Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. AMAÇ VE ÖĞRENİM KAZANIMLARI Amaç  Bu oturum sonunda katılımcılar;  Hekim-Hasta İletişiminde sorunlu durumları ve iletişim basamakları hakkında bilgi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. AMAÇ VE ÖĞRENİM KAZANIMLARI Amaç  Bu oturum sonunda katılımcılar;  Hekim-Hasta İletişiminde sorunlu durumları ve iletişim basamakları hakkında bilgi."— Sunum transkripti:

1 1

2 AMAÇ VE ÖĞRENİM KAZANIMLARI Amaç  Bu oturum sonunda katılımcılar;  Hekim-Hasta İletişiminde sorunlu durumları ve iletişim basamakları hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenim Kazanımları  Bu oturum sonunda katılımcılar;  Hekim–Hasta İletişiminde sorunlu durumları saptar,  Hekim–Hasta İletişiminin önemini söyler,  Hekim–Hasta görüşmesinin basamaklarını sayar. 2

3 HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE ŞİMDİYE DEK KARŞILAŞTIĞINIZ VEYA OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ SORUNLU DURUMLAR NELERDİR? 3

4 KALİTELİ SAĞLIK HİZMETİ VEREBİLMEK İÇİN ÖNCE HEKİM-HASTA ARASINDAKİ İLETİŞİM İYİLEŞTİRİLMELİDİR!!! 4

5 SIKÇA GÖRÜLEN HASTA YAKINMALARI 5

6  İnsani Saygınlık Görmeme  Bağırarak konuştu, beni azarladı, yüzüme bakmadı, yüzü asıktı.  İletişim Problemleri  Ben anlatırken başka bir iş ile ilgilendi, dinlemedi, bişeyler anlattı ama ben bir şey anlamadım, sorularımı duymazdan geldi. 6

7  Hakkaniyet İçinde Hizmet Alamama  Sıra bana geldi ama başkasını içeri aldı; hastaneye yatış sırası bekliyorum bir türlü gelmiyor.  İhtiyacı Olan Hizmete Ulaşamama  Acilde 2 saat bekledim, bakan olmadı; 5 hastane dolaştım kabul etmediler; bu ilaç ödenmiyormuş; SGK ucuz olan lensi ödüyormuş, 3 ay sonraya ultrason randevusu verdiler. 7

8  Bilgi Alamama  Babam yoğun bakımda 3 gündür haber alamıyoruz; bu kadar tahlil yapıldı sonuçlarından haberim yok; kimse bana ameliyattan sonra sesimin kısılacağını söylemedi; böyle olacağını bilseydim ameliyat olmazdım.  Tedavisiyle İlgili Karar Verememe  Kimseye sormadan tüp takıp yoğun bakıma almışlar 23 gündür yapay solunum cihazına bağlı; kızı “babama söylemeyin” demiş, hastaya iltihabın var demişler. 8

9  Geçerli Onamının Alınmaması  Kimse bana ne yapılacağını söylemedi, “Gel burayı imzala” dediler, imzaladım; İlaçlarımı nasıl kullanacağımı bilmiyorum, Kimse bana bir şey yemeyeceksin demedi ki !  Özen Görmeme  Ağrım oldu dedim aldırmayıp devam ettiler, dikişimi çok kötü attılar, yara izim berbat, kolum delik deşik oldu. 9

10  Yanlış Tanı/Tedavi/Girişime Uğrama  Mide ağrısı deyip ilaç verdiler, ama kalp krizi geçiriyormuşum; hep bronşit diye tedavi veriyorlardı, oysa verem olmuşum.  Gereksiz Tıbbi Muameleye Maruz Kalma  Endikasyon genişletilerek yapılan üst düzey işlemler; yapılmayıp yapıldı gösterilen işlemler; yapılması gereken yerine puanı daha yüksek olan işlem yapılması.. 10

11  Empati Kurma,  İletişim,  Bilgilendirme,  Hasta Eğitimi,  Hastanın Kişiliğine Değer Verme,  Hasta Hakları 11

12 Çözüm İçin; Her aşamada hastayı dikkate alarak, hastayı önceleyerek, hasta tarafını da temsil eden karar mekanizmaları geliştirerek hareket etmeliyiz. 12

13 13

14 Hekim-Hasta İletişimi  Tüm hastaların yaklaşık % 70’inde tanının sadece görüşme ile konabildiği,  İletişim yetenekleri yüksek doktorların hastaları tarafından daha az dava edildiği,  Doktora tüm kaygılarını anlatmayı başaran hastaların memnuniyetinin daha yüksek olduğu görülmüştür. 14

15 İletişimin Önemi  Hastaların sağlık sisteminden yakınmalarının çoğu iletişim eksikliğine bağlıdır.  Sadece kurallar yeterli değildir.  Kötü iletişim;  Zaman kaybı  Hasta kaybı  Para kaybı  Sağlık kaybıdır. 15


"1. AMAÇ VE ÖĞRENİM KAZANIMLARI Amaç  Bu oturum sonunda katılımcılar;  Hekim-Hasta İletişiminde sorunlu durumları ve iletişim basamakları hakkında bilgi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları