Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi 7. TRAFİK KAZALARINDA TAKTİKLERİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi 7. TRAFİK KAZALARINDA TAKTİKLERİN."— Sunum transkripti:

1 Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi 7. TRAFİK KAZALARINDA TAKTİKLERİN DEĞİŞİKLİĞİ

2 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR IV.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR Road Traffic Collisions

3 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR IV.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR Road Traffic Collisions

4 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR A.LPG – yakıtlı araçlar B.CNG – yakıtlı araçlar C.Hibrid araçlar L P GL P G CNGCNG Road Traffic Collisions

5 LPG silindir düzeni: 7 Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği A.LPG – yakıtlı araçlar Temel karakteristikleri: I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR L P GL P G LPG – Sıvılaştırılmış Petrol Gazı Basınç silindiri İşaretler Çoklu valvler Tehlikeler ve arızalar Kırmızı silindirler kapalı olması gereken valvleri gösterir Road Traffic Collisions 1.Plastik kaplı metal şerit 2.LPG silindiri 3.Gaz geçirmez bölme4. 5. Çoklu valv (çok amaçlı valv takımı) 9. Ventilasyon borusu 6.LPG borusu 7.Gaz geçirmez bölge ağız açıklıkları 8.Takma sisteminin teleskopik borusu Doldurma boruları 10. Doldurma boynu

6 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği A.LPG – yakıtlı araçlar Çoklu-valv tipleri I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR Road Traffic Collisions

7 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği B.CNG – yakıtlı araçlar CNG – Sıkıştırılmış doğal gaz İşaretler CNG aracın temel komponentleri: 1.Doldurma valfi I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR C N G Klasik yakıtların doldurma kısmında Road Traffic Collisions Ayrı Motor kompartmanının içinde

8 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği B.CNG – yakıtlı araçlar 2.Basınç silindirleri+çoklu valfler I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR Arabalarda basınç silindir yerleşim örnekleri Volvo S80 – Tavanın altındaki silindirler 3.Yüksek basınçlı gaz bağlama borusu 4.Gaz ölçüm parçası (isteğe bağlı) 5.Gaz basınç regülatörü Gaz basınç regülatörü Road Traffic Collisions

9 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği B.CNG – yakıtlı araçlar CNG arabalardaki gaz sisteminin şematik çizimleri I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR Road Traffic Collisions

10 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği C.Hibrid arabalar Hibrid otomobiller için basitleştirilmiş prosedürler 1.Arabanın tanımlanması 2.Arabanın durdurulması 3.12 voltluk bataryanın kapatılması 4.Yüksek voltajlı bataryanın kapatılması I. ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR UYARI!! Batarya/ların kapatılmaması durumunda elektrik şoku tehlikesi mevcuttur. Road Traffic Collisions

11 I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III. I.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V. SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR VI.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği Road Traffic Collisions

12 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği II. TOPLU KAZA OLAYLARI A.Olayın doğal durumu-Tipik olarak 10’dan fazla kişiyi kapsamıştır B.IRS güçlerinin aktiviteleri Road Traffic Collisions  Kalıcı sağlık hasarı ile sonuçlanacak yaralanmaların ve ölümlerin en aza indirilmesi  Ölülerin tanımlanması  Olayın nedenini belirlemek için tüm izleri ve kanıtları korunması  Medyayla iletişim sağlanması ve kurbanların yakınlarının bilgilendirilmesi  Travma sonrası bakım sağlanması

13 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği II. TOPLU KAZA OLAYLARI C.Olay komutanı ve olay yönetimi İtfaiye ekibinin komutanı olay komutanıdır (Olay başhekimi personel ve doktor arasında özel bir konuma sahiptir) Olay mahallinde IRS kaynakları genellikle sektörlere ayrılırlar:  Arama ve Kurtarma sektörü (START metodu)  Medikal sektör- Yaralıların toplandığı ve triajın yapıldığı Road Traffic Collisions

14 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği II. TOPLU KAZA OLAYLARI Yaralılar ve triyaj için toplama alanının düzen Toplu kaza alanının genel düzeni Road Traffic Collisions

15 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği II. TOPLU KAZA OLAYLARI D.Alarm derecesi ve kurtarma eylem süresi E.IRS’nin insan ve materyal kaynakları F.İtfaiye ekiplerinin görevleri ve aktiviteleri ve teknik ekipler G.Yaralıların SMART metodu ile triajı Temel örgütsel ve teknik terimler:  Triaj (yaralıların sınıflandırılması)  Yaralıların bir alanda toplanması ve triajı  Renkli bantların sınıflandırılması  Tanımlama ve triaj kartları  Olay Başhekimi Road Traffic Collisions

16 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği II. TOPLU KAZA OLAYLARI START Triaj sisteminn akış şeması Road Traffic Collisions

17 I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III:ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR VI.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği Road Traffic Collisions

18 7.Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği III. ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI Trenler, tramvaylar, otobüsler ve yolcu vagonları Çok büyük trafik kazaları (4‘den Fazla aracın dahil olduğu) A.Belirli özellikler B.Görevler ve uygulamalar C.Beklenen özellikleri Road Traffic Collisions

19 I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR VI.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği Road Traffic Collisions

20 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği IV. TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR/KBRN Tehlikeli materyal kazası, tehlikeli materyalin insanların, hayvanların ve çevrenin hayatını tehlikeye atacak miktarda kontrolün ötesinde kurtarma ve arındırma çalışması gerektirecek yayılımıdır. A.Olay yerinde tehlikeli materyallerin olduğunu gösteren tipik işaretler B.Tehlikeli materyallerin olduğu yerlerde kurtarma eylemlerinin belirli özellikleri C.Olay yerine varan ilk ekip D.Görevler ve prosedürler Tehlikeli malzemenin tipi ve tehlike nin doğası tehlikeli maddeden tehlikeli bölge sınır mesafesinde geçici tanımı için primer kriterdir. Road Traffic Collisions Tehlikeli materyal Tehlikeli malzeme ve tehlikeli bölge sınırı arasındaki minimum mesafe Patlayıcılar, geniş buhar bulutları Bilinmeyen maddeler Radioaktif materyaller Patlama yeteneğine sahip malzemeler (buharlar, gazlar, tozlar) zehirli / aşındırıcı gazlar ve buharlar Yanıcı sıvılar, alkaliler, asitler B-ajanlar 100 m 50 m 30 m 15 m 5 m 15 m *

21 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği IV. TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR/KBRN Kemler kodu Kemler' kodu (tehlike kimlik numarası) is X simgesi eklenebilir iki veya üç basamaklı bir sayıdır. İlk rakam birincil tehlike, ikinci (ve üçüncü) rakamı (lar), ikincil tehlike gösterir. Bir çift sayı daha yüksek bir tehlike anlamına gelir. Genellikle, sayılar aşağıdaki gibi tehlikeleri ifade ederler: 2 – basınç veya kimyasal reaksiyon nedeniyle gaz emisyonu 3 – sıvıların (buharların) ve gazların alev alabilirliği 4– katıların alevlenebilirliği 5– okside edici etkiler (yanmayı destekler) 6 – toksisite 7– radioaktivite 8– yıpratıcılık 9– Spontan şiddetli reaksiyon riski (spontan ayrışma veya polimerizasyon) 10– ek sayısal düzen X – Madde su ile tehlikeli reaksiyona neden olabilir Road Traffic Collisions

22 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği IV. TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR/KBRN ADR/RID güvenlik sembolleri Road Traffic Collisions

23 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği Road Traffic Collisions I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR IV.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR

24 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği V. SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR Oryantasyonun kaybedilmesinin tehlikeleri (sis, yoğun kar )  Oryantasyonun kaybolması durumunda, hem hayatta kalma hem de takip eden kurtarma girişimleri zordur Düşük ortam sıcaklığı  Kurtarıcılar gibi kazazedelerde de hipotermi tehlikesi  Yolların uygulanabilirliğinde zayıflık  Yağmur nedeniyle tüm yüzeylerde buz  Beyaz sis Yüksek sıcaklıklar – aşırı ısınma tehlikesi Road Traffic Collisions

25 I.ALTERNATİF YAKITLI ARAÇLAR II.TOPLU KAZA OLAYLARI III.ÇOK SAYIDA YARALININ OLDUĞU TRAFİK KAZALARI IV.TEHLİKELİ MATERYALİN DAHİL OLDUĞU KAZALAR / KBRN V.SERT HAVA KOŞULLARINDA KAZALAR IV.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği Road Traffic Collisions

26 7. Trafik kazalarında taktiklerin değişikliği IV.ULAŞILMASI MÜMKÜN OLMAYAN ALANLARDA KAZALAR Aşağıdaki faktörler gözönünde bulundurulmalıdır: Kurtarma makineleri ve ekipmanlarının uzak mesafelere transportu  Ekstra ekipler ve teknolojiye ihtiyaç olabilir ve yönlendirilmelidir  Yeterli sayıda ekipler ve teknoloji  Hava koşullarının etkileri Kazazedelerin transportu Tırmanma ekipmanlarının kullanımı Helikopterlerin ve havadan kurtarmanın kullanılması Road Traffic Collisions


"Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi 7. TRAFİK KAZALARINDA TAKTİKLERİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları