Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. 2 Başarı ancak, süreli bir planla ve rasyonel çalışmakla mümkün olabilir. 3.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. 2 Başarı ancak, süreli bir planla ve rasyonel çalışmakla mümkün olabilir. 3."— Sunum transkripti:

1 1

2 2

3 Başarı ancak, süreli bir planla ve rasyonel çalışmakla mümkün olabilir. 3

4 BAŞARILI OLMAK İÇİN YENİLMESİ GEREKEN İLK DÜŞMANLAR ÖFKE VE UMUTSUZLUKTUR. Collete 4

5 Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir.

6 Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil 6

7 Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir? 7

8 1-AMAÇ BELİRLEME2-PLANLI ÇALIŞMA3-ZAMANI ETKİN KULLANMA 4-ÇALIŞMA ORTAMININ SEÇİMİ 5-DİĞER KAYNAKLAR YARARLANMA 6-TEKRAR YAPMA7-ETKİN DİNLEME 8

9 Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır Bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek gibi yakın amaçlarına ulaşan öğrenciler, sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak gibi uzak amaçlarına da ulaşacaktır. 9

10 Unutmayın ! Hedefi olmadan ilerleyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez… 10

11 Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede“ çalışacağına karar vermektir. 11

12 PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK YILLIK 12

13 Planlı yaşama alışkanlığının kazandırılması için ilk yıllar çok önemlidir. Fakat ilk yıllarda çocuğun ne zaman, nerede, ne yapacağını planlamak ve bu planı uygulamak kolay olmayabilir. Çocukla birlikte hazırlayacağınız planı uygulamada kararlı ve tutarlı davranınız. 13

14 Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Zaman 14

15 Bir ders ya da konu için de ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Ders çalışma sürelerini çocuğunuzun özelliklerini göz önünde bulundurarak belirleyiniz. 15

16 Ara vermeden uzun süre çalışma ilgi azalması ve yorgunluğa neden olduğu için ara vererek çalışma daha iyi sonuç verir. Kısa ve bitirilmiş iş, öğrenciyi uzun işten daha çok motive eder. 16

17 17

18 Ders çalışılırken genellikle aynı ortam tercih edilmelidir. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmayı sağlar. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. 18

19 Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çok sıcak ya da çok soğuk, çok fazla aydınlık ya da karanlık olmamalıdır. Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır. 19

20 Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır. 20

21 Sadece masada ders çalışılmalıdır. 21

22 Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır. 22

23 Masanın üzerinde sadece çalışma için gerekli malzemeler bulunmalıdır. 23

24 Telefon, televizyon, bilgisayar, müzik seti gibi, öğrenciyi ders çalışırken farklı düşüncelere sevk edecek, aklını dağıtacak araçlar bulunmamalıdır. 24

25 Öğrencinin çalışma masası, dışarıyı rahatça seyredebileceği kadar pencereye yakın ya da içerideki televizyon sesini ve konuşmaları duyabileceği kadar kapıya yakın olmamalıdır. 25

26 Çalışma odasında çok fazla eşya bulunmamalı ve ferah bir ortam olmalıdır. 26

27 Öğrencinin çalışma masası yatağına uzak olmalıdır 27

28 İdeal ders çalışma odasından örnek görüntü 28

29 Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. 29

30 Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. 30

31 Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. 31

32 Çocuğunuzun okula devamını sağlayarak dersi derste dinleyerek öğrenmesini sağlayınız. Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir. Dersi soru sorarak,fikirler üreterek yani aktif olarak dinlemesi gerektiğini hatırlatınız. 32

33 33

34 YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşeme başlar ve dikkat dağılır, uyku gelir. Bu nedenle çocuğunuzu mutlaka çalışma masasında veya sandalyesinde oturmasını sağlayın. BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???

35 Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlamasını sağlayın... 35

36 D ers dışı etkinliklere de yer vermesini sağlayın… AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır.

37 Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını dakikalık bölümlere ayırmak gerekir dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihnini meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapması gerekir MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

38 Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

39 Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur. UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM

40 Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odası havadar, masa temiz ve düzenli olması çalışma verimini yükseltecektir. Çalışma masasının üzeri çalışmaya başlanmadan önce toparlanmış ve sadece çalışılacak ders ile ilgili materyalin bırakılması çalışma sırasında dikkatin dağılmamasını sağlar. 40

41 Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... 41


"1. 2 Başarı ancak, süreli bir planla ve rasyonel çalışmakla mümkün olabilir. 3." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları