Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2014-2015. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2 Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2014-2015. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2 Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI

2 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2 Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi hedefleyen eğitim politikamızın gereği olarak, ortaöğretime geçiş uygulaması güncellenmiştir.

3 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 3 Bu uygulamanın temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.

4 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 4 AMAÇLAR

5 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 5  Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek,  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak,  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak

6 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 6  Öğretmenin mesleki performansını artırmak,  Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek,  Başarı değerlendirmesini sürece yaymak,

7 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 7  Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak,  Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek,  Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek

8 SINAVA GİRME ŞARTLARI 8 Ortaokul Öğrencilerinin Sınava Girme Şartları 2014–2015 eğitim ve öğretim yılında örgün ortaokulların 8’inci sınıfında öğrenim görüyor olmak. Açık Öğretim Ortaokulu Öğrencilerinin Sınava Girme Şartları Örgün ortaöğretim kurumlarına kayıt ve devamda yaş sınırını doldurmamış olmak ve açık öğretim ortaokulunun 8‘inci sınıfında öğrenim görüyor olmak.

9 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 9 Yurt dışında Bakanlığımıza Bağlı Okullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Sınava Girme Şartları 2014–2015 eğitim ve öğretim yılında yurt dışında Bakanlığımıza bağlı okulların 8’inci sınıfında öğrenim görüyor olmak. Yurt dışında Bakanlığımıza Bağlı Olmayan Okullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Sınava Girme Şartları Yurt dışında öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, Türkiye’deki 8’inci sınıfa denk okullarda öğrenim görüyor olmak.

10 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 10 KKTC de Öğrenim Gören Öğrencilerin Sınava Girme Şartları KKTC’deki öğrenciler için Türkiye’deki 8’inci sınıfa denk okullarda öğrenim görüyor olmak.

11 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 11 ORTAK SINAVLARA GİRMEK İÇİN BAŞVURU İŞLEMLERİ  8’inci sınıf öğrencileri ortak sınavlara girmek için ücret yatırmayacaklardır.  E-okul sistemine kayıtlı 8’inci sınıf öğrencileri ortak sınavlara girmek için başvuru yapmayacaklardır.

12 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 12  8’inci sınıf öğrencileri ayrıca 2015 yılı PYBS’ye girmeyeceklerdir.  Parasız yatılılık veya bursluluk hakkından yararlanmak isteyen 8’inci sınıf öğrencilerinin başvuruları 2015 yılı PYBS kılavuzunda belirtilen tarihlerde (mart) öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlükleri tarafından e-Okul sistemi üzerinden yapılacaktır.

13 UYGULAMA

14

15 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 15  Ortak sınavlar, tüm ülke genelinde olağanüstü haller dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla, yurt dışında; KKTC ve Bakanlığımıza bağlı okulların bulunduğu, sınav yapılması uygun görülen merkezlerde Türkiye saatiyle 09.00, ve 11.20’de başlayacak ve aynı anda yapılacaktır. (30’)

16 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 16 Ortak Sınavlar Kapsamındaki Dersler

17 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 17  Ortak sınavlarda, okullarımızda yabancı dil olarak okutulan İngilizce, Almanca, İtalyanca ve Fransızca derslerinden soru sorulacaktır.  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Talim ve Terbiye Kurulunun belirlediği temel dersler arasında bulunmakla beraber, Anayasada da zorunlu ders olarak yer almaktadır. Bu dersi almayan öğrenciler Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinden ortak sınavlarda muaf olacaktır. Bu öğrencilerin yerleştirmeye esas olacak puanı üzerinde 5 temel dersin etkisi olacaktır.

18 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 18  Ortak sınavlar, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacaktır.

19 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 19 Ortak sınavlar her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde sınav yapılacak okullarda ders işlenmeyecektir. ORTAK SINAVLAR 1. GÜN OTURUMU / 26 Kasım 2014 DERS ADIBAŞLAMA SAATİSORU SAYISISÜRESİ Türkçe09: DAKİKA Matematik10: DAKİKA Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 11: DAKİKA

20 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 20 ORTAK SINAVLAR 2. GÜN OTURUMU / 27 Kasım 2014 DERS ADIBAŞLAMA SAATİSORU SAYISISÜRESİ Fen ve Teknoloji09: DAKİKA T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük 10: DAKİKA Yabancı Dil11: DAKİKA

21 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 21 Ortak Sınavların Konu Kapsamı Ortak sınavlar, öğrencilerin okullarında hâlihazırda girmiş oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde yapılmasıdır. Öğrenciler, birinci dönem girecekleri ortak sınavda sınav tarihine kadar işlemiş oldukları konulardan, ikinci dönem girecekleri ortak sınavda ise eğitim öğretim yılı başından itibaren işlemiş oldukları konulardan sorumlu olacaklardır.

22 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 22  Ortak sınavlarda sorulacak sorular belirlenirken, ders kitapları içeriklerinin değil, öğretim programları içeriklerini göz önünde bulundurulacaktır.  Öğretim programlarının yaklaşımıyla örtüşmeyen, öğrencinin bilgisinin ölçülmesine ağırlık veren tek yönlü ölçüm yapan, ilgili sınıf düzeyinin kazanımlarıyla ilişkisiz madde kökleriyle oluşturulan, geçerliliği güvenirliği düşük sorular sorulmayacaktır.

23 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 23 KAZANIMLAR ( Talim Terbiye Kurulu ) TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ YABANCI DİL

24 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 24 ORTAK SINAVIN UYGULANMASI  Ortak sınavlarda her ders için çoktan seçmeli (4 seçenekli) 20 soru sorulacak.  Ortak sınavlarda A, B, C ve D kitapçığı olmak üzere dört çeşit kitapçık verilecek.  Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller ve özel durumlar dışında kendi okullarında girecek.

25 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 25  Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak.  Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir haftasonunda mazeret sınavı yapılacak.  Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak.

26 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 26  Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecektir. Öğrencilerin hâlihazırda okullarında girmekte oldukları yazılılarda yanlış cevaplar doğru cevapları olumsuz etkilememektedir. Ortak sınavlar uygulanan yazılılardan farklı olmadığı için yanlış cevapların doğru cevapları etkilememesi değerlendirme açısından daha uygun görülmektedir.

27 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 27  Bununla birlikte YDS gibi yanlış cevapların doğru cevapları etkilemediği derecelendirme sınavlarının istatistiklerine göre adayların rastgele doğru cevabı bularak başarılı olma ihtimalleri dikkate alınmayacak kadar düşüktür. Buna bağlı olarak yanlış cevapların doğru cevapları etkilemediği ortak sınavlarda da öğrencilerin rastgele bir yöntemle diğer öğrencilerin önüne geçmesi ve bu durumun bir adaletsizlik teşkil etmesi söz konusu değildir.

28 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 28  Önceki uygulamada olduğu gibi bu uygulamada da hastanede ve evde eğitim gören öğrencilerin sınavı hastanede ve evde yapılacak.  Kaynaştırma öğrencileri de bu sınava girecek.

29 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 29  Orta ve ağır düzeyde zihinsel engelli öğrenciler, sınav uygulaması hakkında düzenlenmiş sınav kılavuzunda belirtildiği üzere ortak sınavlara dahil edilmeyecek.  Başta Suriye’den gelen öğrenciler olmak üzere misafir durumdaki öğrenciler, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı verilmiş ise sınava girecekler, ancak geçici vatandaşlık verilmiş olan misafir öğrenciler sınava alınmayacak.

30 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 30  Sınava geç kalan öğrenciler sınav salonuna kabul edilecek, ancak bu durumdaki öğrencilere ek süre verilmeyecek.  Sınav başlama saatinden sonra ilk yirmi dakika salondan çıkamayacak.  İlk yirmi dakikadan sonra son beş dakikaya kadar sınav salonundan çıkabilecekler ancak son beş dakika sınav salonundan çıkılmayacak.

31 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 31  Öğrenci, cevap kâğıdı üzerindeki kitapçık türü ve cevap bilgileri işaretlemelerini kurşun kalemle yapacaktır.  Sınav esnasında rahatsızlanan ve sınava devam edemeyen öğrenciler sağlık sorunlarını belgelendirdikleri takdirde mazeret sınavına girebilecektir.

32 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 32  Öğrenciler, sınav salonlarına yanlarında kullanımı saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saat haricinde, sözlük, hesap cetveli, hesap makinesi, çağrı cihazı, cep telefonu, telsiz, radyo gibi iletişim araçları ile her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlar bulunmaksızın sınava alınacaktır. Bunları bulundurduğu tespit edilen öğrencinin sınavı, sınav kurallarının ihlali gerekçesiyle tutanakla geçersiz sayılacaktır.

33 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 33  Öğrenciler, sınıf öğrenci yoklama listesinde belirtilen sınıf ve sıra numarasında oturacaktır. Gerektiğinde öğrencinin yerini değiştirme yetkisi sınıflarda bulunan öğretmenlere ait olacaktır. Yerleştirme işlemlerinden sonra sınavda görevli öğretmenler sınavda uyulacak kuralları hatırlatacak, sınav evrakının bulunduğu güvenlik torbalarını öğrencilerin önünde açarak cevap kâğıtlarını ve soru kitapçıklarını dağıtacaktır.

34 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 34  Öğrenci, cevap kâğıdında yazılı olan T.C. kimlik numarası, adı ve soyadı bilgilerini kontrol edecek, hata varsa sınav görevlilerine söyleyecek, sınav görevlileri bu durumu tutanak altına alacaktır. Öğrencinin adına düzenlenmiş cevap kâğıdı bulunmuyorsa veya kullanılamayacak durumdaysa yeni bir cevap kâğıdına öğrenci, kimlik bilgilerini sınavda görevli öğretmenin açıklamalarına göre yazacak ve kodlayacaktır.

35 Mazeretlerini sınavlardan önce bildiren ve sınav günü mazeretli/mazeretsiz ortak sınavlara girmeyen ve yedek salonda sınavlara giren öğrencilerin bilgilerini sınavların yapıldığı gün her bir ders yazılısından sonra veya son ders yazılısının ardından e-okul sistemine işlemek, Ortak sınavlara katılamayan öğrencilerin durumları, “Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları yönetmeliğinin 23’üncü maddesi”nde belirtilen hükümler çerçevesinde değerlendirilerek okul müdürlüğünce karara bağlanacak ve aynı gün il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine bildirilecektir. Ayrıca mazeret sınavına katılması uygun görülen öğrencilerin bilgileri, okul müdürlüklerince e-okul sistemine sınavlar tamamlandıktan sonra 5 (beş) gün içerisinde giriş yapılacaktır. Mazereti okul müdürlüğünce uygun görülen öğrenciler için Bakanlıkça belirlenen tarih ve merkezlerde mazeret sınavı yapılacaktır. Ortak sınavı geçersiz sayılan öğrenciler mazeret sınavına alınmayacaktır ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARA KATILAMAYAN ÖĞRENCİLER Ortak Sınavlara katılamayan öğrencilerin durumları ne olacak?

36 Ortak sınavlarda derslerin ağırlık katsayıları aşağıda yer almaktadır. Ders Numarası Ders Adı Ağırlık Katsayıları 1 Türkçe4 2 Matematik4 3 Fen ve Teknoloji4 4 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi2 5 T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük2 6 Yabancı Dil2 TOPLAM18 Ortak Sınavların Değerlendirmesi Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır. Her soru (kendi testi içinde )eşit ağırlığa sahip olacaktır. Her öğrencinin cevap kâğıdı, 2 (iki) adet optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacaktır. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARIN DEĞERLENDİRMESİ

37 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Yıl Sonu Başarı Puanı Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde edilecektir. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır.

38 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılacaktır. Çarpımların toplamından elde edilen değerin derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanacaktır. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacaktır.

39 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Ortaöğretime Yerleştirmeye Esas Puan Öğrencilerin; 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacaktır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilecektir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır.

40 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Ek Puan Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarında, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanmış olan öğrencilere, katıldıkları yılın yıl sonu başarı puanlarına belirlenen oranda ek puan verilecektir.

41 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Geçerli mazereti olmadan ortak sınava/sınavlara katılmayan öğrencilerin yerleştirmeye esas puan hesaplaması, Geçerli mazereti olmadan ortak sınav/sınavlara katılmayan, öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmeyecek, ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınacaktır.

42 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARININ PUAN DEĞERLERİ Ortak Sınavların Değerlendirmesinde Kullanılan Puanlamalar Yurt Dışında Öğrenim Gören Öğrencilerin Yerleştirmeye Esas Puan Hesaplaması, Velisinin yurt dışında bulunduğu sürede öğrenimlerinin bir kısmını veya tamamını Bakanlığa bağlı olmayan yurt dışındaki eğitim kurumlarında gören öğrencilerin ortaöğretime yerleştirmeye esas puanın hesaplanması, ortak sınav puanı ile yurt içinde öğrenim gördükleri yıllara ait yılsonu başarı puanları dikkate alınarak hesaplanacaktır.

43 ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLARI SONUÇLARI Sınav tamamlandıktan sonra Kitapçıklar okullarda bırakılacak olup ikinci gün oturumu tamamlandıktan sonraki gün isteyen öğrenciye verilecektir. Ortak sınav sonuçları için öğrencilere sınav sonuç belgesi gönderilmeyecek olup, öğrenciler takvimde belirtilen tarihlerde e-okul sisteminden sonuçlarını öğrenebileceklerdir. Ortak Sınavların Tamamlanması

44

45 1* : ORTALAMA HESABI: Sınavlar ve ödevlerden alınan puanların aritmetik ortalamasıdır. ORT=(SP1+SP2+SP3+PP+PRP)/5 Ortalama(Türkçe) = ( ) / 4 = *: AĞIRLIKLI ORTALAMA HESABI: Her ders için hesaplanan ortalamaların, o dersin haftalık ders saatine çarpımının, ders saatleri toplamına bölünmesi ile elde edilen değerdir. AORT=(ORTxDS)/Toplam Ders Saati Ağırlıklı Ortalama(Türkçe) = ( x 5 ) / 28 =

46 3* : YILSONU BAŞARI PUANI: Her iki dönemde, her ders için hesaplanan ağırlıklı ortalama toplamlarının, aritmetik ortalamasıdır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır. Yılsonu Başarı Puanı=(1.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı + 2.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı)/2 1. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = Yılsonu Başarı Puanı = ( ) / 2 =

47 AĞIRLIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI: Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir. Dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanlarının aritmetik ortalaması ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır.

48 AĞILIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI: 1.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP1) OSP1 = ((( (SPTürkçe x AKTürkçe + SPMat x AKMat + SPFen x AKFen + SPİnk.Tar.x AKİnk.Tar. + SPYab.Dil x AKYab.Dil + SPDin x AKDin) / AKTop.) / 100) x 700) = ((( (85x4 + 35x4 + 90x4 + 85x2 + 60x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) = Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP2) = ((( (90x4 + 75x4 + 70x4 + 80x2 + 70x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) =

49 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) = (OSP1 + OSP2) / 2 = ( ) / 2 =

50 Yerleştirmeye Esas Puan: 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılır. Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) = ( YBP8 + YBP7 + YBP6 + AOSP ) /2 = ( ) / 2 =

51 Ortak Sınavlar Temsilcisi Rehber Öğretmenlerinin Görev ve Sorumlulukları

52  İlgili şube rehber öğretmeni ile işbirliği yaparak öğrencilere ders çalışma programlarının düzenlenmesi ve takibinin sağlanması hususunda rehberlik etmek,  İlgili şube rehber öğretmeni ile işbirliği yaparak öğrencilere sınav kaygısı ile ilgili çalışmalar yapmak,  Öğrenme problemleri ve verimli ders çalışma konusunda çalışmalar yapmak. Sınav Rehberliği Konusunda

53  Ortaöğretim okul türleri ile ilgili öğrencilere yönelik bilgilendirici çalışmalar yapmak,  Öğrencilere ortak sınavlardaki başarıda okula devam konusunun önemi üzerinde durmak,  Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencileri ortak sınavlarda özelliklerine uygun hizmet alabilmeleri için bilgilendirmek. Sınav Rehberliği Konusunda

54  Bilgilendirme toplantılarına dair düzenlenen takvime göre ilgili katılımcılara ortak sınavlar ile ilgili gerekli bilgilendirmeleri yapmak,  İlçedeki temsilci rehber öğretmenlerinin, ortaokullardaki rehber öğretmenlerini yoksa ilgili müdür yardımcısını bilgilendirmesinin takibini yapmak, Belirlenen Takvim Doğrultusunda;

55  Ortaokullardaki rehber öğretmenlerinin, rehber öğretmeni olmaması durumunda ilgili müdür yardımcısının;  ortaokullar bünyesindeki ortak sınavlar kapsamında 8. sınıf derslerine giren branş öğretmenlerini ve 8. sınıf şube rehber öğretmenlerini,  kendi okullarındaki 8. sınıf öğrenci ve velilerini bilgilendirmesini sağlamak Belirlenen Takvim Doğrultusunda;

56 Öğretmenlerin Özellikle Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

57  Ortak sınavlar ülke çapında müfredat uyumunu esas almaktadır. Bakanlığımız, müfredatın eş zamanlı uygulanmasına ilişkin akademik takvim hazırlayarak okullarla paylaşmıştır. Ortak sınavlar kapsamına giren derslerin öğretmenlerinin programı takvime göre yetiştirmesi çok önemlidir.  Öğretmenlerin dikkat etmesi gereken bir diğer nokta da ortak sınavlarda sorulan soruların kapsamıdır. Ortak sınavlarda sorular takvimde belirtilen kazanımlara göre hazırlanmaktadır. Öğretmenlerin Özellikle Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

58  Öğrencilere ortak yapılan merkezi sınav konusunda rehberlik etmeleri önemlidir. Öğretmenlerin Özellikle Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

59 SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM 59


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2014-2015. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI 2 Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları