Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYARA GİRİŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYARA GİRİŞ."— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYARA GİRİŞ

2 Konular Temel Kavramlar
Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi (WINDOWS) Kelime İşlemci (WORD) Elektronik Tablo (EXCEL)

3 Bilgisayar Nedir? Bilgisayar kendisine verilen bilgileri çok hızlı bir şekilde saklayabilen, işleyebilen, aritmetik ve mantıksal işlemleri otomatik olarak yaparak yeni bilgiler edilmesine olanak sağlayan elektronik bir makinedir.

4 Tarihçe Bilgisayarlar uzun yıllardır gelişmekte ve güçlenmektedir. Bilgisayar dünyasında meydana gelen bu gelişmeler kuşaklara ayrılarak incelenebilir. 1. Kuşak Bilgisayarlar ( ): Bu dönemde kullanılan bilgisayarda, vakumlu tüpler kullanıyordu. Bu bilgisayarlar çok büyüktüler ve çok yer işgal ediyorlardı. Bunlara örnek olarak verebileceğimiz ilk bilgisayar 1945 yılında Pennsylvania Üniversitesinde üretilen ENIAC’dır. ENIAC 40 ton ağırlığında ve vakum tüple çalışmaktaydı. ENIAC’ın başarısının ardından 1946 yılında EDVAK üretilmiştir. İlk ticari bilgisayar olarak da 1951 yılında UNIVAC-1 üretilmiştir. 2. Kuşak Bilgisayarlar ( ): Vakumlu tüplerin yerini transistörler aldı. Bilgisayarların hacimleri küçüldü, maliyeti düşürüldü ve hızları yükseldi. Bu tür bilgisayarlar ilk olarak Burroughs firması tarafından Amerikan Hava Kuvvetleri için üretildi. 3. Kuşak Bilgisayarlar ( ): Entegre devrelerin kullanıldığı dönemdir. 4. Kuşak Bilgisayarlar (1980): Mikrochipler kullanılmaya başlandı. Bugün kullandığımız bilgisayarlar 4. Kuşak Bilgisayarlardır.

5 Bilgisayarları incelerken iki grup altında incelemek doğru olur.
Donanım (Hardware) Yazılım(Software)

6 Temel Öğeler

7 Donanım Nedir? Bir bilgisayar sisteminde bulunan fiziksel aygıtların tümüne verilen ad.

8 Donanım Aygıtları Giriş aygıtları, İşlemci, Depolama aygıtları,
Çıktı aygıtları, Çevresel aygıtlar

9 Giriş Aygıtları Klavye Fare Tarayıcı Modem Optik Okuyucu
Barkod Okuyucu Işıklı Kalem Dijital Fotoğraf Makinesi Mikrofon Dokunmatik Ekran

10 Klavye Bilgisayarın en önemli giriş parçasıdır. Bilgisayara veri ve komut girişi klavye sayesinde olur. Bilgisayara yazı yazmak ve komut vermek gibi işlemlerin yapılabilmesini sağlayan daktiloya benzer parçasıdır.

11 Fare(MOUSE) Farede bir giriş aygıtıdır. Bilgisayarı kolayca yönlendirmeyi sağlar.

12 TARAYICI (Scanner) Bir resim, bir fotoğraf veya kağıt üzerinde bir dokümanı bilgisayar ortamına geçirmenizi sağlayan araçtır.

13 Çıkış Aygıtları Monitör Yazıcı Modem Çizici Hoparlör
Projeksiyon Cihazı

14 MONİTÖRLER Bilgisayarın kullanıcının yaptığı işlemleri görebilmesini sağlayan görsel parçasıdır.

15 Yazıcı (Printer) Ekrandan sonra en yaygın çıkış birimidir.
Bilgisayar kaydettiğimiz bilgileri yapılan çalışmaları kısaca kağıda dökülebilecek herşeyi yazıcı aracılığıyla elde ederiz.

16 Yazıcı (Printer) a.Nokta vuruşlu yazıcılar.
b.Mürekkep püskürtmeli Yazıcılar. c.Lazer yazıcılar.

17 Depolama Aygıtları Sabit Disk (Hard Disk) Disket CD-ROM DVD
Manyetik Bant Flash Bellek

18 Sabit Disk (Hard Disk) Bilgisayarın en önemli işlevlerinden biri bilgileri saklayabilmesidir. Bilgisayarın bilgi saklanabilmesini sağlayan en önemli birimi hard diskidir. Hard disk, kalıcı bir depolama ortamı, kullanıcının belgelerini, dosyalarını saklayabilmesini saplayan bir depo işlevi görür.

19 Disket (Floopy Disk) Eskiden en yaygın kullanılan depolama aygıtılarıydı. Disketler, bilgilerin kalıcı olarak saklanabildiği birimlerdir. 1971 yılında 80 KB olan disk kapasitesi bugün 1.44 MB’a yükselmiştir. Günümüzde yerini flash belleklere bırakmıştır.

20 CD ROM Cd rom un açılımı ; "compact disk" , rom ; "read only memory (sadece okunur bellek)

21 CD yazıcılar (CD-RW REWRITER)
CD yazıcılar standart CD sürücülerden farklıdır, çünkü özel bir lazer ışını ile çalışırlar. Bu lazer, cd-r diskler üzerindeki kimyasal madde tabakasına verileri yakarak yazar.

22 İşlemci (C.P.U.- M.İ.B.) Bilgisayarın beyni diyebiliriz.
Çeşitli donanım aygıtlarından gelen verileri işleyerek , aritmetiksel ve mantıksal işlemleri yaparak diğer aygıtların anlayabileceği dile çevirir, ve bu verileri ilgili donanıma gönderir.

23 İşlemci (C.P.U) Kontrol Birimi: Bilgisayara ünitelerin ne yapması gerektiğini bildiren kısımdır. Böylece Bilgilerin belleğe yerleştirilip alınmasını ve yapılan işlemlerin kontrolünü sağlar. Aritmetik-Mantık Birimi: Tüm matematiksel ve mantıksal işlemlerin yapıldığı kısımdır.

24 ANAKART Anakart tüm sistemin temelini oluşturmaktadır.
Diğer kartlar (grafik kartı, modem,vb.) anakart üzerindeki genişleme yuvalarına takılır.

25 ANAKART Tüm kartların kendi üzerine takılmasından ötürü de anakart olarak adlandırılırlar. Ana kartlar destekledikleri mikroişlemci türlerine bağlı olarak adlandırılırlar.

26 AGP CPU Socket PCI RAM IDE(Harddisk , CD-ROM) Floppy

27 Genişleme Yuvaları Ses, ekran, ethernet kartlarının takıldığı yuvalardır. ISA – siyah renkte PCI – beyaz renkte AGP – kahverengi, sadece ekran kartı için

28 Bellek Bellek, bilgisayarda bir programla ilgili bütün komut ve verilerin işlem görmek üzere depo edildiği, değişik işlemler sırasında oluşan ara ve sonuç bilgilerinin saklandığı kayıt ortamlarıdır.

29 Bellek İki tip bellek vardır: RAM (Random Access Memory)
Bilgisayarlarda çalıştırılan tüm programlar RAM üzerinde çalıştırılır. Geçici olarak verileri tutar. Bilgisayar kapandığında RAM’deki tüm bilgiler sıfırlanır. ROM (Read Only Memory) Sadece okunabilir Bellek. ROM, bilgisayarın çalışması için gerekli olan temel komutların depolandığı yerdir. ROM'un bir parçası olan ve ROM BIOS olarak adlandırılan birim, bir bilgisayarın açılışını başlatan yerdir.

30 SES KARTI Bilgisayardaki seslerin ekrana aktarılmasını sağlayan karttır

31 EKRAN KARTI Bilgisayardaki görüntülerin ekrana aktarılmasını sağlayan karttır

32 Klavye Mouse USB Seri Port Paralel Port Hoparlör Mikrofon JoyStick Monitör

33 Portlar en yavaş daha hızlı en hızlı
Seri port (Modem, Fare,...) – COM1, COM2 en yavaş Paralel port (Yazıcı) – LPT1, LPT2 daha hızlı USB (digital kameralar, taşınabilir bellekler) en hızlı

34 Yazılım Nedir? Bilgisayarı fonksiyonel hale getiren, fiziksel yapısı dışında kalan her şeye yazılım adı verilir.

35 Program, Yazılım, Veri Program, belirli bir amaca yönelik olarak hazırlanmış, verilen komutlar doğrultusunda istenilen işlemleri belirli bir sıra içerisinde yerine getiren komutlar dizisidir. Yazılım, program ve veriden oluşan iki unsuru bulunan bir yapıdır. Yazılım bir programlar bütünüdür. Veri, ise bilgisayara girilen işlenmemiş durumdaki bilgiler ile işlem sürecinden sonra ortaya çıkan işlenmiş verilerdir.

36 Yazılım Çeşitleri Programlama Dilleri İşletim Sistemi
Uygulama Yazılımları Serbest Yazılımlar Paylaşılabilir Yazılımlar Eğitim Yazılımları Ticari Yazılımlar Eğlence Yazılımları ….

37 Programlama Dilleri Programlama dilleri, programcının bilgisayara hangi veri üzerinde işlem yapacağını, verinin nasıl depolanıp iletileceğini, hangi koşullarda hangi işlemlerin yapılacağını tam olarak anlatmasını sağlar. Örnek: Basic Fortran, COBOL, Pascal, C++, Java

38 İşletim Sistemi Kullanıcı ile donanım arasındaki ilişkiyi sağlayan programlara OS(Operating System) işletim sistemi denir. Sistem yazılımlarının en önemlisi İşletim sistemsiz bir bilgisayar çalışmaz Bilgisayardaki her işlevi denetler Örnek: MS-DOS Linux Unix Windows XP

39 Uygulama Yazılımları Uygulama yazılımları belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere üretilmiş yazılımlardır. Örnek: Kelime İşlemci, Elektronik Tablo Sunu Veri Tabanı

40 Bilgi Ağı Günümüzde bilgisayarlar birbirlerine bağlı olarak çalışabilmekte, kaynaklarını paylaşabilmekte ve bilgi alışverişine olanak sağlamaktadırlar. Birden fazla bilgisayarın birbiriyle konuşabilecek şekilde bağlanmasına “Bilgisayar Ağı” diyoruz.

41 Günümüz Bilgisayar Ağları
Bilgisayar ağları genellikle boyutuna, kapsadığı alana veya yapısına göre sınıflandırılır. Aralarındaki farklar yavaş yavaş kaybolmasına rağmen aşağıdaki ağ sınıflandırmaları sıkça kullanılır. LAN ( Local Area Network ) MAN ( Metropolitan Area Network ) WAN ( Wide Area Network )

42 Yerel Alan Ağları (LAN)
Yerel bilgisayar ağı (LAN),göreli olarak küçük olan bilgisayar donanımı ve iletişim ortamından oluşur. Normalde tek tür iletişim ortamına eğilim gösterir ve geneldebir bina yada kampüsün içinde kurulan ağlar için tanımlanır.

43 MAN (Metropolitan Area Network )
LAN’dan daha geniş ağlardır. Metropolitan olarak adlandırılmasının sebebi genelde şehrin bir kısmını kapsamasındandır. Mesafenin etkin olarak kapsanması gerektiği ve ağa bağlı her bölge arasında tam erişim gerekmediğinden değişik donanım ve aktarım ortamları kullanılır.

44 WAN (WideArea Network )
MAN’dan geniş her tür ağı kapsar. WAN’lar ülkenin yada dünyanın çeşitli yerlerine dağılmış LAN’ları bağlar.

45 Internet Birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yayılmış olan ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır. 100,000,000’ u aşkın bilgisayar bağlıdır. Alışveriş, bankacılık hizmetleri, radyo-televizyon yayınları, eğitim,…


"BİLGİSAYARA GİRİŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları