Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.T.Ü Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi DEN 216 Ölçme Tekniği Bölüm 14: Gerilme ve Uzama Ölçümleri © Hakan Akyıldız, Deniz Teknolojisi Mühendisliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.T.Ü Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi DEN 216 Ölçme Tekniği Bölüm 14: Gerilme ve Uzama Ölçümleri © Hakan Akyıldız, Deniz Teknolojisi Mühendisliği."— Sunum transkripti:

1 İ.T.Ü Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi DEN 216 Ölçme Tekniği Bölüm 14: Gerilme ve Uzama Ölçümleri © Hakan Akyıldız, Deniz Teknolojisi Mühendisliği Bölümü

2 Yük (Kuvvet, Moment...)  Gerilme  Uzama  Direnç değişimi  sinyal Gerilme-Uzama

3 Gerilme-Uzama Kuvvet; Moment; Basınç; Titreşim... Gerilme Gerilme uzamaya sebep olur Uzama Direnci Değiştirir Direnç değişimi sinyale dönüşür

4 Ψ – Yük σ - Normal ve kesme gerilmesi ε – Uzama R – Algılayıcı(gauge) direnci e, i – Elektrik sinyali (emf, akım) Yük/Sinyal ilişkisi

5 Yük  Gerilme Yük  Gerilme Normal gerilmeleri düşünüyoruz, , çünkü ‘Strain Gauges’ sadece normal gerilmeleri ölçer! FF x w h x F Üst ve alt yüzeydeki aksiyal gerilme.

6 Gerilme  Uzama FF x Ya da, LL L D  D/2 Poisson Oranı : Böylec, eksenel gerilme hem eksenel hem de yanal uzama oluşturur.

7 2D Gerilme/Uzama y x

8 Uzama  Direnç değişimi Direnç değişimi uzama ile doğru orantılıdır. Burada F Gauge Faktörüdür (2 - 3.5) Direnç değişiminin büyüklüğü için; R= 120 , F=2.0 ve  a = 1 ppm (1  -strain)

9 Gauge boyu Gauge genişliği

10 Direnç değişimi  Sinyal Dirençteki değişim için, Direnç köprüsü kullanılır (Wheatstone Bridge): Köprü dengededir. Genellikle,

11 Bir kol aktif olursa Birden fazla kol aktif olursa: Burada, tüm aktif olmayan kollarda,  R = 0 Köprü Duyarlılığı


"İ.T.Ü Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi DEN 216 Ölçme Tekniği Bölüm 14: Gerilme ve Uzama Ölçümleri © Hakan Akyıldız, Deniz Teknolojisi Mühendisliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları