Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2014 / 2015 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI: 03.06.2014 HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2014 / 2015 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI: 03.06.2014 HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 2014 / 2015 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI: HOŞGELDİNİZ

2 SAYIN VELİLER.. SAYIN VELİLER.. SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ OKULUMUZDA VE İLİMİZDE OLAN BÖLÜMLER, SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ OKULUMUZDA VE İLİMİZDE OLAN BÖLÜMLER, DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR FORMUN DOLDURULMASI FORMUN DOLDURULMASI YAZ DÖNEMİ YAPILACAK İŞLEMLER HAKKINDA BİLGİLER VERECEK VE SORULARINIZI CEVAPLAYACAĞIZ. YAZ DÖNEMİ YAPILACAK İŞLEMLER HAKKINDA BİLGİLER VERECEK VE SORULARINIZI CEVAPLAYACAĞIZ.

3 MESLEK SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? MESLEK SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? Kendini Tanıma ( İlgi Yetenek Değer) Kendini Tanıma ( İlgi Yetenek Değer) Mutluluğun ve başarının sırrı kendinizi tanımaktan geçer. Bir meslek için neler önemlidir? İlgilerim, yeteneklerim, mesleki değerlerim nelerdir? diye soruyorsanız bu bölümü okuyunuz. Mutluluğun ve başarının sırrı kendinizi tanımaktan geçer. Bir meslek için neler önemlidir? İlgilerim, yeteneklerim, mesleki değerlerim nelerdir? diye soruyorsanız bu bölümü okuyunuz. Eğitim Fırsatları: Eğitim Fırsatları: Nasıl bir ortaöğretim kurumuna devam etmeliyim? Üniversite seçeneklerim neler? Mesleki bilgi ve becerilerimi nasıl geliştirebilirim? Alacağınız eğitim geleceğinizin şekillenmesinde önemli bir yer tutar. Nasıl bir eğitim almanız ya da hangi kurslara gitmeniz gerektiğine karar veremiyorsanız bu bölümü Nasıl bir ortaöğretim kurumuna devam etmeliyim? Üniversite seçeneklerim neler? Mesleki bilgi ve becerilerimi nasıl geliştirebilirim? Alacağınız eğitim geleceğinizin şekillenmesinde önemli bir yer tutar. Nasıl bir eğitim almanız ya da hangi kurslara gitmeniz gerektiğine karar veremiyorsanız bu bölümü İstihdam Durumu İstihdam Durumu Hangi işlere talep var? Kaç kişi işsiz? Türkiye´de hangi meslekler gözde? İleride bu sıralama değişir mi? Yeni bir işe başlıyorsanız, işinizi değiştirmek istiyorsanız ya da işinizde yükselmek istiyorsanız bu bölümü Hangi işlere talep var? Kaç kişi işsiz? Türkiye´de hangi meslekler gözde? İleride bu sıralama değişir mi? Yeni bir işe başlıyorsanız, işinizi değiştirmek istiyorsanız ya da işinizde yükselmek istiyorsanız bu bölümü

4 KENDİNİ TANIMA KENDİNİ TANIMA Neleri yapmaktan mutlu oluyorum ?” sorusunun cevabı ilgilerimizi gösterir. Mesleğimizin gerektirdiği özelliklerle ilgilerimiz benzeştiği ölçüde, meslek hayatımızda daha verimli ve mutlu oluruz. Neleri yapmaktan mutlu oluyorum ?” sorusunun cevabı ilgilerimizi gösterir. Mesleğimizin gerektirdiği özelliklerle ilgilerimiz benzeştiği ölçüde, meslek hayatımızda daha verimli ve mutlu oluruz. Örneğin, öğretmen insanlarla iletişim kurmaktan ve onlara bir şeyler öğretmekten mutlu olan biridir. Örneğin, öğretmen insanlarla iletişim kurmaktan ve onlara bir şeyler öğretmekten mutlu olan biridir. Muhasebeci, belgeleri düzenlemekten, hesap yapmaktan, ayrıntılarla uğraşmaktan hoşlanır. Ülkedeki adalet sistemine ilgisi olan bir kişi ise hakim, savcı veya avukat olabilir. Muhasebeci, belgeleri düzenlemekten, hesap yapmaktan, ayrıntılarla uğraşmaktan hoşlanır. Ülkedeki adalet sistemine ilgisi olan bir kişi ise hakim, savcı veya avukat olabilir. Yeteneklerimiz, anlamakta ve yapmakta başarılı olduğumuz alanları temsil eder. Yeteneklerimiz, anlamakta ve yapmakta başarılı olduğumuz alanları temsil eder. Her birimizin farklı yetenekleri vardır. Bazılarımız spora yetenekliyken, bazılarımız sayısal konularda daha yeteneklidir. Kimimiz sanatta, kimimizse yabancı dil öğrenme konusunda daha yeteneklidir. Sahip olduğumuz yetenekler, yöneleceğimiz meslekle eşleştiği zaman mesleğimizde hem daha başarılı, hem daha mutlu oluruz. Her birimizin farklı yetenekleri vardır. Bazılarımız spora yetenekliyken, bazılarımız sayısal konularda daha yeteneklidir. Kimimiz sanatta, kimimizse yabancı dil öğrenme konusunda daha yeteneklidir. Sahip olduğumuz yetenekler, yöneleceğimiz meslekle eşleştiği zaman mesleğimizde hem daha başarılı, hem daha mutlu oluruz. Seçtiğimiz meslek, sadece ilgi ve yeteneklerimizle örtüştüğü kadar önem verdiğimiz değerlerimizle de tutarlı olmalıdır. Seçtiğimiz meslek, sadece ilgi ve yeteneklerimizle örtüştüğü kadar önem verdiğimiz değerlerimizle de tutarlı olmalıdır. Bazıları için iş hayatında parasal kazanç, toplumda saygın bir konuma sahip olmak daha önemliyken, bazıları için de aile hayatına zaman ayırmak önceliklidir. Bazıları için iş hayatında parasal kazanç, toplumda saygın bir konuma sahip olmak daha önemliyken, bazıları için de aile hayatına zaman ayırmak önceliklidir. Meslek seçimi yaparken, seçeceğimiz mesleğin değerlerimizi destekleyecek özelliklere sahip olması, işimizi yaparken daha fazla verim almamızı ve mutlu olmamızı sağlar Meslek seçimi yaparken, seçeceğimiz mesleğin değerlerimizi destekleyecek özelliklere sahip olması, işimizi yaparken daha fazla verim almamızı ve mutlu olmamızı sağlar

5 EĞİTİM FIRSATLARI EĞİTİM FIRSATLARI Eğitim fırsatlarını ve eğitim sürecinizi değerlendirirken, planlarken nelere dikkat etmek gerekir? Eğitim fırsatlarını ve eğitim sürecinizi değerlendirirken, planlarken nelere dikkat etmek gerekir? ► Kendinizi tanıyın, beklentilerinizi, eğitim ihtiyaçlarınızı iyi belirleyin ► Yakın ve uzak çevrenizdeki fırsatları ve koşullarını araştırın, ► Eğitim kurumlarının özelliklerini, koşullarını, ihtiyaçlarınıza ve sizin koşullarınıza uygunluğunu değerlendirin, ► Almayı istediğiniz eğitim sonucunda gelmek istediğiniz noktayı değerlendirin ► Bir sertifika programı ya da kursa katılacaksanız size sağlayacağı katkıları değerlendirin, daha önce bu eğitime katılmış tanıdıklarınız varsa görüş ve önerilerini alın, ► Eğitiminizi yarıda bıraktıysanız ve tekrar eğitiminize devam etmek istiyorsanız nereden ve nasıl başlayacağınız konularında bir uzmandan destek alın, çevrenizdeki tanıdıklarınıza sorun, ► Kendinizi tanıyın, beklentilerinizi, eğitim ihtiyaçlarınızı iyi belirleyin ► Yakın ve uzak çevrenizdeki fırsatları ve koşullarını araştırın, ► Eğitim kurumlarının özelliklerini, koşullarını, ihtiyaçlarınıza ve sizin koşullarınıza uygunluğunu değerlendirin, ► Almayı istediğiniz eğitim sonucunda gelmek istediğiniz noktayı değerlendirin ► Bir sertifika programı ya da kursa katılacaksanız size sağlayacağı katkıları değerlendirin, daha önce bu eğitime katılmış tanıdıklarınız varsa görüş ve önerilerini alın, ► Eğitiminizi yarıda bıraktıysanız ve tekrar eğitiminize devam etmek istiyorsanız nereden ve nasıl başlayacağınız konularında bir uzmandan destek alın, çevrenizdeki tanıdıklarınıza sorun, ► Eğitim kurumlarını, eğitim merkezlerini ziyaret ederek değerlendirme için daha çok bilgi toplayın, ► Halen eğitiminize devam ediyorsanız, eğitiminizi destekleyen farklı fırsatların olup olmadığını araştırın. Zaman zaman çevrenizde halk eğitim merkezleri, üniversiteler, belediyeler bünyesinde katılabileceğiniz kurslar açılabilir. Çeşitli şekillerde ve özellikle de internet üzerinden bu kursları takip edin, ► Eğitiminizi farklı bir ülkede ya da şehirde devam etmek istiyorsanız eğitim kurumları ile yazışın, koşullarını öğrenin, internet üzerinden araştırmalar yapın. ► Eğitim kurumlarını, eğitim merkezlerini ziyaret ederek değerlendirme için daha çok bilgi toplayın, ► Halen eğitiminize devam ediyorsanız, eğitiminizi destekleyen farklı fırsatların olup olmadığını araştırın. Zaman zaman çevrenizde halk eğitim merkezleri, üniversiteler, belediyeler bünyesinde katılabileceğiniz kurslar açılabilir. Çeşitli şekillerde ve özellikle de internet üzerinden bu kursları takip edin, ► Eğitiminizi farklı bir ülkede ya da şehirde devam etmek istiyorsanız eğitim kurumları ile yazışın, koşullarını öğrenin, internet üzerinden araştırmalar yapın.

6 İSTİHDAM İSTİHDAM Büyük bir ekonomiye sahip ülkemizde çalışılabilecek çok sayıda farklı meslek vardır. Çalışma hayatına başlarken bu farklı mesleklerin her birinin belli başlı nitelikleri, ne tür beceri, yetenek, kişisel özellik ve eğitim gerektirdikleri hakkında bilgi sahibi olmak çok önemlidir, çünkü hepimiz bilgi ve becerilerimizle örtüşen, kendimizi rahat hissettiğimiz bir işte çalışmak isteriz. Çalışacağımız meslekte ne kadar ücret ödendiği, ne kadar kişinin istihdam edildiği, bu mesleğin gelecekte önemini koruyup korumayacağı gibi bilgiler de kararımızı verirken ihtiyacımız olan önemli ayrıntılardır. Seçtiğimiz meslekte gelişimimizin hangi noktalara ulaşabileceğini, mesleğimizde deneyim kazandıktan sonra bizi bekleyen seçeneklerin neler olacağını da tabii ki önceden bilmek isteriz. Büyük bir ekonomiye sahip ülkemizde çalışılabilecek çok sayıda farklı meslek vardır. Çalışma hayatına başlarken bu farklı mesleklerin her birinin belli başlı nitelikleri, ne tür beceri, yetenek, kişisel özellik ve eğitim gerektirdikleri hakkında bilgi sahibi olmak çok önemlidir, çünkü hepimiz bilgi ve becerilerimizle örtüşen, kendimizi rahat hissettiğimiz bir işte çalışmak isteriz. Çalışacağımız meslekte ne kadar ücret ödendiği, ne kadar kişinin istihdam edildiği, bu mesleğin gelecekte önemini koruyup korumayacağı gibi bilgiler de kararımızı verirken ihtiyacımız olan önemli ayrıntılardır. Seçtiğimiz meslekte gelişimimizin hangi noktalara ulaşabileceğini, mesleğimizde deneyim kazandıktan sonra bizi bekleyen seçeneklerin neler olacağını da tabii ki önceden bilmek isteriz. Uygun mesleği belirledikten sonra artık kendimize bir iş bulma aşamasına gelmiş oluruz. Çoğu insan iş arama ve bulma sürecini tamamen tesadüflere bırakır. Oysa bu süreçte bize yardımcı olabilecek kurumlar ve yöntemler vardır. Türkiye İş Kurumu Meslek Bilgi Merkezlerinden, Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi bunlara örnek olarak verilebilir. Uygun mesleği belirledikten sonra artık kendimize bir iş bulma aşamasına gelmiş oluruz. Çoğu insan iş arama ve bulma sürecini tamamen tesadüflere bırakır. Oysa bu süreçte bize yardımcı olabilecek kurumlar ve yöntemler vardır. Türkiye İş Kurumu Meslek Bilgi Merkezlerinden, Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi bunlara örnek olarak verilebilir.

7 TEKNİK LİSE VE ALANA GEÇİŞLER İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR TEKNİK LİSE VE ALANA GEÇİŞLER İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR 1. Teknik liselere ve alana geçiş yapacak öğrencilerin velileri, e-Okul sisteminde yayımlanacak alanlar ve okulları gösteren listelerden yararlanarak tercihlerini belirleyecek Form Dilekçenin ilgili bölümlerini yazarak süresi içince öğrencinin kayıtlı olduğu okul müdürlüğüne teslim edeceklerdir. 1. Teknik liselere ve alana geçiş yapacak öğrencilerin velileri, e-Okul sisteminde yayımlanacak alanlar ve okulları gösteren listelerden yararlanarak tercihlerini belirleyecek Form Dilekçenin ilgili bölümlerini yazarak süresi içince öğrencinin kayıtlı olduğu okul müdürlüğüne teslim edeceklerdir. 2. Sınıf tekrarı durumuna düşenler hariç, eğitim-öğretim yılında orta öğretim kurumlarının 9´uncu sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler alan tercihi yapacaktır. 2. Sınıf tekrarı durumuna düşenler hariç, eğitim-öğretim yılında orta öğretim kurumlarının 9´uncu sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler alan tercihi yapacaktır. 3. Alan Tercih Formunda (EK-2) en fazla 15 tercih yapılabilecek ve tercihler, sisteme okul müdürlüğünce girilecektir. 3. Alan Tercih Formunda (EK-2) en fazla 15 tercih yapılabilecek ve tercihler, sisteme okul müdürlüğünce girilecektir. 4. Öğrencilerin sağlık durumlarının, öğrenim görmek istedikleri mesleğin öğrenimine elverişli olması gerekir. Okul müdürlüklerince, gerektiğinde, öğrencinin sağlık durumunun yerleştirildiği alanda öğrenim görmesine elverişli olup olmadığının raporla belgelendirilmesi istenebilecektir. 4. Öğrencilerin sağlık durumlarının, öğrenim görmek istedikleri mesleğin öğrenimine elverişli olması gerekir. Okul müdürlüklerince, gerektiğinde, öğrencinin sağlık durumunun yerleştirildiği alanda öğrenim görmesine elverişli olup olmadığının raporla belgelendirilmesi istenebilecektir. 5. Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 54’üncü maddesinde belirtilen şartları taşıyan öğrencilerin Teknik lise program türüne geçişleri; Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik ve Kimya derslerinin yıl sonu başarı puanlan toplamı dikkate alınarak yerleştirme yapılacaktır. 5. Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 54’üncü maddesinde belirtilen şartları taşıyan öğrencilerin Teknik lise program türüne geçişleri; Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik ve Kimya derslerinin yıl sonu başarı puanlan toplamı dikkate alınarak yerleştirme yapılacaktır.

8 6. Alana Yerleştirme Puanı, öğrencinin 9´uncu sınıf yıl sonu başarı puanının % 60´ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının % 40´ı toplanarak hesaplanacaktır. 6. Alana Yerleştirme Puanı, öğrencinin 9´uncu sınıf yıl sonu başarı puanının % 60´ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının % 40´ı toplanarak hesaplanacaktır. BU NEDENLE BU GÜN İTİBARİYLE ALAN PUANINI BELLİ OLMADIĞI İÇİN YERLEŞTİRMEDE İSTEKLER ÖN PLANDA TUTULMALIDIR. BU NEDENLE BU GÜN İTİBARİYLE ALAN PUANINI BELLİ OLMADIĞI İÇİN YERLEŞTİRMEDE İSTEKLER ÖN PLANDA TUTULMALIDIR. GEÇEN YIL OLUŞAN BÖLÜM PUANLARI BİR FİKİR VERMESİNE KARŞIN PUANLAR YILLARA GÖRE DEĞİŞTİĞİ İÇİN KESİNLİĞİ YOKTUR. GEÇEN YIL OLUŞAN BÖLÜM PUANLARI BİR FİKİR VERMESİNE KARŞIN PUANLAR YILLARA GÖRE DEĞİŞTİĞİ İÇİN KESİNLİĞİ YOKTUR. 7. Öğrenci tercihleri, ilgili okul müdürlüklerince belirlenen kontenjanlar ve Teknik Lise ile Alana Yerleştirme Puanı çerçevesinde puan üstünlüğüne göre e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. 7. Öğrenci tercihleri, ilgili okul müdürlüklerince belirlenen kontenjanlar ve Teknik Lise ile Alana Yerleştirme Puanı çerçevesinde puan üstünlüğüne göre e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. 8. Yerleştirme sonunda açık kontenjanı bulunan alan ve okullar e-Okul sisteminde duyurulacaktır. 8. Yerleştirme sonunda açık kontenjanı bulunan alan ve okullar e-Okul sisteminde duyurulacaktır. 9. Başvuru süresi içinde alan tercihi yapamayan öğrenciler ile tercih ettikleri herhangi bir alana yerleştirilemeyen öğrenciler, okul müdürlüklerince açık kontenjanı bulunan bir alana, Alana Yerleştirme Puanları göz önünde bulundurularak yerleştirilecektir. 9. Başvuru süresi içinde alan tercihi yapamayan öğrenciler ile tercih ettikleri herhangi bir alana yerleştirilemeyen öğrenciler, okul müdürlüklerince açık kontenjanı bulunan bir alana, Alana Yerleştirme Puanları göz önünde bulundurularak yerleştirilecektir. 10. Tercihleri doğrultusunda teknik liseye yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden okula devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptıran öğrencilerin varsa meslek liseleri için alana geçiş tercihleri iptal olacaktır. 10. Tercihleri doğrultusunda teknik liseye yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden okula devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptıran öğrencilerin varsa meslek liseleri için alana geçiş tercihleri iptal olacaktır.

9 11. Tercihleri doğrultusunda alana yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden alana devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptırmayan öğrenciler, Alana Yerleştirme Puanlan göz önünde bulundurularak, 9´uncu sınıfı okuduğu okulda açık kontenjanı bulunan bir alana okul müdürlüklerince yerleştirilecektir. 11. Tercihleri doğrultusunda alana yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden alana devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptırmayan öğrenciler, Alana Yerleştirme Puanlan göz önünde bulundurularak, 9´uncu sınıfı okuduğu okulda açık kontenjanı bulunan bir alana okul müdürlüklerince yerleştirilecektir. 12. Tercih listesini doldurmadan önce öğrencilerin; okul, program, alan ve dal tanıtım bilgilerine (http://www.megep.meb.gov.tr/) adresinden, ayrıca mesleki rehberlik amacıyla hazırlanan Mesleki Bilgi Sistemi portalına (http://mbs.meb.gov.tr) girerek mesleki gelişim, kendini tanımaya destek olabilecek ölçme araçları, eğitim ve iş piyasasına ilişkin bilgi ve kaynaklan incelemesi, gerçek ilgi ve yeteneklerine ilişkin bilgi edinmesinde yarar görülmektedir. 12. Tercih listesini doldurmadan önce öğrencilerin; okul, program, alan ve dal tanıtım bilgilerine (http://www.megep.meb.gov.tr/) adresinden, ayrıca mesleki rehberlik amacıyla hazırlanan Mesleki Bilgi Sistemi portalına (http://mbs.meb.gov.tr) girerek mesleki gelişim, kendini tanımaya destek olabilecek ölçme araçları, eğitim ve iş piyasasına ilişkin bilgi ve kaynaklan incelemesi, gerçek ilgi ve yeteneklerine ilişkin bilgi edinmesinde yarar görülmektedir. 13. Teknik liselere yerleştirme ve alana geçiş işlemleri EK-3 Çalışma Takviminde belirtilen tarihlere göre okul müdürlüklerince yapılacaktır. 13. Teknik liselere yerleştirme ve alana geçiş işlemleri EK-3 Çalışma Takviminde belirtilen tarihlere göre okul müdürlüklerince yapılacaktır. 14. Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 52´nci maddesine göre; anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir iş yeri olup anne veya baba mesleği ile ilgili alana veya geçiş şartlarını taşıması kaydıyla teknik lisesin ilgili alanına kayıt yaptırmak isteyenler kontenjana bakılmaksızın kayıt yaptırabilecekleridir. 14. Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 52´nci maddesine göre; anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir iş yeri olup anne veya baba mesleği ile ilgili alana veya geçiş şartlarını taşıması kaydıyla teknik lisesin ilgili alanına kayıt yaptırmak isteyenler kontenjana bakılmaksızın kayıt yaptırabilecekleridir.

10 TEKNİK LİSE GEÇİŞ KOŞULLARI TEKNİK LİSE GEÇİŞ KOŞULLARI A) Ortaöğretim kurumlarının 9. sınıfını doğrudan, ortalama ile veya ortalama yükseltme sınavları sonunda geçmiş olması; A) Ortaöğretim kurumlarının 9. sınıfını doğrudan, ortalama ile veya ortalama yükseltme sınavları sonunda geçmiş olması; B) Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik, Kimya derslerinin; B) Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik, Kimya derslerinin; 1. Her birinden doğrudan veya ortalama yükseltme sınavı sonunda başarılı olması; 1. Her birinden doğrudan veya ortalama yükseltme sınavı sonunda başarılı olması; 2. Bu dört dersin yıl sonu başarı puanı ortalamasının ez az olması gerekir. 2. Bu dört dersin yıl sonu başarı puanı ortalamasının ez az olması gerekir. Bu şartları taşıyan öğrenciler Teknik Liseye geçmek için müracaat edebilirler. Bu şartları taşıyan öğrenciler Teknik Liseye geçmek için müracaat edebilirler.

11 ÖĞRENCİ VE VELİLERİN ALAN SEÇİMİ YAPARKEN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR ÖĞRENCİ VE VELİLERİN ALAN SEÇİMİ YAPARKEN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR 1)Okul tercihi yaparken en çok istediği okuldan en az istediği okula şeklinde sıralama yapmalıdır. Çünkü puanların eşitliği durumunda bu sıralama dikkate alınacaktır. 1)Okul tercihi yaparken en çok istediği okuldan en az istediği okula şeklinde sıralama yapmalıdır. Çünkü puanların eşitliği durumunda bu sıralama dikkate alınacaktır. 2) Alan tercihi yaparken en çok istediği alandan en az istediği alana doğru sıralama yapmalıdır. Çünkü puanların eşitliği durumunda bu sıralama dikkate alınacaktır. 2) Alan tercihi yaparken en çok istediği alandan en az istediği alana doğru sıralama yapmalıdır. Çünkü puanların eşitliği durumunda bu sıralama dikkate alınacaktır. NOT: TERCİHLER YAPILIRKEN; NOT: TERCİHLER YAPILIRKEN; BU OKULDA OKUYAN BİR ÖĞRENCİNİN BAŞKA OKULLARI TERCİH ETME HAKKI OLDUĞU GİBİ BAŞKA OKULLARDAKİ ÖĞRENCİNİNDE BU OKULU TERCİH EDEBİLECEĞİNİ VE BU OKULDA OKUYAN ÖĞRENCİ İLE DIŞARIDAN BAŞVURAN ÖĞRENCİ ARASINDA YÖNETMELİK GEREĞİ BİR AYRIM YAPILAMAYACAĞI SADECE PUAN ÜSTÜNLÜĞÜNE DİKKAT EDİLECEĞİ UNUTULMAMALIDIR. BU OKULDA OKUYAN BİR ÖĞRENCİNİN BAŞKA OKULLARI TERCİH ETME HAKKI OLDUĞU GİBİ BAŞKA OKULLARDAKİ ÖĞRENCİNİNDE BU OKULU TERCİH EDEBİLECEĞİNİ VE BU OKULDA OKUYAN ÖĞRENCİ İLE DIŞARIDAN BAŞVURAN ÖĞRENCİ ARASINDA YÖNETMELİK GEREĞİ BİR AYRIM YAPILAMAYACAĞI SADECE PUAN ÜSTÜNLÜĞÜNE DİKKAT EDİLECEĞİ UNUTULMAMALIDIR.

12 BU YIL 9. SINIFTA OKUYAN BİR ÖĞRENCİNİN TERCİH EDEBİLECEĞİ OKULLAR KIZ MESLEK LİSESİ KIZ MESLEK LİSESİ ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TİCARET MESLEK LİSESİ TİCARET MESLEK LİSESİ ÇOK PROGRAMLI LİSE ÇOK PROGRAMLI LİSE MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ TEKNİK LİSELER (Teknik Liseye geçiş şartı taşıyan öğrenciler seçebilecektir.) TEKNİK LİSELER (Teknik Liseye geçiş şartı taşıyan öğrenciler seçebilecektir.)

13 OKULUMUZ KONTENJANLARI: OKULUMUZ 9. SINIF ÖĞRENCİ SAYISI: OKULUMUZ 9. SINIF ÖĞRENCİ SAYISI: DEVAMSIZ VE SINIF TEKRARINA KALACAK ÖĞRENCİLER ÇIKARTILINCA TAHMİNİ TERCİH YAPACAK ÖĞRENCİ SAYISI: DEVAMSIZ VE SINIF TEKRARINA KALACAK ÖĞRENCİLER ÇIKARTILINCA TAHMİNİ TERCİH YAPACAK ÖĞRENCİ SAYISI:

14 TERCİH FORMU NASIL DOLDURULACAK ?????

15 KONYA DA BULUNAN OKULLARIN ADLARINI BU OKULLARDA BULUNAN BÖLÜMLERİ NASIL ÖĞRENEBİLİRİM????

16

17

18 OKULLARI TESPİT ETTİKTEN SONRA BÖLÜMÜN ÖNÜMÜZDEKİ ÖĞRETİM YILINDA AÇILIP AÇILMAYACAĞINI VE KONTENJANINI MUTLAKA İLGİLİ OKULDAN ÖĞRENİNİZ. OKULLARI TESPİT ETTİKTEN SONRA BÖLÜMÜN ÖNÜMÜZDEKİ ÖĞRETİM YILINDA AÇILIP AÇILMAYACAĞINI VE KONTENJANINI MUTLAKA İLGİLİ OKULDAN ÖĞRENİNİZ. TERCİH FORMLARINI TARİHİNE KADAR MD. YRD. HAKAN SEVİNDİ’YE İMZALI OLARAK TESLİM EDİNİZ. TERCİH FORMLARINI TARİHİNE KADAR MD. YRD. HAKAN SEVİNDİ’YE İMZALI OLARAK TESLİM EDİNİZ. YAZ DÖNEMİNDE WEB SİTEMİZİ TAKİP EDİNİZ. YAZ DÖNEMİNDE WEB SİTEMİZİ TAKİP EDİNİZ.

19 TERCİHLERİNİZDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINI İSTEMENİZ DURUMUNDA BAKANLIĞIN YAZ DÖNEMİNDE BELİRLEYECEĞİ TARİHLER İÇERİSİNDE OKULA GELEREK YENİ FORM DOLDURUNUZ. TERCİHLERİNİZDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINI İSTEMENİZ DURUMUNDA BAKANLIĞIN YAZ DÖNEMİNDE BELİRLEYECEĞİ TARİHLER İÇERİSİNDE OKULA GELEREK YENİ FORM DOLDURUNUZ. TERCİH YAPMAMANIZ YA DA TERCİHİNİZE YERLEŞEMEMENİZ DURUMUNDA OKULUMUZDA BOŞ KALAN KONTENJANLARA YERLEŞTİRİLECEKSİNİZ. TERCİH YAPMAMANIZ YA DA TERCİHİNİZE YERLEŞEMEMENİZ DURUMUNDA OKULUMUZDA BOŞ KALAN KONTENJANLARA YERLEŞTİRİLECEKSİNİZ.

20 BU DURUMDA İSTEMEDİĞİNİZ BİR BÖLÜMDE OKUMAK ZORUNDA KALABİLECEĞİNİZİ UNUTMAYINIZ. BU DURUMDA İSTEMEDİĞİNİZ BİR BÖLÜMDE OKUMAK ZORUNDA KALABİLECEĞİNİZİ UNUTMAYINIZ. OKULUMUZDA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE YETECEK KADAR BÖLÜM AÇILMAKTADIR.ANCAK ÖĞRENCİLERİN YANLIŞ YÖNLENDİRMELER YÜZÜNDEN BELLİ ALANLARA YIĞILMALARI NEDENİYLE İSTEMEDİKLERİ ALANDA EĞİTİM GÖRMEK ZORUNDA KALMAKTADIRLAR. OKULUMUZDA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE YETECEK KADAR BÖLÜM AÇILMAKTADIR.ANCAK ÖĞRENCİLERİN YANLIŞ YÖNLENDİRMELER YÜZÜNDEN BELLİ ALANLARA YIĞILMALARI NEDENİYLE İSTEMEDİKLERİ ALANDA EĞİTİM GÖRMEK ZORUNDA KALMAKTADIRLAR. BU NEDENLE SİZE VERİLEN 15 TERCİHİ DOĞRU KULLANINIZ. BU NEDENLE SİZE VERİLEN 15 TERCİHİ DOĞRU KULLANINIZ.

21 UNUTMAYINIZ… UNUTMAYINIZ… EN GÜZEL BÖLÜM ÇEVRENİN SİZE DAYATTIĞI DEĞİL ÇOCUĞUNUZUN YETENEKLERİNE EN UYGUN OLAN BÖLÜMDÜR. EN GÜZEL BÖLÜM ÇEVRENİN SİZE DAYATTIĞI DEĞİL ÇOCUĞUNUZUN YETENEKLERİNE EN UYGUN OLAN BÖLÜMDÜR. BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

22 SORULARVECEVAPLAR….


"2014 / 2015 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI: 03.06.2014 HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları