Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Coğrafi Yapı ve Dünyadaki Konumu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Coğrafi Yapı ve Dünyadaki Konumu"— Sunum transkripti:

1 Coğrafi Yapı ve Dünyadaki Konumu
17 milyon kilometrekarelik yüzölçüm

2 TEMEL SOSYAL GÖSTERGELER
Nüfus : 142,5 milyon (2013) Resmi dil : Rusça Yönetim Biçimi : Parlamenter Demokrasi Başkent : Moskova Önemli kentler : St. Petersburg, Novosibirsk, Nizhny Novgorod, Yekaterinburg, Kazan Başlıca limanlar : St. Petersburg, Kaliningrad, Kavkaz, Nakhodka, Novorossiysk, Primorsk, Vostochnyy KDV : % 18 Kurumlar Vergisi: % 20

3 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER
Ekonomisi büyük ölçüde petrol ve doğal gaz ihracına bağlı Petrol ve doğal gazın ihracat içindeki payı yaklaşık üçte iki Zengin doğal gaz ve petrol kaynaklarının yanı sıra, kömür, alüminyum, bakır, demir, elmas, altın, gümüş maden kaynakları ve ormancılık ürünleri ile dünya ham madde ihracatında önde gelen ülkelerden biri Kanıtlanmış ham petrol rezervleri bakımından dünyada 8. sırada (80 milyar varil) Günlük ham petrol üretimi bakımından dünyada 1. sırada (10 milyon varil/gün) Kanıtlanmış doğal gaz rezervleri bakımından dünyada 1. sırada (49 trilyon metreküp) Doğal gaz üretiminde de dünyada 1. sırada (609 milyar metreküp) Altın rezervlerinin büyüklüğü bakımından dünyada 7. sırada Dünyanın en büyük elmas, nikel ve paladyum üreticisi

4 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER
Doğal Kaynaklar: Petrol, doğal gaz, kömür ve çok sayıda stratejik mineral Başlıca Tarım Ürünleri: Tahıl, şeker pancarı, ayçiçeği tohumu, sebze ve meyveler, kırmızı et, süt Başlıca Sanayi Ürünleri: Kömür, petrol, gaz, kimyasallar ve metaller; yüksek performanslı uçak ve uzay araçlarına; radar, füze üretimine ve ileri elektronik parçalara kadar her tür makine üretimi; gemi inşa sanayi; kara ve demiryolu taşımacılığı ekipmanları; iletişim ekipmanları; tarım makineleri; traktörler ve inşaat ekipmanları; elektrik enerjisi üretimi; medikal ve bilimsel araçlar; dayanıklı tüketim malları; tekstil; gıda sanayi malları

5 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER-2013
GSYİH : 2,1 trilyon Dolar Kişi başına düşen GSYİH (ppp) : Dolar GSYİH Büyüme Hızı : % 1,3 Enflasyon : % 6,3 İmalat sanayi artış hızı : % 0,4 İşsizlik : % 5,5 İşsiz sayısı : 4,1 milyon DYY Stoku : 576 milyar Dolar Döviz kuru (ortalama) : 1 Dolar: 31,8 Ruble 1 Dolar: 38,4 Ruble ( itibarı ile)

6 DIŞ TİCARETİ Dünya ithalatından aldığı % 1,7 pay ile 18. sırada
Dünya ihracatından aldığı % 2,9 pay ile 9. sırada.

7 Başlıca Ürünler İtibarı ile İhracatı (milyon Dolar, 2013)
GTİP ÜRÜN ADI 2013 2709 Ham petrol (petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar) 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 2701 Taş kömürü; taş kömüründen elde edılen briketler, topak vb. katı yakıtlar 11.821 2711 Petrol gazları ve diğer gazlı hidrokarbonlar 7.407 7207 Demir/alaşımsız çelikten yarı mamuller 6.475 7601 İslenmemiş alüminyum 6.193 7108 Altın (ham, yarı ıslenmıs, pudra halınde) 5.576 7102 Elmaslar 4.969 4407 Uzunlamasına kesilmiş, biçilmiş ağaç; kalın >=6 mm 3.652 7502 İşlenmemiş nikel 3.626 3105 Azot, fosfor ve potasyum gibi; iki/ucunun karısımları 3.571 1001 Buğday ve mahlut 3.483 3102 Azotlu mineral/kimyasal gübreler 3.356 7408 Bakır teller 2.940 7208 Demir/çelik sıcak hadde yassı mamullerı-genişlik 600mm. fazla 2.704 2601 Demir cevherleri ve konsantreleri 2.388 4002 Sentetik kauçuk, taklit kauçuk, stiren-butadien kauçugu vb 2.373 3104 Potaslı mıneral/kımyasal gübreler 2.190 0303 Balıklar (dondurulmuş) 2.105 8411 Turbojetler, turbo-propeller, diğer gaz türbinleri 1.992 TOPLAM (diğerleriyle) Kaynak: Trademap

8 İhracatında İlk On Ülke ve Payları

9 Başlıca Ürünler İtibarı ile İthalatı (milyon Dolar, 2013)
GTİP ÜRÜN ADI 2013 8703 Otomobiller, steyşın vagonlar, yarış arabaları 16.997 3004 Tedavide/korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar (dozlandırılmıs) 11.629 8708 Kara taşıtları için aksam, parçaları 11.492 8517 Telli telefon için elektrikli cihazlar 7.706 8471 Otomatik bilgi işlem makineleri, üniteleri 5.036 8707 Karayolunda kullanılan motorlu taşıtlar için karoseriler (şoför mahalleri dahil) 4.060 8502 Elektrojen grupları, rotatif elektrik konvertisörleri 3.261 8429 Kendinden hareketli buldozerler, greyderler, ekskavatörler, vb. 3.073 8704 Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar 2.868 8479 Kendine özgü fonksiyonlu makine ve cihazlar 2.690 4011 Kauçuktan yeni dış lastikler 2.676 8407 Kıvılcım ile ateşlemeli içten yanmalı doğrusal veya döner pistonlu motorlar 2.605 8529 Radyo, televizyon, radar cihazları vb cihazların aksam ve parçaları 2.551 8419 Isı değişikliği yöntemi ile maddeleri işlemek için cıhazlar 2.526 0202 Sığır eti (dondurulmuş) 2.448 9018 Tıp, cerrahi, dişçilik, veterinerlik alet ve cihazları 2.418 8414 Hava-vakum pompası, hava/gaz kompresörü, vantilator, aspirator 2.403 8481 Muslukçu, borucu eşyası-basınç düşürücü, termostatik valf dahil 2.390 8516 Elektrikli su ısıtıcıları, elektrotermik cihazlar, ortam ısıtıcıları, saç ve el kurutucuları, ütüler 2.281 8413 Sıvılar için pompalar, sıvı elevatörleri 2.267 TOPLAM (diğerleriyle) Kaynak: Trademap

10 İthalatında İlk On Ülke ve Payları

11 Dış Ticaret Politikası
DTÖ’ye üyelik (2012) 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren Rusya-Beyaz Rusya-Kazakistan Gümrük Birliği Anlaşması, Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri ile Serbest Ticaret Anlaşması AB ile Ortaklık ve İşbirliği Anlaşması Genel Preferanslar Sistemi (103 ülke) Rusya ile ticarette yaklaşık 130 ülke MFN statüsünden yararlanmaktadır.

12 İthalatta Uygulanan Vergiler
İthal mallar genel olarak 3 çeşit vergiye tabidir: Gümrük vergileri (http://www.alta.ru/taksa-online/en/) KDV: Genel olarak % 18’dir. Sınırlı temel gıda malları ile çocuklara yönelik gıda ve giysilerde uygulanan oran ise %10 Bazı ürünlere uygulanmakta olan özel tüketim vergileri

13

14 Dış Ticarette Standardizasyon Uygulamaları
İthal edilen tüm mallar için Rusya standartlarına uygunluk belgesinin gümrük mercilerine ibrazı gerekmektedir. Standart veya standartlara uygunluk belgesi olmayan malların ithaline izin verilmemektedir. Söz konusu belgeyi vermeye yetkili merci ise (Standardizasyon, Metroloji ve Sertifikasyon Devlet Komitesi) GOSSTANDART’ tır. Anılan kuruluş tarafından, Rusya içinde veya ülke dışında oluşturduğu test ve ölçüm merkezleri vasıtasıyla sertifika düzenlenmektedir. Rus standartlarına uygunluk belgesi belirli bir ihraç partisi için alınabileceği gibi, belirli bir ürün için de alınabilmektedir. GOST-R Uygunluk Belgesi olarak anılan söz konusu belge Rusya’nın Kazakistan ve Beyaz Rusya ile olan Gümrük Birliği Anlaşması ve DTÖ yükümlülükleri çerçevesinde «GB Uygunluk Deklarasyonu Sertifikası» olarak değiştirilmiştir.

15 TÜRKİYE İLE EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLER

16 Tarihçe Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkiler Çarlık Rusya’sı ile başlamıştır. 20. yüzyılın ilk çeyreğinde Türk sanayisinin gelişiminde Sovyet katkısı önemli rol oynamıştır. Seydişehir Alüminyum Fabrikası ve İskenderun Demir Çelik Fabrikası gibi bir çok yatırım SSCB tarafından desteklenmiştir. SSCB’de1985 yılında başlayan dışa açılma ve yeniden yapılanma hareketinden en fazla yararlanan ülkelerden biri Türkiye olmuş, Türk yatırımcıları ülkede aktif rol üstlenmiştir. 1992 yılında SSCB’nin dağılmasının ardından Rusya ve Türkiye arasında öncelikle ticari ilişkiler gelişmiştir. Türk özel sektörü ülkedeki yatırımlarına 1990’ların sonlarına doğru hız vermiştir.

17 İkili Anlaşma ve Protokoller
tarihli “Ticaret ve Seyrisefain Anlaşması” ile tarihli “Ticari ve Ekonomik İşbirliğine Dair Anlaşma” tarihinde imzalanan ve 17 Mayıs 2000 tarihinde onay süreci tamamlanan “Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına ilişkin Anlaşma” tarihinde imzalanan ve 1 Ocak 2000 tarihinde yürürlüğe giren “Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması” tarihinde imzalanan “Ticari, Ekonomik, Sınai, Bilimsel-Teknik İşbirliğinin Geliştirilmesi Hakkında Uzun Vadeli Program” Türkiye-Rusya Federasyonu Hükümetlerarası Karma Ekonomik Komisyon Protokolleri (12. Dönem KEK Toplantısı Protokolü/ ) Türkiye – Rusya Arasında Vize Muafiyeti Anlaşması 12 Mayıs 2011 tarihinde imzalanmış, 16 Nisan 2012 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

18 TÜRKİYE İLE EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLER
Ülkedeki Başlıca Türk Yatırımları Enka, Koç, Zorlu Grubu (Vestel, Taç, Zorlu Enerji), Efes, Şişecam, Kale Grubu, Eczacıbaşı gibi büyük firmaların yanı sıra çok sayıda KOBİ’mizin başta inşaat ve müteahhitlik, tekstil-konfeksiyon olmak üzere bilişimden gıdaya, hukuk-danışmanlıktan lojistik sektörüne hemen her sektörde yatırımları bulunmaktadır. 2013 yılı itibarı ile Türk yatırımlarının toplam tutarı: 9 milyar Dolar Türk Yatırımlarının Yoğunlaştığı Bölgeler Moskova Kazan (Tataristan) Güney Rusya Federal Bölgesi (Rostov, Krasnodar, Soçi, Novorossisk) Novosibirsk Yekaterinburg Samara St. Petersburg Astrahan

19 TÜRKİYE İLE EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLER
Türk Müteahhitlik Hizmetleri Sektörünün Faaliyetleri (İş Alındı Belgelerine Göre) Yıllar Hacim (milyon $) Proje Sayısı 9.694 587 2000 165 19 2001 343 38 2002 428 40 2003 1.033 70 2004 746 56 2005 2.468 2006 2.738 61 2007 5.922 101 2008 2.778 43 2009 1.809 21 2010 1.277 34 2011 2.487 74 2012 2.914 69 2013 (Ocak-Aralık) 2.464 35 TOPLAM 37.266 1.318

20 TÜRKİYE İLE EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLER
Türkiye’deki Rus yatırımları Turizm, hizmetler, petrol/gaz işleme ve depolama alanlarında 2013 yılı itibarı ile Rus yatırımlarının toplam tutarı: 9 milyar Dolar Mersin Akkuyu Nükleer Santrali’nin Rusya tarafından yapılacak olması ilişkileri daha da geliştirecektir. (Türkiye ile Rusya Arasında Akkuyu'da Nükleer Güç Santralinin Tesisine ve İşletimine Dair İşbirliğine İlişkin Anlaşma)

21 Türkiye ile Ticaret (bin $)
Yıllar İhracat İthalat Denge Hacim 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2013 (Ocak-Temmuz) 2014 (Ocak-Temmuz) Kaynak: TÜİK

22 Rusya’ya İhracatımızda Başlıca Ürünler (milyon Dolar)
GTİP Kodu Ürün Adı 2011 2012 2013 8703 Binek otomobilleri ve esas itibarıyla insan taşımak üzere imal edilmiş diğer motorlu taşıtlar 462 372 451 0805 Turunçgiller (taze/kurutulmuş) 333 263 297 0702 Domates (taze/soğutulmuş) 258 255 275 8708 Karayolu taşıtları için aksam, parça ve aksesuarlar 108 184 274 6006 Diğer örme mensucat 284 285 234 5407 Sentetik filament ipliklerinden dokunmuş mensucat 149 189 190 7113 Mücevherci eşyası ve aksamı (kıymetli metallerden veya kıymetli metallerle kaplama metallerden) 128 182 164 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 165 159 129 3917 Plastikten hortumlar, borular ve bağlantı elemanları (manşon, nipel, dirsek, flanşlar, vb.) 107 125 127 0806 Üzümler (taze/kurutulmuş) 113 124 8707 Karayolunda kullanılan motorlu taşıtlar için karoseriler (şoför mahalleri dahil) 11 84 7210 Demir veya alaşımsız çelikten yassı hadde mamulleri, genişliği 600 mm veya daha fazla olanlar (kapla 35 162 6403 Dış tabanı kauçuktan, plastik maddeden, tabii veya terkip yoluyla elde edilen köseleden ve yüzü deri 59 78 92 8408 Sıkıştırmayla ateşlemeli içten yanmalı pistonlu motorlar (dizel ve yarı dizel) 5 61 87 6004 Diğer örme mensucat (en>30cm, elastomerik/kauçuk iplik=>%5) 95 117 80 2523 Çimento 111 71 8544 İzole edilmiş teller, kablolar ve diğer elektrik iletkenler; tek tek kaplanmış liflerden oluşan fibe 94 75 69 4303 Kürkten giyim eşyası, aksesuarları ve kürkten diğer eşya 81 90 66 0810 Diğer meyveler (taze) 37 44 64 8474 Toprak, taş, metal cevheri vb. ayıklama, eleme, tasnif, ayırma, yıkama, kırma, öğütme, yoğurma, kalı 36 53 62 8536 Gerilimi 1000 voltu geçmeyen elektrik devresi teçhizatı (anahtarlar, röleler, sigortalar, fişler, ku 63 73 60 GENEL TOPLAM 5.993 6.681 6.967

23 Rusya’dan İthalatımızda Başlıca Ürünler (milyon Dolar)
GTİP Kodu Ürün Adı 2011 2012 2013 2711 Petrol gazları ve diğer gazlı hidrokarbonlar 10.892 12.272 10.677 2710 Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar 2.771 3.438 3.998 2701 Taşkömürü; taşkömüründen elde edilen briketler, topak vb. katı yakıtlar 1.401 1.652 1.247 2709 Ham petrol (petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar) 1.699 1.634 1.166 7207 Demir veya alaşımsız çelikten yarı mamuller 388 482 948 7601 İşlenmemiş aluminyum 1.136 949 832 7204 Dökme demirin, demirin veya çeliğin döküntü ve hurdaları veya bunların eritilmesi ile elde dilmiş kü 1.058 966 769 1001 Buğday ve mahlut 499 726 729 1512 Ayçiçeği, aspir, pamuk tohumu yağları ve bunların fraksiyonları (kimyasal olarak değiştirilmemiş) 101 644 548 7208 Demir veya alaşımsız çelikten yassı hadde ürünleri (genişlik >= 600 mm) (sıcak haddelenmiş) (kaplanm 589 335 474 7408 Bakır teller 212 267 290 1005 Mısır 8 136 248 7209 Demir veya alaşımsız çelikten yassı hadde mamulleri (genişliği > 600 mm, soğuk haddelenmiş, kaplanma 196 199 208 3102 Azotlu mineral veya kimyasal gübreler 206 170 2814 Saf amonyak veya amonyağın sulu çözeltileri 91 151 181 2601 Demir cevherleri ve konsantreleri 52 161 4412 Kontrplaklar, kaplamalı levhalar ve benzeri lamine edilmiş ağaçlar 108 140 149 7201 Dökme demir (pik demir) ve aynalı demir (kütle, külçe, blok veya diğer ilk şekillerde) 262 129 3105 Azot, fosfor ve potasyumun ikisini veya üçünü içeren mineral veya kimyasal gübreler 128 94 103 2306 Bitkisel yağların üretiminden ( ' hariç)arta kalan küspe ve katı atıklar 45 134 95 4801 Gazete kağıdı (rulo veya tabaka halinde) 102 89 GENEL TOPLAM 23.953 26.625 25.064

24 İHRACATTA POTANSİYEL ARZ EDEN TARIM VE GIDA SANAYİ ÜRÜNLERİ
Türkiye ile Rusya arasındaki yaş meyve-sebze, kuru gıda ve balıkçılık ürünleri ticareti iki ülke arasında imzalanan protokoller aracılığıyla yürütülmektedir. Bu protokoller kapsamında, iki ülkenin karşılıklı olarak anlaştıkları ihracatçı firma listelerinde bulunan Türk firmaları Rusya’ya ihracat yapabilmektedir. İhracatçı firma listelerinin güncellenmesi her yıl Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında gerçekleştirilmektedir. Bu aylar dışında listelere firma ilavesi mümkün olmamaktadır.

25 İHRACATTA POTANSİYEL ARZ EDEN TARIM VE GIDA SANAYİ ÜRÜNLERİ
Su Ürünleri Kanatlı Eti Yaş Meyve ve Sebze (narenciye ürünleri, domates, elma, üzüm) Kuru meyveler (Kuru üzüm, kuru kayısı) Sert kabuklu meyveler (Fındık, Antep fıstığı) Kesme çiçek Çay Meyve suyu Dondurulmuş meyve-sebze Makarna Bisküvi, gofret Şekerli ve çikolatalı mamuller Zeytin ve zeytinyağı Organik tarım ürünleri

26 İHRACATTA POTANSİYEL ARZ EDEN SANAYİ ÜRÜNLERİ
Otomotiv ana ve yan sanayi ürünleri Hazır giyim Ev tekstili Ayakkabı Deri ve kürklü giyim eşyaları İnşaat malzemeleri Mermer İnşaat ve maden makineleri Mobilyalar, aydınlatma cihazları Ambalaj malzemeleri, hijyenik kağıt ürünleri Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri Temizlik maddeleri (sabunlar) Televizyonlar Beyaz eşya Mücevherat Gemi inşa sanayi Tıbbi alet ve cihazlar Takım tezgahları Metal şekillendirme-kesme makine ve presler Isıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri (HVAC-R)

27 PAZARIN GÖRÜNÜMÜ VE İZLENİMLER

28 Pazar Büyüklüğü 2013 2014 2015* 2016* 2017* 2018* Nüfus (milyon) 142,5
142,2 141,8 141,4 141,1 141,0 GSYİH (milyar $) 2.093 2.077 2.286 2.460 2.655 2.830 Kişi başına GSYİH (satın alma gücü paritesine göre, $) 24.417 25.027 25.889 27.110 28.485 30.079 Harcanabilir Kişisel Gelir (milyar $) 1.274 1.225 1.245 1.428 1.610 1.742 Orta sınıf hanehalkı geliri ($) 14.375 15.499 16.253 17.410 18.963 20.907 Kişi başına düşen özel tüketim ($) 7.631 7.888 8.904 9.765 10.779 11.706 Tüketim harcamaları (milyar $) 1.006 1.087 1.122 1.263 1.381 1.521 Perakende Satışlar (milyar $) 709 714 784 848 927 1.002 *: Tahmin Kaynak: The Economist Intelligence Unit

29 Perakende Pazarı

30 Perakende Pazarı 2013 2014* 2015* 2016* 2017* 2018*
Gıda dışı perakende satışlar (milyar $) 382 379 411 446 490 534 Gıda perakende satışları (milyar $) 327 334 373 402 437 467 *. Tahmin Kaynak: The Economist Intelligence Unit Perakende pazarının 2022 yılı itibarı ile yaklaşık 1,5 trilyon Dolar büyüklüğe ulaşması ve Rusya’nın Çin, ABD, Hindistan ve Japonya’dan sonra dünyanın beşinci büyük perakende pazarı olması beklenmektedir. Bu bakımından Çin, Hindistan ve Brezilya ile birlikte geleceğin pazarı olarak değerlendirilmektedir. Perakende sektöründe başta gıda perakendeciliği olmak üzere pazarda boşluklar bulunmaktadır. Her bin tüketiciye 80,5 metrekare perakende alanı düşmekte olup, bu oran AB ortalamasının üçte biri kadardır. Doğu Avrupa'da inşaat halindeki AVM sayısı bakımından Moskova ve St.Petersburg lider durumda… 2013 yılı itibarı ile ülke, 60 milyon internet kullanıcısı ile Avrupa’da birinci…, internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcı sayısı 15 milyon... Elektronik ticarette mevcut büyüme verileri göz önünde bulundurulduğunda Rusya’nın 2019 yılı itibarı ile Avrupa’nın en büyük elektronik ticaret pazarı olması beklenmektedir.

31 Pazar Avantajları/Fırsatlar
Tüketiciler tasarruf yerine tüketim eğilimi göstermektedir. Rus tüketicisinin öncelikle dikkate aldığı unsurlar, fiyat ve kalitedir. Zaman içerisinde çok çeşitli ithal tüketim malı ülkeye girdiğinden kalite tercihi ön plana çıkmıştır. Tüketim mallarına olan talep yüksek düzeydedir. Ülkede nüfusun yaklaşık % 21’ine denk gelen ve giderek genişleyen bir orta sınıf mevcuttur. Son yıllarda Yekaterinburg, Kazan, Tomsk, Krasnodar ve Rostov-na-Donu ülkede en fazla gelişme kaydeden kentler... 10 milyonluk nüfusa sahip başkent Moskova ülkenin aynı zamanda en önemli ekonomik ve ticari merkezidir. Moskova’yı St. Petersburg takip etmektedir yılları arasında en hızlı büyümesi beklenen kentler Kazan, Yekaterinburg ve Moskova’dır. Volga ekonomik bölgesinde yer alan Kazan, halihazırda ülkenin en hızlı büyüyen kenti olup, ülkenin en önemli sanayi ve finans merkezlerinden biridir.

32 Pazar Avantajları/Fırsatlar
Sovyet dönemi ağır sanayi politikaları neticesinde KOBİ’lerin ülkedeki mevcudiyetleri yok denecek kadar azdır. Çeşitli sanayi kollarının (otomotiv, hafif sanayi, ilaç v.b.) oluşturulması yönünde 2020 yılına kadar uygulanması öngörülen çeşitli stratejiler açıklanmıştır. Rusya’da örtü altı ürünlerin geliştirilmesi hususunda bir strateji belirlenerek uygulamaya konulmuştur. Bu bağlamda önümüzdeki dönemde ülkemiz örtü altı yaş meyve-sebze üreticilerinin örtü altı üreticilik alanında ülkede ortaya çıkan pazar fırsatlarını değerlendirmeleri mümkündür. Son yıllarda artan çağdaş apartman ve villa talebi nedeniyle Rusya’da planlanan büyük ve küçük çaplı projeler hız kazanmıştır. Rusya’nın artan enerji ihtiyacının giderilmesi için yeni boru hatları inşaatları ve enerji santralleri ihaleleri açılmaktadır. Ulaştırma altyapısı ve endüstriyel alanda çok sayıda proje ihale edilmektedir. Krasnodar’da 2014 yılında Formula-1 Yarışları, FIFA 2018 Dünya Kupası gibi uluslararası organizasyonların Rusya’da düzenlenecek olması yatırım ve ihracat açısından önemli bir potansiyel anlamına gelmektedir. Dünya Kupasına hazırlık için yaklaşık 300 milyar Ruble (10 milyar Dolar) harcaması beklenmektedir. Kupa maçlarına St. Petersburg, Moskova, Kaliningrad, Kazan, Yaroslavl, Krasnodar ve Soçi kentlerinin ev sahipliği yapacak ve bu kentlerde altyapı yatırımları ve ithalat talebinde artış olacaktır.

33 Pazardaki Zorluklar/Tehditler
Dil, Rusya ile iş yapmayı düşünen işadamlarımız için önemli bir engel olabilmektedir. Rusça bilen eleman istihdamı şarttır. Bürokrasinin fazlalığı, gümrüklerdeki işlemlerin karmaşık olması beklemelere neden olabilmektedir. Ülkede ticari bağlantıların kurulmasında kişisel ilişkiler önemli rol oynamaktadır. Başarı için güvenilir ve deneyimli bir ticari partnerle çalışmak ön koşuldur. Bununla birlikte ülkede Ticaret ve Sanayi Odalarına üyelik zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu nedenle firma güvenilirliği konusunda büyük firmalar haricinde kişisel görüş ve intiba gerekmektedir. Dünyanın en geniş yüz ölçüme sahip ülkesi olan Rusya’da dağıtım altyapısının yeterince gelişmiş olmaması lojistik bakımdan sorunlar yaratabilmektedir. Rus ithalatçılar yabancı firmaların Rusya Federasyonu’nda temsilcilik veya deposunun olup olmadığı hususuna ağırlık vermekte, küçük ve orta çaplı Rus tüccarlar sermayeleri oranında bu depolardan mal temini yoluna gitmektedir. Doğrudan ithalat ise bu tür tüccarlarca tercih edilmemektedir. İhracatta mal sevkiyatında kara taşımacılığı kullanılmakta, navlun maliyetleri zaman zaman mal bedelleri kadar tutmaktadır. Standardizasyon işlemlerinin karmaşık olması, açık olmayan bir yapıda olması ve pek çok ürün için talep edilmesi sorun yaratabilmektedir.

34 Pazarda Başarı için Bazı İpuçları
Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı, pazar ziyaret edilmeli Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle, tanıtım ve tutundurma çalışmalarına önem verilmeli Uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunmalı Ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulmalı Ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmeli Pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırıma yönelmeli

35 Yararlı Linkler http://www.ekonomi.gov.tr (T.C. Ekonomi Bakanlığı)
(Ticaret Müşavirliklerimiz) (İhracat Bilgi Platformu/Ülke Masaları) (Dış ticaret istatistikleri için) (Dünya genelindeki uluslararası fuarlar için) (AB Pazara Giriş Veri Tabanı) (Gümrük Vergileri için)

36 İlginiz için teşekkür ederim…
Oğuzhan KÖKOSMANLI T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları Dairesi


"Coğrafi Yapı ve Dünyadaki Konumu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları