Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİRİFİNG SUNUSU KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 -2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRİFİNGİ 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİRİFİNG SUNUSU KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 -2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRİFİNGİ 1."— Sunum transkripti:

1 BİRİFİNG SUNUSU KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRİFİNGİ 1

2 İLÇEMİZDE YAŞAYAN BİREYLERE ÇAĞDAŞ EĞİTİM ORTAMLARINDA NİTELİKLİ EĞİTİM-ÖĞRETİM HİZMETİ VEREN, BİLİMSEL VERİLER IŞIĞINDA PLANLAMALAR YAPAN, EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİNİ MÜKEMMELİYETÇİLİK İLKESİYLE SÜREKLİ GELİŞTİREN, CUMHURİYETİMİZİN İSTEDİĞİ YÜKSEK KARAKTERLİ NESİLLER YETİŞTİREN BİR KURUMUZ. MİSYONUMUZ

3 TÜM PAYDAŞLARIYLA MUTLU, ULUSAL VE ULUSLARARASI ALANDA ÖNCÜ, EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÖNDER BİR KURUM OLMAK VİZYONUMUZ

4 TEMEL DEĞERLERİMİZ  DEMOKRATİK  KATILIMCILIK  LAİKLİK  ÇAĞDAŞLIK  BİLİMSELLİK  EŞİTLİK VE ADALET  ŞEFFAFLIK  TAKIM ÇALIŞMASI  ETKİLİ İLETİŞİM  ÖNCÜLÜK  YENİLİKÇİLİK  TASARIMCILIK  PLANLI ÇALIŞMA  LİYAKAT  ÖLÇÜLEBİLİRLİK  HESAP VEREBİLİRLİK  STANDARDİZASYON

5 TARİHİ GELİŞİMİ Başkent Ankara’nın merkez ilçesi olan Keçiören, köklü bir tarihe sahiptir. Keçiören ismine ilk olarak Ankara Mufassal Tahrir Defteri’nde rastlanılmaktadır tarihli kayıtlarda Karye-i Kiçiviran Tabi-i Kasaba olarak geçmektedir. Eski Türkçe’ de “Kiçi”, “Küçük” demektir. Keçiören’in ilk resmi yazılı kaydını Fatih Sultan Mehmet Han yaptırmıştır. Tarihi yıllarına dayanan Keçiören, Kalaba (Galabe), Etlik ve Ovacık köylerinin arazilerinin gelişmesinden sonra 1936 yılında Bucak (nahiye) oldu. 5

6 1983 yılında ilçe olunmasıyla birlikte kurulan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz, şu anda Keçiören Vergi Dairesi olarak hizmet vermekte olan binada görevine başlamıştır. Daha sonra Fatih Caddesi Tepebaşı Mahallesi Keçiören Kaymakamlık Binasında hizmete devam etmiştir yılında Keçiören Kaymakamlığı tarafından inşası başlatılan yeni hizmet binasının 2. katında tarihinden itibaren Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak hizmet vermektedir.. TARİHİ GELİŞİMİ 6

7 Bu güne kadar sırasıyla Şükrü COŞKUNSU, Doğan EROL, Ahmet BAL, İsrafil GÜN, Yılmaz KORKMAZ, İsmail KARAYILAN, Hüseyin YURTOĞLU İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevinde bulunmuşlardır. Halen İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mustafa KILIÇGİL liderliğinde ilçemiz eğitim yönetimi görevini yerine getirmektedir. TARİHİ GELİŞİMİ 7

8 YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI Keçiören’de yüksek öğretim kurumu olarak hizmet veren kurum ve kuruluşlar,  Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi,  Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi Sosyal Hizmetler Bölümü  Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi,  Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mühendislik Ve Doğa Bilimleri Fakültesi  Turgut Özal Üniversitesi  Gülhane Askeri Tıp Akademisi 8

9 TOPLUMSAL NİTELİKLİ KURULUŞLAR İlçemiz sınırları içerisinde:  Ankara Meslek Hastalıkları Hastanesi  Keçiören Eğitim Araştırma Hastanesi  Tepebaşı Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi  Zübeyde Hanım Kadın Hastalıkları Eğitim Ve Araştırma Hastanesi  Ankara Atatürk Göğüs Hastalıkları Ve Göğüs Cerrahisi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi  Keçiören Osmanlı Ağız Ve Diş Sağlığı Merkezi  Gülhane Askeri Tıp Akademisi Çok sayıda özel hastane ve poliklinik bulunmaktadır. 9

10  Keçiören Güçsüzler Yurdu  Adalet Bakanlığı Çocuk Islahevi  Atatürk Çocuk Yuvası  Keçiören Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı  Keçiören Belediyesi ile Türkiye Özürlüler Eğitim ve Dayanışma Vakfı İşbirliği ile Güçsüzler Yurdu bünyesinde açılan Rehabilitasyon Merkezi’nde engelli çocuğu olan ve maddi yönden yetersiz yaşayan vatandaşlarımıza hizmet sunulmaktadır. TOPLUMSAL NİTELİKLİ KURULUŞLAR 10

11 TOPLUMSAL NİTELİKLİ KURULUŞLAR Keçiören Belediyesi tarafından yaptırılan 3 katlı modern görünümlü Fatih Kütüphanesi 50 kişilik oturma yeri kitap ve geniş bir arşive sahiptir. Kütüphane günde 300 dolayında öğrenciye hizmet vermektedir. Ayrıca; Aktepe ve Cemil Meriç Halk Kütüphaneleri de vatandaşların bilgi edinmek, kendilerini yetiştirmek ve zamanlarını değerlendirmek için ücretsiz olarak halkın kullanımına açıktır. 11

12 MÜDÜRLÜĞÜMÜZDEKİ BÖLÜMLER 12 1Strateji Geliştirme 1-2 Bölümü 2Temel Eğitim Bölümü 3Ortaöğretim Bölümü 4Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Bölümü 5Din Öğretimi Bölümü 6Meslekî ve Teknik Eğitim Bölümü 7Hayat Boyu Öğrenme Bölümü 8İnsan Kaynakları Bölümü 9Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Bölümü 10Destek Hizmetleri Bölümü 11Özel Öğretim Kurumları Bölümü 12İnşaat ve Emlak Bölümü 13Hukuk Bölümü

13 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI RESMİ+ÖZEL OKUL BİLGİLERİ KURUM TÜRÜ KURUM SAYISI DERSLİK SAYISI ŞUBE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN SAYISI DERSLİK BAŞINA ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN BAŞINA ÖĞRENCİ ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ Okul Öncesi (Bağımsız Anaokulu) Bünyesinde Anasınıfı bulunan(ilk-orta-Lise vb.) İlkokul Ortaokul Ortaöğretim Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve iş Okulu TOPLAM *Kırmızı ile yazılı sayılar mükerrer olduğundan toplamlara dahil edilmemiştir. *Tüm sayısal veriler Milli Eğitim Bakanlığının İstatistik verilerini aldığı MEİS SORGU MODÜLÜNDEN 20 ARALIK 2014 tarihi baz alınarak indirilmiştir 13

14 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI RESMİ OKUL BİLGİLERİ KURUM TÜRÜ KURUM SAYISI DERSLİK SAYISI ŞUBE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN SAYISI DERSLİK BAŞINA ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN BAŞINA ÖĞRENCİ ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ Okul Öncesi (Bağımsız Anaokulu) Bünyesinde Anasınıfı bulunan(ilk-orta-Lise vb.) İlkokul Ortaokul Ortaöğretim Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve iş Okulu TOPLAM *Kırmızı ile yazılı sayıların bir bölümü mükerrer olduğundan toplamlara dahil edilmemiştir. *İlçemizde bulunan 2 bağımsız kurumun bünyesinde 129 anasınıfı öğrencisi bulunmaktadır. * Halk Eğitim Merkezi : 80 Öğretmen *İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü : 100 Öğretmen *Rehberlik ve Araştırma Merkezi : 27 Öğretmen bulunmaktadır.

15 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI ÖZEL OKUL BİLGİLERİ KURUM TÜRÜ KURUM SAYISI DERSLİK SAYISI ŞUBE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN SAYISI DERSLİK BAŞINA ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN BAŞINA ÖĞRENCİ ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ Okul Öncesi (Bağımsız Anaokulu) Bünyesinde Anasınıfı bulunan(ilk-orta-Lise vb.) İlkokul Ortaokul Ortaöğretim Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve iş Okulu TOPLAM

16 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI RESMİ SINIFLARA GÖRE ÖĞRENCİ SAYILARI KURUM TÜRÜSINIFERKEKKIZTOPLAM OKULÖNCESİAnasınıfı ÖZEL EĞİTİM(Eğitilebilir) Hafif Düzeyde Zihinsel Öğrenme Yetersizliği ÖZEL EĞİTİMOtistik Çocuklar43750 ÖZEL EĞİTİM (Öğretilebilir) Orta ve Ağır Düz. Zihinsel Öğrenme Yetersizliği İLKOKUL1. Sınıf İLKOKUL2. Sınıf İLKOKUL3. Sınıf İLKOKUL4. Sınıf ORTAOKUL5. Sınıf ORTAOKUL6. Sınıf ORTAOKUL7. Sınıf ORTAOKUL8. Sınıf LİSE9. Sınıf LİSE10. Sınıf LİSE11. Sınıf LİSE12. Sınıf GENEL TOPLAM

17 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI ÖZEL SINIFLARA GÖRE ÖĞRENCİ SAYILARI İLÇESINIFERKEKKIZTOPLAM OKULÖNCESİAnasınıfı ÖZEL EĞİTİMÖzel Eğitim Sınıfı İLKOKUL1. Sınıf İLKOKUL2. Sınıf İLKOKUL3. Sınıf İLKOKUL4. Sınıf ORTAOKUL5. Sınıf ORTAOKUL6. Sınıf ORTAOKUL7. Sınıf ORTAOKUL8. Sınıf LİSE9. Sınıf LİSE10. Sınıf LİSE11. Sınıf LİSE12. Sınıf GENEL TOPLAM

18 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM 18 RESMİ OKUL SAYISI VE ÖĞRETİM ŞEKLİ ÖĞRETİM ŞEKLİ Bağımsız Anaokul İlkokul Ortaokul İmam-Hatip Ortaokulu Anadolu Lisesi Endüstri Meslek lisesi Kız meslek Lisesi İmam Hatip Lisesi Ticaret Meslek Lisesi Sağlık Meslek Lisesi Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi Özel Eğitim uygulama Merkezi (I. Kademe) Özel Eğitim uygulama Merkezi (II:. Kademe) OKUL SAYISI NORMAL ÖĞRETİM YAPANLAR İKİLİ ÖĞRETİM YAPANLAR

19 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖĞRETİM YILI DERSLİK İHTİYACI KURUM TÜRÜ KURUM SAYISI DERSLİK SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 30 ÖĞRENCİYE GÖRE DERSLİK İHTİYACI 24 DERSLİĞE GÖRE OKUL İHTİYACI 28 DERSLİĞE GÖRE OKUL İHTİYACI 32 DERSLİĞE GÖRE OKUL İHTİYACI İlkokul Ortaokul Ortaöğretim TOPLAM

20 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM RESMİ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUM TÜRÜYENİ KAYITMEZUN İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM ÖZEL İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUM TÜRÜYENİ KAYITMEZUN İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM ÖĞRETİM YILI YENİ KAYIT VE MEZUN ÖĞRENCİ SAYILARI 20

21 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM RESMİ OKUL /KURUM SAYISI Bağımsız Ana okulu İlkokul Ortaokul İmam-Hatip Ortaokulu Anadolu Lisesi Endüstri Meslek lisesi Kız meslek Lisesi İmam Hatip Lisesi Ticaret Meslek Lisesi Sağlık Meslek Lisesi Özel Eğitim İş Uygulama M erkezi Özel Eğitim uygulama Merkezi (I. Kademe) Özel Eğitim uygulama Merkezi (II:. Kademe) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezi Rehberlik ve Araştırma Merkezi

22 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖZEL OKUL SAYILARI Bağımsız Anaokul İlkokul Ortaokul Genel Lise Anadolu Lisesi Fen Lisesi Akşam Lisesi Anadolu Meslek lisesi Sağlık Meslek Lisesi Anadolu Öğretmen Lisesi Hafif Düzey zihinsel Engelli (I. Ve II. Kademe) Eğitim Uygulama Merkezi(I.,II. Ve III. Kademe)

23 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM RESMİ OKULLARDAKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI ANAOKULİLKOKULORTAOKULLİSE KIZERKEKKIZERKEKKIZERKEKKIZERKEK

24 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM ÖZEL OKULLARDAKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI ANAOKULİLKOKULORTAOKULLİSE KIZERKEKKIZERKEKKIZERKEKKIZERKEK

25 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Resmi Anaokul Toplam Bağımsız Anaokulu İlkokul bünyesindeki ana sınıfları Ortaokul bünyesindeki ana sınıfları Lise bünyesindeki ana sınıfları Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı toplamı Erkek Öğrenci sayısı toplamı Şube sayısı Derslik sayısı Öğretmen sayısı *İlçemizde bulunan 11 bağımsız kurumun bünyesinde 2028 Anasınıfı öğrencisi bulunmaktadır. Halk Eğitim Merkezi kadrosunda 8, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kadrosunda 10 okul öncesi öğretmen bulunmaktadır. 25

26 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Özel Anaokul ToplamBağımsız anaokulu İlkokul bünyesindeki ana sınıfları Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı Toplamı Erkek Öğrenci sayısı Toplamı Şube sayısı

27 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Resmi İlkokul ToplamÖzel Eğitim 1.Kademeİlkokul Ortaokul bünyesindeki ilkokul Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı toplamı Erkek Öğrenci sayısı toplamı

28 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Özel İlkokul Toplam Hafif Düzey Zihinsel Engelli İlkokulu Özel Eğitim 1.Kademeİlkokul Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı toplamı Erkek Öğrenci sayısı toplamı

29 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Resmi Ortaokul Toplam Özel Eğitim 2.Kademe İlkokulu bünyesindeki ortaokul Ortaokul İmam Hatip ortaokulu Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı toplamı Erkek Öğrenci sayısı toplamı

30 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Özel Ortaokul ToplamÖzel Eğitim 2.kademeOrtaokulu Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı toplamı Erkek Öğrenci sayısı toplamı

31 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM 31 Resmi Lise Toplam Anadolu Lisesi Endüstri Meslek Lisesi İmam Hatip Lisesi Kız Meslek Lisesi Genel Lise Sağlık Meslek Lisesi Ticaret Meslek Lisesi Özel Eğitim 3.Kademe Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı Toplamı Erkek Öğrenci sayısı Toplamı

32 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM Özel Lise Toplam Anadolu Lisesi Genel Lise Anadolu Meslek Lisesi Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Anadolu Öğretmen Lisesi Akşam LisesiFen Lisesi Öğrenci sayısı toplam Kız Öğrenci sayısı Toplamı Erkek Öğrenci sayısı Toplamı

33 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM SON 3 YILIN OKUL ÖNCESİ OKULLAŞMA ORANLARI Öğretim Yılı Yaş Grubu OKULLAŞMA ORANIÇAĞ NÜFUSUÖĞRENCİ SAYISI ToplamErkekKadınToplamErkekKadınToplamErkekKadın yaş17,9417,8818, yaş26,4525,8527, yaş20,7121,1620, yaş31,1831,8530, yaş21,4421,8521, yaş30,5430,9930, *TÜİK tarafından 2013 yılı nüfusu açıklanmadığı için okullaşma oranı hesaplanamamıştır. 33

34 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM SON 3 YILIN İLKOKUL-ORTAOKUL OKULLAŞMA ORANLARI Öğretim Yılı Brüt/Net OKULLAŞMA ORANIÇAĞ NÜFUSUÖĞRENCİ SAYISI ToplamErkekKadınToplamErkekKadınToplamErkekKadın Brüt99,7799,9899, Net97,7897,5598, Brüt99,5899,8199, Net97,8097,8297, Brüt101,96101,90102, Net95,9995,8495, *TÜİK tarafından 2013 yılı nüfusu açıklanmadığı için okullaşma oranı hesaplanamamıştır. 34

35 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM SON 3 YILIN GENEL ORTAÖĞRETİM OKULLAŞMA ORANLARI Öğretim YılıBrüt/Net Ortaöğretim OKULLAŞMA ORANIÇAĞ NÜFUSUÖĞRENCİ SAYISI ToplamErkekKadınToplamErkekKadınToplamErkekKadın Brüt46,1040,9451, Net43,0138,6547, Brüt42,4037,8647, Net39,5734,9144, Brüt37,1833,9240, Net34,6031,2838, *TÜİK tarafından 2013 yılı nüfusu açıklanmadığı için okullaşma oranı hesaplanamamıştır. 35

36 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM SON 3 YILIN MESLEKİ ORTAÖĞRETİM OKULLAŞMA ORANLARI Öğretim YılıBrüt/Net Ortaöğretim OKULLAŞMA ORANIÇAĞ NÜFUSUÖĞRENCİ SAYISI ToplamErkekKadınToplamErkekKadınToplamErkekKadın Brüt25,6028,0923, Net24,8227,3322, Brüt23,5323,9023, Net21,5521,5921, Brüt30,9830,5531, Net28,5527,7329, *TÜİK tarafından 2013 yılı nüfusu açıklanmadığı için okullaşma oranı hesaplanamamıştır. 36

37 EĞİTİMDE MEVCUT DURUM RESMİ VE ÖZEL YURTLAR ÖZEL YURTLAR: İlçemizde bulunan özel 17 öğrenci yurdunun kapasitesi 1617 olup, 927 öğrenci barınmaktadır. RESMİ YURTLAR: İlçemizde Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi bünyesinde bulunan resmi öğrenci yurdunun kapasitesi 84 olup, 18 erkek öğrenci barınmaktadır. 37

38 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) İLÇEMİZDE BUGÜNE KADAR UYGULANMIŞ VE MODEL OLMUŞ PROJELER 38  Bilimsel Proje Şenliği  Öğretim Haritası  Tüm Çocuklar Okula  Öğrenci Konseyi  Veli Konseyi (Veli Okulu)  Öğretmen Konseyi  Eğitim Konseyi  Değerler Eğitimi

39 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN YEREL PROJELER  “FARKINDA MISIN? BEN DEĞERLİYİM” DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ  KİTAPLA YAŞIYORUZ-KİTAPLA YARIŞIYORUZ PROJESİ  KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ PROJESİ (TOPLUM HİZMETİ PROJESİ)  GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI  “BİR GÜNLÜĞÜNE HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETMENİM OLURMUSUN?” PROJESİ  “ OKULLARDA YAŞAYAN DEĞERLERİMİZ PROJESİ ”  “ SAFAHAT ÖĞRENCİLERLE BULUŞUYOR PROJESİ ”  “ ÇAĞIMIZI AYDINLATAN DEĞERLER PROJESİ ” 39

40 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ “FARKINDA MISIN? BEN DEĞERLİYİM” DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ  Projemiz günümüzde unutulmaya yüz tutmuş, tutumlarımızın ve dünyayı algılamamızın belirleyicisi olan değerlerimizi korumak, çocuklarımıza bu değerleri kazandırabilmek ve okullarda yapılacak etkinliklerle çocuklarımızda bir farkındalık oluşturabilmek amacıyla ortaya çıkmıştır. Bu yıl ilçemizin tüm okullarında, seminere katılan ve ayrıca gönüllü olan öğretmenlerimizle sürdüreceğimiz projemizin, farkındalık oluşturulan çocuklarımızın artık çevrelerine de bu değerlerimizi aktarabilecekleri, değerlerin yayılması gerektiği düşünülerek ilk hedefin velilerimiz olması gerekliliği düşüncesiyle her ay göndereceğimiz veli bilgilendirme notlarıyla değerlerimizin tanıtımı, önemi ve uygulama örnekleri sunulacak ve değerler eğitimimizin evde de devam etmesi sağlanacaktır. Ayrıca okullarımıza uygulama yönergemiz gönderilmiş ve yapılan çalışmaların aylık periyodlarla takibinin sağlanacağı belirtilmiştir. 40

41 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ KİTAPLA YAŞIYORUZ-KİTAPLA YARIŞIYORUZ PROJESİ (KİTAP OKUMA KAMPANYASI)  Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak, Cumhurbaşkanlığımızın ve Valiliğimizin başlattığı kampanyaya destek olmak, ilçemizi okur olma yolunda bir adım daha ileri taşıyabilmek için bu projeyi eğitim öğretim yılında başlattık. Projemizin amacı, var olan kitap okuma saatlerini daha etkin hale getirmek, öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, velilerimize de yoğun hayat tempolarından uzaklaşıp hem kendilerine hem de çocuklarına zaman ayırarak onlar için kitap okuyacakları saatler sunmaktır. Bu kapsamda her okul kendi bünyesinde kitap okuma saatleri belirlenmiş kitap okuma dosyaları oluşturulmuş ve her ay öğrencileri motive etmek amacıyla şubeler bazında en çok kitap okuyan çocuklar seçilerek ödüllendirilmiştir. Aynı çalışma en çok kitap okuyan veli olarak da uygulanmıştır. 41

42 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER ) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ PROJESİ (TOPLUM HİZMETİ PROJESİ)  Bilgi öğretiminde rolü en başta gelen kurumlardan olan okullarımız bu öğretimi eğitim ile birleştiremediği taktirde öğrencilerin psikolojik, duyuşsal ve sosyal olarak gelişememelerine neden olur. Böylelikle öğrenciler empati, liderlik, iletişim, sorumluluk sahibi olma gibi sosyal davranış ve becerilerini geliştirmek için yeterli fırsat bulamaz ve ben merkezci yaşayış biçimine yönelirler. Bu durumu önlemenin yolu okulların toplum hizmeti çalışmalarına ağırlık vermeleri, eğitim programlarıyla sosyal davranışları geliştirmeye yönelmeleridir. Biz de Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak öğrencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve topluma duyarlı, toplum bilincine ve gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten ayrıca resmi, özel kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde çalışabilecek yeterliliğe sahip kişiler yetiştirmek amacıyla eğitim öğretim yılında KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ PROJESİ’ni başlatmış bulunmaktayız. 42

43 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI  eğitim öğretim yılında uygulamaya konan projemiz, çocuklarımızı teknolojinin sunduğu olumsuz etkilerinden korumak, bu oyunlara sahip çıkarak kültürel değerlerimizi, gelenek ve göreneklerimizi yaşatmak ve yeni nesillere aktarabilmek amacıyla ortaya çıkmıştır. Kurulan çocuk oyunları komisyonları aracılığı ile oyunlar seçilmiş ve turnuvalar düzenlenmiştir.  2011/2012 eğitim öğretim yılında da devan eden projemiz öğretmenlere yönelik verilecek oyunun çocuğun hayatındaki yeri ve önemi konularını içeren seminer ile devam etmektedir. projenin hedef kitlesi Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı öğrenci, öğretmen ve velilerdir.  Projenin Gerekçesi: Öğrencileri örnek alabilecekleri değerli şahsiyetlerin varlığından haberdar etmek ve bu bağlamda yanlış örneklerin ve bu örneklerden doğabilecek yanlış davranışların önüne geçebilmektir. 43

44 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ «BİR GÜNLÜĞÜNE HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETMENİM OLURMUSUN?» PROJESİ  Başarının tesadüf olmadığını, başarmak için çaba sarf etmek gerektiğini ve tüm engellere rağmen başarmanın yolunun çalışmaktan geçtiğini örnek kişiler aracılığıyla öğrencilerimize aktarma amacımızın hedef kitlesi öncelikle 11. ve 12. sınıf öğrencileridir. 44

45 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ 45 «OKULLARDA YAŞAYAN DEĞERLERİMİZ» PROJESİ İnsanlık tarihine damgasını vurmuş, yaşamları ve eserleriyle yükselen değerlerimizin öncüsü olan “Türk Büyüklerimizi” yeni nesillere tanıtmak ve bu doğrultuda çocuklarımızı, örnek alabilecekleri değerli şahsiyetlerin varlığından haberdar etmek amacıyla “Farkında mısın? Ben Değerliyim” Değerler Eğitimi projesi kapsamında” Okullarda Yaşayan Değerlerimiz” projesi eğitim öğretim yılında başlatılmıştır. İlçemizde ismiyle müsemma olmuş şahsiyetlere ait okullar, ismini aldığı Türk büyüğünün tanıtımını ve o Türk büyüğünün özelliklerinin işlendiği etkinlikler düzenleyeceklerdir. Yapılan çalışmalar broşür, afiş vb. görsellerle desteklenecektir. Yapılan etkinlikler ilçe genelinde düzenlenecek törenle öğrenci, öğretmen ve velilere sunulacaktır. Projenin Gerekçesi: Öğrencileri örnek alabilecekleri değerli şahsiyetlerin varlığından haberdar etmek ve bu bağlamda yanlış örneklerin ve bu örneklerden doğabilecek yanlış davranışların önüne geçebilmektir.

46 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ 46 «SAFAHAT ÖĞRENCİLERLE BULUŞUYOR» PROJESİ eğitim öğretim yılında ‘Safahat Öğrencilerle Buluşuyor’ Projesi Türkiye'de en fazla okunan şiir ve fikir kitaplarının başında gelen, ülkemizin son yüzyıllık macerasının şiirsel belgeseli niteliğini taşıyan büyük Şair Mehmet Akif Ersoy'un Safahat Kitabı, yalnızca tenkit ile aksak noktaların işaret edildiği değil, daha iyi şartlarda yaşanacak sosyal hayatın meydana getirilmesi, İslami koşulların layıkıyla uygulanarak topluma ve onu oluşturan değerler sistemine düzen vermesi isteğini içermektedir. Eserin günümüzde gençlerimiz tarafından yeterince okunup anlaşılamaması düşünüldüğünden, gençlerimizin tarih bilincini arttırmak, yaşanan olaylardan ders almak, geçmişte düşülen hataları tekrar etmemek ve değerlerimize sahip çıkarak yaşamlarına aktarabilmeleri amaçlanmaktadır. Proje, ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerini kapsayacak olup; haftada bir gün Yunus Emre Kültür Merkezi küçük salonunda gerçekleştirilecek derslerle sürdürülecektir.

47 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ 47 «SAFAHAT ÖĞRENCİLERLE BULUŞUYOR» PROJESİ Projenin Gerekçesi: Ortaöğretim 11.sınıf Türk Edebiyatı dersi Milli Edebiyat Dönemi müfredatı gereği, ''Millî Edebiyat Döneminde halkın yaşama tarzı ve değerleri üzerinde durulduğunu örneklerle açıklar kazanımı ve Mehmet Âkif Ersoy’un şiiri ve manzumeleriyle halkın değerleri ve yaşama tarzı üzerinde durduğu açıklanır." maddesi gereği öğrencilere müfredatları dahilinde milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un tanıtılması öngörülmüştür. Projenin Hedef Kitlesi: Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaöğretim 11.sınıf öğrencileri işbirliği Yapılacak Kuruluşlar : Keçiören Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Projenin Hedefleri ve Muhtemel Sonuçlar: Muhtemel sonuç: Projeye katılan gençlerimizin tarih bilincinin artmış, yaşanan olaylardan ders almış, geçmişte düşülen hataları tekrar etmeyen ve değerlerimize sahip çıkarak davranışlarına yansıtmış olmaları beklenmektedir.

48 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) DEVAM EDEN PROJELERİN İÇERİKLERİ 48 «ÇAĞIMIZI AYDINLATAN DEĞERLER» PROJESİ Projenin Gerekçesi: Çocuğun gelişim düzeyine uygun olmayan, ilgi ve ihtiyaçlarına cevap vermeyen bir program, yalnızca öğretimi başarısız kılmakla kalmaz, aynı zamanda çocuğun gelişimini de büyük ölçüde etkiler. Günümüzde çocuklar ve gençler için daha fazla çaba sarf edilmesi ve eğitime ağırlık verilmesi gerekmektedir. Böylelikle çocuğun dünyasına girilmiş, onun ruhunun gerçek zenginliğine ulaştırılmış olacaktır. Çocuklarımızın merhamet, şefkat, yardımlaşma, affetme, doğruluk, adalet, barış, cömertlik, arkadaşlık, dostluk, nezaket, nezafet vb. bütün güzel hasletleri barındıran şahsiyetlerin hayatlarını anlamak ve içselleştirmek ihtiyacı vardır. işbirliği Yapılacak Kuruluşlar : Keçiören Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Projenin Hedefleri ve Muhtemel Sonuçlar: Projeye katılan çocuk ve gençlerimizin değerli şahsiyetlerin yaşamlarını içselleştirerek kendi değerlerine sahip bireyler olarak yetişmeleri ve bu değerlere sahip çıkarak davranışlarına yansıtmış olmaları beklenmektedir.

49 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) İLÇEMİZ OKULLARININ 2014 YILI ULUSLARARASI PROJE BİLGİLERİ S. N. OKUL ADIPROJE ADIProje Alanı Proje Süresi (Ay-Yıl) Projenin Hibesi (TL) Projenin Hibesi (Euro) Projeye Katılan Öğrenci Sayısı Projeye Katılan Öğretmen Sayısı Projeye Katılacak Öğrenci Sayısı Projeye Katılacak Öğretmen Sayısı 1 İncirli Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Kaynak İnspektörlüğü Mesleki Eğitim öğrenci ve personel hareketliliği 12 Ay Hatice Hikmet Oğultürk Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Meslek Seçiminde Cinsiyet Önyargılarının Aşılması Mesleki Eğitim öğrenci ve personel hareketliliği 1 YIL 72, Bekir Gökdağ Anadolu Lisesi Innovative Guidance Metedology For İntegratıon Of Low Skilled İnto Adult Education Yetişkin Eğitimi 28 ay ile arasınd a 19,

50 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) İLÇEMİZ OKULLARININ 2014 YILI ULUSLARARASI PROJE BİLGİLERİ 4 Önder Ata İlkokulu The World Is Our Playground, Let's Share Our Games Okul eğitimi personel öğrenme hareketliliği 2 yıl Keçiören Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Erken Çocukluk Eğitiminde Hiperaktivite Bozukluğu Bulunan Çocukların Eğitimi Mesleki eğitim öğrenci ve personel hareketliliği 1 yıl Özel Anlam Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Diabet Hastalarına Yönelik Hemşirelik Bakımı Ve Girişimlerinin Ab Düzeyinde İncelenmesi Mesleki eğitim öğrenci ve personel hareketliliği İbrahim Akoğlu İlkokuluSanatların Avazı Mesleki eğitim öğrenci ve personel hareketliliği, okul eğitimi personel öğrenme hareketliliği

51 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) İLÇEMİZ OKULLARININ 2014 YILI ULUSLARARASI PROJE BİLGİLERİ 8 Etlik Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Leonardo Da Vinci Hareketlilik Prj. Mesleki eğitim öğrenci ve personel hareketliliği Aralık/ Etlik Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi Mesleki eğitim öğrenci ve personel hareketliliği Şubat 2013 mayıs

52 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (EKYS) EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ (EKYS) ÖDÜL SÜRECİ ( ) 52 YILLAR OKUL/KURUM RAPORU SAYISI (RESMİ-ÖZEL ) EKİP RAPORU SAYISI (RESMİ-ÖZEL ) TOPLAM RAPOR SAYISI

53 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (EKYS) EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ (EKYS) ÖDÜL SÜRECİ (( )

54 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (EKYS) EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ (EKYS) ÖDÜL SÜRECİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DÜZEYİNDEKİ BAŞARILARIMIZ ( ) 54 YILLAR OKUL/KURUM KATEGORİSİ DERECELERİ EKİP KATEGORİSİ DERECELERİ TOPLAM İl ikinciliği 2 İl üçüncülüğü 1 İl üçüncülüğü 1 İl Teşvik Ödülü İl ikinciliği 1 İl üçüncülüğü 1 İl ikinciliği İl üçüncülüğü 6 İl Teşvik Ödülü 1 İl Teşvik Ödülü9

55 STRATEJİ GELİŞTİRME-1 (PROJELER) STRATEJİK PLAN 2014 YILI İZLEME DEĞERLENDİRME (OCAK-HAZİRAN) 55 Stratejik Planımızda 4 Tema, 4 Stratejik amaç ve 34 Hedef ve 123 Performans göstergesinden oluşmuştur Yılı Tarihi Esas Alınarak Performans Hedeflerine Ait Gerçekleşme Durumu: 55 performans gösterge hedefi tam olarak gerçekleşmiş 68 performans gösterge hedefi yılsonu itibari ile gerçekleşmesi planlanmıştır tarihinde ulaşılması planlanan performans göstergesi hedeflerinin gerçekleşme durumu %45’tir.

56 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  KBS sistemi üzerinden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü resmi özel eğitim kurumları, okul öncesi ve temel eğitim kurumlarında görevli öğretmen ve personelin maaş iş ve işlemlerini yürütmek,  KBS sistemi üzerinden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü resmi özel eğitim kurumları, okul öncesi ve temel eğitim kurumlarında görevli öğretmenleri ek ders ücretlerinin incelenmesi, raporların düzenlenmesi ve tahakkuk işlemlerinin yürütülmesi,  KBS sistemi üzerinden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü resmi özel eğitim kurumları, okul öncesi ve temel eğitim kurumlarında görevli öğretmen ve personelin sosyal güvenlik primlerinin mutabakat sağlandıktan sonra elektronik ortamda SGK’ya gönderilmesi, 56

57 STRATEJİ GELİŞTİRME-2 KURUMLAR BAZINDA İŞ VE İŞLEMLERİ YÜRÜTÜLEN PERSONEL SAYISI SIRA NOKURUM ADI GÖREVDE OLAN PERSONEL ÜCRETSİZ İZİNLİ PERSONEL TOPLAM PERSONEL SAYISI 1 TEMEL EĞİTİM KURUMLARI RESMİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI İLÇE MEM TOPLAM

58 STRATEJİ GELİŞTİRME-2 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli 4-c li personelin maaşlarının hesaplanması, Sosyal Güvenlik Primlerinin (SSK bildirgelerinin düzenlenmesi ve gönderilmesi ) 657 Sayılı Kanunun 4-c Maddesi kapsamında çalışan personellerin sayılarına ait tablo SIRA NOKURUM ADI 657.S.Y.K. 4-C MADDESİ GÖREVDE OLAN PERSONEL ÜCRETSİZ İZİNLİ PERSONEL TOPLAM PERSONEL SAYISI 1 İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

59 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  KBS sistemi üzerinden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü resmi özel eğitim kurumları, okul öncesi ve temel eğitim kurumlarında görevli öğretmen ve personelle ilgili kamu alacağı/zararı takip dosyalarını oluşturmak, tahsilinin sağlanması ve MEBBİS sistemindeki e-alacak modülüne işlenmesi,  Müdürlüğümüze bağlı resmi tüm kurumlarda görevli öğretmen ve personelin yargılama giderleri ve yargı kararından doğan geçmişe yönelik özlük haklarını ödenmesi,  Müdürlüğümüzün bütçe ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek, 59

60 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  Kamu ihale kanunu 4734 sayılı kanunun 21f ve 22 d maddesine göre harcama yapan kurumlarımızın ilgili bilgi ve belgelerin okullarımızdan istenmesi aylık bilgilerinin ay sonuna kadar il makamına gönderilmesi. Yıllık girilen belge sayısı ve miktarı  2012 YILI BELGE SAYISI HARCANAN ÖDENEK ,81 TL  2013 YILI BELGE SAYISI HARCANAN ÖDENEK ,09 TL  2014 YILI BELGE SAYISI HARCANAN ÖDENEK ,90 TL 60

61 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  Kadrosu ilçemizde olup yurt dışında görevli olan öğretmenlerimizin ve bakmakla yükümlü olduğu aile fertlerinin tedavi giderlerinin ödenmesi, 2012 YILINDA 7 KİŞİYE ,00 TL 2013 YILINDA 2 KİŞİYE ,00 TL 2014 YILINDA 4 KİŞİYE 4.524,40 TL  Resmi okul ve kurum personelinin atama nedeniyle maaş nakil belgelerinin gerçekleştirme görevlisi sıfatıyla incelenip imzalanması harcama yetkilisine sunulması. 61

62 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  Temel eğitim kurumlarının; - Elektrik, ttnet, su ve doğalgaz faturalarının geçmişe dönük borçlarının takibi ve ödenmesi, - Elektrik ve su aboneliklerine ilişkin güvence bedelinin ödenmesi ve takibi, -Kurum personelinin sürekli ve geçici görev yolluk ödemelerine ait ödeme emir belge ve bordrolarını gerçekleştirme görevlisi olarak harcama yetkilisine onaya sunulması, müdürlüğümüz ve diğer bağlı kurumlarımızın sürekli ve geçici görev yolluk tutarlarının ödenek olarak istenmesi, harcırahla ilgili tereddüt edilen hususlarda görüş sorulması,  Temel eğitim kurumlarının elektrik, su, doğalgaz ve ttnet giderlerinin ödemesinin sağlanması amacıyla ödeme emir belgelerinin ödemelerinin yapılabilmesi için ödenek istenmesi ve takibi 62

63 STRATEJİ GELİŞTİRME-2 HARCAMA KALEMİ 2013 Yılında gönderilen ödenek Harcanan Ödenek HARCAMA KALEMİ 2014 Yılında gönderilen ödenek Harcanan Ödenek Telefon Gideri ve ADSL ,50 TL Yakacak Gideri ,91 TL ,51 TL Su Gideri ,91 TL ,48 TL Elektrik Gideri ,91 TL TL Okullara maddi yardım Okul kantin kira payı7.832,64 63

64 STRATEJİ GELİŞTİRME-2  Müdürlüğümüzün ihtiyaç duyduğu ödeneklerin istenmesi, KBS ortamında kullanım yetkisi doğrultusunda ödeme emirlerinin hazırlanarak telefon ve ADSL faturalarının ödenmesinin sağlanması.  2012 YILINDA GELEN ÖDENEK ,00 TL  2012 HARCANAN ÖDENEK ,44 TL  2013 YILINDA GELEN ÖDENEK ,00 TL  2013 HARCANAN ÖDENEK ,70 TL  2014 YILINDA GELEN ÖDENEK ,50 TL 64

65 STRATEJİ GELİŞTİRME-2 KURUMLAR BAZINDA İŞ VE İŞLEMLERİ YÜRÜTÜLEN PERSONEL SAYISI SIRA NOKURUM ADI GÖREVDE OLAN PERSONEL ÜCRETSİZ İZİNLİ PERSONEL TOPLAM PERSONEL SAYISI 1TEMEL EĞİTİM KURUMLARI RESMİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI İLÇE MEM TOPLAM

66 STRATEJİ GELİŞTİRME S.Y.K.TABİ DAİMİ İŞÇİ STATÜSÜNDE ÇALIŞAN KAMU İŞÇİLERİ KURUM ADI GÖREVDE OLAN PERSONEL ÜCRETSİZ İZİNLİ PERSONEL TOPLAM PERSONEL SAYISI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

67 TEMEL EĞİTİM-ORTAÖĞRETİM İLÇE DİSİPLİN KURULLARINA GELİP KARARA BAĞLANAN ÖĞRENCİ DİSİPLİN OLAYLARI (Son üç yıl) ÖĞRETİM YILI Disiplin olayına karışan öğrenci sayısı Toplam Öğrenci sayısı OranStratejik hedef , , ,

68 TEMEL EĞİTİM-ORTAÖĞRETİM ÖĞRETİM YILI BAŞI İLÇE GENELİ DİSİPLİN OLAYLARI TABLOSU Disiplin OlaylarıKINAMA OKULDAN KISA SÜRELİ UZAKLAŞTIRMA TASDİKNAME İLE UZAKLAŞTIRMA TOPLAM Sayı

69 TEMEL EĞİTİM-ORTAÖĞRETİM Bursluluk Sayısı ve Oranları Burslu öğrenci (Resmi) Toplam sayısı Yüzdesi 0,01 Kız sayısı Yüzdesi 0, , , ,016 6 Erkek Sayısı yüzdesi 0,01 69

70 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER  Atasözleri ve Deyimler Yarışması  Meddahlık Yarışması  Güzel Konuşma Yarışması 70

71 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2014 Resim-Sergi vb Etkinlikler YAPILAN FAALİYET SAYISI İLKOKULORTAOKULLİSEÖĞRENCİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN TOPLAM Müzik Faaliyetleri ve Faaliyetlere Katılanlar YAPILAN FAALİYET SAYISI İLKOKULORTAOKULLİSEÖĞRENCİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN TOPLAM Tiyatro Faaliyetleri ve Faaliyetlere Katılanlar YAPILAN FAALİYET SAYISI İLKOKULORTAOKULLİSEÖĞRENCİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN TOPLAM

72 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLARCA YAPILAN KÜLTÜR VE GEZİ FAALİYETİ 72 S. N. FAALİYET ADI FAALİYET YAPAN KURUM ÖĞRENCİÖĞRETMENİDARECİ TOPLAM İDARECİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ SAYISI 1 Okula Uyum Etkinliği Oyunla İletişim Çalışması Keçiören Belediyesi Bir Varmış Bir Yokmuş Masallar Dile Gelmiş Çocuklarla Buluşmuş Sosyal Etkinlik Projesi Keçiören Belediyesi Temiz Çevre Engelsiz Hayat Etkinliği Keçiören Belediyesi Bir Varmış Bir Yokmuş Masallar Dile Gelmiş Çocuklarla Buluşmuş Sosyal Etkinlik Projesi Keçiören Belediyesi Keçiören Kültür ve Sanat Atlası Kitabı Keçiören Belediyesi Kurtuluş Sergisi Vehbi Koç Araştırma Merkezi

73 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLARCA YAPILAN KÜLTÜR VE GEZİ FAALİYETİ 73 7 Ben Temiz İsimli Tiyatro Oyunu Keçiören Belediyesi Ayının Fendi Avcıyı Yendi İsimli Tiyatro Oyunu Keçiören Belediyesi Okumak Okumak Okumak İsimli Tiyatro Oyunu Mehtap Ar Tiyatrosu Hacı Sabancı Vakfı İşbirliğinde Ağaç Dikme Etkinliği Keçiören Belediyesi Çevre Çiçekleri Kapsamında Kahraman Kaplumbağa Patik İsimli Tiyatro Oyunu Keçiören Belediyesi Trafik Dedektifleri Projesiİl MEM Enerji Çocuk Projesiİl MEM Pinokyo İsimli Çocuk Tiyatrosu Keçiören Belediyesi

74 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLARCA YAPILAN SOSYAL ETKİNLİK FAALİYETİ 74 S. N. FAALİYET ADIFAALİYET YAPAN KURUMÖĞRENCİÖĞRETMENİDARECİ TOPLAM İDARECİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ SAYISI 1Cumhuriyet Eğitim Gezileri MEB Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü Sosyal Etkinlik ve Eğitim Gezileri İlçemiz okul müdürlüklerince yapılmakta ve eğitim öğretim sonuna kadar devam etmektedir. Mart, Nisan, Mayıs, Haziran en yoğun dönemdir Çevre Müfettişleri Keçiöreni Keşfediyor Belediye Kültür Gezileri Keçiören Belediyesi

75 SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2014 SPORTİF ETKİNLİKLERE KATILIM SAYISI 75 S.N.BranşKatılan Soprcu SayısıKatılan Seyirci SayısıMaç Sayısı 1Basketbol Futbol Futsal Voleybol Personel Masa Tenisi Personel Voleybol Dart Personel Bowling Toplam

76 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLARCA YAPILAN KÜLTÜR VE GEZİ FAALİYETİ TOPLAM SAYILARI Yapılan Etkinlik Sayısı Faaliyet Yapan Kurum Sayısı Etkinliğe Katılan Öğrenci Öğretmen İdareci Sayısı 145 ÖğrenciÖğretmenİdareciToplam SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLARCA YAPILAN SOSYAL ETKİNLİK FAALİYETİ TOPLAM SAYILARI Yapılan Etkinlik Sayısı Faaliyet Yapan Kurum Sayısı Etkinliğe Katılan Öğrenci Öğretmen İdareci Sayısı 35 ÖğrenciÖğretmenİdareciToplam

77 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ ÖĞRETİM YILI KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİME DEVAM EDEN ÖĞRENCİ SAYILARI * Bu sütunda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu olanlar ile özel öğrenme güçlüğü bulunan bireyler gösterilmektedir. 77 EĞİTİM KADEMELERİ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ YAPILAN OKUL SAYISI KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ YAPILAN SINIF SAYISI YETERSİZLİK TÜRLERİ İşitme Engelli Öğrenci Sayısı Görme Engelli Öğrenci Sayısı Ortopedik Engelli Öğrenci Sayısı Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan Öğrenci Sayısı Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olanların Sayısı Otistik Öğrencilerin Sayısı Sosyal ve Duygusal Uyum Güçlüğü Olanların Sayısı ( * ) TOPLAM Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise İLÇE TOPLAMI

78 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINA DEVAM EDEN ÖĞRENCİ SAYILARI EĞİTİM KADEMELERİ ÖZEL EĞİTİM SINIFI BULUNAN OKUL SAYISI ÖZEL EĞİTİM SINIFI SAYISI YETERSİZLİK TÜRLERİ İşitme Engelli Öğrenci Sayısı Görme Engelli Öğrenci Sayısı Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olanların Sayısı Orta ve Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olanların Sayısı Hafif Düzeyde Otizmli Olan Öğrencilerin Sayısı Ağır Düzeyde Otizmli Olan Öğrencilerin Sayısı TOPLAM İlkokul Ortaokul İLÇE TOPLAMI

79 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ DESTEK EĞİTİM ODASI SAYISI İLKOKUL ORTAOKULLİSE DESTEK EĞİTİMİ ODASI BULUNAN OKUL/KURUM SAYISI EVDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİ SAYISI İLKOKULORTAOKULLİSETOPLAM

80 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ OKUL / KURUM SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN SAYISI DERSLİK SAYISI BİR DERSLİĞE DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI BİR ÖĞRETMENE DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETİM YILI ÖZEL EĞİTİM ,23 ÖZEL EĞİTİM OKUL BİLGİLERİ 80

81 HAYAT BOYU ÖĞRENME FAALİYET ALANI:  Yaygın Eğitim faaliyetleri iş ve işlemleri  Okullar Hayat Olsun Projesi  Açık Öğretim Okulları iş ve işlemleri  Geleneksel Çocuk Oyunları Projesi  Z Kütüphane 81

82 HAYAT BOYU ÖĞRENME OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİNE KATILAN OKULLARIMIZ Yıl İlkokulu 19 Hacı Sabancı Ortaokulu 36 Necip Fazıl İlkokulu 2 19 Mayıs İlkokulu 20 Halide Ömer Uncuoğlu İlkokulu 37 Nuh Eskiyapan İlkokulu 3 23 Nisan Ortaokulu 21 Hayri Erişen İlkokulu 38 Nuh Eskiyapan Ortaokulu 4 29 Ekim Ortaokulu 22 İbni Haldun İlkokulu 39 Önderata İlkokulu 5 Ahmet Cevdet Paşa Ortaokulu 23 İncirli Anadolu Lisesi 40 Osman Gazi İlkokulu 6 Aktepe Lisesi 24 İncirli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 41 Osman Hamdibey Ortaokulu 7 Ankara Ticaret Odası İlkokulu 25 Kalaba Anaokulu 42 Özkent Akbilek Ortaokulu 8 Aşık Veysel Ortaokulu 26 Kalaba Lisesi 43 Paşalı Necati İlkokulu 9 Atapark İlkokulu 27 Kamil Ocak İlkokulu 44 Sancaktepe İlkokulu 10 Bağlum Lisesi 28 Karacaoğlan İlkokulu 45 Satuk Buğra İlkokulu 11 Cemal Gürsel Ortaokulu 29 Keçiören Anadolu İmam Hatip Lisesi 46 Şehit Mehmet Altanlar İlkokulu 12 Çizmeci İlkokulu 30 Keçiören Rehberlik Araştırma Merkezi 47 Sevgi Anaokulu 13 Etlik Anadolu İmam Hatip Lisesi 31 Keçiören Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 48 Talip Yener İlkokulu 14 Etlik Anadolu Lisesi 32 Keçiören Yunus Emre İlkokulu 49 Ulviye Fenmen İlkokulu 15 Faik Erbağı İlkokulu 33 Mecidiye İlkokulu 50 Uygur Özel Eğitim Uygulama Merkezi 16 Faik Erbağı Ortaokulu 34 Melek Özen İlkokulu 51 Vildan Nurettin Demirer İlkokulu 17 Fatih Sultan Mehmet Lisesi 35 Mustafa Necati Ortaokulu 52 Yalçın Eskiyapan İlkokulu 18 Gülhane Ortaokulu 82

83 HAYAT BOYU ÖĞRENME OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR  Okulların bahçe düzenlemesi,  Projeye dahil olan okullarımızın bir çoğunun BT sınıfları, kütüphaneleri, bahçeleri, spor salonları vatandaşın kullanımına açılmıştır.  Okul bahçelerine oyun alanları çizilmiştir  Proje kapsamındaki tüm okullarımız tarafından vatandaşa yönelik kurslar düzenlenmiştir.  Okullarımızdan yarışmalar, kermesler ve benzeri etkinlikler düzenlenmiştir. 83

84 HAYAT BOYU ÖĞRENME HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN AÇILAN KURS TÜRLERİ a) Merkez kursları b) İş birliğinde açılan kurslar c) Denetim ve gözetim altında açılan kurslar d) Okuma-Yazma kursları e) Okullar hayat olsun projesi kapsamında açılan kurslar f) Engellilere yönelik olarak açılan kurslar 84

85 HAYAT BOYU ÖĞRENME HEM KURSLARIYLA İLGİLİ SAYISAL VERİLER a) Eğitim ve Öğretim yılında 1 Eylül 2013 tarihi itibarıyla toplam 1546 kurs açılarak kursiyere ulaşılmıştır kişi sertifika almıştır. H.E.M. Otomasyon sistemi üzerinde Türkiye’de en fazla kurs açan İlçeler arasında olduğu belirtilmiştir. 27 Ekim 2014 tarihi itibarıyla H.E.M. Otomasyon dan e-yaygın sistemine geçilmiştir. 85

86 HAYAT BOYU ÖĞRENME HEM KURSLARIYLA İLGİLİ SAYISAL VERİLER Yine 2013 Eylül Ayından itibaren Ana Kız Okuldayız Okuma-Yazma kampanyasında 56 kurs açılmış 860 kişiye okuma yazma öğretilmiştir yılları arasında 662 kurs açılmış, kişiye ulaşılmış, bunlara devam edenlerden 8522 kişi okur-yazar yapılarak belge verilmiştir. Açık öğretim okulları olarak Ankara ilindeki toplam öğrenciden; öğrencinin Halk Eğitim Merkezimizde iş ve işlemleri görülmektedir Eylül Ayından itibaren öğrencinin işlemi yapılmıştır. 86

87 HAYAT BOYU ÖĞRENME HEM KURSLARIYLA İLGİLİ SAYISAL VERİLER Hayat boyu öğrenme kapsamında yaygın eğitim faaliyetlerinin içeriği Katılımcı sayısı Toplam14545 Kadın10078 Erkek4467 Yüzdesi (%) Toplam Kadın Erkek Açılan kurs türü125 Açılan kurs adedi

88 İNSAN KAYNAKLARI-1 Atama, Norm ve Yönetici Atama Sayısal Verileri İDARECİ DURUMU Kadrolu Okul Müdürü95 Rehberlik Araştırma Okul Müdürü1 Otistik Çocuklar Okul Müdürü1 Uygulama Eğitimi Okul Müdürü1 Halk Eğitimi Merkezi (ASO) Müdürü1 OKUL MÜDÜRÜ TOPLAMI99 Okul Müdür Başyardımcısı54 Okul Müdür Yardımcısı282 Kurucu Müdür3 Görevlendirme Okul Müdürü59 Görevlendirme Müdür Başyardımcısı0 Görevlendirme Müdür Yardımcısı62 İDARECİ TOPLAMI560 88

89 İNSAN KAYNAKLARI-1 ÖĞRETMEN DURUMU Ücretli Sınıf Öğretmenleri19 Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni135 Ücretli Okul Öncesİ21 Ücretli Branş Öğretmenler240 TOPLAM ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER415 Valilik Onayı İle Gelen Öğretmenler57 Valilik Onayı İle Giden Öğretmenler35 Bakanlıkta Görevli Öğretmenler40 TOPLAM KADROLU ÖĞRETMENLER132 Aylıksız İzinde Olan Öğretmenler98 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Görevli Öğretmenler (Aylıksız İzin)24 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Kadrosu Çekilen Öğretmenler54 Yurt Dışında Olan Öğretmenler24 ÜCRETLİ+KADROLU ÖĞRETMEN TOPLAMI747 89

90 İNSAN KAYNAKLARI-1 ÖĞRETMEN NORMU Kadrolu Öğretmen Norm Kadrolu Mevcut Öğretmen Kadrolu Öğretmen İhtiyaç Kadrolu Öğretmen Fazla İlçemize Atanan Öğretmenler İlçemizden Ayrılan Öğretmenler

91 İNSAN KAYNAKLARI-2  İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE 8 KADROLU 1 GÖREVLENDİRME OLMAK ÜZERE TOPLAM 9 ŞUBE MÜDÜRÜ GÖREV YAPMAKTADIR.  102 ÖĞRETMENİN KADROSU MÜDÜRLÜĞÜMÜZDE OLUP, (AYLIKSIZ İZİNDE OLMAYAN 54 ÖĞRETMEN)  İHTİYACI BULUNAN OKULLARIMIZA GÖREVLENDİRİLMELERİ YAPILMAKTADIR.  SÜREKLİ İŞÇİLERDEN 4 KİŞİ VALİLİKTE 6 KİŞİ TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNDE, 1 KİŞİ YEMEKHANEDE GÖREV YAPMAKTADIR. (212 SÜREKLİ İŞÇİ) 91

92 İNSAN KAYNAKLARI-2 ENGELLİ PERSONEL BİLGİLERİ DİL VE KONUŞMA ENGELLİ1(1MEMUR) GÖRME ENGELLİ26(15 HİZMETLİ-9 MEMUR-2 VHKİ) İŞİTME ENGELLİ9(4 HİZMETLİ-4 MEMUR-1 VHKİ) ORTOPEDİK ENGELLİ19 (7 HİZMETLİ-7 MEMUR-1 DAKTİLOGRAF-3VHKİ- 1 TEKNİSYEN) RUHSAL VE DUYGUSAL ENGELLİ3(3 HİZMETLİ) SINIFLANAMAYAN15(9 HİZMETLİ-6 MEMUR) SÜREGEN (KRONİK)11(6 HİZMETLİ-4 MEMUR-1VHKİ) ZİHİNSEL ENGELLİ13(12 HİZMETLİ-1MEMUR) TOPLAM 97 92

93 İNSAN KAYNAKLARI-2 DERSLİK SAYISINA GÖRE HİZMETLİ İHTİYACI200 ŞUBE SAYISINA GÖRE HİZMETLİ İHTİYACI OKULUMUZDA KADROLU HİZMETLİ BULUNMAMAKTADIR 47 OKULUMUZDA KADROLU MEMUR BULUNMAMAKTADIR. KADROSU İLÇE MEM OLAN ÖĞRETMENLERDEN 24’Ü AYLIKSIZ İZİNDE 54’Ü GÖREVDE 24’Ü YURTDIŞI GÖREVİNDE 93

94 İNSAN KAYNAKLARI 3-4 Hitap Sosyal Güvenlik Kurumunun Hizmet Takip Programına ilişkin tüm personelin veri girişlerinin yapılması ve takibi. Özlük Derece-kademe teklifleri, emeklilik, adaylık işlemleri, ölüm, istifa, kurum değişikliği, kurumlar arası görevlendirme ve yazışmalar, yurtdışı görevlendirmeler ile ilgili işlemleri yapmak. Hizmetiçi Eğitim Hizmetiçi kurs ve seminerlerde MEBBİS sistemi üzerinden gerekli takip, onay ve duyuruları, düzenlemeleri ve yazışmaları yapmak, adaylık kaldırma işlemlerine esas olmak üzere Temel ve Hazırlayıcı eğitim seminerleri ile ilgili bilgilendirme ve yazışmaları yapmak. İNSAN KAYNAKLARI (3-4) YAPTIĞI İŞLER 94

95 2014 YILI KURS VE SEMİNER FAALİYETLERİ 95 FAALİYETİN TÜRÜ DÜZENLENEN FAALİYETİN SAYISI FAALİYETE KATILAN OKUL SAYISI KADINERKEKTOPLAM VALİLİK BAKANLIK TOPLAM İNSAN KAYNAKLARI 3-4

96 YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ  Aşağıda isimleri belirtilen 17 okul müdürlüğümüze etkileşimli tahta kurulumları, çok fonksiyonlu yazıcı ve doküman kamera kurulumları ve muayene kabul işlemleri tamamlandı. Proje etkin bir şekilde devam etmektedir  Eğitim Öğretim yılı, Eğitimde Fatih Projesi kapsamında tüm kurumlarımıza yapılacak olan ihalelerin sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için eğitim kurumlarına ait verilerin güncellenmesi sistem üzerinden yapılmıştır. FATİH PROJESİ 96

97 YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ FATİH PROJESİ KAPSAMINDAKİ OKULLARIN LİSTESİ 1Keçiören Anadolu İmam-Hatip Lisesi 2Abdullah Mürşide Özünenek Anadolu Lisesi 3Aydınlıkevler Anadolu Lisesi 4Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi 5Kalaba Anadolu Lisesi 6Aktepe Anadolu Lisesi 7Bağlum Lisesi 8Bekir Gökdağ Anadolu Lisesi 9Etlik Anadolu Lisesi 10Farabi Anadolu Lisesi 11Fatih Sultan Mehmet Lisesi 12Genç Osman Anadolu Lisesi 13İncirli Anadolu Lisesi 14Kalaba Lisesi 15Kanuni Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 16Keçiören Anadolu Lisesi 17Rauf Denktaş Anadolu Lisesi 97

98 YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ BİLGİ EDİNME HAKKININ KULLANIMIYLA İLGİLİ SON 3 YILLIK RAPOR YILLAR Bilgi Edinme Başvuru Toplamı Olumlu Cevaplanarak bilgi veya belgelere erişim sağlanan başvurular Kısmen olumlu cevaplanarak kısmen de reddedilerek bilgi ve belgelere erişim sağlanan başvurular Reddedilen* başvurular toplamı Gizli yada sır niteliğindeki bilgiler çıkarılarak veya ayrılarak bilgi ve belgelere erişim sağlanan başvurular Diğer Kurum ve Kuruluşlara yönlendirilen başvurular Başvurusu reddedilenden yargıya itiraz edenlerin sayısı

99 YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ MEB İLETİŞİM MERKEZİ ALO 147 İLE İLGİLİ SON 2 YILLIK RAPOR YILLAR (31/10/2014) (1-Müdürlüğümüze gelen ALO 147 Hattı başvuruları Olumlu Cevaplanarak bilgi veya belgelere erişim sağlanan başvurular Diğer Kurum ve Kuruluşlara yönlendirilen başvurular0310 NOT: 1- Bilgi Edinme / Bimer başvuruları ilgili bölüm/birim tarafından Bilgi Edinme Kanununda belirtilen yasal süre (genel olarak) 15 gün içerisinde iletilmektedir. Ek süreler hariç-Hukuki ve istenen belgeye ulaşmadan kaynaklanan nedenlerle… 2- ALO 147 hattından gelen başvurular ise 3(üç) gün içerisinde ilgili bölümlerce araştırma ve incelemeler yapıldıktan sonra bölümümüze yazılı olarak bildirilmekte ve ALO 147 hattına ilgili memur tarafından başvuru sahibine iletilmektedir. Süre uzatımı Bilgi edinme / Bimer de mevcut gerekçelerle aynıdır. 99

100 YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ SINAV TÜRLERİNE GÖRE SINAVLARA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI Eğitim Öğretim Yılı (31/10/2014) 1- Açıköğretim Ortaokulu ( yılı için 1,2,3 sınav toplamı) Açıköğretim Lisesi ( yılı için 1,2,3 sınav toplamı) Seviye Belirleme Sınavı (Merkezi ortak sınav uygulanmaktadır.) Ortak sınav Ortak sınav Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı

101 DESTEK HİZMETLERİ KEÇİÖREN İLÇESİNE BAĞLI KURUMLARDA BULUNAN ARAÇ DURUMU SIRA NO MÜLKİYETİ ARAÇ MODELİ PLAKASISAYISITAHSİS 1 Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Renault Magane 09 BJ Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2 Minübüs Ford 06 BR Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 3 Kartal06 AFP 961 Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi 4 Keçiören Endüstri Meslek Lisesi Ford Münübüs 06 VİL 291 Keçiören Endüstri Meslek Lisesi 5 Kamyon Carco 06 S Keçiören Endüstri Meslek Lisesi 6Halk Eğitim MerkeziKartal06 ARN 261Halk Eğitim Merkezi 101

102 DESTEK HİZMETLERİ LOJMAN DURUMU OKUL ADILOJMAN SAYISI Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi10 İncirli Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi10 TOPLAM20 102

103 DESTEK HİZMETLERİ SIRA NO MAHALLE VE MEVKİİTaşındığı OkullarTaşınan Öğrenci Sayısı 1 Bağlum Kösrelik Mahallesi Abdulhakim Arvasi Ortaokulu, Bağlum İlkokulu 59 2 Hisar Mahallesi 3 Köprü Mevkii TAŞIMALI EĞİTİM İhale Adı: Kitap Poşetleme İhalesi Poşetlenen Kitap Sayısı adet İhale Bedeli: TL Taşımalı eğitim için öğle yemeği ihalesi (Abdulhakim Arvasi Ortaokulu) Öğle yemeği verilen öğrenci sayısı: 30 İhale Bedeli: Keçiören Özel Eğitim Uygulama ve Uygur eğitim ve Uygulama Özel Sınıfı bulunan öğrencilerin taşıma ihalesi Taşımalı eğitim kapsamında olan Öğrenci Sayısı: 430 İhale Bedeli:

104 HUKUK  Mali hukuki ve fikri konusundaki uyuşmazlıklara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,  Adli ve idari davalar ile tahkim yargılaması ve icra işlemlerinde Kaymakamlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünü temsil etmek,  Dava icra işlemlerinin yürütmek, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri almak,  Hizmet satın alma yoluyla yaptırılan dava ve icra takipleriniz izlemek ve denetlemek,  İdari adli ve icra davalarıyla ilgili yazışmaları yapmak,  İdari ve adli itirazlar ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, 104

105 HUKUK  Keçiören Kaymakamlığı Milli Eğitim müdürlüğüne karşı açılan idari davalarda idari Yargılama Usulü Kanununa (İYUK) göre; - Savunmaya esas bilgi belge toplamak, - Savunma hazırlamak, - Mahkeme ara kararlarını zamanında yerine getirmek üzere gerekli yazışmalarını yapmak, - İdarenin aleyhine olan yürütmenin durdurulması kararları ile esasa ilişkin kararlara karşı itiraz ve temyiz yoluna gitmek üzere gerekli yazışmaları yapmak, - Gerekirse olağan üstü hukuk yollarına başvurmak (Karar düzeltme, Kanun Yararına Bozma vs.) - İdarenin lehine sonuç doğurabilecek bazı Mahkeme Kararın temyizden feragat zımnında temyiz etmeme, itiraz etmeme, oluru hazırlamak gibi iş ve işlemleri yürütmek, 105

106 HUKUK  Temyiz yoluna gidildiğinde temyiz harçlarının ödenmesi için müdürlüğümüz Muhasebe bölümü ile yazışmalar yapmak  Mahkeme kararlarının uygulanması için ilgili birimlere zamanında yazı göndermek  Milli Eğitim Bakanlığı ve Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğünün davalı/davacı olduğu ve Müdürlüğümüzü ilgilendiren davalarda, Bakanlığı bilgi/belge göndermek  Mevzuatın yorumlanması veya uygulanmasında ortaya çıkan tereddütleri gidermek üzere görüş bildirmek, gerektiğinde İl Milli Eğitim Müdürlüğünden Milli Eğitim Bakanlığından görüş istemek 106

107 HUKUK  Milli Eğitim Bakanlığı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile diğer kurum ve kuruluşlar ile okullarımızdan gelen şikayet yazıları ile kişilerden gelen şikayet dilekçelerine istinaden konunun önemine ve hassasiyetine binaen;  Eğitim Denetmeni görevlendirilmesi için il Milli Eğitim Müdürlüğüne yazılması ile ilgili iş ve işlemler,  Muhakkik görevlendirilmesi ile ilgili Kaymakamlık makamından olur alınması, görevlendirmenin ilgili Muhakkike tebliği, şikayetçi veya ilgili kurum ve kuruluşlara işlem başlatıldığına dair bilgi verilmesi ile ilgili yazışmaların yapılması ile ilgili iş ve işlemler,  Muhakkike verilen görevin takibi iki ay içerisinde tamamlanmaması halinde çabuklaştırma ve tekit yazılarının yazılması ile ilgili iş ve işlemler,  Muhakkikçe yapılan inceleme-soruşturma sonucunda düzenlenen İnceleme yada soruşturma dosyasının İlçe İnceleme ve değerlendirme komisyonunda görüşülmesi değerlendirilmesi, 107

108 HUKUK  İnceleme Değerlendirme komisyonunda görüşülen ve incelenen dosyalardan disiplin, idari, mali yönlü herhangi bir teklif getirilmeyen dosyaların işlemden kaldırma olurlarının alınarak ilgili kişi kurum ve kuruluşlara işlemin sonucundan bilgi verilmesi ile ilgili iş ve işlemler,  Disiplin yönlü teklif getirilmiş ise 1. Disiplin amirince zamanı ve süresi içerisinde uygulanmak üzere ilgili okul ve kurumlara yazılması, okul ve kurumlardan gelen uygulama ile ilgili bilgi ve belgelerin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Denetmenleri Başkanlığına gönderilmesi ile ilgili iş ve işlemler,  Disiplin, idari ve mali yönlü teklif getirilmiş ise disiplin yönlü teklif uygulanmadan komisyon incelemesinden sonra doğrudan İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Denetmenleri Başkanlığı’na gönderilmesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden gelecek cevabi yazıya istinaden uygulamanın 1.Disiplin Amirince yapılmak üzere okul ve kurum müdürlüklerine yazılması ile ilgili iş ve işlemler, 108

109 HUKUK  İl Eğitim Denetmelerince yapılan İnceleme soruşturma sonucunda düzenlenen ve İl Milli Eğitim Müdürlüğünce uygulanmak üzere Müdürlüğümüze gönderilen Soruşturma raporlarında getirilen Disiplin ve Mali yönlü tekliflerin 1.Disiplin amirince uygulanması için ilgili okul kurum ve kuruluşlara gönderilmesi, uygulama sonucunda okul ve Kurumlardan gelen bilgi ve belgelerin itiraz süresi de göz önüne alınarak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Denetmenleri Başkanlığı’ na gönderilmesi ile ilgili iş ve işlemler,  İtiraz olması durumunda itiraz dilekçesi ile birlikte uygulama belgelerinin üst disiplin Kurulunda görüşülmek üzere süresi içerisinde İl Millli Eğitim Müdürlüğü’ne gönderilmesi ile ilgili iş ve işlemler,  İl Eğitim denetmenlerince düzenlenen raporda getirilen Disiplin yönlü tekliflerden Müdürlüğümüzce uygulanacak olanlarla ilgili olarak; - Savunma istem yazısı (Yasal süresi içerisinde en az yedi(7) gün) - Tebliğ-tebellüğ belgesi - Ceza uygulama yazısı(Yasal süresi içerisinde on beş(15) gün ) - Tebliğ tebellüğ belgesi - İtiraz süresinin beklenmesi yedi (7 )gün ve uygulama belgelerinin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Denetmenleri başkanlığına gönderilmesi ile ilgili iş ve işlemler 109

110 İNŞAAT VE EMLAK /2014 Eğitim Öğretime Açılan Okullar Yapımı Başlayan ve Devam Eden Okullar İl MEM ‘e teklifi Arsa ve Okul Yerleri 2013 Yılı Yatırıma alınana kurumlar Kampüsler ve Yeni Yatırım Teklifleri

111 İNŞAAT VE EMLAK /2014 EĞİTİME AÇILAN ANAOKULLARI

112 İNŞAAT VE EMLAK /2014 EĞİTİME AÇILAN ORTAOKULLAR

113 İNŞAAT VE EMLAK /2014 EĞİTİME AÇILAN LİSELER

114 İNŞAAT VE EMLAK 114 İL MEM’E TEKLİFİ YAPILAN İLKOKUL –ORTAOKUL –LİSE(ARSA VE OKUL YERLERİ)

115 İNŞAAT VE EMLAK 115 İL MEM’E TEKLİFİ YAPILAN İLKOKUL –ORTAOKUL –LİSE(ARSA VE OKUL YERLERİ)

116 İNŞAAT VE EMLAK YILI YATIRIM PROGRAMINA ALINAN KURUMLAR

117 İNŞAAT VE EMLAK 117 TEKLİFİ YAPILAN VE PROGRAMA ALINAN SPOR SALONU

118 İNŞAAT VE EMLAK KAMPÜSLER VE YENİ YATIRIM TEKLİFLERİ İNŞAATI BAŞLAYANLAR  Ovacık Kampüsü =Kamu özel ortaklığı iş birliği modeli ile yapılacak olan projeler içerisinde yer almaktadır. Proje çalışmaları halen devam ediyor.Karayolları ve şahıs hisseleri kamulaştırılması bekleniyor.  Gümüşdere Kampüsü = Tapusu alındı ihale aşamaları devam ediyor. 118

119 İNŞAAT VE EMLAK KAMPÜSLER VE YENİ YATIRIM TEKLİFLERİ İNŞAATI BAŞLAYANLAR  Şehit Kubilay Mah Ada 3 Parsel Kadastrodan aplikasyon çıkarıldı, Keçiören Belediyesinden 11/11/2013 tarih ve sayılı yazımızla imar çapı ve yol kodu gönderilmesi için yazı yazıldı.  Yüksel Tepe Mah Ada 2 Parsel m² yüzölçümlü (Ankara İl Özel İdaresi 8724 m², Maliye hazinesi 399 m²,K.ören Belediyesi m²) öğretim alanı yatırım programına alınmak üzere İl MEM’e 01/11/2013 tarih ve sayılı yazımızla teklif edildi. İl MEM’in 21/11/2013 tarih ve sayılı yazısında kamulaştırılması tamamlanan taşınmazın arsa üzerinde bulunan gecekonduların tahliyelerinin sağlanması istenildi 119

120 İNŞAAT VE EMLAK KAMPÜSLER VE YENİ YATIRIM TEKLİFLERİ İNŞAATI BAŞLAYANLAR  Vildan Nurettin Demirer Anaokulu Ada 1 Parsel inşaatı başladı.  İncirli E.M.L Pansiyonu 5841 Ada 1 Parsel özel eğitim alan uygulaması devam ediyor.  Paşalı Necati İlkokulu teklif yapılacak 120

121 İNŞAAT VE EMLAK 15/07/2014 İNŞAATI DEVAMEDEN OKULLAR  AŞIK VEYSELİN BAHÇESİNE YAPILAN ANAOKULU Ada1 Parsel. İnşaatın (%95)bitti. 4 Derslik 2014/2015 Eğitim-Öğretime Açılacak. İnşaatın (%95) ‘i bitti  ATAPARK MAHALLESİ ORTAOKUL İNŞAATI 32 Dersliğin %82’si bitti.  ÇALDIRAN ANADOLU LİSESİ ada1 parsel. 32 derslik inşaatın (%87)’i bitti  KARACAOĞLAN ORTAOKULU ada, 1 parsel inşaat devam etmektedir.  İBNİ HALDUN İLKOKULU ada, 1 parsel, 24 derslik yapımı devam etmektedir. 121

122 İNŞAAT VE EMLAK 15/07/2014 İNŞAATI DEVAMEDEN OKULLAR  AHMET CEVDETPAŞA ORTAOKULU SPOR SALONU 7817 ada, 1 parsel, spor salonu yapımı devam etmektedir  VİLDAN NURETTİN İLKOKULUNUN BAHÇESİNE YAPILAN ANAOKULU 1830 Ada,1Parsel, 4 Derslik yapımı devam etmektedir. 122

123 KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÖNERİLER 123  İlçemizde toplam derslik şube olduğu 30 kişilik sınıflarda eğitim öğretimin görülmesi için 1447 dersliğe daha ihtiyaç görüldüğünden; bu konuda belediyenin ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okul binası yapılması için arsa temini veya tespit edilen arsalar üzerinde okul bina inşaatının ivedili olarak yapılması gerekmektedir.  Derslik ihtiyacının karşılanması için yalnızca dersliğe dönük okul binası yapmak eğitim öğretim niteliğini olumsuz etkilemektedir. Okul aynı zamanda sosyal çevrenin en önemli parçası olup, öğrencilerin en çok zaman geçirdiği yer olması nedeniyle okul projeleri hazırlanırken her türlü sosyal ve kültürel tesislerinde yer alacağı projelerin düzenlenmesi gerekmektedir.

124 KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÖNERİLER 124  Bu belirtilen hususların Metropol 'de arsa oluşturulması mümkün olmadığı durumlarda uygun alanlarda okul kampuslarının oluşturulması yoluyla bu sorunların giderilebileceği düşünülmektedir.  NOT: Okullarımızın kırtasiye, küçük onarım vb. giderlerin yerel imkanlarla ( Okul Aile Birliği Başkanlığınca) karşılamasında büyük sorunlar yaşanmaktadır. Bazı okullarımız bu imkanlardan yoksundur. Bu nedenle; Bu tür giderlerin Okul Aile Birliği Başkanlığı kanalıyla değil; Okul Bütçeleri veya Genel Bütçeden (Bakanlıkça) veya Belediyeler ile işbirliği içerisinde kaynak yaratılarak çözülmesini gerektiği düşünülmektedir.

125 TEŞEKKÜR EDERİZ SON 125


"BİRİFİNG SUNUSU KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 -2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRİFİNGİ 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları