Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aktif Güvenlik Sistemleri Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: – ABS – EBD – ASR Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aktif Güvenlik Sistemleri Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: – ABS – EBD – ASR Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan."— Sunum transkripti:

1 Aktif Güvenlik Sistemleri Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: – ABS – EBD – ASR Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: – ABS – EBD – ASR Pasif Güvenlik Sistemleri Kaza sonrası, çarpmanın etkilerini azaltmak için tasarlanmış güvenlik sistemleri: – Emniyet kemeri – Hava yastığı – Çelik barlar Kaza sonrası, çarpmanın etkilerini azaltmak için tasarlanmış güvenlik sistemleri: – Emniyet kemeri – Hava yastığı – Çelik barlar Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri 4.1

2 Emniyet Kemeri %50 Emniyet kemerlerinin, sürücülerin hayatını kaybedebileceği türdeki çarpışmaların yaklaşık %50’sinde ölümleri önleyebileceğini biliyor muydunuz? 4.2

3 Emniyet Kemeri EMNİYET KEMERİ Emniyet Kemeri kullanımı konusunda yapılan istatistiklerde ölümlerde % 37'lik azalma, yaralanmalarda % 41'lik azalma ve omurilik zedelenmelerinde ise % 27'lik azalma meydana gelmiştir. İnsanlar saatte 9 km hızla giden bir araçta çarpma halinde tutunarak kendilerini koruyabilirler.9 km hızdan yüksek hızda tutunarak kendimizi koruyamayız.

4 Emniyet Kemeri Aracın takla atması sonucu %73 oranında araç dışına savruluruz bu savrulma ölüm riskimizi 25 kat daha artırır. Hava yastığı emniyet kemerinin etkinliğini % 40 oranında artırmaktadır ve emniyet kemerine yardımcı olmak için araca yerleştirilmiştir. Hava yastıkları yandan çarpma ve savrulmayı önlemede hiçbir zaman emniyet kemerinin yerini tutamaz.

5 Hava yastığı yalnızca "tamamlayıcı bir önlem"dir. Araçta hava yastığı olsa bile, yolcunun emniyet kemeri yoksa, çok ciddi bir şekilde yaralanabilir ya da ölebilir. Hava Yastığı 4.5

6 FETHİYE BÖLGE TRAFİK DEN.İST.AMİRLİĞİ  Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini % 45 kamyonetlerde de % 60 oranında azalmaktadır.  Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların % 24.8'i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran % 6.3'tür.  Bütün ağır yaralanmalarda ise, arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini % 50 oranında azaltmaktadır.

7 FETHİYE BÖLGE TRAFİK DEN.İST.AMİRLİĞİ  Genel bir ifade ile belirtecek olursak emniyet kemeri kullanımının zorunlu olduğu ülkelerdeki ölüm ve yaralanma oranları, kullanımın zorunlu olmadığı ülkelere göre % 40 daha azdır.  Bu özelliklerine rağmen bir çok kişi emniyet kemerlerini çeşitli nedenlerle kullanmayı gereksiz ya da sakıncalı bulmaktadır.

8 Doğru bilinen YANLIŞLAR: – Kısa yolculuklarda emniyet kemeri işe yaramaz. – Emniyet kemeri düşük hızla seyir halindeyken işe yaramaz. – Kaza yapmam, ben iyi bir sürücüyüm. Emniyet Kemeri 4.8 – Kaza durumunda çarpma etkisini azaltabilecek güçteyim, direksiyona ya da kapı kollarına tutunurum. – Aracımdan dışarı fırlamayı tercih ederim. – Emniyet kemerinin kaza anında beni araç içerisinde kilitlemesinden korkuyorum. – Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var.

9 3 SANİYE

10 Çarpma anı

11 Yolcu tarafında oturan kişi emniyet kemerini takmamış.

12 Sürücünün emniyet kemeri takılı

13 Çarpma ile bu kare arasında geçen süre 2 sn

14 Son anlar.

15 Ve son an. Artık saniyelerin önemi yok çünkü öldükten sonra zaman değerli değil. Ancak Şoför emniyet kemerini taktığı için hala sağ.

16 İYİ DÜŞÜNÜN Emniyet kemerinizi takacak mısınız ? Planladığınız ve her gün planlamaya devam ettiğiniz hayatınızı saniyede takılacak bir emniyet kemerini takmaktan üşenip saniyede bitirmek istemezsiniz değil mi? Okula giden çocuklarınız, tatil planlarınız, Arabanızın bakımı veya bahçedeki çimleriniz hayatınızı saniyeler içinde bitirmek elinizde 3 sn’de kurtarmakta


"Aktif Güvenlik Sistemleri Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: – ABS – EBD – ASR Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları