Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geleceğin Sınıfının Tasarımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geleceğin Sınıfının Tasarımı"— Sunum transkripti:

1 Geleceğin Sınıfının Tasarımı
iTEC Ulusal Koordinasyon MEB Yeğitek ANKARA Geleceğin Sınıfının Tasarımı

2 Sınıflarda Yenilikçi Teknolojiler
iTEC projesinde temel amaç, büyük ölçekli pilot okullarda sayısı bine varan geleceğin sınıflarını tasarlayarak öğrenme için bütünleşik senaryolar geliştirmektir. iTEC projesi ile geleceğin sınıflarında öğretmenler tarafından ihtiyaç duyulan beceri ve yetenekleri araştırma ve proje senaryolarını hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan pedagojik bilgi ve beceriler ile öğretmenlere yardımcı olmaya odaklanılmaktadır. 7. ÇP Bilgi ve İletişim Teknolojileri tematik alanı “Teknoloji Destekli Öğrenme” konu başlığı altında sunulan ve Eylül 2010’da başlayan ve 48 ay sürecek olan 10,6 Milyon Avro bütçeli iTEC projesinin Türk ortağı MEB’dir. The term innovation derives from the Latin word innovatus, which is the noun form of innovare "to renew or change". Innovation differs from invention or renovation in that innovation generally signifies a substantial positive change compared to incremental changes. In this context Innovative Pedagogy is the study of being an innovative educator or the processes of innovative education/teaching. And the key question of Innovative Pedagogy is - What are the educational, psychological, organizational factors/conditions that have a formative utmost effect on the mind, character, or physical ability of an individual? Here are main steps of thinking on innovative process construction – 1. What is desirable for users (both students and future employers)? 2. What is possible with curriculum and technology? 3. What is viable at educational market? 4. What is beneficial for the community? 5. What is sustainable for our environment? Thus, Innovative Pedagogy as a science and practice has a responsibility to prepare citizens of the knowledge society who are able to be creative, face changes, manage and analyze information, and work with knowledge. Worldwide schools and teachers are in various states of reform to adapt their instructional practices and educational systems to be more effective. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

3 iTEC - Designing the future classroom
Projenin gerekçesi Profesör Stephen Heppell’in 1998 yılındaki sözleri hala yerindedir: “Her şeyin değiştiğini düşünmemeliyiz - Genellikle, çocuklar ve öğrenciler değişmez. Yeni BİT’in bir sonucu olarak, Avrupa gen havuzunda herhangi bir dalgalanma olmamıştır….. Çocuklar ve öğrenenler, yaparak öğrenirler. İzleyici duygusuna yardımcı olan BİT onların öğrendiklerini ifade etmelerine kılavuzluk eder ve destek olur” Sanayi sonrası toplumda BİT’in yenilikçi kullanımı için öğretmen ve öğrencilere BİT kullanımını kapsayan yeni yükümlülük biçimleri gerekeceğini anlamamız gerekir. The term innovation derives from the Latin word innovatus, which is the noun form of innovare "to renew or change". Innovation differs from invention or renovation in that innovation generally signifies a substantial positive change compared to incremental changes. In this context Innovative Pedagogy is the study of being an innovative educator or the processes of innovative education/teaching. And the key question of Innovative Pedagogy is - What are the educational, psychological, organizational factors/conditions that have a formative utmost effect on the mind, character, or physical ability of an individual? Here are main steps of thinking on innovative process construction – 1. What is desirable for users (both students and future employers)? 2. What is possible with curriculum and technology? 3. What is viable at educational market? 4. What is beneficial for the community? 5. What is sustainable for our environment? Thus, Innovative Pedagogy as a science and practice has a responsibility to prepare citizens of the knowledge society who are able to be creative, face changes, manage and analyze information, and work with knowledge. Worldwide schools and teachers are in various states of reform to adapt their instructional practices and educational systems to be more effective. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

4 Geleceğin sınıfı: Karşılaştığımız zorluk
İnovatif, çekici öğrenme ve öğretme Sınıflar "Bu dönemde, kolay oldukları için değil zor oldukları için, aya gitmeyi ve başka şeyler yapmayı seçtik”

5 iTEC Yaklaşımı: SENARYODAN DERS PLANINA
Trendlerin analizleri & anketler Uzman çalıştayları & senaryo hazırlama Katılımcı tasarım & odak grupları Ön-pilotlar ve aktivite hazırlama

6 iTEC senaryolarını değerlendirme
iTEC’de, yeniliği aşağıdaki şekilde tanımladık: ‘eğitim zorluklarına yararlı pedagojik ve teknolojik çözümler sağlayan potansiyel olarak yaygınlaştırılabilir öğrenme aktiviteleri.’

7 Katılımcı Sınıflar için Yenilikçi Teknolojiler
“15 Eğitim Bakanlığı da dahil 27 proje ortağı ile iTEC, -yenilikçi öğretme ve öğrenme faaliyetlerini desteklemek amacıyla - teknolojinin konuşlandırılmasının küçük ölçekli pilot ötesine nasıl taşınacağını ve -tüm Avrupa okullarında yerleşik hale geleceğini açıklayan bir model oluşturacaktır."

8 Temel kavramlar ve ilişkiler
Kavramların hiyerarşisinin en üstünde iTEC senaryolarını bulmaktayız. Senaryo, belirli bir öğrenme ortamı içindeki bir öğrenme bağlamının nispeten kısa ve oldukça genel açıklamasıdır. Senaryolar öğrenme hikayeleri geliştirilmesine ilham ve girdi sağlamak içindir. Öğrenme hikayeleri belirli bir senaryonun gerçek sınıf uygulama örnekleri olarak karakterize edilebilir. Belirli bir senaryoya göre konu, düzey, öğrenme hikayesinin belirli konulara ağırlık vermesine bağlı olarak hemen hemen istediğiniz sayıda öğrenme hikayelerine sahip olabilirsiniz. At the very top of the hierarchy of concepts we find iTEC scenarios. A scenario is a relatively short and rather general narrative description of a learning context within a given learning environment. Scenarios are meant to provide inspiration and input to the development of learning stories. Learning stories can be characterized as examples of actual classroom implementations of a given scenario. Based on a given scenario you can have almost any number of learning stories depending on the subject, the level, and the specific focus of the learning story. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

9 Temel kavramlar ve ilişkiler
Öğrenme hikayeleri bir dizi öğrenme aktivitelerine dayanmaktadır. Öğretmenler, politika yapıcıları, pedagojik uzmanlar ve sanayi temsilcilerini içeren kapsamlı işbirlikçi bir süreçtir. Öğretmenler kendi öğrenme hedeflerini, içerik ve sağlanacak kazanımları belirlerler ve sınıf aktiviteleri üretmek için kullanırlar. Öğrenme Aktivitesi öğretme ve öğrenmede kullanılabilecek bir öğrenme seansının somut bir açıklamasıdır. ÖA mümkün olduğu kadar tanımlarına yakın gerçekleştirmeleri tavsiye edilirken, ÖH örnekler olarak kabul edildi ve öğretmenler bunları değiştirip, yerel bağlam ve pedagojik hedeflerine uyarlama veya kendi hikayelerini oluşturmaları için özgür bırakıldı. Learning stories are based on a set of learning activities. Learning activities are the activities that teachers and learners perform as part of the teaching and learning processes. Examples of activities are, for instance, setting up topics for group work, gathering information or data about an issue, analyzing those data by means of specific tools etc. As described above in Cycle 3 pages, the Learning Activity is a concrete description of a learning sequence that can be used in teaching and learning. A Learning Activity can be supported, either partially or completely, by a set of technological tools. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

10 1. Faz Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri
Öğrenme Hikayesi 2 : Dış Uzmanlarla Çalışma Öğrenme Hikayesi 1: Okul Dışında Öğrenme Okul dışında veri toplama Dış Uzmanlarla Çalışma Takım çalışması Takım Flaş Haberleri Akran geribildirimi Öğreci hakkında öğretmen akıl notları

11 Eylül-Aralık 2011, 1. Faz Pilot Öğretmen Blogları
1. Faz uygulaması ile ilgili dokuman ve planları için tıklayın. 4 pilot okula değerlendirme anketi uygulanmış olup çalışmaların özet videoları aşağıdadır: İstanbul Üsküdar Lisesi, Zeytinburnu UPS Haluk Ündeğer Lisesi, Mamak Metehan İ.O. Ümraniye Çakmak İ.O. Avrupa Birliğinden bir gözlemcinin katılımı ile Triangulation visit adlı gerçekleştirilen çalışma ziyareti videosunu izlemek için tıklayın: İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okulu. TeamUp için tıklayın. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

12 2. Faz Öğrenme Hikayeleri
TAKIMLA ÖĞRENME BİREYSEL ÖĞRENME Takım Kurma Öğrenim Odaklı Tarama Öğrenim Odaklı Tarama Bilgi Gruplama yineleme Yansıtma Yansıtma Bilgi Gruplama yineleme Konu odaklı İşbirlikleri Konu odaklı İşbirlikleri Akran Dönütü Sonuçları Hazırlama Akran Dönütü Sonuçları Hazırlama SON SON DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

13 2. Faz Öğrenme Hikayeleri
Çok kültürlü ortamda Matematik (MMS): Gruplar bir wiki aracılığıyla matematiksel kavramları açıklarlar ve diğer grup açıklamalarına erişirler. Sınava Hazırlığı Öğrenme Faaliyetlerine gömme (EEP): Öğrenciler, podcast, bulmaca, anketler veya wiki’de notlar oluştururlar, ödev için kaynaklar hazırlarlar. Öğrencilerin (Bilim) Kaynakları oluşturması (SCR): Öğrenciler farklı kavramlara odaklanan takımlar ile, müfredattan bir kavramı sergilerler (örneğin, posterler, podcastlar, simülasyonlar). iTEC - Designing the future classroom

14 Mart-Haziran 2012, 2. Faz Pilot Öğretmen Blogları
1. Afyon Hocalar Çepni İ.O. 2. Ankara Çankaya_Ahmet_Barındırır_İ_O 3. Ankara_Altındağ_Yenituran_İ_O 4. Ankara_Altındağ_Yeşilöz_MAHC_Anadolu_Lisesi 5. Ankara_Yenimahalle_Özel_Pınar_İ_O 6. Balıkesir_Zağanospaşa_İ_O 7. Bursa_Osmangazi_Yunuseli_Şükrü_Şankaya_Anadolu_lisesi 8. Eskişehir_Odunpazarı_Ihlamurkent_Zübeyde_Hanım_Anaokulu 9. Hatay_Dörtyol_Kuzuculu_İ_O 10. Hatay_Dörtyol_İlçe_MEM_Ar-Ge_Birimi 11. Hatay_İskenderun_Amerikan_Kültür_Koleji_Özel_İskenderun_Anadolu_Lisesi 12. İstanbul_Bahçelievler_Altınyıldız_İ_O 13. İstanbul_Zeytinburnu_UPS_Haluk_Ündeğer_Lisesi 14. İstanbul_Üsküdar_Lisesi 15. İstanbul_Eyüp_Neyat_Sabuncu_İ_O 16. İstanbul_Tuzla_Teknik_ve_Endüstri_Meslek_Lisesi 17. İstanbul_Maltepe_Mürüvet_Hanım_İ_O 18. İstanbul_Bakırköy_Özel_Florya_Final_İ_O 19. İstanbul_Zeytinburnu_Dr_Reşit_Galip_İ_O 20-İstanbul, Bakirkoy, Florya Final İ.O. 21. İzmir_Çiğli_Büyükçiğli_İ_O 22. Kayseri_Kocasinan_TED_Kayseri_Koleji 23. Kütahya_Hisarcık_Atatürk_İ_O 24. Mersin_Anamur_VB_Atatürk_İ_O 25. Rize_Tevfik_İleri_anadolu_Lisesi 26. Sivas_Bilim_Sanat_Merkezi 27. Zonguldak_Ereğli_Dağlıca_Köyü_dağlıca_İ_O DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

15 3. Faz Pedagojik Kaynakları
ITEC içinde, öğretmenler sınıf için çeşitli aktiviteler de dahil Öğrenme Aktiviteleri ve Hikayeleri setleri ile pedagojik değişime yönlendirildi. Pilot aktiviteler, öğrenciyi bir ürünün etkin bir tasarımcısı haline getirerek ve veri toplama, takım çalışması, sunum ve yansıtmanın önemini vurgulayarak, tasarım süreçleri ile öğrenmeye odaklandı. Öğretmenlerin seçebileceği iki grup Öğrenme Aktiviteleri vardı: In iTEC, the teachers are guided to pedagogical change through the use of sets of Learning Activities and Stories including a variety of activities for the classroom. The pilot activities focused on the learning through design processes, turning the learner into an active designer of a product and highlighting the importance of data collection, team work, presentation and reflection. There were two sets of Learning Activities that teachers could choose: DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

16 iTEC - Designing the future classroom
1. Gözlemleme ve Tasarım ÖA 1: Tasarım Özeti - Öğrencilere, proje görevlerini müfredat konuları ile bağlayan bir başlangıç tasarım özeti sunulur, Öğrenciler takımlar oluşturur ve amaç ve ilk tasarım sorunlarını dikkate alarak tasarımı geliştirirler. ÖA 2: Bağlamsal Sorgulama : Gözlem - öğrenciler kimi ve neyi gözlemleyeceklerine karar verirler, gözlem yaparlar ve verileri analiz ederler, tasarım özetini daha geliştirirler. ÖA 3: Ürün Tasarımı - Öğrenciler prototip oluştururlar ve tasarım özetini geliştirirler. ÖA 4: Katılımcı Tasarım Atölyesi - Öğrenciler 3-4 potansiyel kullanıcı ile bir araya gelir, prototiplerini sunarlar ve geribildirim alırlar, geri bildirimleri analiz ederler ve tasarım özetini geliştirirler ÖA 5: Nihai Ürün Tasarımı - Öğrenciler son tasarım prototipini oluşturur, kaydedilen yansımaları incelerler ve tespit edilen zorlukların üstesinden nasıl gelineceğini düşünürler, bloglarını tamamlarlar ve akranlarına çalışmalarını sunarlar. ÖA 6: Yansıtma - Yukarıdaki Öğrenme Aktivitelerinin her birinin sonunda, algılanan sorunların Audio kayıt güncellemelerini yayınlarlar ve paylaşırlar DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

17 iTEC - Designing the future classroom
2. Kıyaslama ve Tasarım ÖA 1: Tasarım Özeti – Aynı şekilde ÖA 2: Bağlamsal Sorgulama : Kıyaslama - Öğrenciler tasarım yaptıkları kişilere ve tasarladıkları şeye dayalı olarak tasarımını yapmaya çalıştıkları şeyin örneklerini toplarlar, kaynakları paylaşarak bunları analiz ederler, tasarım özetlerini daha rafine ederler. ÖA 3: Ürün Tasarımı - Aynı şekilde ÖA 4: Katılımcı Tasarım Atölyesi - Aynı şekilde ÖA 5: Nihai Ürün Tasarımı - Aynı şekilde ÖA 6: Yansıtma - Aynı şekilde DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

18 3. Faz Öğrenme Hikayeleri (ÖH)
Bir Öğrenme Hikayesi (ÖH) Öğrenme aktiviteleri setlerinin, sınıfta nasıl yapılabildiği aktivite aktivite somut örneklerini veren bir hikâyelendirmedir. 3. fazda her Öğrenme aktiviteleri paketi için iki Öğrenme Hikayesi önerilmiştir: A Learning Story (LS) is a narrative providing concrete examples, Learning Activity by Learning Activity, of how the sets of LAs can be performed in the classroom. In cycle 3, two Learning Stories per packages of Learning Activities were proposed: DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

19 3. Faz Öğrenme Hikayeleri Eylül – Aralık 2012
Her Öğrenme Aktiviteleri paketinin kullanımını ikişer Öğrenme Hikayesi gösterdi: "Gözlemleme ve Tasarlama" Okulu Yeniden Tasarlama Gezegen yüzeyini görselleştirme "Karşılaştırma ve Tasarlama" Bir fizik simülasyonu tasarlama Bir matematik öğrenme oyunu tasarlama DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

20 iTEC - Designing the future classroom
1. Gözlemleme ve Tasarım Öğrenme Hikayesi A: gezegen yüzeyinin görselleştirilmesi. Bu ÖH öğrencilerin, topluluk üyeleri veya turistler için yerel çevrenin (yaban hayatı, bina / anıtlar / coğrafi özellikleri) yönlerini vurgulayan bir rehberli yürüyüş tasarlamalarını gerektirir. Son yürüyüş geocaching, konum-farkında smartphone oyunu, Google harita veya basılı Harita veya QR kodlarına dayalı olmalıdır. Öğrenme Hikayesi B: Okul Yeniden Tasarlama. Bu ÖH öğrencilerin mekansal tasarım ve bu alanı kullanan insanların farklı motivasyonlarını düşünmelerini gerektirir. İleride kullanılmak için okul temelli faaliyetlere ilişkin belirlenen mevcut zorluklara dayalı yeni bir alan tasarlanır. Visualization the planet surface This LS requires students to design a guided walk that highlights aspects (wildlife, buildings/monuments/geographical features) of the local environment for community members or tourists. The final walk should be based on geocaching, a location-aware smartphone game, Google map or printed map, or QR codes. Learning Story B: Redesigning School This LS requires students to think about spatial design and the different motivations of people who use the space. A new space for future use is designed based on identified current challenges in relation to school-based activities. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

21 iTEC - Designing the future classroom
2. Kıyaslama ve Tasarım Öğrenme Hikayesi A: Bir fizik simülasyonu Tasarımı. Bu ÖH öğrencilerin bir fizik kavramını (örneğin sürtünme) diğer öğrencilere öğretmek için kullanılabilir bir simülasyon tasarımı yapmalarını gerektirir. Simülasyon sanal veya fiziksel olabilir. Öğrenme Hikayesi B : Bir matematik öğrenme oyunu Tasarımı. Bu ÖH, öğrencilerin daha küçük öğrencilere bir matematik kavramını (örneğin basit geometri) öğretmek için bir matematik öğrenme oyunu tasarımı yapmalarını gerektirir.   Öğrencilerden küçük öğrencilerin neyi zor ve neyi çekici bulabileceklerine dikkat etmeleri istenir. Learning Story A: Designing a physics simulation This LS requires students to design a simulation that can be used to teach a physics concept (eg friction) to other students. The simulation can be virtual or physical. Learning Story B: Designing a math learning game This LS requires students to design a math learning game to teach a maths concept (eg simple geometry) to younger students. Students are asked to consider what younger students might find challenging and what they might find engaging. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

22 iTEC - Designing the future classroom
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

23 Eylül-Aralık 2012, 3. Faz Pilot Öğretmen Blogları
itecevrensel.blogspot.com yallstar.net/moodle yallstar.net/moodle DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

24 3. Faz Öğrenme Hikayeleri Kullanımı
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

25 iTEC - Designing the future classroom
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

26 4. Faz Karar Süreci ve Çıktıları
Öncelik sırasına göre seçilen 5 senaryo şunlardır: 1. Dijital üreticiler 2. Toprağın zihin haritalaması 3. GPS’li öğrenme oyunları 4. Ses / görüntü geribildirimi 5. Bir model oluşturma Decision Making Process And Outcomes For Cycle 4 The 5 scenarios selected, in priority of order were: 1. Digital producers 2. Mind mapping the soil 3. GPS Enabled learning games 4. Audio/video feedback 5. Create a model DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

27 iTEC 4. Faz: Mart-Haziran 2013
Önceki fazlarda olduğu gibi, Öğrenme Aktivitelerinin mümkün olduğu kadar tanımlarına yakın gerçekleştirmeleri tavsiye edilirken , Öğrenme Hikayeleri örnek olarak kabul edildi ve öğretmenler bunları değiştirmek veya kendi hikayelerini, yerel bağlam ve pedagojik hedeflerine uyarlayıp oluşturmak için özgür bırakıldı. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

28 4. fazın pedagojik kaynakları
4. fazda pilot faaliyetler, ürün geliştirme yoluyla öğretme ve öğrenme seanslarına odaklandı. 3. fazda olduğu gibi, araştırma, düşünme ve işbirliği de dahil öğrencilerin üretici / tasarımcı / hikaye anlatma şapkasını takmaları ve A’dan Z’ye üretim aşamalarını yansıtmaları teşvik edilir. In cycle 4, the pilot activities focused on teaching and learning sequences through the product creation. As in the cycle 3, it encourages the students to take the producer/designer/story teller hat and reflect about A to Z production steps, including research, reflection and collaboration. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

29 4. Faz Öğrenme Aktiviteleri
The following Learning Activities were approved for cycle 4 pilots starting in March 2013: 1: Hayal Et –bir tasarım özetini tanıtma anlama ve sorgulama 2: Araştır (Karşılaştırma/Gözlem) – tasarım özeti ile ilgili olarak bilgi toplama 3: Haritala– Toplanan bilgiler arasındaki ilişkileri anlamak için zihin haritası oluşturma 4: Yansıt –görsel-işitsel yansımalar ve geribildirim kaydetme 5: Yap– Bir tasarım oluşturma 6: Sor – Tasarımın gelecekteki kullanıcılarını temsil edebilir insanlarla atölye çalışmaları yapma 7: Göster – Tasarımları bir hedef kitleye yayınlama ve sunma 8: İşbirliği Yap – Diğer okulların öğrencileri ile konu odaklı işbirlikleri oluşturma DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

30 4. Faz Öğrenme Hikayeleri
To illustrate the use of cycle 4 Learning Activities, three Learning Stories were proposed to pilot teachers: 1: Bir Hikaye Anlat– Görsel ve işitsel yollarla akademik bir konu anlatma 2: Bir Nesne Oluştur– Somut bir tasarım geliştirme. 3: Bir Oyun oluştur – Eğlenceli bir aktivite oluşturma. Tüm pilot fazların ÖA’leri ve ÖH’lerini iTEC web sitesinin Kaynaklar sayfasında tüm proje dillerinde bulabilirsiniz ( DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

31 4. Faz Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri
Bir hikâye Anlatma Bir Nesne Üretme Bir Oyun Oluşturma Hayal Et Hikaye Anlatma özeti Nesne tasarımı özeti Oyun tasarım özeti Araştır Karşılaştırma: iyi videolar bulun ve görüntüleyin Gözlem: insanlarla Röportaj yapın, fotoğraflar çekin, raporlar inceleyin Karşılaştırma: iyi oyunları oynayın ve analiz edin Haritala Bir öykünün zihin haritasını yapın ve hikaye panosunu oluşturun Zorluklar ve fırsatların zihin haritasını yapın sonra da bunları yazın Bir oyun yapma konusunda unsurların ve konuların zihin haritasını yapın ve ilk planını oluşturun Yansıt 1 dakikalık ses kayıtları oluşturun Yap Video üretimi Nesne üretimi Oyun üretimi Sor Hepsi için aynı Tekrar Yap Göster Videolar sunun Nesneler sunun Oyunlar sunun İşbirliği yap DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

32 4. Fazda Kullanılan Web Araçları
Sumdog Voki Voicethread Proshow Gold Google drive Storybird Jing Little word Scratch Edmodo Glogster Powtoon Prezi Team Up Facebook Wiki space Wix Youtube Reflex Sketch Up Bitstrips Minecraftedu Fantashow Blogger Titanpad Moviemaker Open sankore Cam Studio Camtasia Screen casto-matic DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

33 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler
Moodle, dotLRN, Promethean ActivInspire and Planet, SMART Notebook and Exchange, The Widget Store: eğitim için küçük masaüstü uygulamaların bir derlemesi iTEC ortakları tarafından geliştirilen diğer araçlar: TeamUp, ( öğrencileri beceri ve ilgi alanlarına göre takım halinde getirmede öğretmenlere yardımcı olan web-tabanlı bir araçtır. Refleks, ( öğrencilerin kısa ses klipleri kaydederek kendi kişisel öğrenme çalışmalarını oluşturma ve yansıtmalarına izin veren bir araç. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

34 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler
İşbirliği, iletişim, paylaşım: Team Up, Skype, eclicker for voting, Wallwisher/Padlet, mind mapping tools, TitanPad, Jing, Coarkboard, Popplet, linoit.com, SMART Random Words widgets, Delicious, Pintarest, Bubbl.us, Mindomo, MindMeister, MindMap, text2mindmap, wevideo, Scribd (document sharing), Zoho, SurveyMonkey, helloslide, dropbox, Blog ve web sitesi hizmeti: Wordpress, Blogger, Glogster, Tumblr, Wikis, Webnode, Wix, İnteraktif Beyaz Tahta Yazılımı: Open – sankore.org Görsel sunum araçları / görselleştirme: Prezi, Mindomo, Isuu, Proshow Gold (HD slideshow), Screen casto-matic, Galaxy tag, Slideshare, Flipsnack Video konferans araçları: Webex, Adobe Connect DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

35 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler
Video veya animasyonlar yapma araçları: iMovie, MovieMaker, PowToon, Reflex, Cartoon design, MonkeyJam, iMotion HD, P22 Music Text Composition Generator, Supalogo to create logos, Clipping Magic (Removing background images), Voicethread, Storybird, Bitstrips (cartoons), Fantashow, GoAnimate, Coğrafi yer belirleme ve haritalar: MotionX, i-nigma (and other QR-readers), QR code treasure hunt generator, geocaching, Microsoft QR-tag, Kartiskolen.no (webatlas) Programlama oyunları veya egzersizleri: Scratch, Hot Potatoes, Kodu game Lab, Construction 2, GameMaker Oyunlar: Sumdog, Minecraft, Minecraftedu, Socrative (games, quizzes, for assessment) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

36 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler
Derse özel araçlar: Geogebra, Coach 6 for physics, Sketch up and Blender for 3D drawing, Dragon Box for Math games, PhET Simulations for Physics Uygulamalar ve Widget koleksiyonları: Widgetbox.com, Bu araçların birkaçı "widgetize" olmuş olup doğrudan özel Widget deposundan öğretmenler tarafından erişilebilir. Birçok Pilot gruplar Google hizmetlerini kullandılar: Google Drive, Google Maps, Google Earth, Google hangout ve sosyal medya (Youtube, Facebook, ...). DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

37 4. Faz Öğrenme Hikayeleri Kullanımı
Bir oyun oluşturun Bir nesne oluşturun Bir hikâye anlatın DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

38 iTEC - Designing the future classroom
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

39 Mart-Haziran 2013, 4. Faz Pilot Öğretmen Blogları
ADANA Seyhan TOKI Sehit Fikret Yukseler Orta Okulu AKSARAY / MERKEZ KÖMÜRCÜ MEHMET BAYSAL İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA ÖzelYenimahalle PınarOrtaokulu ANKARA Çankaya Tevfik İleri Ortaokulu Ankara Altındağ Mehmet Ali Hasan Coşkun Anadolu Lisesi Ankara Çankaya Ahmet Barındırır Ortaokulu ANTALYAKumlucaAnadolu İmamHatipLisesi BURSA Osmangazi ŞükrüŞankaya AnadoluLisesi BURSA Ş.K.ErSametSaraç AnadoluLisesi Diyarbakır Yıl Ortaokulu DİYARBAKIR Namık Kemal İmam Hatip Ortaokulu ESKİŞEHİR Ahmet Sezer Ortaokulu GAZİANTEP Şehitkamil Karacaoğlan İlkokulu MERSİN / Anamur VB Atatürk Ortaokulu MersinMimarSinan Ortaokulu Mersin Emirler İlkokulu İSTANBUL Bahcelievler Turk Telekom Teknik Meslek Lisesi İSTANBUL Pendik 80.YILNUHÇİMENTO ANADOLULİSESİ İstanbul Zeytinburnu HalukÜndeğer Lisesi İSTANBUL TuzlaTeknikve Endüstrive MeslekLisesi İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okulu Kocaeli İzmit Bilim Ve Sanat Merkezi Kayseri ZENGERGÜÇ ORTAOKULU MANİSA Kırkağaç Alifakı Ortaokulu ORDU Ünye MehmetAkifErsoy Ortaokulu RİZETevfik Ileri Anadolu Lisesi SAMSUN-TEKKEKÖY KUTLUKENT 80. YIL İLKOKULU SAMSUNTekkeköy Kutlukent 80. Yıl İlkokulu SAMSUN Tekkeköy Kutlukent 80. Yıl İlkokulu SAMSUN Tekkeköy Kutlukent 80. Yıl İlkokulu SAMSUN Tekkeköy Kutlukent 80. Yıl İlkokulu Şanlıurfa Halfeti Saylakkaya Ortaokulu TEKİRDAĞ çorlu Furtuni ve Isak Pinhas Middle School TRABZON Akçaabat Alaittin Akçay Ortaokulu ZONGULDAK/ Ereğli Dağlıca Ortaokulu DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

40 3. ve 4. Fazların Değerlendirmesi
Öğrenme Aktivitelerinde yer alan bir dizi tasarım tabanlı süreçler aracılığıyla 3. (C3) ve 4. (C4) fazda aktiviteler yaratıcılık, işbirliği ve iletişime odaklıdır. Her zaman, aktivitelerin sınıfta nasıl daha pratik yapılabildiğini gösteren birçok Öğrenme Hikayeleri ile bu Öğrenme Aktiviteleri (LAs)örneklendirilir. Teknoloji odaklı pedagojik yeniliği teşvik etmek için, öğretmenlere, Öhleri ve ÖAleri ile birlikte kullanılmak üzere bir dizi teknik araç önerilmiştir. Bunlar iTEC ortakları tarafından geliştirilen teknolojileri ve online web 2.0 araçları ya da öğrenme platformlarını içerir. In cycle 3 (C3) and cycle 4 (C4), the activities focused on creativity, collaboration and communication through a design based set of processes included in the Learning Activities. Each time, these Learning Activities (LAs) were exemplified by several Learning Stories showing more practically how the activities can be performed in the classroom. Each time, these Learning Activities (LAs) were exemplified by several Learning Stories showing more practically how the activities can be performed in the classroom. To promote technology driven pedagogical innovation, a range of technical tools were proposed to teachers, to be used along with the LSs and LAs. They included technologies developed by iTEC partners and online web 2.0 tools or learning platforms. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

41 3. ve 4. Fazların Değerlendirmesi
iTEC teknik vizyonunda, öğrenme ortamları, öğretmene özel bir ortam için, yani belirli bir ders planı faaliyetlerini destekleyen araçlar, uygulamalar, içerik, vb. biçimdeki hizmetler veya fonksiyonları kurmalarına izin veren bir kabuk ya da bir tür sanal öğrenme ortamına dayanmaktadır . iTEC ortamları şu an aşağıdaki araçları ve hizmetleri kullanmaktadır: Moodle, DotLRN, Promethean ActivInspire ve Planet, SMART Notebook ve Exchange ve Widget Store ve eğitim için küçük masaüstü uygulamalardan bir derleme. Diğer teknolojiler iTEC ortakları tarafından geliştirilmiştir: TeamUp, öğrencilerin beceri ve ilgi alanlarına göre takımlar oluşturmada öğretmene yardımcı olan, web-tabanlı bir araç ve Reflex, öğrencilerin kısa ses klipleri kaydederek kendi kişisel öğrenme durumlarını oluşturmalarına ve yansıtmalarına izin veren bir araç. Buna ek olarak, bir web 2.0 koleksiyonu, işbirliği hizmetleri ve sanal öğrenme ortamları da C3 ve C4'te önerilmiştir. In the iTEC technical vision, learning environments are based on a shell, or a form of virtual learning environment , that allows the teacher to tailor an environment, i.e. to set it up with services or functionalities in the form of tools, applications, content, etc. that support the activities of a given lesson plan. The iTEC environments currently make use of the following tools and services: Moodle, DotLRN, the Promethean ActivInspire and Planet, the SMART Notebook and Exchange and the Widget Store, a compilation of small desktop apps for education. Other technologies have been developed by iTEC partners: TeamUp, a web-based tool to assist teachers in forming teams based on students’ skills and interests and Reflex, a tool allowing students to build and reflect on their personal learning case by recording short audio clips. Additionally, a collection of web 2.0 and collaboration services and virtual learning environments were also proposed in C3 and C4. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

42 iTEC - Designing the future classroom
Eylül 2013-Haziran Faz Eylül 2013-Haziran Faz Öğrenme Aktiviteleri Tasarım Öğrenme Yerel Coğrafi Sorgulama DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

43 iTEC - Designing the future classroom
Tasarım Öğrenme DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

44 iTEC - Designing the future classroom
Sırasıyla Tasarım Tabanlı Öğrenme Aktiviteleri DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

45 iTEC - Designing the future classroom
1. Aktivite - HAYAL ET Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger, Sınıfınıza, müfredat ve yerel toplum ile bağlantılı ama yorumlanması gereken bir tasarım özeti sunun. Ellerinden geleni yapmaları için motivasyon sağlayarak ve görev üzerine mülkiyet ve özgürlüklerini anlatarak öğrencilere ilham verin. Öğrenme aktiviteleri sürecini ve programınızı sunun ve sınıf ile değerlendirme kriterlerini müzakere edin. Öğrenciler, takımlar oluşturur, kendi kendilerine tartışır, soru sorar ve tasarım özetine aşina olurlar. Takımlar, özellikle tasarımın yapıldığı hedef kitleye göre, tasarım özetini, ilk tasarım sorunlarını ve olası tasarım sonuçlarını geliştirirler. Öğrenciler yansımalar kaydederler ve çalışmalarını çevrimiçi belgelerler. Sınıf süresi: Yaklaşık 1 ders DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

46 iTEC - Designing the future classroom
1. Aktivite - HAYAL ET Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: yansıma (TeamUp, ReFlex) Önemli olanlar : takım oluşturma (TeamUp), işbirlikçi düzenleme ve yayınlama (Google Sites) Olacak olması güzel: bloglama (Blogger, Corkboard.me) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

47 iTEC - Designing the future classroom
2. Aktivite - KEŞFET Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger, Öğrenci takımları  dijital kameralar, dizüstü bilgisayarlar ve mikrofonlar kullanıp ya ilgili uygulamaları veya ortamları gözlemleyerek veya tasarlamak istedikleri şeye benzer örnekler toplayıp kendi tasarım özetleri ile ilgili mevcut çalışmaları inceleyerek kendi tasarım bağlamlarını keşfederler. Gözlemin amacı kim için tasarım yaptıklarına, ne tasarladıklarına ve ele almak istedikleri ilk zorluklara bağlıdır. Toplanan medya dosyalarını bloglarında paylaşırlar ve bir yansıma kaydederler. Araştırmalarına rehberlik edin ve materyallerinin yeterliliği için onları destekleyin. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

48 iTEC - Designing the future classroom
2. Aktivite - KEŞFET Görüntüleme ve video materyali elemenin zaman alıcı olabileceğini unutmayın. Anlamlı bir pedagojik diyalog ortaya çıkarılabilecek ve geçersiz bir kaynağın görünümü hakkında öğrencilere ilk elden deneyim sağlayabilecek hatalı bilgi içeren bir videoyu görüntülemeyle vakit geçirmek dolambaçlı olabilir. Bazı öğrenciler, örneğin yeni olanlar için, bu aktivitenin yerine getirilmesinde daha fazla rehberlik gerekebilir. Sınıf süresi: Yaklaşık 1-2 ders (ler) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

49 iTEC - Designing the future classroom
2. Aktivite - KEŞFET Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: medya kaydedici, kamera, not alma ekipmanı Önemli olanlar: işbirlikçi düzenleme, imleme araçlar: TeamUp, ReFlex, iTEC Widget Store DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

50 iTEC - Designing the future classroom
3. Aktivite - HARİTALA Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Takımlar zihin haritalama teknikleri kullanarak bulgularını analiz ederler. Topladıkları örnekler ve / veya medya dosyaları arasındaki ilişkiler, benzerlikler ve farklılıkları belirlerler. Topladıkları bilgiye ve analizine dayanarak, takımlar tasarım özetlerini, özellikle tasarım sorunlarını, tasarım sonuçlarını ve hedef kitlelerini geliştirirler. Daha sonra takımlar bir yansıma kaydederler. Öğrenciler için başlangıçta açık uçlu soruları cevaplamak zor olabilir. Ancak, ilk eşiği geçtikten sonra, öğrencilerin ilham verici fikirlere sahip olması muhtemeldir. Sınıf süresi: Yaklaşık 1 ders DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

51 iTEC - Designing the future classroom
3. Aktivite - HARİTALA Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: zihin haritalama araçlar: post-it notlar, Bubbl.us, CmapTools, Popplet, Mindmeister, Freemind, TeamUp, ReFlex DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

52 4. Aktivite - İŞBİRLİĞİ YAP
Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Öğrenciler diğer iTEC okullarından öğrencilerle birlikte çalışabilirler. Öğrenciler tarafından yönlendirilen amaca yönelik ve şans eseri işbirliği teşvik edilir. Gerekli sınıf zamanı: 1 ders (ler) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

53 4. Aktivite - İŞBİRLİĞİ YAP
Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar : çevrimiçi tartışma, medya yayınlama, yayınlama Önemli: bloglama araçlar: iTEC öğrencileri işbirliği facebook grubu, iTEC öğretmen topluluğu çıktıların paylaşımı için ve bir okulun duvarlarının ve bir ülkenin sınırlarının ötesinde işbirliği kurulması için bir potansiyel ağdır. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

54 iTEC - Designing the future classroom
5. Aktivite - YAP Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger, Geliştirilmiş tasarım özetleri ve tasarım fikirlerine göre, öğrenci takımları yap aktivitesine başlarlar. İlk prototiplerini oluştururlar ve daha sonra bunu tartışırlar. Tartışma, özellikle de tasarımın belirlenen tasarım sorunlarını ne kadar iyi ele aldığıyla ilgilidir. Daha sonra bir yansıma kaydeder ve aktivitelerini belgelerler. Öğrenme aktiviteleri ve oluşturma sürecinde dikkatli rehberlik öğrencilerin potansiyel müfredat gereksinimlerini öğrenmeleri üzerine zihinlerini tutmaları için vazgeçilmezdir. Bu aktivite sonrasında yansıtmayı vurgulayın ve herkesin bir kitlenin ihtiyaçlarına hitap etmek üzere odaklanmasını sağlayın. Boş olanları veya eşit olmayan iş yükü paylaşımını önlemek için takımlar içinde görevleri ve rolleri dikkatli bir şekilde bölün. Sınıf süresi: Yaklaşık 2 ders (ler) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

55 iTEC - Designing the future classroom
5. Aktivite - YAP Teknoloji kullanmak için fikirler Önemli olanlar : medya düzenleme (Prezi), yansıtma (TeamUp, ReFlex) Olacak olması güzel: DIY kiti, programlama ortamı (Scratch, iTEC Widget Store), construction kit, 3d editing (Sketchup), 3d printing DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

56 iTEC - Designing the future classroom
6. Aktivite - SOR Şu paketlerin bir parçası: Explore and create Takımlar, gelecekte prototiplerinin kullanıcıları olabilecek 2-4 kişi ile bir araya gelirler ve kağıt çıktılar, çizimler veya modeller kullanarak kendi prototiplerini ve tasarım fikirlerini konuşurlar. Katılan bu insanların, öğrenci tasarımlarının yer aldığı dalda bir uzman anlayışına sahip oldukları kabul edilir. Uzmanlık geniş yorumlanabilir, örneğin, bir şantiyedeki insanların günlük uygulamaları hakkında derin bir fikir sunması için bir şantiye işçisi düşünülebilir. Uzman katılımcılar kalem ve post-it notlar kullanmaları ve prototip üzerinde değişiklik ve yorum yapmaları için teşvik edilir. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

57 iTEC - Designing the future classroom
6. Aktivite - SOR Atölye çalışmasının ardından öğrenciler, yorumları analiz eder ve yeniden tasarımları için onları nasıl yorumlayacaklarına karar verirler. Daha sonra, özellikle tasarım sorunları, bağlam ve sonucun katma değeri ile ilgili olarak, tasarım özetlerini geliştirirler, bir yansıma kaydederler ve belgelerini güncellerler. Bu etkinlik belirlenen değişen zamanlarda bir kereden fazla olabilir. Öğrenciler diğer öğrenci takımları ve öğretmenin yanı sıra uzmanlara, gelecekteki potansiyel kullanıcılara soru sorarak çalışmaları hakkında geribildirim toplayabilirler. Sınıf süresi: Yaklaşık 2-3 ders (ler) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

58 iTEC - Designing the future classroom
6. Aktivite - SOR Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: medya kaydedici, not alma araçları: ses kaydedici, video kaydedici, post-it notlar DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

59 iTEC - Designing the future classroom
7. Aktivite – TEKRAR YAP 7: Tekrar Yap-Oluşturduğunuz tasarımı geliştirin. Teknoloji kullanmak için fikirler Önemli olanlar : medya düzenleme (Prezi), yansıtma (TeamUp, ReFlex) Olacak olması güzel: DIY kiti, programlama ortamı (Scratch, iTEC Widget Store), construction kit, 3d editing (Sketchup), 3d printing DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

60 iTEC - Designing the future classroom
8. Aktivite - GÖSTER Bu paketlerin Bölümü: Explore and create Bu teknolojiler ile desteklenir: YouTube, Öğrenciler öğrenme başarılarının ve gelecekteki olası adımların yanı sıra tasarım sonuçlarını ve süreci de sunan bir İngilizce altyazılı video oluşturur. Öğrenmelerini aktarmak, projelerinin arka planını anlatmak, çalışmalarını başkalarının yeniden ele alarak yeni bir şey yapmalarına imkan tanımaya yönelik bilgi vermek ve iyileştirme yapmak için geri bildirim almak üzere Avrupa'daki diğer iTEC öğrencileri, veliler ve belirledikleri izleyiciler ile bu belgeleri paylaşırlar. Sınıf süresi: Yaklaşık 1-2 ders (ler) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

61 iTEC - Designing the future classroom
8. Aktivite - GÖSTER Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: video düzenleme, medya kaydetme (Audacity), video yayınlama (YouTube, Vimeo, dotSub), yansıma (TeamUp, ReFlex) Önemli: medya paylaşma (iTEC Widget Store) DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

62 iTEC - Designing the future classroom
9. Aktivite - YANSIT Bu paketlerin bir parçasıdır: Explore and create Bu teknolojiler ile desteklenir: Blogger, Öğrenciler ve öğretmen görsel-işitsel yansımalar ve proje ilerlemesi geribildirimi, zorluklar ve gelecek adımları kaydeder, postalar ve paylaşır. Öğrenciler yavaş yavaş, proje sona erdikten sonra da kullanılabilen paylaşımlı bir zorluklarla mücadele yolları koleksiyonu oluşturur. Sınıf süresi: Yaklaşık 10 dakika DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

63 iTEC - Designing the future classroom
9. Aktivite - YANSIT Teknoloji kullanmak için fikirler Gerekli olanlar: video / ses yansıtma araçlar: TeamUp, ReFlex, Redpentool, Voicethread DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

64 Yerel Coğrafi Sorgulama
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

65 Yerel Coğrafi Sorgulama
Yerel Jeo Araştırma yedi modülden oluşur, belirli bir öğrenme aktivitesi olmayan bu modüller belirli bir jeo araştırma süreci olan ve yinelemeli bir içeriği kolaylaştırmak için birleştirilebilir. Bireysel öğrenme aktiviteleri öğrenme süreci esnasında birden fazla kez uygulanabilir. Bütün yedi aktiviteyi ve onların yinelenmesini öneriyor olsak bile sadece bireysel aktiviteleri uygulamakta mümkündür. Aktiviteler şunlardır: SOR – Araştırma sorularını oluşturun ve Jeo araştırmayı planlayın GÖZLEM YAP – Jeo-veri elde edin ve toplayın HARİTALA – jeoreferans, uyarlama ve analiz için veri hazırlayın GÖRSELLEŞTİR – Eğilimleri, ilişkileri ve örnekleri keşfedin BİRLEŞTİRİN – Gözlemlenen örnekler için nedenler açıklamaya çalışın UYGULAMAYA GEÇİN – Dışarı çıkın ve farkındalık yaratın YANSIT – Ne yaptınız, ne yapabilirsiniz ve nasıl olacak  hakkında düşünün DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

66 iTEC - Designing the future classroom
Öğretmenler için 3. düzey (bilgi üretimi) UNESCO BİT Yeterlilik Çerçevesi Explicitly model their own reasoning, problem solving and knowledge-creation while teaching students Design online materials and activities that engage students in collaborative problem-solving, research or creating art. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

67 1. Pedagojik yeterlikler (öğretimde)
 Öğrencileri eğitirken onların akıl yürütmelerini, problem çözmelerini ve bilgi oluşturmalarını açıkça modeller  İşbirlikçi problem çözme, araştırma veya sanat üretmede öğrencilerin katılımını sağlayan online materyaller ve aktiviteler tasarlar Explicitly model their own reasoning, problem solving and knowledge-creation while teaching students Design online materials and activities that engage students in collaborative problem-solving, research or creating art. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

68 2. Pedagojik yetkinlikler (öğrenmeyi destekleyen)
 Öğrencilerin onları işbirlikçi problem çözmeye, araştırma veya sanatsal kreasyonlar yapmaya motive eden proje planları ve faaliyetler tasarlamalarına yardım eder.  Öğrencilere devam eden bilgi üretimi ve diğer izleyiciler ile iletişimi destekler şekilde projelerine multimedya üretim, web üretimi ve yayıncılık teknolojilerini dahil etmelerine yardım eder.  Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yansıtmalarına yardım eder. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

69 iTEC - Designing the future classroom
3. BİT yeterliliği  BİT üretim araçları ve kaynaklarının (multimedya kayıt ve üretim ekipmanları, düzenleme araçları, yayınlama yazılımı, web tasarım araçları) işlevi ve amacını açıklar ve bunları, öğrencilerin inovasyon ve bilgi üretimini desteklemek için kullanır. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

70 iTEC - Designing the future classroom
Senaryo (veya Öğrenme Hikayesi) öğrencilere 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmeleri ve göstermeleri için fırsatlar sağlar 1. Thinking skills including  Creativity and innovation - creating new and worthwhile ideas individually and/or collaboratively and evaluating these ideas in order to improve and develop into useful products/creations?  Critical thinking, problem solving, decision making - using arguments, reasoning and analysis, and appreciating different viewpoints to make judgements and conclusions, particularly involving complex systems?  Learning to learn, Meta-cognition - Effective self-management of learning (time management, autonomy, discipline, perseverance, concentration) and reflect critically and communicating on the personal learning? DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

71 1. Düşünme becerileri sağlar
Yaratıcılık ve yenilik – bireysel olarak ve / veya işbirliği ile yeni ve değerli fikirler oluşturmak ve faydalı ürünler / kreasyonlar haline dönüştürmek ve geliştirmek için bu fikirleri değerlendirmek Eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme - argümanlar, akıl yürütme ve analiz ile, ve farklı bakış açılarını takdir ederek, özellikle karmaşık sistemleri içeren değerlendirmeler yapmak ve sonuçlar üretmek.  Üst biliş, Öğrenmeyi öğrenme - Öğrenmenin etkin öz-yönetimi (zaman yönetimi, özerklik, disiplin, azim, konsantrasyon) ve eleştirel yansıtma ve kişisel öğrenme üzerine iletişim. 1. Thinking skills including  Creativity and innovation - creating new and worthwhile ideas individually and/or collaboratively and evaluating these ideas in order to improve and develop into useful products/creations?  Critical thinking, problem solving, decision making - using arguments, reasoning and analysis, and appreciating different viewpoints to make judgements and conclusions, particularly involving complex systems?  Learning to learn, Meta-cognition - Effective self-management of learning (time management, autonomy, discipline, perseverance, concentration) and reflect critically and communicating on the personal learning? DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

72 2. Çalışma şekilleri ve çalışma araçları sağlar
 İletişim - argümanlar formüle etmek için güvenle ve net bir şekilde, çeşitli şekillerde ve çeşitli durumlarda, ve başkalarını anlamak ve farklı bakış açılarını dikkate almak  Yazma sürecini (taslaktan düzeltmeye ) kullanma ve ikna edici bir şekilde veya iletişim araçları kullanarak (bunlar notlar, haritalar vb.) konuşma  İşbirliği - diğerlerini dikkate alarak ve saygı duyarak konuşma ve dinleme ve yeni fikirler oluşturacak farklılıklardan yararlanarak çeşitli takımlarda çalışma. İşbirliğiyle planlama ve organize etme, etki, özveri, dürüstlük ve diğerlerine önderlik etme ve takip becerisi.  Bilgi okuryazarlığı - dijital kaynak ve formatta bir dizi bilgiye erişim değerlendirme ve kullanma. Karmaşık bilgileri sunmak için bilgi ve iletişim araçları (sunumlar, grafikler, tablolar, haritalar vb.) kullanma  BİT okuryazarlığı – BİT’e erişme ve eleştirel değerlendirme ve bir dizi araçları iletişim, işbirliği, yaratıcılık, problem çözme ve kritik düşünmede ustaca kullanma. BİT kullanırken etik / yasal konulardaki anlayışı uygulama  Using writing process (from drafting to proofreading) and speaking or in a convincing manner and using communication aids (such as notes, maps etc.)?  İletişim - argümanlar formüle etmek için güvenle ve net bir şekilde, çeşitli şekillerde ve çeşitli durumlarda, ve başkalarını anlamak ve farklı bakış açılarını dikkate almak Yazma işlemi (taslaktan düzeltmeye ) ve konuşma veya ikna edici bir şekilde ve iletişim araçları kullanarak (Bu notlar, haritalar vb) kullanarak  Collaboration - speaking and listening with consideration and respect for others and working in diverse teams making use of differences to create new ideas. Collaboratively planning and organising, influence, selflessness, integrity and an ability to lead and follow others?  Information literacy - accessing, evaluating and using information across a range of digital source and formats. Using information and communication aids (presentations, graphs, charts, maps etc) to present complex information?  ICT literacy - accessing ICT and critically evaluating and using a range of tools competently in communication, collaboration, creativity, problem solving and critical thinking. Applying an understanding of the ethical/legal issues in using ICT? DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

73 3. Yaşam ve Sosyal Beceriler sağlar
Vatandaşlık - topluluğa katılım ve siyasi faaliyetlerde görünme, sorunları çözmek için yardımcı olma, yerel ya da daha geniş toplumu etkileme ve kamu kurumları ile olumlu etkileşim Yaşam ve kariyer - esnek olarak çeşitli roller ve sorumluluklar alma ve değişime uyum sağlama. Engeller ive öncelikleri ile uğraşarak kişisel ve profesyonel hedefleri ve ilişkileri kurmak ve yönetmek için tavsiye edilen rehberliği kullanmak ve kendini yansıtmak  İnisiyatif alma ve girişimcilik - hedeflere ulaşmak amacıyla projeler planlama ve yönetme yeteneği yanı sıra yaratıcılık, yenilik ve risk alma  Kişisel ve sosyal sorumluluk - kültürel farkındalık ve yeterlik de dahil 3. Life and social skills including:  Citizenship – participation in community and political activities display, helping to solve problems affecting the local or the wider community and positively interacting with public institutions?  Life and career - flexibly taking on varied roles and responsibilities and adapting to change. Using advice guidance and self reflection to set and manage personal and professional goals and relationships, dealing with obstacles and priorities?  Initiative and entrepreneurship – including creativity, innovation and risk-taking, as well as the ability to plan and manage projects in order to achieve objectives  Personal & social responsibility – including cultural awareness and competence? DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

74 iTEC - Designing the future classroom
Senaryo (veya Öğrenme Hikayesi) öğrencilere 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmeleri ve göstermeleri için fırsatlar sağlar DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

75 iTEC’in öğretme ve öğrenmeye faydaları …
Öğrenme çıktılarını geliştirmek Öğretmen yeterliliklerini geliştirmek Teknolojik yeterlik Yönetim yeterliği Pedagojik yeterlik Yenilik meydana getirmek Etkin teknoloji kullanımını artırmak Sınıfa yenilikçi dijital araçları tanıtmak Sınıf uygulamalarını değiştirmek

76 Öğretmen yeterliliklerini geliştirmek
Teknolojik yeterlik Operasyonel dijital yeterlikler (ör: uygulamalar ve araçların seçimi ve kullanımı Sosyal medya yeterlikleri (ör: kullanıcının ürettiği içerik, işbirliği, bilgi toplamak, ağ oluşturmak) Yönetim yeterliği: Öğrenmeyi daha etkin planlama, yönetme, değerlendirme ve gözden geçirme yöntemleri Yeni değerlendirme yaklaşımları, yeni öğrenme alanları, daha geniş kitleye katılım Eğitim kaynaklarına erişimin artması ve daha etkin yönetilmesi (insanların, araçların, hizmetlerin, içeriklerin) Pedagojik yeterlik Müfredat gereksinimlerine uyumlu bir dizi yenilikçi öğretme modelleri ve pedagojileri Kullanılan bir dizi pedagojik stratejileri (ör: öğrenci-merkezli öğrenme, gerçek dünya problemlerini çözme, kişiselleştirilmiş/bireyselleştirilmiş öğrenme, yaratıcılık, iletişim, farklı öğretmen/öğrenici rolleri)

77 Yenilik meydana getirme
pedagojik yenilik Öğretmen ve öğrenci rolleri işbirliği bireyselleştirme Öğrenme yönetimi değerlendirme otantik öğrenme Tasarım ve üretim

78 İnovasyon Olgunluk Modeli
DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

79 Seviye 1 “Değiştirmek” Lokal Kullanım
Eğitim Kazanımları Eğitim süreçleri Eğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri Pedagoji Öğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bir böcek ya da temel faktörlerin yaşam döngüsü gibi müfredat içinde belli bir konu içeriği parçasını hedefleyerek belirlenmiş öğrenme hedeflerini ele alır. Teknoloji mevcut öğretim yaklaşımları içinde iyi bilinen kaynaklara karşın doğrudan alternatif olarak kullanılır, örneğin bir kara tahtaya yedek olarak bir IWB ya da bir ders kitabına yedek olarak bir e-kitap kullanmak gibi. öğrenci, öğrenme içeriği ve kaynakları 'tüketicisi' dir. İçerik ya da kaynaklar öğrenci aktivitesini belirler Öğrenme öğretmen yönlendirmelidir, talimat aşaması tüm öğrencilerce takip edilir ve sınıf içindedir. Teknoloji değerlendirme kanıtı elde etmek için kullanılır. -İnteraktif yazı tahtaları, -etkileşimsiz bir eğitim yazılımı ve web siteleri gibi standart bir teknoloji. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

80 Seviye 2 “Zenginleştirmek” İç Koordinasyon
Eğitim Çıktıları Eğitim süreçleri Eğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri Pedagoji Öğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bir konu alanı içindeki içeriğin ilgili alanlarını ele alan öğrenme hedefleri sıralamasına hitap eder. Bilinen pedagojik yaklaşımların, farklı öğrenci ihtiyaçlarıyla eşleşen çeşitli kaynaklarla desteklenmesinde teknoloji etkileşimli kullanılır. Öğrenci, ofis araçları ve arama motorları gibi teknoloji araçları ve kaynakları 'kullanıcı'sıdır. Öğrenci, görev için uygun kaynakları veya araçları seçer. Teknoloji ve sistemler görevlere giriş ve çıkış noktaları çeşitliliği sağlayarak ve görevler boyunca alternatif yollar sunarak, sınıf içinde farklılaştırılmış ortam sağlanmasını destekler. Değerlendirme kanıtı süreç boyunca oluşturulur. Örneğin, bloglar veya wikiler ekleyerek, bir öğrenme platformu içinde uygulamalar kullanarak, Teknoloji ile etkileşimde bulunmak. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

81 Seviye 3 “Geliştirmek” İşlemin Yeniden Tasarımı
Eğitim Çıktıları Eğitim süreçleri Eğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri Pedagoji Öğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bilimde araştırma becerileri ya da dilde sunum becerileri gibi üst düzey düşünme ve kilit konuya özel işlem becerilerini içeren öğrenme hedeflerini ele alır Teknolojiyi dahil etmek için, Öğretim ve öğrenme, öğrenme ve algı araştırması üzerine inşa edilerek 'yeniden tasarlandı’. Öğretmen, yeterlikler geliştirmek için (örneğin, öğretmen öğrenci ya da kavram haritalama gibi) yeni pedagojiler kullanır. Modellemek ve yapmak için ağ teknolojilerini kullanarak 'Üretici' ve işbirlikçi olan öğrenci. Örneğin bir bilgisayar modellemesi oluşturarak fiziksel, ekonomik, ve sosyal süreç konusunda anlayışlarını geliştiren öğrenciler Teknoloji, bilgi ve anlayışın yanı sıra süreç becerilerini de değerlendirecek bir görev ile öğrencilerin ilerlemelerini izlemek ve öğrenme görevlerini paylaştırmak için kullanılır. Program yazılımı kullanarak, web siteleri, oyunlar, video klipleri, animasyonlar, 3 boyutlu modeller vb oluşturmak, 1e1 bilgisayar kullanmak DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

82 Seviye 4 “Yaymak ” Yeniden Ağ Tasarımı ve Gömme
Eğitim Çıktıları Eğitim süreçleri Eğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri Pedagoji Öğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji İşbirlikçi problem çözme gibi örtüşen 21. yüzyıl becerilerini içermek için aktiviteler, geleneksel ders yeterlikleri ötesine geçen öğrenme hedeflerine yönelir. Genişletilmiş verimli araştırma tabanlı öğrenme yoluyla resmi ve gayri resmi öğrenme arasındaki boşluk doldurularak, öğretim ve öğrenme, öğrenci etrafında dağıtılır, bağlanır ve organize edilir. Öğrenciler kendi öğrenmelerini yönetmek için teknolojiyi kullanarak, bir konuda anlayışlarını daha fazla geliştirici bir MOOC’a katılmayı seçme gibi, kendi öğrenmelerini destekleyecek uygun kaynakları veya araçları seçerek, öğrenmeyi kontrol altına alır. Kurumsal-gömülü teknoloji faaliyetleri, öğretme, öğrenme ve değerlendirme için entegre bir yaklaşım sağlayarak, öğretmen ve öğrenciye öğrencilerin deneyimleri ve başarıları ile ilgili güncel veriler vererek içerik ve veri akışını destekler Yenilikçi teknoloji kullanımı, örneğin 3D baskı, Değişimli Gerçekler. teknolojiyi sınırların ötesinde kullanmak, örneğin, evde yapılan ürünleri okuldaki ile entegre etmek. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

83 Seviye 5 “Yetkilendirmek” Yeniden Tanımlama ve Yenilikçi Kullanma
Eğitim Çıktıları Eğitim süreçleri Eğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri Pedagoji Öğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, öğrencilerle müzakere edilen ve gözden geçirilen ve tamamen revize edilen kişiselleştirilmiş öğrenme hedeflerini ele alır. Her yerde, entegre, internete sorunsuz bağlı teknolojiler sınıfın ötesinde öğrenci seçimini ve kişiselleştirmeyi destekler. Akıllı içerik ve analiz ile desteklenen öğrenme yolculuğunun yardımcı tasarımcısı olan öğrenci. Teknoloji, öğrenci uygulama toplulukları gibi başkaları tarafından sağlanan hizmetleri okul için sağlayarak, kurumsal sınırlar ötesine geçen yeni öğrenme hizmetlerini destekler. 'Agile' eğitim ve öğrenmeyi destekleyen, yani, duruma yanıt veren, Mobil ve konum teknolojileri DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

84 iTEC - Designing the future classroom
Projenin etkileri: Son olarak, İlk üç iTEC fazı boyunca Lizbon ekibi puanları topladı. Aşağıdaki grafik Öğrenme Aktivitelerinin yüksek düzeyde yeterliliklere daha fazla odaklandığını gösteriyor: 'bilgi derinleşmesi' (seviye 2) ve 'bilgi oluşturma ' (seviye 3) ve başlangıç aşaması yeterliklere daha az odaklandı. iTEC bekleneceği gibi, 'BİT ve eğitimi anlama' ve 'öğretmenlerin mesleki eğitimi’ alanlarının yerine daha çok 'pedagoji' ve ‘BİT' gibi alanları ele almıştır. DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

85 iTEC - Designing the future classroom
Projenin etkileri: 1 Eğitimde 'BİT’i anlama 2 Müfredat ve değerlendirme 3 Pedagoji DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

86 2025’in sınıfı için öğretmenleri nasıl hazırlamalıyız?
iTEC Öğrenme Hikayeleri ve Aktivitelerinin 2025’in öğrenenlerinin ihtiyaçlarını karşılayacağından nasıl emin olabiliriz. Öğretmenler ve öğrencilerin sınıfta ve dışarıda 21. yy teknolojilerini kullanmalarını sağlamak için ne yapılmalıdır? DD/MM/YYYY iTEC - Designing the future classroom

87 iTEC - Geleceğin Sınıfını Tasarlama
Daha fazla bilgi için WEB: The work presented in this presentation is partially supported by the European Commission’s FP7 programme – project iTEC: Innovative Technologies for an Engaging Classroom (Grant agreement Nº ). The content of this presentation is the sole responsibility of the consortium members and it does not represent the opinion of the European Commission and the Commission is not responsible for any use that might be made of information contained herein. Ekim-Aralık/2011 iTEC - Geleceğin Sınıfını Tasarlama


"Geleceğin Sınıfının Tasarımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları