleki eğitimde yaş sınırı aranmaksızın uygulamaya ağırlık verdikleri ve İyi uygulamalar neticesinde mesleki alanda geliştikleri görüldü. Sağlık meslek alanında ülkemizin daha çok sayıda personel yetiştirdiği fark edildi.

15 Capio Klinic Otterndorf

16 Klinik ziyaretlerimizde Almanya protokol- lerine istinaden öğrencilerimiz hastalar üzerinde birebir staj çalışmaları yapmamışlardır. Ancak hastanenin her bir klinik ve birimlerin de ayrıntılı gözlem ve inceleme yapma imkanı bulmuşlardır.

17 Özellikle Geriatri ve Fizik Tedavi Klinikleri ile ilgili dikkat çeken ayrıntılar; -Hastaların tanılarına ve tedavilerine yönelik tüm donanımın mevcut olması( Duyu motor egzer siz aletleri,tırmanma ve yürüme bantları,Hidro- terapi havuzları,otomatik egzersiz aletleri,vb.) -Geriatri hastalarının en fazla 14 gün yatmaları, -Geriatri hastalarının yemeklerini mutlaka yemek odasında ve kendilerinin yemesi,***

18

19 Dikkat Çekenler -Hastaların her türlü büyük ve küçük motor egzersizlerine olanak tanınması, - Hemşirelerin rutin işlerinin arasında öğle çay,kahve ikramları ile hastalarını ziyaret etmeleri, -Stajyer hemşirelerin aylık Euro tutarında staj ücreti almaları, -Hemşirelerin mecbur kalmadıkça invaziv işlemlere katılmamaları,

20 FİZİK TEDAVİ EGZERSİZ ALETLERİ

21 Geriatri Rehabilitasyon Aletleri

22 Kültür Gezileri Proje ekibinin hastane ve mesleki okul ziyaret, gözlem ve incelemelerinin yanında özellikle kültür alışverişine imkan sağlayan kültür gezileri de yapıl- dı. Cuxhaven, Hamburg, Bremen, Bremerhaven kentleri gezildi, önemli tarihi mekânlar, kiliseler, alışveriş merkezleri, tabii güzellikler incelendi.

23 Almanya’da dikkatimizi çeken önemli konulardan biri toplumsal kurallar sisteminin oturmuş olması ve herkesin kurallara uymaya özen göstermesidir. Ve bu kuralları genellikle insan hakları çerçevesinde uygulamaktadırlar. Toplumsal güvene dikkat etmektedirler. Saygı unsuruna önem vermektedirler. Çevre temizliğine, mimari estetiğe, özellikle yaşlısı genci sağlıklı yaşam için spor ve egzersizi yaşam tarzına dönüştürmeye dikkat etmektedirler.

24 Bunun haricinde Hollanda’nın Amsterdam şehrine gidilerek, bu şehre özel mimari yapı ve doğal güzelliklere şahit olundu, Büyük Okyanus’a açılan kanallar görüldü. Amsterdam Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi müzesinin gezilmesi proje ekibimiz,eğitim alanımız için oldukça anlamlı ve verimli geçti. Müzenin ardından Tıp Fakültesi öğrencileri ile derse katılım sağlandı ve ders izlendi.bu dersin öğrencilerimizin ufkunun genişlemesine imkan sunduğunu düşünüyoruz.

25 AMNTERDAM

26 Hamburg Belediye Binası Bahçesi

27 Tüm proje akış sürecini dikkate aldığımızda Ulusal Ajans Erasmu+ AB Projelerinin,gençlerin mesleki eğitim profiline, kültür alışverişine çok güzel katkı sağladığı, özellikle gençlerin farklı çalışmaları görerek ufuklarını açtığı, değişik bakış açıları geliştirmelerine vesile olduğuna inanılmaktadır. Bu çalışmaları düşünen, planlayan, uygulayan devletimizin tüm kurum, kuruluşlarına huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

28

29 Projenin başvuru,değerlendirme,kabul ve uygulanma sürecinde yardım ve desteklerini esirgemeyen okul müdü- rüm sayın Veysel KANDEMİR’e, çalışmalarımıza yardımcı olan meslek dersleri öğretmenim sayın Sevgi AYDIN’a, proje akış hazırlıkları ve uygulama sürecinde sorumluluk bilinci ve ekip ruhu ile bizleri onurlandıran sevgili öğrenci- lerime sonsuz teşekkür ediyorum. Genç yaşlarına rağmen bizleri hiç yormadılar,hem gözlemleyip hem eğlenmeyi bildiler. Onlarla olmak gerçek ten çok keyifliydi.

30 Bugün zaman ayırarak bizimle olduğunuz bizim heyecanımızı paylaştığınız için siz değerli konuklarımıza ve basınımızın güzide temsilcileri ne teşekkür ediyorum. Başka zamanlarda başka projelerde buluşmak üzere hoşça kalın.


"AMELİYAT ÖNCESİ VE SONRASINDA HASTALARA UYGULANAN SOLUNUM EGZERSİZLERİ VE HEMŞİRELERİN ROLÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları