Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Facebook kurulduğu zaman millete, “Siz aranızda ne konuşuyorsunuz bakayım? Şöyle ortaya konuşun da biz de duyalım, hem sizi gözetleyelim ve kullanım alışkanlıklarınızı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Facebook kurulduğu zaman millete, “Siz aranızda ne konuşuyorsunuz bakayım? Şöyle ortaya konuşun da biz de duyalım, hem sizi gözetleyelim ve kullanım alışkanlıklarınızı."— Sunum transkripti:

1 Facebook kurulduğu zaman millete, “Siz aranızda ne konuşuyorsunuz bakayım? Şöyle ortaya konuşun da biz de duyalım, hem sizi gözetleyelim ve kullanım alışkanlıklarınızı öğrenip bedava pazar araştırması yapalım hem de reklam gösterip para kazanalım” dedi. Facebook WhatsApp’i satın alınca, kullanıcılar bu kez de hiç değilse iki kişi arasında şifreli iletişim kuran Telegram uygulamasına yöneldiler İnternetin genel sosyal medya evresi sona erdi. WhatsApp kullanıcı sayısı Ekim 2014 itibariyle 600 milyon ve kullanıcıların yüzde 70’i her gün WhatsApp’e giriyor. Günlük aktif kullanıcı sayısı 320 milyon ki şimdiden günlük aktif kullanıcı sayısı 284 milyon olan Twittter’ı aştı. WhatsApp’e günde 1 milyon kişi kaydoluyor. Sosyal ağlar satın alma ekonomisinin karşısındakiralama ekonomisini yaygınlaştırdı. Bulut Bilişim SMS bıktırıyor Android ve iOS (Apple ve Google) mobil internette ikili tekel oluşturmuşken, mobil pazarlamada video blog yılı olacak.

2 SMS/MMS Mobil Oyunlar Mobil Kuponlar Mobil Siteler Mobil Reklam Mobil Uygulamalar Konum Bazlı Servisler Mobil Ticaret QR Kod (Quick Response Code) Mobil tek başına çok güçlü bir kanal olsa da, en başarılı mobil pazarlama kampanyaları diğer kanallar ile entegre kullandığı zaman ortaya çıkıyor

3 ilk olarak Bitaksi isimli uygulama girdi ( Mart 2013 ) ve dördüncü ayında Aslanoba Capital’den tam 2 milyon dolarlık bir yatırım aldı. Tabii yatırımdan sonra pazarlama faaliyetleri arttı ve neredeyse tüm mecralarda bu uygulama ile karşılaşır olduk. Bugünlerde ise Bitaksi’nin değerlemesi 10 milyon doları geçmiş durumda.BitaksiAslanoba Capitalpazarlama BiTaksi uygulamasının indirilme sayısının 250 bini geçtiğini ve indirenlerin yarısına yakınının düzenli olarak kullanmayı devam ettiğini aktaran Salur, haftalık olarak %30 büyüdüklerini ve uygulamanın İstanbul’da günlük olarak kez kullanıldığını aktardı. Şirketler, mevcut ürünlerini mobil pazarlama ile tanıtsınlar. Girişimciler de önce “Geleneksel sektörleri internet üzerinden tüketiciye etkili bir şekilde nasıl pazarlarım?” sorusuna odaklansınlar. Bu noktada “Cebindeki Taksi” sloganıyla yola çıkan Bitaksi iyi bir örnek.

4 Figure 2.3 The Business Unit Strategic Planning Process Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-4

5 Figure 1.1 Structure of Flows in Modern Exchange Economy Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-5

6 Marketing Environment Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-6 DemographicEconomic Socio-cultural Natural Technological Political-legal

7 Google Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-7

8 Target Markets, Positioning & Segmentation Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-8

9 SWOT Analysis Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-9 Strengths Weaknesses Opportunities Threats

10 Porter’s Generic Strategies Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-10 Overall cost leadership Differentiation Focus

11 Global Internet Users Exhibit 1.3 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-11

12 ESP Framework ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-12

13 Level of Commitment to E- Business ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-13 Both online and offline (Dell and most retailers ) , blog Pure dot-com (Amazon, MySpace)

14 Activity-Level Models 1. Order processing 2. Online purchasing Content publisher 5. Business intelligence (BI) 6. Online advertising and public relations (PR) 7. Online sales promotions 8. Dynamic pricing strategies online ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-14

15 Business Process-Level Models 1. Customer relationship management (CRM) 2. Knowledge management (KM) 3. Supply chain management (SCM) 4. Community building online 5. Database marketing 6. Enterprise resource planning (ERP) 7. Mass customization ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-15

16 Enterprise-Level Models 1. E-commerce, direct selling, content sponsorship 2. Portal 3. Social networking 4. Broker models  Online exchange, hub  Online auction 5. Agent models  Manufacturer’s/selling agents  Shopping agent  Reverse auction ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-16

17 Web Analytics Web analytics, commonly called metrics, is the study of user behavior on Web pages. Metrics measure activities such as: Click throughs Visitor patterns Length of time spent on a page or site Conversions to sales Web analytics software helps companies analyze data on server logs for marketing purposes. ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 2-17

18 Market Approaches Ex 4.4 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 4-18

19 E-Commerce Payment and Trust Issues, cont. In addition to credit card usage, e-marketers working in emerging economies should understand attitudes toward online purchasing. A 2007 study in Lithuania found that 51% of internet users had not made an online purchase because they thought it was too risky. To overcome trust issues, eBanka, an internet bank, was established in the Czech Republic in 1998 to handle secure online purchases. ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 4-19

20 Primary Research Steps Exhibit 6.10 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-15

21 Three Basic Markets Exhibit 8.2 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-21

22 Top Internet Languages Exhibit 8.6 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-22

23 Internet-Specific Differentiation Strategies Exhibit 9.2 ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-23

24 Largest Top-Level Domain Names Ex ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall

25 Product Mix Strategies, cont.  Firms will select one of the following strategies, based on marketing objectives, risk tolerance, resource availability, etc. 1. Discontinuous innovations are new-to-the-world products. 2. New-product lines are new products in a different category for an existing brand name. 3. Additions to existing product lines. 4. Improvements or revisions of existing products. 5. Repositioned products can be targeted to different markets or promoted for new uses. 6. Me-too lower-cost products. ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-25

26 Proportion of Advertising Dollars by Format Ex ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall13-26

27 Best and Worst Performing IMC Tactics Ex ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall13-27

28 SEO Tactics to Achieve Greater Rankings Ex ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall14-28

29 Search Engine Market Share Ex ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall14-29

30 Customer Relationship Management CRM is the process of acquiring, servicing, retaining, and building long-term relationships with customers. The benefits of CRM include: Increased revenue from better targeting. Increased wallet share with current customers. Retention of customers for longer time periods. The cost of acquiring a new customer is typically 5 times higher than the cost of retaining a current customer. ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall15-30

31 CRM’s Facets CRM has 3 facets: Sales force automation (SFA). Marketing automation. Customer service. Used primarily in the B2B market, SFA helps salespeople to: Build, maintain, and access customer records. Manage leads and accounts. Manage their schedules. ©2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall15-31


"Facebook kurulduğu zaman millete, “Siz aranızda ne konuşuyorsunuz bakayım? Şöyle ortaya konuşun da biz de duyalım, hem sizi gözetleyelim ve kullanım alışkanlıklarınızı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları