Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ITEC Ulusal Koordinasyon MEB Yeğitek ANKARA Geleceğin Sınıfının Tasarımı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ITEC Ulusal Koordinasyon MEB Yeğitek ANKARA Geleceğin Sınıfının Tasarımı."— Sunum transkripti:

1 iTEC Ulusal Koordinasyon MEB Yeğitek ANKARA Geleceğin Sınıfının Tasarımı

2 Sınıflarda Yenilikçi Teknolojiler  iTEC projesinde temel amaç, büyük ölçekli pilot okullarda sayısı bine varan geleceğin sınıflarını tasarlayarak öğrenme için bütünleşik senaryolar geliştirmektir.  iTEC projesi ile geleceğin sınıflarında öğretmenler tarafından ihtiyaç duyulan beceri ve yetenekleri araştırma ve proje senaryolarını hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan pedagojik bilgi ve beceriler ile öğretmenlere yardımcı olmaya odaklanılmaktadır.  7. ÇP Bilgi ve İletişim Teknolojileri tematik alanı “Teknoloji Destekli Öğrenme” konu başlığı altında sunulan ve Eylül 2010’da başlayan ve 48 ay sürecek olan 10,6 Milyon Avro bütçeli iTEC projesinin Türk ortağı MEB’dir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom2

3 Projenin gerekçesi 1. Profesör Stephen Heppell’in 1998 yılındaki sözleri hala yerindedir: “Her şeyin değiştiğini düşünmemeliyiz - Genellikle, çocuklar ve öğrenciler değişmez. Yeni BİT’in bir sonucu olarak, Avrupa gen havuzunda herhangi bir dalgalanma olmamıştır….. Çocuklar ve öğrenenler, yaparak öğrenirler. İzleyici duygusuna yardımcı olan BİT onların öğrendiklerini ifade etmelerine kılavuzluk eder ve destek olur” 2. Sanayi sonrası toplumda BİT’in yenilikçi kullanımı için öğretmen ve öğrencilere – BİT kullanımını kapsayan yeni yükümlülük biçimleri gerekeceğini anlamamız gerekir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom3

4 "Bu dönemde, kolay oldukları için değil zor oldukları için, aya gitmeyi ve başka şeyler yapmayı seçtik” İnovatif, çekici öğrenme ve öğretme Sınıflar Geleceğin sınıfı: Karşılaştığımız zorluk

5 iTEC Yaklaşımı: SENARYODAN DERS PLANINA Ön-pilotlar ve aktivite hazırlama Trendlerin analizleri & anketler  Uzman çalıştayları & senaryo hazırlama Uzman çalıştayları & senaryo hazırlama  Katılımcı tasarım & odak grupları 

6 iTEC’de, yeniliği aşağıdaki şekilde tanımladık: ‘eğitim zorluklarına yararlı pedagojik ve teknolojik çözümler sağlayan potansiyel olarak yaygınlaştırılabilir öğrenme aktiviteleri.’ iTEC’de, yeniliği aşağıdaki şekilde tanımladık: ‘eğitim zorluklarına yararlı pedagojik ve teknolojik çözümler sağlayan potansiyel olarak yaygınlaştırılabilir öğrenme aktiviteleri.’ iTEC senaryolarını değerlendirme

7 “15 Eğitim Bakanlığı da dahil 27 proje ortağı ile iTEC, -yenilikçi öğretme ve öğrenme faaliyetlerini desteklemek amacıyla - teknolojinin konuşlandırılmasının küçük ölçekli pilot ötesine nasıl taşınacağını ve -tüm Avrupa okullarında yerleşik hale geleceğini açıklayan bir model oluşturacaktır." “15 Eğitim Bakanlığı da dahil 27 proje ortağı ile iTEC, -yenilikçi öğretme ve öğrenme faaliyetlerini desteklemek amacıyla - teknolojinin konuşlandırılmasının küçük ölçekli pilot ötesine nasıl taşınacağını ve -tüm Avrupa okullarında yerleşik hale geleceğini açıklayan bir model oluşturacaktır." Katılımcı Sınıflar için Yenilikçi Teknolojiler

8 Temel kavramlar ve ilişkiler  Kavramların hiyerarşisinin en üstünde iTEC senaryolarını bulmaktayız. Senaryo, belirli bir öğrenme ortamı içindeki bir öğrenme bağlamının nispeten kısa ve oldukça genel açıklamasıdır. Senaryolar öğrenme hikayeleri geliştirilmesine ilham ve girdi sağlamak içindir.  Öğrenme hikayeleri belirli bir senaryonun gerçek sınıf uygulama örnekleri olarak karakterize edilebilir. Belirli bir senaryoya göre konu, düzey, öğrenme hikayesinin belirli konulara ağırlık vermesine bağlı olarak hemen hemen istediğiniz sayıda öğrenme hikayelerine sahip olabilirsiniz. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom8

9 Temel kavramlar ve ilişkiler  Öğrenme hikayeleri bir dizi öğrenme aktivitelerine dayanmaktadır. – Öğretmenler, politika yapıcıları, pedagojik uzmanlar ve sanayi temsilcilerini içeren kapsamlı işbirlikçi bir süreçtir. – Öğretmenler kendi öğrenme hedeflerini, içerik ve sağlanacak kazanımları belirlerler ve sınıf aktiviteleri üretmek için kullanırlar.  Öğrenme Aktivitesi öğretme ve öğrenmede kullanılabilecek bir öğrenme seansının somut bir açıklamasıdır. ÖA mümkün olduğu kadar tanımlarına yakın gerçekleştirmeleri tavsiye edilirken, ÖH örnekler olarak kabul edildi ve öğretmenler bunları değiştirip, yerel bağlam ve pedagojik hedeflerine uyarlama veya kendi hikayelerini oluşturmaları için özgür bırakıldı. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom9

10 Öğrenme Hikayesi 1: Okul Dışında Öğrenme Öğrenme Hikayesi 1: Okul Dışında Öğrenme 1. Faz Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri Öğrenme Hikayesi 2 : Dış Uzmanlarla Çalışma Öğrenme Hikayesi 2 : Dış Uzmanlarla Çalışma Okul dışında veri toplama Dış Uzmanlarla Çalışma Takım Flaş Haberleri Akran geribildirimi Öğreci hakkında öğretmen akıl notları Takım çalışması

11 Eylül-Aralık 2011, 1. Faz Pilot Öğretmen Blogları  1. Faz uygulaması ile ilgili dokuman ve planları için tıklayın. 1. Faz uygulaması ile ilgili dokuman ve planları için  4 pilot okula değerlendirme anketi uygulanmış olup çalışmaların özet videoları aşağıdadır: İstanbul Üsküdar Lisesi, Zeytinburnu UPS Haluk Ündeğer Lisesi, Mamak Metehan İ.O. Ümraniye Çakmak İ.O. İstanbul Üsküdar Lisesi Zeytinburnu UPS Haluk Ündeğer Lisesi Mamak Metehan İ.O Ümraniye Çakmak İ.O  Avrupa Birliğinden bir gözlemcinin katılımı ile Triangulation visit adlı gerçekleştirilen çalışma ziyareti videosunu izlemek için tıklayın: İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okulu. TeamUp için tıklayın.İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okuluhttp://goo.gl/qmRXy4 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom11

12 2. Faz Öğrenme Hikayeleri DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom12 Bilgi Grupla ma yineleme Bilgi Grupla ma Öğrenim Odaklı Tarama Sonuçları Hazırlama Yansıt ma Akran Dönütü BİREYSEL ÖĞRENME TAKIMLA ÖĞRENME Konu odaklı İşbirlikleri Takım Kurma SON

13 2. Faz Öğrenme Hikayeleri  Çok kültürlü ortamda Matematik (MMS): Gruplar bir wiki aracılığıyla matematiksel kavramları açıklarlar ve diğer grup açıklamalarına erişirler.  Sınava Hazırlığı Öğrenme Faaliyetlerine gömme (EEP): Öğrenciler, podcast, bulmaca, anketler veya wiki’de notlar oluştururlar, ödev için kaynaklar hazırlarlar.  Öğrencilerin (Bilim) Kaynakları oluşturması (SCR): Öğrenciler farklı kavramlara odaklanan takımlar ile, müfredattan bir kavramı sergilerler (örneğin, posterler, podcastlar, simülasyonlar). iTEC - Designing the future classroom13

14 Mart-Haziran 2012, 2. Faz Pilot Öğretmen Blogları 1. Afyon Hocalar Çepni İ.O. 2. Ankara Çankaya_Ahmet_Barındırır_İ_O 3. Ankara_Altındağ_Yenituran_İ_O 4. Ankara_Altındağ_Yeşilöz_MAHC_Anadolu_Lisesi 5. Ankara_Yenimahalle_Özel_Pınar_İ_O 6. Balıkesir_Zağanospaşa_İ_O 7. Bursa_Osmangazi_Yunuseli_Şükrü_Şankaya_Anadolu_lisesi 8. Eskişehir_Odunpazarı_Ihlamurkent_Zübeyde_Hanım_Anaokulu 9. Hatay_Dörtyol_Kuzuculu_İ_O 10. Hatay_Dörtyol_İlçe_MEM_Ar-Ge_Birimi 11. Hatay_İskenderun_Amerikan_Kültür_Koleji_Özel_İskenderun_Anadolu_Lisesi 12. İstanbul_Bahçelievler_Altınyıldız_İ_O 13. İstanbul_Zeytinburnu_UPS_Haluk_Ündeğer_Lisesi 14. İstanbul_Üsküdar_Lisesi 15. İstanbul_Eyüp_Neyat_Sabuncu_İ_O 16. İstanbul_Tuzla_Teknik_ve_Endüstri_Meslek_Lisesi 17. İstanbul_Maltepe_Mürüvet_Hanım_İ_O 18. İstanbul_Bakırköy_Özel_Florya_Final_İ_O 19. İstanbul_Zeytinburnu_Dr_Reşit_Galip_İ_O 20-İstanbul, Bakirkoy, Florya Final İ.O. 21. İzmir_Çiğli_Büyükçiğli_İ_O 22. Kayseri_Kocasinan_TED_Kayseri_Koleji 23. Kütahya_Hisarcık_Atatürk_İ_O 24. Mersin_Anamur_VB_Atatürk_İ_O 25. Rize_Tevfik_İleri_anadolu_Lisesi 26. Sivas_Bilim_Sanat_Merkezi 27. Zonguldak_Ereğli_Dağlıca_Köyü_dağlıca_İ_O Hocalar Çepni İ.O.Ankara Çankaya_Ahmet_Barındırır_İ_OAnkara_Altındağ_Yenituran_İ_OAnkara_Altındağ_Yeşilöz_MAHC_Anadolu_LisesiAnkara_Yenimahalle_Özel_Pınar_İ_OBalıkesir_Zağanospaşa_İ_OBursa_Osmangazi_Yunuseli_Şükrü_Şankaya_Anadolu_lisesiEskişehir_Odunpazarı_Ihlamurkent_Zübeyde_Hanım_AnaokuluHatay_Dörtyol_Kuzuculu_İ_OHatay_Dörtyol_İlçe_MEM_Ar-Ge_BirimiHatay_İskenderun_Amerikan_Kültür_Koleji_Özel_İskenderun_Anadolu_Lisesiİstanbul_Bahçelievler_Altınyıldız_İ_Oİstanbul_Zeytinburnu_UPS_Haluk_Ündeğer_Lisesiİstanbul_Üsküdar_Lisesiİstanbul_Eyüp_Neyat_Sabuncu_İ_Oİstanbul_Tuzla_Teknik_ve_Endüstri_Meslek_Lisesiİstanbul_Maltepe_Mürüvet_Hanım_İ_Oİstanbul_Bakırköy_Özel_Florya_Final_İ_Oİstanbul_Zeytinburnu_Dr_Reşit_Galip_İ_Oİstanbul, Bakirkoy, Florya Final İ.O.İzmir_Çiğli_Büyükçiğli_İ_OKayseri_Kocasinan_TED_Kayseri_KolejiKütahya_Hisarcık_Atatürk_İ_OMersin_Anamur_VB_Atatürk_İ_ORize_Tevfik_İleri_anadolu_LisesiSivas_Bilim_Sanat_MerkeziZonguldak_Ereğli_Dağlıca_Köyü_dağlıca_İ_O DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom14

15 3. Faz Pedagojik Kaynakları  ITEC içinde, öğretmenler sınıf için çeşitli aktiviteler de dahil Öğrenme Aktiviteleri ve Hikayeleri setleri ile pedagojik değişime yönlendirildi.  Pilot aktiviteler, öğrenciyi bir ürünün etkin bir tasarımcısı haline getirerek ve veri toplama, takım çalışması, sunum ve yansıtmanın önemini vurgulayarak, tasarım süreçleri ile öğrenmeye odaklandı.  Öğretmenlerin seçebileceği iki grup Öğrenme Aktiviteleri vardı: DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom15

16 1. Gözlemleme ve Tasarım ÖA 1: Tasarım Özeti - Öğrencilere, proje görevlerini müfredat konuları ile bağlayan bir başlangıç tasarım özeti sunulur, Öğrenciler takımlar oluşturur ve amaç ve ilk tasarım sorunlarını dikkate alarak tasarımı geliştirirler. ÖA 2: Bağlamsal Sorgulama : Gözlem - öğrenciler kimi ve neyi gözlemleyeceklerine karar verirler, gözlem yaparlar ve verileri analiz ederler, tasarım özetini daha geliştirirler. ÖA 3: Ürün Tasarımı - Öğrenciler prototip oluştururlar ve tasarım özetini geliştirirler. ÖA 4: Katılımcı Tasarım Atölyesi - Öğrenciler 3-4 potansiyel kullanıcı ile bir araya gelir, prototiplerini sunarlar ve geribildirim alırlar, geri bildirimleri analiz ederler ve tasarım özetini geliştirirler ÖA 5: Nihai Ürün Tasarımı - Öğrenciler son tasarım prototipini oluşturur, kaydedilen yansımaları incelerler ve tespit edilen zorlukların üstesinden nasıl gelineceğini düşünürler, bloglarını tamamlarlar ve akranlarına çalışmalarını sunarlar. ÖA 6: Yansıtma - Yukarıdaki Öğrenme Aktivitelerinin her birinin sonunda, algılanan sorunların Audio kayıt güncellemelerini yayınlarlar ve paylaşırlar DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom16

17 2. Kıyaslama ve Tasarım ÖA 1: Tasarım Özeti – Aynı şekilde ÖA 2: Bağlamsal Sorgulama : Kıyaslama - Öğrenciler tasarım yaptıkları kişilere ve tasarladıkları şeye dayalı olarak tasarımını yapmaya çalıştıkları şeyin örneklerini toplarlar, kaynakları paylaşarak bunları analiz ederler, tasarım özetlerini daha rafine ederler. ÖA 3: Ürün Tasarımı - Aynı şekilde ÖA 4: Katılımcı Tasarım Atölyesi - Aynı şekilde ÖA 5: Nihai Ürün Tasarımı - Aynı şekilde ÖA 6: Yansıtma - Aynı şekilde DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom17

18 3. Faz Öğrenme Hikayeleri (ÖH)  Bir Öğrenme Hikayesi (ÖH) Öğrenme aktiviteleri setlerinin, sınıfta nasıl yapılabildiği aktivite aktivite somut örneklerini veren bir hikâyelendirmedir. 3. fazda her Öğrenme aktiviteleri paketi için iki Öğrenme Hikayesi önerilmiştir: DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom18

19 3. Faz Öğrenme Hikayeleri Eylül – Aralık 2012 Her Öğrenme Aktiviteleri paketinin kullanımını ikişer Öğrenme Hikayesi gösterdi:  "Gözlemleme ve Tasarlama" 1.Okulu Yeniden Tasarlama 2.Gezegen yüzeyini görselleştirme  "Karşılaştırma ve Tasarlama" 1.Bir fizik simülasyonu tasarlama 2.Bir matematik öğrenme oyunu tasarlama DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom19

20 1. Gözlemleme ve Tasarım  Öğrenme Hikayesi A: gezegen yüzeyinin görselleştirilmesi. Bu ÖH öğrencilerin, topluluk üyeleri veya turistler için yerel çevrenin (yaban hayatı, bina / anıtlar / coğrafi özellikleri) yönlerini vurgulayan bir rehberli yürüyüş tasarlamalarını gerektirir. Son yürüyüş geocaching, konum-farkında smartphone oyunu, Google harita veya basılı Harita veya QR kodlarına dayalı olmalıdır.  Öğrenme Hikayesi B: Okul Yeniden Tasarlama. Bu ÖH öğrencilerin mekansal tasarım ve bu alanı kullanan insanların farklı motivasyonlarını düşünmelerini gerektirir. İleride kullanılmak için okul temelli faaliyetlere ilişkin belirlenen mevcut zorluklara dayalı yeni bir alan tasarlanır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom20

21 2. Kıyaslama ve Tasarım  Öğrenme Hikayesi A: Bir fizik simülasyonu Tasarımı. Bu ÖH öğrencilerin bir fizik kavramını (örneğin sürtünme) diğer öğrencilere öğretmek için kullanılabilir bir simülasyon tasarımı yapmalarını gerektirir. Simülasyon sanal veya fiziksel olabilir.  Öğrenme Hikayesi B : Bir matematik öğrenme oyunu Tasarımı. Bu ÖH, öğrencilerin daha küçük öğrencilere bir matematik kavramını (örneğin basit geometri) öğretmek için bir matematik öğrenme oyunu tasarımı yapmalarını gerektirir. Öğrencilerden küçük öğrencilerin neyi zor ve neyi çekici bulabileceklerine dikkat etmeleri istenir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom21

22 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom22

23 Eylül-Aralık 2012, 3. Faz Pilot Öğretmen Blogları       yallstar.net/moodleyallstar.net/moodle   https://halukundegerlisesi.wikispaces.com/http://hulanguage.wikispaces.com/ https://halukundegerlisesi.wikispaces.com/http://hulanguage.wikispaces.com/        DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom23

24 3. Faz Öğrenme Hikayeleri Kullanımı DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom24

25 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom25

26 4. Faz Karar Süreci ve Çıktıları Öncelik sırasına göre seçilen 5 senaryo şunlardır: 1. Dijital üreticiler 2. Toprağın zihin haritalaması 3. GPS’li öğrenme oyunları 4. Ses / görüntü geribildirimi 5. Bir model oluşturma DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom26

27 iTEC 4. Faz: Mart-Haziran 2013 Önceki fazlarda olduğu gibi,  Öğrenme Aktivitelerinin mümkün olduğu kadar tanımlarına yakın gerçekleştirmeleri tavsiye edilirken,  Öğrenme Hikayeleri örnek olarak kabul edildi ve öğretmenler bunları değiştirmek veya kendi hikayelerini, yerel bağlam ve pedagojik hedeflerine uyarlayıp oluşturmak için özgür bırakıldı. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom27

28 4. fazın pedagojik kaynakları  4. fazda pilot faaliyetler, ürün geliştirme yoluyla öğretme ve öğrenme seanslarına odaklandı.  3. fazda olduğu gibi, araştırma, düşünme ve işbirliği de dahil öğrencilerin üretici / tasarımcı / hikaye anlatma şapkasını takmaları ve A’dan Z’ye üretim aşamalarını yansıtmaları teşvik edilir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom28

29 4. Faz Öğrenme Aktiviteleri The following Learning Activities were approved for cycle 4 pilots starting in March 2013: 1: Hayal Et –bir tasarım özetini tanıtma anlama ve sorgulama 2: Araştır (Karşılaştırma/Gözlem) – tasarım özeti ile ilgili olarak bilgi toplama 3: Haritala– Toplanan bilgiler arasındaki ilişkileri anlamak için zihin haritası oluşturma 4: Yansıt –görsel-işitsel yansımalar ve geribildirim kaydetme 5: Yap– Bir tasarım oluşturma 6: Sor – Tasarımın gelecekteki kullanıcılarını temsil edebilir insanlarla atölye çalışmaları yapma 7: Göster – Tasarımları bir hedef kitleye yayınlama ve sunma 8: İşbirliği Yap – Diğer okulların öğrencileri ile konu odaklı işbirlikleri oluşturma DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom29

30 4. Faz Öğrenme Hikayeleri To illustrate the use of cycle 4 Learning Activities, three Learning Stories were proposed to pilot teachers: 1: Bir Hikaye Anlat– Görsel ve işitsel yollarla akademik bir konu anlatma 2: Bir Nesne Oluştur– Somut bir tasarım geliştirme. 3: Bir Oyun oluştur – Eğlenceli bir aktivite oluşturma. Tüm pilot fazların ÖA’leri ve ÖH’lerini iTEC web sitesinin Kaynaklar sayfasında tüm proje dillerinde bulabilirsiniz (http://itec.eun.org/web/guest/learning- activities).http://itec.eun.org/web/guest/learning- activities DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom30

31 4. Faz Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri Bir hikâye AnlatmaBir Nesne ÜretmeBir Oyun Oluşturma Hayal Et Hikaye Anlatma özetiNesne tasarımı özetiOyun tasarım özeti Araştır Karşılaştırma: iyi videolar bulun ve görüntüleyin Gözlem: insanlarla Röportaj yapın, fotoğraflar çekin, raporlar inceleyin Karşılaştırma: iyi oyunları oynayın ve analiz edin Haritala Bir öykünün zihin haritasını yapın ve hikaye panosunu oluşturun Zorluklar ve fırsatların zihin haritasını yapın sonra da bunları yazın Bir oyun yapma konusunda unsurların ve konuların zihin haritasını yapın ve ilk planını oluşturun Yansıt 1 dakikalık ses kayıtları oluşturun Yap Video üretimiNesne üretimiOyun üretimi Yansıt 1 dakikalık ses kayıtları oluşturun Sor Hepsi için aynı Yansıt 1 dakikalık ses kayıtları oluşturun Tekrar Yap Video üretimiNesne üretimiOyun üretimi Göster Videolar sununNesneler sununOyunlar sunun İşbirliği yap DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom31

32 4. Fazda Kullanılan Web Araçları  Sumdog VokiVoicethread  Proshow GoldGoogle drive Storybird  Jing Little wordScratch  EdmodoGlogster Powtoon  Prezi Team UpFacebook  Wiki spaceWix Youtube  Reflex Sketch Up Bitstrips  MinecrafteduFantashow Blogger  TitanpadMoviemakerOpen sankore  Cam StudioCamtasiaScreen casto-matic DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom32

33 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler  Moodle, dotLRN, Promethean ActivInspire and Planet,  SMART Notebook and Exchange,  The Widget Store: eğitim için küçük masaüstü uygulamaların bir derlemesi iTEC ortakları tarafından geliştirilen diğer araçlar:  TeamUp, (www.teamup.aalto.fi) öğrencileri beceri ve ilgi alanlarına göre takım halinde getirmede öğretmenlere yardımcı olan web-tabanlı bir araçtır.www.teamup.aalto.fi  Refleks, (www.reflex.aalto.fi) öğrencilerin kısa ses klipleri kaydederek kendi kişisel öğrenme çalışmalarını oluşturma ve yansıtmalarına izin veren bir araç.www.reflex.aalto.fi DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom33

34 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler  İşbirliği, iletişim, paylaşım: Team Up, Skype, eclicker for voting, Wallwisher/Padlet, mind mapping tools, TitanPad, Jing, Coarkboard, Popplet, linoit.com, SMART Random Words widgets, Delicious, Pintarest, Bubbl.us, Mindomo, MindMeister, MindMap, text2mindmap, wevideo, Scribd (document sharing), Zoho, SurveyMonkey, helloslide, dropbox,  Blog ve web sitesi hizmeti: Wordpress, Blogger, Glogster, Tumblr, Wikis, Webnode, Wix,  İnteraktif Beyaz Tahta Yazılımı: Open – sankore.org  Görsel sunum araçları / görselleştirme: Prezi, Mindomo, Isuu, Proshow Gold (HD slideshow), Screen casto-matic, Galaxy tag, Slideshare, Flipsnack  Video konferans araçları: Webex, Adobe Connect DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom34

35 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler  Video veya animasyonlar yapma araçları: iMovie, MovieMaker, PowToon, Reflex, Cartoon design, MonkeyJam, iMotion HD, P22 Music Text Composition Generator, Supalogo to create logos, Clipping Magic (Removing background images), Voicethread, Storybird, Bitstrips (cartoons), Fantashow, GoAnimate,MonkeyJamiMotion HDP22 Music Text Composition GeneratorSupalogoClipping Magic  Coğrafi yer belirleme ve haritalar: MotionX, i-nigma (and other QR- readers), QR code treasure hunt generator, geocaching, Microsoft QR-tag, Kartiskolen.no (webatlas)  Programlama oyunları veya egzersizleri: Scratch, Hot Potatoes, Kodu game Lab, Construction 2, GameMaker  Oyunlar: Sumdog, Minecraft, Minecraftedu, Socrative (games, quizzes, for assessment) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom35

36 4. Faz iTEC teknolojileri ve diğer önerilen teknolojiler  Derse özel araçlar: Geogebra, Coach 6 for physics, Sketch up and Blender for 3D drawing, Dragon Box for Math games, PhET Simulations for Physics  Uygulamalar ve Widget koleksiyonları: Widgetbox.com, Bu araçların birkaçı "widgetize" olmuş olup doğrudan özel Widget deposundan öğretmenler tarafından erişilebilir.  Birçok Pilot gruplar Google hizmetlerini kullandılar: Google Drive, Google Maps, Google Earth, Google hangout ve sosyal medya (Youtube, Facebook,...). DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom36

37 4. Faz Öğrenme Hikayeleri Kullanımı DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom37 Bir hikâye anlatın Bir nesne oluşturun Bir oyun oluşturun

38 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom38

39 Mart-Haziran 2013, 4. Faz Pilot Öğretmen Blogları ADANA Seyhan TOKI Sehit Fikret Yukseler Orta OkuluAKSARAY / MERKEZ KÖMÜRCÜ MEHMET BAYSAL İLKÖĞRETİM OKULUANKARA ÖzelYenimahalle PınarOrtaokulu ANKARA Çankaya Tevfik İleri OrtaokuluAnkara Altındağ Mehmet Ali Hasan Coşkun Anadolu Lisesi Ankara Çankaya Ahmet Barındırır OrtaokuluANTALYAKumlucaAnadolu İmamHatipLisesi BURSA Osmangazi ŞükrüŞankaya AnadoluLisesiBURSA Ş.K.ErSametSaraç AnadoluLisesi Diyarbakır 700. Yıl Ortaokulu DİYARBAKIR Namık Kemal İmam Hatip Ortaokulu ESKİŞEHİR Ahmet Sezer OrtaokuluGAZİANTEP Şehitkamil Karacaoğlan İlkokulu MERSİN / Anamur VB Atatürk OrtaokuluMersinMimarSinan Ortaokulu Mersin Emirler İlkokuluİSTANBUL Bahcelievler Turk Telekom Teknik Meslek Lisesi İSTANBUL Pendik 80.YILNUHÇİMENTO ANADOLULİSESİİstanbul Zeytinburnu HalukÜndeğer Lisesi İSTANBUL TuzlaTeknikve Endüstrive MeslekLisesiİstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okulu Kocaeli İzmit Bilim Ve Sanat MerkeziKayseri ZENGERGÜÇ ORTAOKULU MANİSA Kırkağaç Alifakı OrtaokuluORDU Ünye MehmetAkifErsoy Ortaokulu RİZETevfik Ileri Anadolu LisesiSAMSUN-TEKKEKÖY KUTLUKENT 80. YIL İLKOKULU SAMSUNTekkeköy Kutlukent 80. Yıl İlkokulu Şanlıurfa Halfeti Saylakkaya OrtaokuluTEKİRDAĞ çorlu Furtuni ve Isak Pinhas Middle School TRABZON Akçaabat Alaittin Akçay OrtaokuluZONGULDAK/ Ereğli Dağlıca Ortaokulu DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom39

40 3. ve 4. Fazların Değerlendirmesi  Öğrenme Aktivitelerinde yer alan bir dizi tasarım tabanlı süreçler aracılığıyla 3. (C3) ve 4. (C4) fazda aktiviteler yaratıcılık, işbirliği ve iletişime odaklıdır.  Her zaman, aktivitelerin sınıfta nasıl daha pratik yapılabildiğini gösteren birçok Öğrenme Hikayeleri ile bu Öğrenme Aktiviteleri (LAs)örneklendirilir.  Teknoloji odaklı pedagojik yeniliği teşvik etmek için, öğretmenlere, Öhleri ve ÖAleri ile birlikte kullanılmak üzere bir dizi teknik araç önerilmiştir. Bunlar iTEC ortakları tarafından geliştirilen teknolojileri ve online web 2.0 araçları ya da öğrenme platformlarını içerir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom40

41 3. ve 4. Fazların Değerlendirmesi  iTEC teknik vizyonunda, öğrenme ortamları, öğretmene özel bir ortam için, yani belirli bir ders planı faaliyetlerini destekleyen araçlar, uygulamalar, içerik, vb. biçimdeki hizmetler veya fonksiyonları kurmalarına izin veren bir kabuk ya da bir tür sanal öğrenme ortamına dayanmaktadır.  iTEC ortamları şu an aşağıdaki araçları ve hizmetleri kullanmaktadır: Moodle, DotLRN, Promethean ActivInspire ve Planet, SMART Notebook ve Exchange ve Widget Store ve eğitim için küçük masaüstü uygulamalardan bir derleme.  Diğer teknolojiler iTEC ortakları tarafından geliştirilmiştir: TeamUp, öğrencilerin beceri ve ilgi alanlarına göre takımlar oluşturmada öğretmene yardımcı olan, web-tabanlı bir araç ve Reflex, öğrencilerin kısa ses klipleri kaydederek kendi kişisel öğrenme durumlarını oluşturmalarına ve yansıtmalarına izin veren bir araç. Buna ek olarak, bir web 2.0 koleksiyonu, işbirliği hizmetleri ve sanal öğrenme ortamları da C3 ve C4'te önerilmiştir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom41

42 Eylül 2013-Haziran Faz DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom42  Eylül 2013-Haziran Faz Öğrenme Aktiviteleri – Tasarım Öğrenme – Yerel Coğrafi Sorgulama

43 Tasarım Öğrenme DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom43

44 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom44 Sırasıyla Tasarım Tabanlı Öğrenme Aktiviteleri

45 1. Aktivite - HAYAL ET  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger,Blogger  Sınıfınıza, müfredat ve yerel toplum ile bağlantılı ama yorumlanması gereken bir tasarım özeti sunun. Ellerinden geleni yapmaları için motivasyon sağlayarak ve görev üzerine mülkiyet ve özgürlüklerini anlatarak öğrencilere ilham verin. Öğrenme aktiviteleri sürecini ve programınızı sunun ve sınıf ile değerlendirme kriterlerini müzakere edin. Öğrenciler, takımlar oluşturur, kendi kendilerine tartışır, soru sorar ve tasarım özetine aşina olurlar. Takımlar, özellikle tasarımın yapıldığı hedef kitleye göre, tasarım özetini, ilk tasarım sorunlarını ve olası tasarım sonuçlarını geliştirirler. Öğrenciler yansımalar kaydederler ve çalışmalarını çevrimiçi belgelerler. Sınıf süresi: Yaklaşık 1 ders DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom45

46 1. Aktivite - HAYAL ET   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: yansıma (TeamUp, ReFlex)TeamUpReFlex – Önemli olanlar : takım oluşturma (TeamUp), işbirlikçi düzenleme ve yayınlama (Google Sites)TeamUpGoogle Sites – Olacak olması güzel: bloglama (Blogger, Corkboard.me)BloggerCorkboard.me DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom46

47 2. Aktivite - KEŞFET  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger,Blogger  Öğrenci takımları dijital kameralar, dizüstü bilgisayarlar ve mikrofonlar kullanıp ya ilgili uygulamaları veya ortamları gözlemleyerek veya tasarlamak istedikleri şeye benzer örnekler toplayıp kendi tasarım özetleri ile ilgili mevcut çalışmaları inceleyerek kendi tasarım bağlamlarını keşfederler. Gözlemin amacı kim için tasarım yaptıklarına, ne tasarladıklarına ve ele almak istedikleri ilk zorluklara bağlıdır. Toplanan medya dosyalarını bloglarında paylaşırlar ve bir yansıma kaydederler. Araştırmalarına rehberlik edin ve materyallerinin yeterliliği için onları destekleyin. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom47

48 2. Aktivite - KEŞFET  Görüntüleme ve video materyali elemenin zaman alıcı olabileceğini unutmayın. Anlamlı bir pedagojik diyalog ortaya çıkarılabilecek ve geçersiz bir kaynağın görünümü hakkında öğrencilere ilk elden deneyim sağlayabilecek hatalı bilgi içeren bir videoyu görüntülemeyle vakit geçirmek dolambaçlı olabilir. Bazı öğrenciler, örneğin yeni olanlar için, bu aktivitenin yerine getirilmesinde daha fazla rehberlik gerekebilir. Sınıf süresi: Yaklaşık 1-2 ders (ler) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom48

49 2. Aktivite - KEŞFET   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: medya kaydedici, kamera, not alma ekipmanı – Önemli olanlar: işbirlikçi düzenleme, imleme – araçlar: TeamUp, ReFlex, iTEC Widget StoreTeamUpReFlexiTEC Widget Store DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom49

50 3. Aktivite - HARİTALA  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Takımlar zihin haritalama teknikleri kullanarak bulgularını analiz ederler. Topladıkları örnekler ve / veya medya dosyaları arasındaki ilişkiler, benzerlikler ve farklılıkları belirlerler. Topladıkları bilgiye ve analizine dayanarak, takımlar tasarım özetlerini, özellikle tasarım sorunlarını, tasarım sonuçlarını ve hedef kitlelerini geliştirirler. Daha sonra takımlar bir yansıma kaydederler. Öğrenciler için başlangıçta açık uçlu soruları cevaplamak zor olabilir. Ancak, ilk eşiği geçtikten sonra, öğrencilerin ilham verici fikirlere sahip olması muhtemeldir. Sınıf süresi: Yaklaşık 1 ders DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom50

51 3. Aktivite - HARİTALA   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: zihin haritalama – araçlar: post-it notlar, Bubbl.us, CmapTools, Popplet, Mindmeister, Freemind, TeamUp, ReFlexTeamUpReFlex DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom51

52 4. Aktivite - İŞBİRLİĞİ YAP  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Öğrenciler diğer iTEC okullarından öğrencilerle birlikte çalışabilirler. Öğrenciler tarafından yönlendirilen amaca yönelik ve şans eseri işbirliği teşvik edilir. Gerekli sınıf zamanı: 1 ders (ler) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom52

53 4. Aktivite - İŞBİRLİĞİ YAP   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar : çevrimiçi tartışma, medya yayınlama, yayınlama – Önemli: bloglama – araçlar: iTEC öğrencileri işbirliği facebook grubu, iTEC öğretmen topluluğu çıktıların paylaşımı için ve bir okulun duvarlarının ve bir ülkenin sınırlarının ötesinde işbirliği kurulması için bir potansiyel ağdır.iTEC öğrencileri işbirliği facebookgrubu DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom53

54 5. Aktivite - YAP  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Şu teknolojiler ile desteklenir: Blogger,Blogger  Geliştirilmiş tasarım özetleri ve tasarım fikirlerine göre, öğrenci takımları yap aktivitesine başlarlar. İlk prototiplerini oluştururlar ve daha sonra bunu tartışırlar. Tartışma, özellikle de tasarımın belirlenen tasarım sorunlarını ne kadar iyi ele aldığıyla ilgilidir. Daha sonra bir yansıma kaydeder ve aktivitelerini belgelerler. Öğrenme aktiviteleri ve oluşturma sürecinde dikkatli rehberlik öğrencilerin potansiyel müfredat gereksinimlerini öğrenmeleri üzerine zihinlerini tutmaları için vazgeçilmezdir. Bu aktivite sonrasında yansıtmayı vurgulayın ve herkesin bir kitlenin ihtiyaçlarına hitap etmek üzere odaklanmasını sağlayın. Boş olanları veya eşit olmayan iş yükü paylaşımını önlemek için takımlar içinde görevleri ve rolleri dikkatli bir şekilde bölün. Sınıf süresi: Yaklaşık 2 ders (ler) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom54

55 5. Aktivite - YAP   Teknoloji kullanmak için fikirler – Önemli olanlar : medya düzenleme (Prezi), yansıtma (TeamUp, ReFlex)PreziTeamUpReFlex – Olacak olması güzel: DIY kiti, programlama ortamı (Scratch, iTEC Widget Store), construction kit, 3d editing (Sketchup), 3d printingScratchiTEC Widget StoreSketchup DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom55

56 6. Aktivite - SOR  Şu paketlerin bir parçası: Explore and createExplore and create  Takımlar, gelecekte prototiplerinin kullanıcıları olabilecek 2-4 kişi ile bir araya gelirler ve kağıt çıktılar, çizimler veya modeller kullanarak kendi prototiplerini ve tasarım fikirlerini konuşurlar. Katılan bu insanların, öğrenci tasarımlarının yer aldığı dalda bir uzman anlayışına sahip oldukları kabul edilir. Uzmanlık geniş yorumlanabilir, örneğin, bir şantiyedeki insanların günlük uygulamaları hakkında derin bir fikir sunması için bir şantiye işçisi düşünülebilir. Uzman katılımcılar kalem ve post-it notlar kullanmaları ve prototip üzerinde değişiklik ve yorum yapmaları için teşvik edilir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom56

57 6. Aktivite - SOR  Atölye çalışmasının ardından öğrenciler, yorumları analiz eder ve yeniden tasarımları için onları nasıl yorumlayacaklarına karar verirler. Daha sonra, özellikle tasarım sorunları, bağlam ve sonucun katma değeri ile ilgili olarak, tasarım özetlerini geliştirirler, bir yansıma kaydederler ve belgelerini güncellerler. Bu etkinlik belirlenen değişen zamanlarda bir kereden fazla olabilir. Öğrenciler diğer öğrenci takımları ve öğretmenin yanı sıra uzmanlara, gelecekteki potansiyel kullanıcılara soru sorarak çalışmaları hakkında geribildirim toplayabilirler. Sınıf süresi: Yaklaşık 2-3 ders (ler) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom57

58 6. Aktivite - SOR   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: medya kaydedici, not alma – araçları: ses kaydedici, video kaydedici, post-it notlar DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom58

59 7. Aktivite – TEKRAR YAP  7: Tekrar Yap-Oluşturduğunuz tasarımı geliştirin.   Teknoloji kullanmak için fikirler – Önemli olanlar : medya düzenleme (Prezi), yansıtma (TeamUp, ReFlex)PreziTeamUpReFlex – Olacak olması güzel: DIY kiti, programlama ortamı (Scratch, iTEC Widget Store), construction kit, 3d editing (Sketchup), 3d printingScratchiTEC Widget StoreSketchup DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom59

60 8. Aktivite - GÖSTER  Bu paketlerin Bölümü: Explore and createExplore and create  Bu teknolojiler ile desteklenir: YouTube,YouTube  Öğrenciler öğrenme başarılarının ve gelecekteki olası adımların yanı sıra tasarım sonuçlarını ve süreci de sunan bir İngilizce altyazılı video oluşturur. Öğrenmelerini aktarmak, projelerinin arka planını anlatmak, çalışmalarını başkalarının yeniden ele alarak yeni bir şey yapmalarına imkan tanımaya yönelik bilgi vermek ve iyileştirme yapmak için geri bildirim almak üzere Avrupa'daki diğer iTEC öğrencileri, veliler ve belirledikleri izleyiciler ile bu belgeleri paylaşırlar. Sınıf süresi: Yaklaşık 1-2 ders (ler) DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom60

61 8. Aktivite - GÖSTER   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: video düzenleme, medya kaydetme (Audacity), video yayınlama (YouTube, Vimeo, dotSub), yansıma (TeamUp, ReFlex)AudacityYouTubeVimeo dotSubTeamUpReFlex – Önemli: medya paylaşma (iTEC Widget Store)iTEC Widget Store DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom61

62 9. Aktivite - YANSIT  Bu paketlerin bir parçasıdır: Explore and createExplore and create  Bu teknolojiler ile desteklenir: Blogger,Blogger  Öğrenciler ve öğretmen görsel-işitsel yansımalar ve proje ilerlemesi geribildirimi, zorluklar ve gelecek adımları kaydeder, postalar ve paylaşır. Öğrenciler yavaş yavaş, proje sona erdikten sonra da kullanılabilen paylaşımlı bir zorluklarla mücadele yolları koleksiyonu oluşturur. Sınıf süresi: Yaklaşık 10 dakika DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom62

63 9. Aktivite - YANSIT   Teknoloji kullanmak için fikirler – Gerekli olanlar: video / ses yansıtma – araçlar: TeamUp, ReFlex, Redpentool, VoicethreadTeamUpReFlex DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom63

64 Yerel Coğrafi Sorgulama DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom64

65 Yerel Coğrafi Sorgulama  Yerel Jeo Araştırma yedi modülden oluşur, belirli bir öğrenme aktivitesi olmayan bu modüller belirli bir jeo araştırma süreci olan ve yinelemeli bir içeriği kolaylaştırmak için birleştirilebilir. Bireysel öğrenme aktiviteleri öğrenme süreci esnasında birden fazla kez uygulanabilir. Bütün yedi aktiviteyi ve onların yinelenmesini öneriyor olsak bile sadece bireysel aktiviteleri uygulamakta mümkündür. Aktiviteler şunlardır:  SOR – Araştırma sorularını oluşturun ve Jeo araştırmayı planlayın  GÖZLEM YAP – Jeo-veri elde edin ve toplayın  HARİTALA – jeoreferans, uyarlama ve analiz için veri hazırlayın  GÖRSELLEŞTİR – Eğilimleri, ilişkileri ve örnekleri keşfedin  BİRLEŞTİRİN – Gözlemlenen örnekler için nedenler açıklamaya çalışın  UYGULAMAYA GEÇİN – Dışarı çıkın ve farkındalık yaratın  YANSIT – Ne yaptınız, ne yapabilirsiniz ve nasıl olacak hakkında düşünün DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom65

66 Öğretmenler için 3. düzey (bilgi üretimi) UNESCO BİT Yeterlilik Çerçevesi DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom66

67 1. Pedagojik yeterlikler (öğretimde)  Öğrencileri eğitirken onların akıl yürütmelerini, problem çözmelerini ve bilgi oluşturmalarını açıkça modeller  İşbirlikçi problem çözme, araştırma veya sanat üretmede öğrencilerin katılımını sağlayan online materyaller ve aktiviteler tasarlar DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom67

68 2. Pedagojik yetkinlikler (öğrenmeyi destekleyen)  Öğrencilerin onları işbirlikçi problem çözmeye, araştırma veya sanatsal kreasyonlar yapmaya motive eden proje planları ve faaliyetler tasarlamalarına yardım eder.  Öğrencilere devam eden bilgi üretimi ve diğer izleyiciler ile iletişimi destekler şekilde projelerine multimedya üretim, web üretimi ve yayıncılık teknolojilerini dahil etmelerine yardım eder.  Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yansıtmalarına yardım eder. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom68

69 3. BİT yeterliliği  BİT üretim araçları ve kaynaklarının (multimedya kayıt ve üretim ekipmanları, düzenleme araçları, yayınlama yazılımı, web tasarım araçları) işlevi ve amacını açıklar ve bunları, öğrencilerin inovasyon ve bilgi üretimini desteklemek için kullanır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom69

70 Senaryo (veya Öğrenme Hikayesi) öğrencilere 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmeleri ve göstermeleri için fırsatlar sağlar DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom70

71 1. Düşünme becerileri sağlar  Yaratıcılık ve yenilik – bireysel olarak ve / veya işbirliği ile yeni ve değerli fikirler oluşturmak ve faydalı ürünler / kreasyonlar haline dönüştürmek ve geliştirmek için bu fikirleri değerlendirmek  Eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme - argümanlar, akıl yürütme ve analiz ile, ve farklı bakış açılarını takdir ederek, özellikle karmaşık sistemleri içeren değerlendirmeler yapmak ve sonuçlar üretmek.  Üst biliş, Öğrenmeyi öğrenme - Öğrenmenin etkin öz- yönetimi (zaman yönetimi, özerklik, disiplin, azim, konsantrasyon) ve eleştirel yansıtma ve kişisel öğrenme üzerine iletişim. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom71

72  İletişim - argümanlar formüle etmek için güvenle ve net bir şekilde, çeşitli şekillerde ve çeşitli durumlarda, ve başkalarını anlamak ve farklı bakış açılarını dikkate almak  Yazma sürecini (taslaktan düzeltmeye ) kullanma ve ikna edici bir şekilde veya iletişim araçları kullanarak (bunlar notlar, haritalar vb.) konuşma  İşbirliği - diğerlerini dikkate alarak ve saygı duyarak konuşma ve dinleme ve yeni fikirler oluşturacak farklılıklardan yararlanarak çeşitli takımlarda çalışma. İşbirliğiyle planlama ve organize etme, etki, özveri, dürüstlük ve diğerlerine önderlik etme ve takip becerisi.  Bilgi okuryazarlığı - dijital kaynak ve formatta bir dizi bilgiye erişim değerlendirme ve kullanma. Karmaşık bilgileri sunmak için bilgi ve iletişim araçları (sunumlar, grafikler, tablolar, haritalar vb.) kullanma  BİT okuryazarlığı – BİT’e erişme ve eleştirel değerlendirme ve bir dizi araçları iletişim, işbirliği, yaratıcılık, problem çözme ve kritik düşünmede ustaca kullanma. BİT kullanırken etik / yasal konulardaki anlayışı uygulama DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom72 2. Çalışma şekilleri ve çalışma araçları sağlar

73  Vatandaşlık - topluluğa katılım ve siyasi faaliyetlerde görünme, sorunları çözmek için yardımcı olma, yerel ya da daha geniş toplumu etkileme ve kamu kurumları ile olumlu etkileşim  Yaşam ve kariyer - esnek olarak çeşitli roller ve sorumluluklar alma ve değişime uyum sağlama. Engeller ive öncelikleri ile uğraşarak kişisel ve profesyonel hedefleri ve ilişkileri kurmak ve yönetmek için tavsiye edilen rehberliği kullanmak ve kendini yansıtmak  İnisiyatif alma ve girişimcilik - hedeflere ulaşmak amacıyla projeler planlama ve yönetme yeteneği yanı sıra yaratıcılık, yenilik ve risk alma  Kişisel ve sosyal sorumluluk - kültürel farkındalık ve yeterlik de dahil DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom73 3. Yaşam ve Sosyal Beceriler sağlar

74 Senaryo (veya Öğrenme Hikayesi) öğrencilere 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmeleri ve göstermeleri için fırsatlar sağlar DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom74

75 iTEC’in öğretme ve öğrenmeye faydaları …  Öğrenme çıktılarını geliştirmek  Öğretmen yeterliliklerini geliştirmek – Teknolojik yeterlik – Yönetim yeterliği – Pedagojik yeterlik  Yenilik meydana getirmek  Etkin teknoloji kullanımını artırmak  Sınıfa yenilikçi dijital araçları tanıtmak  Sınıf uygulamalarını değiştirmek 75

76 Öğretmen yeterliliklerini geliştirmek Teknolojik yeterlik Operasyonel dijital yeterlikler (ör: uygulamalar ve araçların seçimi ve kullanımı Sosyal medya yeterlikleri (ör: kullanıcının ürettiği içerik, işbirliği, bilgi toplamak, ağ oluşturmak) Yönetim yeterliği: Öğrenmeyi daha etkin planlama, yönetme, değerlendirme ve gözden geçirme yöntemleri Yeni değerlendirme yaklaşımları, yeni öğrenme alanları, daha geniş kitleye katılım Eğitim kaynaklarına erişimin artması ve daha etkin yönetilmesi (insanların, araçların, hizmetlerin, içeriklerin) Pedagojik yeterlik Müfredat gereksinimlerine uyumlu bir dizi yenilikçi öğretme modelleri ve pedagojileri Kullanılan bir dizi pedagojik stratejileri (ör: öğrenci-merkezli öğrenme, gerçek dünya problemlerini çözme, kişiselleştirilmiş/bireyselleştirilmiş öğrenme, yaratıcılık, iletişim, farklı öğretmen/öğrenici rolleri) 76

77 Yenilik meydana getirme 77 pedagojik yenilik Öğretmen ve öğrenci rolleri işbirliği bireyselleşti rme Öğrenme yönetimi değerlendir me otantik öğrenme Tasarım ve üretim

78 İnovasyon Olgunluk Modeli DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom78

79 Seviye 1 “Değiştirmek” Lokal Kullanım Eğitim KazanımlarıEğitim süreçleriEğitim kaynakları Öğrenme HedefleriPedagojiÖğrenci rolü Öğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bir böcek ya da temel faktörlerin yaşam döngüsü gibi müfredat içinde belli bir konu içeriği parçasını hedefleyerek belirlenmiş öğrenme hedeflerini ele alır. Teknoloji mevcut öğretim yaklaşımları içinde iyi bilinen kaynaklara karşın doğrudan alternatif olarak kullanılır, örneğin bir kara tahtaya yedek olarak bir IWB ya da bir ders kitabına yedek olarak bir e-kitap kullanmak gibi. öğrenci, öğrenme içeriği ve kaynakları 'tüketicisi' dir. İçerik ya da kaynaklar öğrenci aktivitesini belirler Öğrenme öğretmen yönlendirmelidir, talimat aşaması tüm öğrencilerce takip edilir ve sınıf içindedir. Teknoloji değerlendirme kanıtı elde etmek için kullanılır. -İnteraktif yazı tahtaları, -etkileşimsiz bir eğitim yazılımı ve web siteleri gibi standart bir teknoloji. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom79

80 Seviye 2 “Zenginleştirmek” İç Koordinasyon Eğitim Çıktıları Eğitim süreçleriEğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri PedagojiÖğrenci rolüÖğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bir konu alanı içindeki içeriğin ilgili alanlarını ele alan öğrenme hedefleri sıralamasına hitap eder. Bilinen pedagojik yaklaşımların, farklı öğrenci ihtiyaçlarıyla eşleşen çeşitli kaynaklarla desteklenmesi nde teknoloji etkileşimli kullanılır. Öğrenci, ofis araçları ve arama motorları gibi teknoloji araçları ve kaynakları 'kullanıcı'sıdır. Öğrenci, görev için uygun kaynakları veya araçları seçer. Teknoloji ve sistemler görevlere giriş ve çıkış noktaları çeşitliliği sağlayarak ve görevler boyunca alternatif yollar sunarak, sınıf içinde farklılaştırılmış ortam sağlanmasını destekler. Değerlendirme kanıtı süreç boyunca oluşturulur. Örneğin, bloglar veya wikiler ekleyerek, bir öğrenme platformu içinde uygulamalar kullanarak, Teknoloji ile etkileşimde bulunmak. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom80

81 Seviye 3 “Geliştirmek” İşlemin Yeniden Tasarımı Eğitim ÇıktılarıEğitim süreçleriEğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri PedagojiÖğrenci rolüÖğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, bilimde araştırma becerileri ya da dilde sunum becerileri gibi üst düzey düşünme ve kilit konuya özel işlem becerilerini içeren öğrenme hedeflerini ele alır Teknolojiyi dahil etmek için, Öğretim ve öğrenme, öğrenme ve algı araştırması üzerine inşa edilerek 'yeniden tasarlandı’. Öğretmen, yeterlikler geliştirmek için (örneğin, öğretmen öğrenci ya da kavram haritalama gibi) yeni pedagojiler kullanır. Modellemek ve yapmak için ağ teknolojilerini kullanarak 'Üretici' ve işbirlikçi olan öğrenci. Örneğin bir bilgisayar modellemesi oluşturarak fiziksel, ekonomik, ve sosyal süreç konusunda anlayışlarını geliştiren öğrenciler Teknoloji, bilgi ve anlayışın yanı sıra süreç becerilerini de değerlendirecek bir görev ile öğrencilerin ilerlemelerini izlemek ve öğrenme görevlerini paylaştırmak için kullanılır. Program yazılımı kullanarak, web siteleri, oyunlar, video klipleri, animasyonlar, 3 boyutlu modeller vb oluşturmak, 1e1 bilgisayar kullanmak DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom81

82 Seviye 4 “Yaymak ” Yeniden Ağ Tasarımı ve Gömme Eğitim ÇıktılarıEğitim süreçleriEğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri PedagojiÖğrenci rolüÖğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji İşbirlikçi problem çözme gibi örtüşen 21. yüzyıl becerilerini içermek için aktiviteler, geleneksel ders yeterlikleri ötesine geçen öğrenme hedeflerine yönelir. Genişletilmiş verimli araştırma tabanlı öğrenme yoluyla resmi ve gayri resmi öğrenme arasındaki boşluk doldurularak, öğretim ve öğrenme, öğrenci etrafında dağıtılır, bağlanır ve organize edilir. Öğrenciler kendi öğrenmelerini yönetmek için teknolojiyi kullanarak, bir konuda anlayışlarını daha fazla geliştirici bir MOOC’a katılmayı seçme gibi, kendi öğrenmelerini destekleyecek uygun kaynakları veya araçları seçerek, öğrenmeyi kontrol altına alır. Kurumsal-gömülü teknoloji faaliyetleri, öğretme, öğrenme ve değerlendirme için entegre bir yaklaşım sağlayarak, öğretmen ve öğrenciye öğrencilerin deneyimleri ve başarıları ile ilgili güncel veriler vererek içerik ve veri akışını destekler Yenilikçi teknoloji kullanımı, örneğin 3D baskı, Değişimli Gerçekler. teknolojiyi sınırların ötesinde kullanmak, örneğin, evde yapılan ürünleri okuldaki ile entegre etmek. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom82

83 Seviye 5 “Yetkilendirmek” Yeniden Tanımlama ve Yenilikçi Kullanma Eğitim ÇıktılarıEğitim süreçleriEğitim kaynakları Öğrenme Hedefleri PedagojiÖğrenci rolüÖğretme, öğrenme ve değerlendirme Yönetimi Destekleyen Teknoloji Aktiviteler, öğrencilerle müzakere edilen ve gözden geçirilen ve tamamen revize edilen kişiselleştirilm iş öğrenme hedeflerini ele alır. Her yerde, entegre, internete sorunsuz bağlı teknolojiler sınıfın ötesinde öğrenci seçimini ve kişiselleştirmeyi destekler. Akıllı içerik ve analiz ile desteklene n öğrenme yolculuğun un yardımcı tasarımcısı olan öğrenci. Teknoloji, öğrenci uygulama toplulukları gibi başkaları tarafından sağlanan hizmetleri okul için sağlayarak, kurumsal sınırlar ötesine geçen yeni öğrenme hizmetlerini destekler. 'Agile' eğitim ve öğrenmeyi destekleyen, yani, duruma yanıt veren, Mobil ve konum teknolojileri DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom83

84 Projenin etkileri:  Son olarak, İlk üç iTEC fazı boyunca Lizbon ekibi puanları topladı. Aşağıdaki grafik Öğrenme Aktivitelerinin yüksek düzeyde yeterliliklere daha fazla odaklandığını gösteriyor: 'bilgi derinleşmesi' (seviye 2) ve 'bilgi oluşturma ' (seviye 3) ve başlangıç aşaması yeterliklere daha az odaklandı.  iTEC bekleneceği gibi, – 'BİT ve eğitimi anlama' ve 'öğretmenlerin mesleki eğitimi’ alanlarının yerine daha çok – 'pedagoji' ve ‘BİT' gibi alanları ele almıştır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom84

85 Projenin etkileri: DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom85 1 Eğitimde 'BİT’i anlama 2 Müfredat ve değerlendirme 3 Pedagoji

86 2025’in sınıfı için öğretmenleri nasıl hazırlamalıyız?  iTEC Öğrenme Hikayeleri ve Aktivitelerinin 2025’in öğrenenlerinin ihtiyaçlarını karşılayacağından nasıl emin olabiliriz.  Öğretmenler ve öğrencilerin sınıfta ve dışarıda 21. yy teknolojilerini kullanmalarını sağlamak için ne yapılmalıdır? DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom86

87 Daha fazla bilgi için The work presented in this presentation is partially supported by the European Commission’s FP7 programme – project iTEC: Innovative Technologies for an Engaging Classroom (Grant agreement Nº ). The content of this presentation is the sole responsibility of the consortium members and it does not represent the opinion of the European Commission and the Commission is not responsible for any use that might be made of information contained herein. Ekim-Aralık/201187iTEC - Geleceğin Sınıfını Tasarlama WEB:


"ITEC Ulusal Koordinasyon MEB Yeğitek ANKARA Geleceğin Sınıfının Tasarımı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları