Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? 24.06.2015ömerpeker 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? 24.06.2015ömerpeker 1."— Sunum transkripti:

1

2 Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? ömerpeker 1

3 KENDİ ŞANSLARINI YARATAN UZUN ÖMÜRLÜ ÖĞRENCİLER! HOŞGELDİNİZ! Kendinizi yeniden keşfetmeye Yaşam kalitenizi artırmaya,, büyümeye, gelişmeye, biricikleşmeye, özgürleşmeye güzelleşmeye, gençleşmeye, Geleceğinize yatırım yapmaya ve öğrendiğini yaşamaya... 2

4 İnsan, bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal boyutlardan oluşmuş çok kaynaklı bir varlıktır. Birçok insan kendini tanımayı ihmal etmiştir. Bu nedenle yaşamını planlayamıyor, doyumlu yaşayamıyor ve varolan güçlerini kullanamıyor. Başkalarının onayına göre yaşıyor. (CAHİLLİK PRİMİ ÖDEYEREK YAŞAR)

5 ömer peker Yaşlanmak mı? İhtiyarlamak mı? Eşimizle, işimizle hala Flört, nişanlılık,bal ayları gibi yaşamayı sürdürüyor muyuz?

6 ömerpeker EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI (insan odaklı yönetim) UYGULANDIĞINDA Prof. Dr. Ömer PEKER 5

7 ömerpeker KENDİNİZİ ŞİMDİ GELİŞTİMEYECEĞİZ DE NE ZAMAN GELİŞTİRECEĞİZ? İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN RÜYASIDIR. 6

8 ömerpeker Düşünce olmaksızın öğrenme emek kaybıdır, öğrenme olmaksızın düşünme tehlikelidir. Confucius Geleceğin cahil insanları okumayı bilmeyenler değil, öğrenmeyi bilmeyenler olacaktır. Alvin Toffler 7

9 Öğrenmenin ve yaratıcılığın en büyük düşmanı, İnsanın bir konuyu zaten bildiğine inanmasıdır. İnsanın o bildiklerini sandıklarıdır. İnsanın o bildiklerini sandığı a lışkanlıklarıdır. (öğrenilmiş çaresizlik-acizlik) Bu alışkanlıklar kişiyi genç yaşta ihtiyarlatır. ömerpeker8

10 Biz kimiz? Kişilerin geleceği ile oynayan insanlarız. Acaba bu davranışımız kaç model? Aslında insanının geleceğe hazırlanma SÜRECİ’ndeki katalizörlerden biriyiz. 9ömerpeker

11 EĞİTİM, KİŞİYİ, GÜNÜMÜZ VE GELECEKTEKİ YAŞAMINA HAZIRLANMASI SÜRECİNE LİDERLİK ETMEKTİR. 10ömerpeker

12 EĞİTİM

13 Atatürk’ün “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür insanlar yetiştiriniz.”

14 İnsanın en iyi yapabildiği şey öğrenmedir. Ya engelleri Ana-baba-aile Eğitim sistemi 13ömerpeker

15 Çalışanlara-Öğrencilere-çağdaş toplumu öğretmeye çalışan Öğretmen-yönetici, “ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi? ömerpeker14

16 Başka bir anlatımla, “YETİŞTİRİCİ”den lider öğretmenden, lider eğitim yöneticisinden söz edilmekteyiz. 15ömerpeker

17 “DEĞİŞİME KİMSE KARŞI DEĞİLDİR; YETERKİ UCU BANA DOKUNMASIN.” A.Hamdi TANPINAR “Herkes insanlığı değiştirmeyi ister, ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez.” TOLSTOY 16

18 Değişmek ve gelişmek için “Kişinin; dışındaki engeller, İçindekilerle karşılaştırıldığında hiç kalır. ” Anonim ömerpeker17

19 ömerpeker Öğrenme, Değişme, Gelişme, Geliştirme.. E n g e l l e r i ise! *Kendimiz, *Çalıştığımız sistem, *Eğitim ya da öğrenme biçimindeki fark, (nakli EĞİTİM-akli EĞİTİM) 18

20 “insan cahil doğar ama aptal doğmaz, onu aptallaştıran eğitimdir. B.Russel Eğitim sitemimizdeki uygulama hataları şunlar olabilir mi? 1.Yönetim anlayışındaki değişmeleri izleyip eğitim sitemimize uygulamada geç kalmamız, 2. Öğrenme yetki ve sorumluluğunun; öğrencide olduğunu unutmamız! 19ömerpeker

21 “TOPLUMSAL GELİŞMENİN DE ÇÜRÜMENİNDE. TEMELİNDE YÖNETİMİN TAVRI YATAR.” 20ömerpeker

22 Eğitim Sistemimizin, GELİŞMESİNİN DE GERİ KALMASININ DA TEMELİNDE; Eğitim Sistemimizin HER SEVİYESİNDE GÖREVLİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM LİDERLERİNİN, ÇALIŞANLARININ HİZMET ÖNCESİ, HİZMET İÇİ YETİŞ(ME)MİŞLİKLERİ VE UYGULA(MA)DIKLARI TAVIRLARI YATAR. 21ömerpeker

23 KLASİK YAKLAŞIMLAR Üretim Ne üretirsem satarım! DAVRANIŞSAL YAKLAŞIM Biraz insan Ne üretirsem satarım! ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Sistem-durum Ne üretirsem satarım! YÖNETİM ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞME VE GELİŞMELER YAKLAŞIMLAR SÜREKLİ ÖĞRENME,SÜREKLİ İYİLEŞTİRME-GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI (KYS) İOY 1980 Satabildiğini üreten. 22ömerpeker

24 23 Ülkemizin önce ve ilk önce çözülmesi gereken en BÜYÜK sorunu nedir? Kurumlarda uygulanan Y ö n e t i m İşletme yönetimi Kamu yönetimi Asker yönetimi Sağlık yönetimi Kültür yönetimi Adalet yönetimi Eğitim yönetimi Sınıf yönetimi..……..yönetimi

25 ömerpeker24 *Evde, İşte, Özel ve Sosyal Yaşamda uygulanabilir bir Yaşam Felsefesidir”. *Kalite için; Sürekli öğrenme, Sürekli Geliştirme, *sıfır hatalı üretim, *müşteriye ve çalışana değer veren *İNSAN ODAKLI bir yönetim anlayışı, TKY; İşEvEv Özel ve Sosyal

26 (TKY) İNSAN ODAKLI YÖNETİM; AİLEDE, SOSYAL VE ÖZEL YAŞAMDA, İŞ YERİNDE, OKULDA, İŞ YERİNDE, OKULDA, HER DURUMDA İNSANIN YÜCELMESİNİ SAĞLAMA SÜRECİDİR

27 * BİR KURUMUN, KURULUŞ NEDENİ olan İNSANIN (vatandaş-müşteri) TATMİN VE MEMNUN OLMASIDIR. * BİR KURUMUN, KURULUŞ NEDENİ olan İNSANIN (vatandaş-müşteri) TATMİN VE MEMNUN OLMASIDIR. *BU DA, ÇALIŞANLARA GÖSTERİLEN SAYGI VE DEĞERLERLE SÜREKLİ GELİŞME VE GELİŞTİRMEYLE OLUR. ÇALIŞANLARA GÖSTERİLEN SAYGI VE DEĞERLERLE SÜREKLİ GELİŞME VE GELİŞTİRMEYLE OLUR.

28 Diğer bir anlatımla, İ.O. YÖNETİM; *KURUM İMAJININ ve KURUM İTİBARININ SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ SÜRECİDİR.

29 EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA Öğretim-eğitim- Liderliği Olumlu motivasyon anlayışı Öğrenme yöntemlerinde sürekli geliştirme Öğrenme Hatasını önleme/sıfır hata Toplumsal sorumluluk ömerpeker28

30 EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA Öğrenmeye Katkısı olan herkesin katılımı Tedarikçilerle(aile,önceki sınıf öğretmenleri…)işbirliği Öğrenen okul ve sürekli geliştirme İç müşteri(öğretmen, eğitim yardımcıları) ve dış müşteri(öğrenci,aile,sonraki sınıf öğretmenleri,üst öğretim sistemi) MEMNUNİYETİ ömerpeker29

31 “Toplam Kalite” diye adlandırılan felsefe ve onun “Toplam Kalite Yönetimi”(İnsan Odaklı Yönetim) denen uygulaması; Eğitimcilere; Kendilerini yargılamaktan çok destek veren, Patron öğretmenden çok yol gösteren, koçluk yapan, Sınıfta tek başına çalışan işçiden çok, yönetici, veli, öğrenci, öğretmen, iş sahipleri ve tüm toplumla paydaş olarak görmelerine yardımcı oluyor. 30ömerpeker

32 Eğitim sisteminde kaliteli yönetim uygulandığında ; *öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmaları ve bundan keyif almaları. *öğrencilere uygulanan Çan Eğrisinin; başarısız, iyi değil,çoğunluk vasat başarılı, iyi ve çok iyi sıralaması öğrencilerin çoğunun heveslerini kırdığı, *öğrnclrn, tümünün yüksek not alması, *yaratıcılık, kendine güven ve öğrenme hevesi, *farklı ve yeni bakış açıları içeren çalışmalar, *sistemin tüm parçaları hep birlikte başarılı olması, 31ömerpeker

33 EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ 32

34 ömerpeker EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ 33

35 ömerpeker EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ 34

36 35 Toplam kalite yönetimi sosyal paydaşların dengeli mutluluğudur. Eğitim çalışanları MEB Aileler Tedarikçiler (ulaşım, gıda, vs.) Öğrenci ÜNİVERSİTELER İşverenler TOPLUM OKULLAR Önceki okullar Rakip okullar ömerpeker

37 HATT I KALİTE YOKTUR SATH I KALİTE VARDIR ( Atatürk’ün sözünden uyarlama) BU SATIH! TÜM OKULDUR, TÜM EĞİTİM SİSTEMİDİR... 36

38 Önlemeye dönük yaklaşım Testi kırıldıktan sonra... 37ömerpeker

39 38 Sürekli İyileştirme Kaizen Planla Uygula Kontrol et GGİ Zaman P UK GGİ P UK Yenilik İyileştirme

40 ömerpeker Bir Öğrenmenin sonunda mı? öğrenirken mi ? Kontrol 1-10 kuralı TZ0 TZ0 TZ0 TZO TZ0 TZ0 39

41 Sizin için mi? Sizinle birlikte mi? Hazırlopçu Yaşam Hazırlopçu Öğrenme olur mu? 40ömerpeker

42 Eğitim ; Kişinin doğuştan var olan öğrenme ve araştırma isteğinin artırılması suretiyle, kendisini gelecekteki yaşamına hazırlanması için yardım edilmesidir. Bu süreç,doğuştan ölünceye kadar süren bir olgudur. 41ömerpeker

43 EĞİTİM, TASI DOLDURMAK DEĞİL, ATEŞİ ALEVLENDİRMEKTİR. YA DA; “ÇOCUKTA DOĞUŞTAN VAR OLAN SORGULAYICI VE ARAŞTIRICI ÖZELLİĞİNİ” KÜLLENDİRMEK değildir. 42ömerpeker

44 Öğrenmeyi Öğretmek mi? Öğrencilerin hem yüreklerini hem de akıllarını tümüyle öğrenmeye vermeleri için ne yapabiliriz? Onları Sevmek ve Güvenmek, Öğrenme yetki ve sorumluluğunu öğrenciye devretmek (otantik öğrenme) 43ömerpeker

45 “Öğrencilik yapan mı, Öğrenciliği yaşayan mı” hangisi doğru? Öğrenmelisin Öğrenebilirim Olmalısın Olabilirim Yapmalısın Yapabilirime geçilmesi gerekmez mi? 44ömerpeker

46 Eğitimin amacı doğru dürüst bir geçim sağlamak değildir. Abraham Lincoln’e, öğrenmeyi sürdürdüğü için “ne kazandın ki” diyen birine verdiği yanıt.) Eğitim, onu elde ettikten sonra, hayatınız ne gibi bir istikamet vereceğinizi öğrenmektir. 45ömerpeker

47 Geleceği Biçimlendirmek, (Rotalama) KİŞİSEL ROTALAMA (kişisel str.pln Kurumsal Rotalama (krmsl. Str.pln) 5018 sk), Ülkenin Rotalaması (Ülknn. Str. Pln) ömerpeker46

48 ömerpeker GELECEKTEKİ UMUTLARIMIZ, BİR MİHENK TAŞIMIZ, Performans ölçütlerimiz, Fikrimiz, uzun vadeli planımız vizyonumuz yoksa, nasıl başarısız/başarılı olduğumuzu anlarız? 47

49 GÜNÜ YAŞAMAK GELECEĞİMİZE HAZIRLANMAK Bugünü kaliteli bir şekilde yaşabilmek için kendimizi sürekli geliştirmek, Geleceğimizi şimdiden rotalamak-planlamak. ömerpeker48

50 ömerpeker49 Uzun ince bir yol.... Nereye varmak istediğimiz ve bizi oraya götürecek akıllı bir oyun planı...

51 ömerpeker BU GÜN KİM OLDUĞUMUZ; DÜN, bu gün iiçin ALDIĞIMIZ KARARLARIMIZIN, ALDIĞIMIZ TEDBİRLERİN VE TERCİHLERİMİZİN SONUCUDUR. 50

52 YARIN SKT’mize kadar. Thomas Edison; “buluş için yeni bir fikir oluştuğunda önce herkese söyler sonra laboratuvara gider ve gerçekleştirirmiş.” ömerpeker51

53 ömerpeker Yaratıcı düşünmek için ek birkaç öneri... *“imkansız”, “işe yaramaz”, “yapamam”, “denemeye değmez” sözlerini DÜŞÜNME ve KONUŞMA sözcüklerimizden çıkarılmalı *Daha iyi nasıl yapabilirim? * 52

54 ömerpeker Ö zgeçmi ş imiz Öz gelece ğ imi z 53

55 ömerpeker Büyük insanların hedefleri vardır; Diğerlerinin arzuları. W.Irwing 54

56 ömerpeker Göz odur ki, dağın arkasını göre, Akıl odur ki, başa geleceği bile 55

57 HAYALLERİNİ KENDİ GÜCÜYLE GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİNE İNANAN İNSAN ; ŞEVKLİDİR, İNANÇLIDIR, KENDİNE GÜVENİ TAMDIR VE YAŞAMA SEVİNCİ VARDIR. EL ARABASI DEĞİLDİR. Rahatlıkla nasıl başa çıkacağını bilir. OLGUNLAŞMAZ, YEŞİL KALIR ömerpeker56

58 Kaliteli yaşam ve Adanmış bir gelecek için: Bu gece saat 24’e kadar (16 ocak 2011) Zamanımıza (SKT’ne kadar), zaman ayırmanın zamanıdır. ERTELEME HASTALIĞI… ömerpeker57

59 “Bir ağaç dikmek için en iyi zaman yirmi beş yıl öncedir....İkinci en iyi zaman ise bugündür.” YAŞAMIMIZDAKİ DİSİPLİN AĞACINI BUGÜN DİKELİM. 58ömerpeker

60 Yaşamımızın, 1.SAYFAsı Ben İYİ BİR SAYFAsı…YAPABİLİRİM 3.SAYFAsı...SAHİBİM 4.SAYFAsı BEN; SADECE SAHİP OLDUKLARIMIN DEĞİL, SKT’ne kadar GERÇEKLEŞTİREBİLECEKLERİMİN VE SAHİP OLABİLECEKLERİMİN TOPLAMIYIM ömerpeker59

61 Neden istediğimiz hedefleri belirlemiyor ve yaşamıyoruz? BAHANELERE bak! Çünkü; ÇÜNKÜ; … HEDEF YETERSİZLİĞİ ömerpeker60

62 ömerpeker61 BİZ SEVDİK AŞIK OLDUK SEVİLDİK MAŞUK OLDUK HER DEM YENİLENİRİZ BİZDEN KİM USANASA Yunus EMRE

63 ömerpeker İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN HAYALİDİR ve elindedir HER DEM YENİLENMEYİ SÜRDÜRÜR YA DA SÜRDÜRMEZ... 62

64 ömerpeker …SENİZ, Ya En geç 6-8 yıl sonra başarınızla ve yaşam kalitenizle-KENDİNİZLE – gurur duyacaksınız. YA DA BU GÜNKÜ durumunuzun 6-8 yıl daha ihtiyarlamış halinizi GÖRECEKSİNİZ. 63

65 * Uzun ince bir yol çizme ve çizdirebilme B.B. *İLETİŞİM B.B. GÜVEN DUYMA B.B. YETKİ ve SORUMLULUK KULLANMA VE DEVRETME B.B. *MOTİVASYON B.B.. 64ömerpeker

66 Bir m ezar taşı yazısı “BURADA! KENDİNDEN DAHA İYİ, DAHA ZEKİ OLANLARI ÇALIŞTIRAN ADAM YATIYOR.” Andrew Carnegie 65

67 ömerpeker66

68 Ya liderlik et, ya izle, ya da yoldan çekil... (Ted Turner)...AMA ORADA OTURUP DURMA Çaresizsiniz ömerpeker67

69 ömerpeker68

70 Lider olmamak için inadımız neydi? Önce ilk önce… Hedef yetersizliği Arabaya taş koydum İm… Ben bu yola baş koydum ömerpeker69

71 ömer PEKER70 Öne geçer Öndeki kaz, yorulunca dinlenmek için en arkaya sıraya geçer. 70ömerpeker

72 71 İŞTE, BÜTÜN MESELE BU! Lider olmak ya da Lider olmamak… 71ömerpeker

73 YAŞAYAN HER İNSAN BİR LİDER ADAYIDIR. HER ADAY, İSTERSE! LİDERLİK İÇİN KENDİNİ GELİŞTİREBİLİR ömerpeker72

74 ömerpeker Gücünü kendisinden. “Öğrenin” der“Öğrenelim”der Gücünü Makamından alır Öğrenme Yetki ve sorumluluğu öğrencidedir. Katılımı vurgular. Planlara aşırı bağlıdır. İtaati vurgulayan. Belirlenmiş amaçlara hizmet eder. Yeni amaçlar ortaya atar. Doğru işi yapar. Kontrolü vurgular. Öğretme Yetki ve sorumluluğu kendisindedir Yenilik peşindedir. Yönlendirir.Yönetir. Güvenmeyi esas alır. İşi doğru yapar. Alternatif yaklaşımlara açık. Mevcut düzeni sürdürür. HANGİ DAVRANIŞ BİR ÖĞRETMENİN….. 73

75 ömerpeker Kriz anında panik yapar ve kontrolü kaybeder. Kriz anında soğukkanlı ve rahattır.. Onunla çalışmak bir zevktir. Kendini yineler Kendini yeniler Kendisiyle gurur duyar. Öğrencileriyle gurur duyar. Öğrencileri Korkutur Onları Coşturur Öğrencilere güvenir.Hiçbirine güveni yoktur. Öğrenciye zaman ayırır.Kendisine ulaşmak zordur. Onunla çalışmak bir eziyettir İlişkilerinde sıcak ve samimidir. İlişkilerinde soğuk ve mesafelidir 74

76 ömerpeker Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Bilgiyi yayar.Bilgiyi saklar.. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. Sorunları basite indirger. En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sevincini ve kederini öğrencisiyle paylaşır. Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz. Öğrenciyle beraber olmaktan mutluluk duyar Konuşmaya bayılır. Ekibini korur. Kendinden başkasını düşünmez Ekibini başarıya götürür.Başarıları kendine mal eder. Dinlemesini bilir. Öğrenciyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar..Çok dinler 75

77 ömerpeker. Onları sorumlu kılar Paylaşır EĞT.Gelişme meraklı Öğrencileri yüreklendirir “Hadi öğrenelim” der Kalplere seslenir Empatik,sempatiktir Değişin Öğrencileri sorunlu Paylar Giyim,şekil … Öğr.yüreğini ağzına get “Hadi öğrenin ” der kalpleri zedeler Çoğunlukla antipatiktir Değişelim 76

78 ömerpeker. Öğrencilerle beraber öğrenir Öğrencileri güçlü kılar Öğrenmede Doğru avcısıdır kolaylaştırıcıdır Takip edilir “Nasıl olur”u anlatır Öğrencilere rağmen eğitim yaptığını sanır Öğrencileri aciz kılar Öğrenmede hata avcısıdır direktif vericidir. Takip eder “Neden olmaz”ı 77

79 ömerpeker Öğrenci odaklıdır Yaratıcıdır “Siz bilirsiniz”der İletişim kurar Öğrencileri sever “Biz”ve”Biz”der Sonuç odaklıdır Yere batırıcıdır “Hep ben bilirim”der Sadece iletir Gücü ve unvanı sever “Ben”ve”Siz” der 78

80 MOTİVASYONGüdülemek-isteklendirmekGüdülenmek-isteklenmekHangisi? Motive etmek, “sende bir bozukluk var” diye bir yaklaşımı mı? 79ömerpeker

81 ABA-SOPA, SOPA-HAVUÇ YUMUŞAK KONUŞ BİR ELİNDE SOPA BULUNSUN TATLI SERT YÖNETİM 80ömerpeker

82 81ömerpeker

83 . 82ömerpeker

84 ÖMER PEKER83 LEKE (yanlış) ARAMA HASTALIĞI İster kendinde İster bir eşte, ister bir çocukta, Bir komşuda, bir patronda, Bir çalışanda ya da Bir arkadaşta NE KADAR LEKE ARARSANIZ, O KADAR LEKE BULURSUNUZ. Yazılı sınav kağıtlarının değerlendirilmesinde nelerin altını çizeriz?

85 Eğitim sistemimizde, öğrencinin hatalı yanıtların altını çizerek, zayıf yönlerini belirterek değerlendirilir. Neden güçlü yönlerini değil? ömerpeker84

86 ömerpeker Öğretmenler arasında fark, ufaktır. Ufak fark, tutumlardadır. Büyük farklılıksa, Öğrenciye olumlu veya olumsuz bakış ve davranış farkıdır. 85

87 ömerpeker Öğreme yaşamına Olumsuz bakanlar. OLUMSUZLUK; BULAŞICIDIR ÖĞRENCİNİN POTANSİYELİ SINIRLAR ÖĞRENME YAŞAMINDAN KEYİF ALMASINI ENGELLER Çoğu öğretmen ve yönetici (vaktim yok) tekerlemesi sık kullanır okumaz yazmaz, Öğrencilere Olumsuz eleştiri, yüreklerine İNER, KIRILIR, üzülürler. Öğrencilere Olumsuz eleştiri KORKUTUCUDUR SAVUNMAYA, İKNA ETMEYE YÖNELTİR OLUMSUZ İNSAN (kim bu) BİZİ(kimler) DE … Olumsuz dü ş ünce becerisi, ister istemez gelip bö ğ rümüze yapı ş ır. 86

88 ömer peker Motivasyon Oluştur Katılım Sağla M O K S Meşe Odunu Kızılcık Sopası A.Ş.İzgören 87ömerpeker

89 BiR BABANIN MOTiVATÖRLÜGÜ DÜNYA SATRANÇ ŞAMPİYONU OLDUN, ÜNİVERSİTEYİ KAZANDIN, ÜÇ DİL BİLİYORSUN, AMA NEYE YARAR... DAHA AYAKKABININ BAĞCIKLARAINI BİLE BAĞLAYAMIYORSUN... SENİ GİDİ YETENEKSİZ 88ömerpeker

90 DÜNYAYA NASIL BAKIYORSAK? O DA BİZE ÖYLE BAKAR... Güzel bakan, güzel görür, güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen Güzel yaşar. 89

91 ömerpeker ÖĞRENME YAŞAMINA OLUMLU BAKANLAR: BURADADIR 90

92 ömerpeker ÖĞRENME YAŞAMINAOLUMLU DÜŞÜNME ( polyanna’cılık değil, insan gerçeğidir ) HER ÖĞRENCİNİN EN İYİ YÖNÜNÜ ARAMAKtır. ÖĞRENCİLERLE OLUMLU İLETİŞİMLE OLUMLU SONUÇ AYRIK otlarını değil GELİNCİKLERİ GÖREBİLMEKtir. OLUMLU TUTUM YARATIR. ÖĞRENCİNİN BAŞARILI VE OLUMLU DÜŞÜNCE DAVRANIŞLARI BULABİLMEK bir maharettir. OLUMLU ELEŞTİRİ ÖĞRENCİNİN GÜNÜnü ISITIR SENCE NE YAPALIM? UZLAŞMACIlıktır. ÖVGÜ, HATIR SORMA,KISA SOHBET olumlu etki yaratır. “NE İYİ OLMUŞ” demeyi ihmal etmemektir. Olumlu dü ş ünce becerisi ö ğ renilebilen bir yetenektir. 91

93 ömerpeker POZİTİF OLMAK

94 ömerpeker OLUMLU DAVRANMA döngüsü; Öğrenciye; Sevgi, Değer Verme, Saygı Gösterme ve Onurlandırma Olumlu Tutumun Gelişmesi Olumlu Davranış Olumlu İlişkiler Yüksek Moral Öğrenme kalitesinde artış 93

95 ömerpeker Her gün bu kadar güzel mi bu deniz? Böyle mi görünür gökyüzü her zaman? Her zaman güzel mi bu kadar, Bu eşya bu pencere? Değil, Vallahi değil; Bir iş var bu işin içinde. Orhan Veli KANIK 94

96 ömerpeker Bir öğrenciye olduğu gibi davran,öyle kalacaktır. Bir öğrenciye olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. Goethe’den uyarlama 95

97 EĞER SİZİNLE BİRLİKTE OLAN ÖĞRENCİLERİN ÇOĞUNLUĞUNUN; APTAL, BECERİKSİZ, KAYTARICI VE TEMBEL OLDUKLARINI İNANIYORSANIZ ONLAR ÖYLE DAVRANACAKLARDIR. TERSİ nasıl söylenmeli? ömerpeker96

98 ömerpeker BİR LİDER ÖĞRETMENİN GÖREVİ, ÖĞRENME SÜRECİ İÇİN MOTİVASYON ATEŞİNİ YAKMAK DEĞİL, HER ÖĞRENCİNİN, ÖĞRENME-ARAŞTIRMA İSTEGİ İÇİN, İÇİNDEKİ MOTİVASYON KIVILCIMININ ÇAKMASINI SAĞLAYACAK BİR ORTAMI YARATMAKTIR. 97

99 ömerpeker En iyi öğretmen, öğrencideki en iyiyi ortaya çıkaran kişidir. “TEMBEL” VE “İSTEKSİZ” ETİKETLERİ YANLIŞ 98

100 ömer peker “HER LİDER ÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNİ İYİ BİR ÖĞRENME DAVRANIŞINI” yakalayabilir. Bunu güzel bir söze döndürebilir. Öğrencinin yüreğini ısıtabilir. 99ömerpeker

101 İYİ BİR LİDERÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNDE GÜVEN UYANDIRIR. DAHA İYİ BİR LİDER ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİLERİNİN KENDİLERİNE GÜVENMELERİNİ SAĞLAR. 100

102 Öğrenme sürecinde yetiştirici olmak; Bilim ve sanat sahibi olmaktır. *gerçek olmaktır, *katalizör olmaktır ve *liderlik görevini üstlenmektir. 101ömerpeker

103 Yetiştiricinin; kusursuz, yanlışsız olması anlamına gelmez. Aslında yetiştiricilik gelişmedir; gelişerek öğrenici-himaye altındaki- kişi gibi düşünmeyi öğrenir, himaye altındaki kişi ise yetiştirici ile gelişir. Karşılıklı arayıştır. Ortak bir uğraşıdır. 102ömerpeker

104 Bu tür yetiştiricilik süreci ; ölçmelerden çok, danışma ve sevgiye dayanan bir öğrenmeyi oluşturma dır. 103ömerpeker

105 Yetiştirici- mentor; yol gösterici niteliğe sahiptir. (Homer’in odyssey) Mentor; hem bilge hem de duyarlı biridir ki, bunlar da üstün nitelikli yetiştiriciliğin ana bileşenleridir. Dört işlemden yalnız + ve x işlemleri kullanmaktır. 104ömerpeker

106 Yetiştirici ; bir öğretmen, bir rehber, bir bilge hepsinden öte,. himaye altında birinin yorumsuz bakışıyla, tümüyle ve şefkatli bir şekilde yeteneğinin sınırlarını zorlayan insandır 105ömerpeker

107 AİLEDE, OKULDA GELECEĞE HAZIRLANMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENİCİNİN SERZENİŞİ... “O KADAR ÇALIŞIYORUM KİMSE BANA TEŞEKKÜR ETMİYOR.”

108 Kutlayın, kutlayın, kutlayın İnsanlar onaylanmayı severler, insanların onaya gereksinimi vardır, insanlar onaylarla gelişirler. Büyük ilişkiler onaylayan bir davranışla başlar ve onaylayan bir yüz ifadesiyle biter ya da sürer gider. 107ömerpeker

109 ARMAĞAN VERMEK (Geri Bildirim- Pekiştirme), İNCELİKLİ BİR İŞTİR. Armağan vardır YÜREK”TİTRETİR, armağan vardır” GARSON BAHŞİŞİ ”gbdr. “VERMEK” BİR GÖNÜL TADIDIR. BİR İNSAN EYLEMİDİR, ELLE DEĞİL YÜREKLE, DUYGUYLA VERİLİR. ALANA, BİR DUYGU, BİR DÜŞÜNCE, BİR ANLAM KATAR, “SÖZ”.,”DUYGU”,”BAKIŞ”,”DAVRANIŞ”,GÜVEN” “DOSTLUK”,”SEVGİ, NE GÜZEL ARMAĞANLARDIR,

110 ÇOCUKLARIMIZA, Derin sevgimizi verebiliriz ve saygılarımızı esirgememeliyiz. ömerpeker109

111 ömerpeker …….. Beni dinlemek için zaman ayırdı. Beni yalnızca bir öğrenci olarak değil, bir insan olarak gördü. Kişisel sorunlarıma ilgi gösterdi. Olumlu bir örnek oluşturdu. Daha fazlasını başarabileceğimi bilmemi sağladı. 110

112 ömerpeker Bana cesaret verdi. Hiçbir zaman kendisini bizlerden daha üstün görmedi, genellikle bizlerle eşit bir gibi davrandı. Neler olup bittiğini bilmemi sağladı. İyi bir davranışım için beni övdü. Bir işi iyi yapmadığımda bunu doğrudan belitti. 111

113 ömerpeker. Ben kendisi ile uyumlu öğreneceğim Yeni konuyu öğrenmemde yardım edecek, bana ne öğreneceğimi anlatan, benden beklenenin,yetki ve sorululuklarımın ne olduğunu bildiren Arada sırada bana nasıl öğrendiğimi ve daha iyi nasıl öğrenebileceğimi söyleyen 112

114 . Benim bütün kabiliyetimle, ileride ne olabileceğimle ilgilenen, Kendimi ve öğrenmelerimi geliştirmek için benim de fikrimi soran, Haklı olduğumda destekleyen, Beni ilgilendiren değişiklikleri önceden, Bana güvenen ve inancı olan L………..öğrtmndr ömerpeker113

115 Ana-baba ve eğitimci olarak Neler yapmışız farkında mıyız? Geliştirdiğiniz kişiliklere, Uyandırdığınız umutlara, Desteklediğiniz hayallere, Teşvik ettiğiniz yaratıcılığa, Öğrettiğiniz becerilere, Başlattığınız kariyerlere, Biçimlendirdiğiniz geleceklere, Uyandırdığınız sonsuz etkiye Teşekkürler Sam Horn 114ömerpeker

116 SONA DOĞRU ömer peker 115ömerpeker

117 BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK Sınırlarımızın ötesine uzanacak gücümüz olduğunu; Yolculuk boyunca kendimize yeni yol haritaları çizebileceğimizi; hayallerimizle geleceğimizi şekillendirmeyi İçimizde saklı bulunan kaynaklarımızın kapısını açmayı; İçimizin derinliklerinden gelen sese kulak vermeyi; Düştüğümüz yerden tekrar ayağa kalkmayı- (Atatürk gibi düşünerek) 116

118 ömerpeker BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK? İçinde bulunduğumuz rahatlık bölgesini terk etmeyi; Vasıflarımızdan güç alarak kendimizi yeniden keşfetmeyi; Yolu olmayan yere yeni bir yol açmayı; Tüm kapılar yüzümüze kapandığında yeni bir kapı açmayı; Engelleri sıçrama tahtasına çevirmeyi; Olduğumuz yerden olmak istediğimiz yere gelmek ve düşlerimizi gerçekleştirmek için adımlar atmayı; SÜRDÜRÜLEBİLİR ÖĞRENMEYİ 117

119 ÖMER PEKER118 Bize ne kalacak? ÖĞREN- KULLAN –ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ ÇAĞLAYAN EĞİTİMİ 118ömerpeker

120 119 1.DİLERİM... “ İnsan kendi mutluluğunun ya da mutsuzluğunun demircisidir.” Çin ata.s. 2.Allah sizi… Pr0f. Dr. Ömer PEKER

121 ömerpeker Aşağıdaki anlatımlar size tanıdık geliyor mu* Tuvalette gazetelik, Arabanızda öğrenme kasetleri, Son altı ayda okuduğumuz kitaplar, Evrak ya da seyahat çantanızda şu an bulunan kitap, Gece uyku arasında aklınıza gelenlere kayıt için başucunuzda bulunan kalem kağıt,

122 Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız *Her gün en az üç kişiye iltifat etmeyi *Yılda en az bir kez güneşin doğuşunu seyretmeyi *İnsanların doğum günlerini hatırlamayı *insanların gözlerinin içine bakmayı *Sık sık “lütfen” demeyi 121ömerpeker

123 Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız *Bir müzik aleti çalmayı öğrenmeyi, *Duşta şarkı söylemeyi, *Değerli takıları saklamayıp kullanmayı, *Her baharda çim,veya bir bitki ekmeyi, *İlk önce sen “merhaba” demeyi, 122ömerpeker

124 * Ucuz araba kullanıp sahip olabileceğimiz en iyi evi almayı *hiçbir zaman okumasak da iyi kitaplar almayı *kendimize ve başkalarına karşı bağışlayıcı olmayı *pabuçlarımızı boyamayı *Hak ettiğimizde maaşımıza zam istemeyi *Başka unuttuklarımız ömerpeker

125 Kaynak Öneri KalDER Eğt.Kurumları İçin TKY,özdeğerlendirme Lee Jenkins Sınıflarda Öğrenmenin İyileştirilmesi, Willams Glasser Kaliteli Eğitimde Öğretmen Jhon Jay Bonsting Kalite Okulları, İsmet Barutçugil Eğiticinin Eğitimi, Dr.Mel Levin Her Çocuk Öğrenebilir Jeffrey J.Fox CEO olmaya giden yol, Jeffrey Gitomer, Evet Tarzı, Lee L. Jampolsky, Gülümsemek de bir Sanattır, Sam HORN, Okul Hayatında TONGUE FU Bob Nelson-Peter Economy, Yöneticilik 124ömerpeker

126 Liderlik%10Liderlik%10 Müşteri ile İlgili Sonuçlar %20 %20 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar %9 %9 Çalışanlar%9Çalışanlar%9 Politika ve Strateji %8Politika %8 İşbirlikleri ve Kaynaklar%9 Kaynaklar%9 Süreçler%14Süreçler%14 Temel Performan s Sonuçları %15 %15 GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Toplumla İlgili Sonuçlar %6 %6


"Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? 24.06.2015ömerpeker 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları