Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI."— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

2 2 Giriş Öğrenme ve içerik Öğrenmeyi yönlendiren metodlar ve faktörler Projenin başından sonuna kadar izlenecek adımlar

3 3 Neden? Bilgisayar aracılığı ile nasıl etkin iletişim kurabiliriz? & Öğrenme olayının gerçekleşeceğini nasıl garanti ederiz? Bilgisayar aracılığı ile nasıl etkin iletişim kurabiliriz? & Öğrenme olayının gerçekleşeceğini nasıl garanti ederiz? Uygulamaya yönelik kurallar & Öğretim tasarımı teknikleri Uygulamaya yönelik kurallar & Öğretim tasarımı teknikleri

4 4 İletişim Süreci Kaynak (Mesajı gönderir) Medya (Mesajı taşır) Alıcı (Mesajı çözer)  Ders  Kitap  Görsel-işitsel materyaller  BDE  Öğretmen  Basılı kelimeler  Görsel materyaller & ses  BDE yazılımı  Dinler  Okur  Seyreder  Bilgisayarla etkileşim kurar

5 5 Öğretim Tasarımı Yaklaşımı Standartlara dayalı Görgül (empirical) yaklaşım Proje yönetimi Bilişsel psikoloji kurallarına dayalı Fikirlerin tartışılmasından uygulamaya giden bir süreç Yaratacılık Takım çalışması yaklaşımı

6 6 SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

7 7 SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ STANDARTLAR Varolan standartlar Projenin gerektirdiği standartlar

8 8 SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Varolan standartların uygulanması Her adımda tekrarlayan değerlendirme

9 9 SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi  Planlama  Sürecin izlenmesi  İletişim

10 10 Planlama İçeriğin belirlenmesi Öğrenci özelliklerinin ortaya çıkarılması Sınırlılıkların belirlenmesi Bütçelendirme Planlama dokümanının oluşturulması Stil dokümanının oluşturulması Kaynakların belirlenmesi ve elde edilmesi Ön tartışmaların/beyin fırtınalarının yapılması Görünümün ve kullanışlılığının belirlenmesi Kullanıcı görüşünün alınması SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

11 11 Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi İşlem ve kavram analizlerinin yapılması Programa ilişkin ön tanımın yapılması Protatip hazırlanması Akış şemaları ve öykü yapraklarının hazırlanması Senaryoların yazılması Kullanıcı görüşünün alınması SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

12 12 Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme Güncellemelerin yapılması Test etme SOn güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

13 13 Değerlendirme Formu İçerik Yardımcı Bilgiler Duyuşsal Etkiler Kullanıcı Arayüzü Pedagoji Görünmeyen özellikler Güçlü kılan yönler Destekleyici Materyaller

14 14 KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (20021). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.


"BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları