Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2 K AYGı N EDIR ? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2 K AYGı N EDIR ? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı."— Sunum transkripti:

1

2 2

3 K AYGı N EDIR ? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı sırasında verdiğimiz duygusal tepki, tehditle doğru orantılı değildir.

4 S ıNAV K AYGıSı N EDIR ? Sınav kaygısı ise, sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır 4

5 H AFIF DÜZEYDE KAYGı … Dikkati artırır Uyarıcı etkisi vardır Öğrenme gücünü artırır Hatırlamayı kolaylaştırır Zamanı verimli kullanma becerisini geliştirir Bilgi transferini güçlendirir Odaklanma becerisini artırır. 5

6 Y OĞUN KAYGı … konsantrasyon zorluğuna karar verme güçlüğüne unutkanlıkta artışa öğrenileni kullanamamaya dikkatin yaşanılan bedensel belirtilere kaymasına organizasyon güçlüğüne düşüncelerin çarpıtılmasına yol açar 6

7 KAYGININ FİZİKSEL TEPKİLERİ 7

8 KAYGININ DUYGUSAL TEPKİLERİ 8

9 9

10 KAYGI ASLINDA KİŞİYE RAHATSIZLIK VEREN OLAYIN KENDİSİNDEN DEĞİL, O OLAYIN KİŞİ İÇİN TAŞIDIĞI ANLAMDAN KAYNAKLANMAKTADIR. 10 Sınav Düşünce Fiziksel ve duygusal tepkiler

11 11 Sınav sırasında heyecanlanmak normaldir Heyecan, panik ve yoğun kaygıya dönüştürülmemelidir

12 S ıNAV K AYGıSıNı A RTıRAN N EDENLER Mükemmeliyetçi yaklaşım Yüksek beklenti düzeyi Kötü çalışma alışkanlıkları 12

13 Felaket yorumları içeren düşünceler Görev ve sorumlulukları erteleme Çevrenin görüşleri hakkında endişe Kişinin kendisi hakkındaki endişeleri Fizyolojik ihtiyaçları karşılamamak (uykusuzluk, yanlış beslenme vs.) 13

14 K AYGıMıZı AZALTMAK IÇIN NELER YAPABILIRIZ ? Düşünce biçiminin düzenlenmesi Olay-düşünce-davranış ve duygu birbiri ile bağlantılıdır. Olay: Sınav kağıdı önünüzde. Düşünce: Bu sorular çok zor hiçbirisini yapamayacağım, bittim ben Duygu: Kaygı, korku, çaresizlik Davranış: Bir türlü sorulara başlayamama, terleme, titreme Sonuç: Başarısızlık 14

15 K AYGıMıZı AZALTMAK IÇIN NELER YAPABILIRIZ ? Olay: Sınav kağıdı önünüzde. Düşünce: bu sorular çok zor ama bir yerden başlamalıyım ve en azından bildiklerimi yapmalıyım Duygu: rahatlık, hoşnut olma, kendine güven Davranış: Soruları yanıtlamaya başlama Sonuç: Başarı 15

16 Z IHINDE CANLANDıRMA Kaygılandığınızda duygusal olarak rahat ve mutlu olduğunuz ortamı ve tüm ayrıntıları gözünüzün önüne getirmeye çalışın ve sınav esnasında birkaç saniye rahatlayın. 16

17 D OĞRU BESLENME -İYİ UYKU Kafein içeren gıdalar (kahve, çay, kola), alkol, aşırı şeker kaygı hormonlarımızı artırabilir –Vitamin değeri yüksek gıdaların alımı ve balık, sebze, su tüketimi kaygı, dikkat, enerji ve beden sağlığı için olumlu besinlerdir. 17

18 YGS’ DEN Ö NCE Düzenli ve verimli çalışın. Mutlaka uygulayabileceğiniz bir programınız olsun. Önce konu çalışın sonra da bol soru çözümü yapın. Günlük, haftalık ve aylık tekrar programları yapın. Her ay en az iki deneme sınavı yapıp süre ve test ayarlaması yapın. 18

19 19

20  Okulda düzgün not tutun ve notları evde tekrar edin.  Anlamadığınız yerleri mutlaka öğretmeninize sorunuz.  Sınavlar yaklaştıkça çıkmış soruları yeniden çözüp, bol deneme uygulayın. 20

21 21 SINAVDA BAŞARILAR DİLERİM


"2 K AYGı N EDIR ? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları