Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ

2 İletişim Nedir? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmaktır”.

3 İletişimde Amaca Ulaşmak İçin
Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? Nerede hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? Sorularını cevaplandırınız!

4 BEDEN DİLİ Yukarıdaki özellikler iletişimin sözlü ve sözsüz elemanlardan oluşan bir bütün olduğunu göstermektedir. Beden dili insanlık tarihi açısından en eski iletişim aracımızdır.

5 BEDEN DİLİ Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüzyüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

6 BAZI TİPİK DAVRANIŞLAR

7 BEDEN DİLİ AÇIK AVUÇLAR
Tarih boyunca açık avuç gerçek, dürüstlük, sadakat ve teslimiyetle bağdaştırılmıştır. Pek çok yemin el kalbin üzerindeyken edilirken mahkemelerde tanıklık ederken avuç havada tutulur.

8 BEDEN DİLİ KOL KAVUŞTURMA
Hoş olmayan bir durumdan 'saklanma' girişimi olarak her iki kol da göğüste kavuşturulur.

9 BEDEN DİLİ AYAK KİLİTLEME
Bir ayağın üst kısmı savunma tavrını güçlendirmek amacıyla diğer bacağın etrafına kilitlenir ve bu hareketle karşılaştığınızda kadının tamamen kabuğuna çekildiğinden emin olabilirsiniz.

10 BEDEN DİLİ BACAK KENETLEME
Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir.

11 BEDEN DİLİ VE YANSITILAN MESAJLAR

12 1. VÜCUT İnsanlar bedenlerinin çeşitli konumlarıyla sessiz iletişime geçerler. Öne doğru eğilen vücut biçimi yansıtı-lan mesaj: ısrarcılık, konuya yoğun dikkat ve ilgi Kalkık omuzlar, göğüs dışarıda, çene önde ve yansıtılan mesaj: saldırganlık, gerginlik Omuzlar aşağıda, geri-ye doğru yaslanma ile yansıtılan mesaj: rahatlık, konuya ilgisizlik

13 2. BAŞ: Başın duruş biçimi de bir takım sözsüz mesajlar iletir.
Başın yukarıya doğru durması üstünlük; Aşağıya doğru olması uysallık; Boyun eğme, konuşan kişiye doğru yönelme ilgi, anlaşma; İletişimde bulunduğunuz kişiden başka yana döndüğünde anlaşmazlık; konuya ilgi duyması veya size kur yapması Başın yana eğilmesi

14 3 . BEDENİN DURUŞU Bedenimizin belirli ortamlarda, belirli mesajlar karşısında aldığı duruş şekli de bir anlam taşır. arkaya eğilmek; olumsuz- güvensizlik, tereddüt, savunma, utangaçlık; öne doğru eğilmek ise olumlu anlam taşır. bedenin olduğundan fazla öne eğilmesi ise başkalarına baskı kurmak, ısrarcılık, saldırıya hazırlanma anlamına da gelir. Örneğin bir annenin çocuğunu disipline sokması, azarlaması gibi.

15 4. ELLER VE KOLLAR Ellerin açılması ;
konuya ilgi, iletişime açık olma ve dürüstlük Ellerin kapanması; konuya isteksizlik, iletişime kapalılık, gizlilik Elin yumruk olması; saldırganlık, düşmanca duygular, güç göstergesi

16 TOKALAŞMA İLE AKTARILAN SÖZSÜZ MESAJLAR
Gevşek el- kavramayan tokalaşma: Olumsuzluk, ilgisizlik, iletişim kurmaktan kaçınma, güvensizlik, samimiyetsizlik Ezer gibi el sıkma: güç gösterisi, baskın kişilik Hapsedici tokalaşma: yönetmek ve yönlendirmek ister, fırsatları değerlendirir. Dost tokalaşması: samimiyet, açıklık, güçlü iletişim Normal tokalaşma: açık yürekli, kibar, iletişime açıklık.

17 5. BACAKLAR Bacakların koltuğun altında tutulması, birbirine dolanması; gerginlik, huzursuzluk, birşeyler saklama Ayağın sandalyeden ileriye doğru uzatılması; ortamda rahatlık, özgüven

18 YÜZ İFADELERİ

19 II- YÜZ İFADELERİ Mimikler
Kaşlar, yüzü yumuşatır veya sertleş-tirir. Kaşlar arasındaki dikey çizgi; endişe ve kızgınlığı ifade eder Kaşların yukarıya doğru kalkması; şaşkınlık, korku, bir şeylerin farkına varma Kaşların aşağıya inmesi ise kızgınlık, endişelenmeyi gösterir.

20 GÖZLER Yüzün ifade edebileceği 30 kadar mimik gözler tarafından desteklenir. Duygularımız, söylediklerimizin doğru olup olmadığı, ilgi düzeyimiz, ilişkinin boyutu gözler ile anlaşılabilir.

21 masumiyet ve merak, şaşma, ürkme
Gözleri tamamen açık olma: Dolaştıran bakış: sahip olma isteği tatminsizlik, hoşnutsuzluk, kin, yorgunluk, stres Kısılmış gözler: aldırış etmeme Bakışlar çok kısa: aşağılama, cinsel ilgi, meydan okuma Bakışlar çok uzun: Bakışları dondurma: düşmanlık Bakışlar çok kısa ve kesik kesik; hilekar, yalancı

22

23 Beden Dilinin Öğeleri Beden Duruşu Mimikler Başın Kullanımı Oturmak İçin Seçilen Yer Giyim Bakım Ve Makyaj Jestler Göz Teması Ayakların Kullanımı Oturma Biçimi Mesafe Kullanılan Aksesuarlar

24 Beden Duruşu İlişkide olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajında güvenli bir özellik katmış olacaktır.

25 Doğrudan Göz İlişkisi “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber) Bir kişiye konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır.

26 Mesafe ve Bedensel Temas
Toplumdan topluma büyük farklılık gösteren konulardan birisi de “mahrem mesafe” konusudur. Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir.

27 Beceri sahibi olmak önemlidir, dahi olmak ise olağanüstüdür
Beceri sahibi olmak önemlidir, dahi olmak ise olağanüstüdür. Ancak hepsinden daha değerli olanı doğru ilişki kurmaktır.

28 Jestler Bu konuda dikkat edilmesi gereken, jestleri konuşmadaki eksik kelimeleri tamamlayacak bir araç olarak kullanmamak, yabancı dile hakim olmayan birinin ifadesini elleriyle tamamlaması gibi bir duruma düşmemektir.

29 “Bir kurum içerisinde insan ilişkilerinin olumlu olması, çalışanların bütün enerjilerini daha iyi yapmak yönünde kullanmaları sağlar. Aksi takdirde enerji insan ilişkilerinden kaynaklanan sorunları aşmaya yönelir. Böyle bir ortamda yaratıcılıktan söz edilemez.” (J. Sculley )

30 Mimikler Güvenli bir ifade, verilen mesajla uyum içindeki ifadedir.

31 Ses Tonu, Şiddet ve Konuşmanın Akıcılığı
İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişlilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır.

32 “Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.”
(A. Nin)

33 İletişim Analizi Hepimizin içinde bir çocuk, bir anne baba ve bir yetişkin benliği vardır. Karşılaştığımız olaylara, zamana ve yere göre bu üç benlikten birini veya ikisini birarada kullanarak tepki veririz.

34 “Kötümser yalnız tüneli görür,
iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte hem ışığı hem de gelecek treni görür .” (J. Harris)

35 Daha İyi Bir İletişim Kurmak İçin;
1. Çevrenizdeki insanların hangi benliği kullandığını bulmayı deneyin. 2. Paralel iletişimler kurmaya çalışın, karşınızdaki kişi ile aynı benlik düzeyinde konuşun.

36 Daha İyi Bir İletişim Kurmak İçin;
3. Çapraz iletişimlerinizin farkında olun. Zaman zaman karşınızdaki kişi beklediğiniz tepkinin dışında bir tepki verebilir ve iletişim benlik düzeyleri farklılaşabilir. Siz bunun farkında olursanız kendinizi değişen duruma göre ayarlayabilirsiniz.

37 Daha İyi Bir İletişim Kurmak İçin;
4. Örtülü iletişim ile veya aynı anda birden çok benlik halini içeren bir mesaj ile karşılaştığınızda uygun benlik düzeyini kullanabilmek için karşınızdaki kişinin beden dilinden yararlanabilirsiniz.


"İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları