Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı 17 05 2010, İÜ 25 06 2010, İÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı 17 05 2010, İÜ 25 06 2010, İÜ."— Sunum transkripti:

1 İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ

2 Amaç İÜ’deki Eğitim Sürecinin Bologna Süreci çerçevesinde ele alınması ve güncel yaklaşımlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi

3 HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Değerlendirme : nesnel ve geçerli yöntemler

4 HEDEFLER Düzenlenen ders hedef ve içeriklerinin ve eğitim programının yenilenmiş şekli ile Web ortamında bilgisayara girilmesi

5 Bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirilenler Sağlık, Sosyal, Fen ve Mühendislik alanlarında olmak üzere lisans ve lisansüstü eğitim veren tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerden sorumlu ana ve yardımcı koordinatörler belirlendi Tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerin koordinatörleri ile genel bir bilgilendirme toplantısı yapıldı ve hedefler paylaşıldı ( )

6 GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme- Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan YAPILANMA

7 GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- Sağlık Bil Fak BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO- Lisansüstü Saglık Bilimleri Enstitüsü İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- CSE Onkoloji Enst KardiyolojiEnst Adli Tıp Ens DETAE Nörolojik Bilimler Enst BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO-

8 GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR Lisansüstü Sosyal BilimlerEnstitüsü EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- Ata İnkilap İşletme ikt Muhasebe Avrasya Deniz bilimleri ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR

9 GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu.. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO Lisansüstü Fen Bilimleri Enstitüsü FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO

10 GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO Lisansüstü MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO

11 Gerçekleştirilenler ’dan itibaren haftada 2 yarım gün toplam 10 saat olmak üzere Rektörlükte Toplantı Odasında her birimin koordinatörleri ile ayrı ayrı 30 – 45 dakika süren toplantılar yapılmaya başlandı ve bu toplantılar 18 Ocak 2010’da tamamlandı. Bu toplantılarda mevcut durum değerlendirmesi, birimlerin eğitim hedefleri ve mezun ettikleri öğrencilerin yeterlilik ve yetkinlik alanları netleştirildi.

12 Değerlendirme formları Misyon Vizyon Amaç ve Hedefler Mezunların Öğrenme Çıktıları Bilgi: Beceriler Tutum, davranış ve Mesleki Yetkinlikler: Altyapı Öğrenci Sayısı Derslik Sayısı Laboratuar Sayısı Eğitici Sayısı (Araştırma Görevlileri Dâhil)

13 Gerçekleştirilenler Mevcut durum değerlendirmesi ve toplantılarda tartışılan konulara dayanarak saptadığımız güncel olarak var olan sorunlar ve çözüm için yapılan genel öneriler toplanarak sağlık, sosyal, mühendislik ve fen alanları için ayrı ayrı raporlar oluşturuldu ve Rektörlüğe sunuldu

14 Proje Önerileri Ölçme ve değerlendirme alanında kurslar ve toplantılar Eğitim becerileri: tüm üniversitede BAP projesi verilmek üzere Mezunlara yönelik geribildirim çalışmaları: anket çalışmaları Hangi bilgi, beceri, tutum düzeyleri yeterli verildi, hangileri eksikti? Mezunların geribildirimi ile eğitim sürecini iyileştirme çalışmaları İnsan kaynakları projesi: mezunları iş alanları ve iş bulma konusunda yönlendirme projesi Alt yapının iyileştirilmesi projesi: Bologna süreci çerçevesinde belirlenen nitelikli eğitimin gereği olarak dersane sayısının artırılması, küçük grup çalışmalarına yönelik alt yapı vb olanakların hazırlanması teknik alt yapı ve aletlerin yenilenmesi ve artırılması

15 Proje Önerileri Mesleki İngilizce projesi : tüm birimlerdeki öğrencilere mesleki İngilizce dersleri Planlanmakta Öğrenci sayısının azaltılması projesi: eğitim ve müfredat hedeflerinin belirlediği koşullar çerçevesinde öğrenci sayısının değerlendirilmesi ve sayının azaltılması konusunda çalışmaların başlatılması Lisans ve lisansüstü yönetmeliklerinin yenilenmesi Öğrenci memnuniyeti anketleri ve geribildirim projesi

16 Gerçekleştirilenler Koordinatörlere yol göstermesi amacıyla ’da bir günlük bir eğitim toplantısı yapıldı. Benzer eğitim toplantıları 18 ve 19 Şubat 2010 tarihlerinde Avcılar yerleşkesi, Fen- Edebiyat Fakültelerinde ve Diş Hekimliği Fakültelerinde tekrarlandı.

17 HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi AKTS hesaplanması ve değerlendirmesi

18 HEDEFLER Ders hedef ve içeriklerinin düzenlenmesi 2. seri toplantılar başlatıldı Ders hedefleri için 15 Nisan belirlendi Eğitim programının yenilenmiş şekli ile Web ortamında bilgisayara girilmesi Enformatik Bölümü ile işbirliği

19

20 Çalışma Planı Mühendislik Fakültesi girişleri yapıldı WEB ile ilgili ’da genel bilgilendirme toplantısı yapıldı Farklı yerleşkelerde (Avcılar, Beyazıt, Çapa, Cerrahpaşa, Vezneciler, Bahçeköy) eğitim toplantıları haziran 2010’da yapıldı Diğer alanlarda girişler (≈ 1-2ay)

21 Çalışma Planı BAP destekli güdümlü proje geçekleştirilmesi Eğitim becerileri ve Ölçme Değerlendirme kursları Öğrenci geri bildirimlerin alınması

22 TEŞEKKÜRLER


"İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı 17 05 2010, İÜ 25 06 2010, İÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları