Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 1."— Sunum transkripti:

1

2 PROF. DR. M. HAMİL NAZİK PROF. DR. M. HAMİL NAZİK

3 2 Günümüzün Öncelikleri Günümüzün Öncelikleri Bilgi Strateji Değişim

4 3 GELECEĞİN Öncelikleri Değişim

5 4 Aynı durumda kalmamak Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek Başka bir biçim veya duruma geçmek

6 DEĞİŞİMİ BAŞLATAN FAKTÖRLER REKABET GELİŞME İHTİYACI GELİŞME İHTİYACI YARATICILIK

7

8 DEĞİŞİM, İnsan ve toplum davranışları Çalışma hayatı Ticaret Pazar anlayışı Vatandaş bilinci Yönetim anlayışı Dünya İnsan ve toplum davranışları Çalışma hayatı Ticaret Pazar anlayışı Vatandaş bilinci Yönetim anlayışı Dünya

9 8 İNSAN-VATANDAŞ DEĞİŞİYOR MU? Sorgulayan Sorgulayan Araştıran Araştıran Eğitimli Eğitimli Hakkını arayan Hakkını arayan Evrensel değerlere sahip Evrensel değerlere sahip Bilinçli Bilinçli Sorgulayan Sorgulayan Araştıran Araştıran Eğitimli Eğitimli Hakkını arayan Hakkını arayan Evrensel değerlere sahip Evrensel değerlere sahip Bilinçli Bilinçli

10 9 KURUMLAR - REKABET ŞARTLARI DEĞİŞİYOR ZOR BİR DÜNYA

11 10 AVCI

12 11 AV

13 12 BÖYLE BİR DÜNYADA AYAKTA KALMANIN YOLU?

14 13 SÜREKLİ DEĞİŞİM

15 FARKLI 14

16 ANCAK 15

17 16 Bilinçsiz ve korumasız tüketici Kim tarafından ve neden By, Firma- By, Devlet- By, Tüketici Yani siz, biz Kim tarafından ve neden By, Firma- By, Devlet- By, Tüketici Yani siz, biz

18 İTİRAZLAR VE ŞİKAYETLER 17 PROBLEM

19 ŞİKAYETLER Tek taraflı Piyasa şartları gözetilmeden İyi niyetli Masa başı hazırlanmış yasaların problemleri çözebileceğine inanılıyor 18

20 ŞİKAYETLER Ama gerçek dünya böylemidir, kolay mıdır? 19

21 ŞIKAYETLER 20

22 21 Günümüzün Öncelikleri Firmalar Tüketiciler Tüketici örgütleri PIYASA ŞARTLARı AKTÖRLERI Devlet

23 ŞIKAYET NEDENLERI 22

24 ŞIKAYET NEDENLERI 23 İNSAN İNSANNN İ N S A N N N N N N İNSAN İNSANNN İ N S A N N N N N N

25 24 NEDEN İNSAN-NASIL İNSAN NEDEN İNSAN-NASIL İNSAN Ahlaksız Egoist İyi insan

26 ŞİKAYETLER ŞiKAYETLERE KARŞI NE YAPIYORSUNUZ? 25

27 HAKEM HEYETİ OLARAK ŞİKAYETLERE NE YAPABİLİRSİN 1. Dikkatle dinle ve anla Tartışma, şikayeti al Hak ver Farklılıkları açıkla Sakin ve dostça davram Saygı göster Empati kur Şikayetini küçümseme biyitme, abartma Dürüst ol 26

28 HAKEM HEYETİ OLARAK ŞİKAYETLERE NE YAPABİLİRSİN 2. Tüketiciye yol göster 3. İlgili mercilere şikayeti tüketiciden aldığın gibi gönder 4. Yorum yapma (Öğrenilmiş çaresizlik yaşatma) 2. Tüketiciye yol göster 3. İlgili mercilere şikayeti tüketiciden aldığın gibi gönder 4. Yorum yapma (Öğrenilmiş çaresizlik yaşatma)

29

30 İnsanı anlamak çok zordur Her insan ayrı bir problemdir Önemli olan bu karmaşık problemi çözmektir. İnsanı anlamak çok zordur Her insan ayrı bir problemdir Önemli olan bu karmaşık problemi çözmektir. İLETIŞIM VE YAŞAM 29

31 BEDEN DİLİ GEÇMİŞ YAŞAM Doğuştan getirilenler Çocukluk Çocukluk yılları zorlukları Aşırı sevgi ya da sevgisizlik Yaşanılan güvensizlikler Gençlik ve ergenlik dönemi çıkmazları Değerler, inançlar Bilgi (Doğru-Yanlış) İnançlar Kanaat-Tutum Ön Yargılar Beden Dili İletişim Biçimi Güç iletişimi Beklenti iletişimi İleti Her türlü duygu, düşünce ve bilginin iletilmesi KANALLAR Söz, telefon, kitle iletişim araçları, yazı İletişime Geçtiğiniz Kişi (Alıcı) Geçmişi Bilgi ve İnanışları Ön Yargılar Beden Dili SEN Her Türlü Gürültü Konuşma biçimi Kullanılan araç Düşünce Beden dili Her Türlü Gürültü Konuşma biçimi Kullanılan araç Düşünce Beden dili FEEDBACK (GERİ BESLEME) (DOĞRU İLETİŞİM-YANLIŞ İLETİŞİM) Doğru iletişim için, Yanlış anlaşılmayı iletişimle çöz Gerekiyorsa özür dile Zorunlu olmadıkça iletişimi kesme Doğru dinle …

32 Genç, tecrübesiz olma, yaşlı olma, kilolu ya da zayıf olma, farklı bölge ve kültürlerden gelme; Size anlayışlı davranılmasını sağlamayacak Size diğerlerinden farklı davranılmayacak Toplumsal davranış kurallarını bildiğiniz varsayılacaktır. Size nasılsanız öyle davranılacak ve dönütler de öyle olacaktır. Genç, tecrübesiz olma, yaşlı olma, kilolu ya da zayıf olma, farklı bölge ve kültürlerden gelme; Size anlayışlı davranılmasını sağlamayacak Size diğerlerinden farklı davranılmayacak Toplumsal davranış kurallarını bildiğiniz varsayılacaktır. Size nasılsanız öyle davranılacak ve dönütler de öyle olacaktır.

33 İLETIŞIMDE BAŞARıLı OLMAK IÇIN Bir karizmanızın olması, Doğru bir imaj yaratmanız ve Belli başlı nezaket ve protokol kurallarını öğrenmeniz gerekir. Bir karizmanızın olması, Doğru bir imaj yaratmanız ve Belli başlı nezaket ve protokol kurallarını öğrenmeniz gerekir.

34 Davranışlar? Konuşmalar? Kendinizi değerlendirme biçiminiz? Başkalarının sizi değerlendirme biçimi? Temel karakter özellikleriniz? İlişki ve değerinizi ortaya koyar Davranışlar? Konuşmalar? Kendinizi değerlendirme biçiminiz? Başkalarının sizi değerlendirme biçimi? Temel karakter özellikleriniz? İlişki ve değerinizi ortaya koyar Siz ve ili ş kiler ? Çalışırken ve günlük hayatta; Çalışırken ve günlük hayatta;

35 34 Hangi işi yaparsak yapalım Günlük hayatta diğer insanlara bağımlıyız, Bu da, İnsanlarla nasıl çalışılacağını, onlara karşı nasıl davranmayı bilmeyi gerektirir. Hangi işi yaparsak yapalım Günlük hayatta diğer insanlara bağımlıyız, Bu da, İnsanlarla nasıl çalışılacağını, onlara karşı nasıl davranmayı bilmeyi gerektirir. SONUÇ...

36 35 OYSA Çoğu İnsan İlişkilerini yeterince Önemsemez OYSA Çoğu İnsan İlişkilerini yeterince Önemsemez

37 KIŞININ ILETIŞIM VE DEĞERINI  Vücut dili (hal, hareket, tavır)  Giyim  Oturma  Ayakta durma  El kol hareketleri -Hareket tarzı  Yürüyüş  Bakış  Yüz ifadeleri  Konuşması (Söz)  Ses tonu

38 37

39

40

41

42 KIŞININ ILETIŞIM VE DEĞERINI  İmajı  Ortamı kullanış biçimi  Çalışma isteği  Çatışma çözme becerisi  Öfke kontrolü  Stres yönetimi etkiler

43 İlişkilerde, Güven Üslup Lütfen Üretken Çözümler Memnun Saygı Empati İlişkilerde, Güven Üslup Lütfen Üretken Çözümler Memnun Saygı Empati 42

44 İLETİŞİM ve KARAKTER ANALİZLERİ

45 Hepimizin içinde Bir çocuk, Bir anne baba ve Bir yetişkin-öğretmen benliği vardır. Hepimizin içinde Bir çocuk, Bir anne baba ve Bir yetişkin-öğretmen benliği vardır. İletişim Analizi

46 45 Hayata ve olaylara bakış açısından; Kötümser İyimser Gerçekçi İletişim Analizi

47 Kötümser; yalnız tüneli, İyimser; tünelin sonundaki ışığı, Gerçekçi; tünelle birlikte hem ışığı hem de gelecek treni görür. (J. Harris)

48 Mesaj ve Davranışlar 1. İyi Değilim - İyisin, 2. İyi Değilim - İyi Değilsin 3. İyiyim - İyi Değilsin 4. İyiyim - İyisin İletişim Analizi

49 Çocukluktan taşınan başkalarına bağımlı, pasif, yönlendirilen yapının günlük yaşama yansımasıdır (KOMPLEKS) Bu kişiler kendilerini önemsiz, güçsüz ve dışlanmış hissederler. Çocukluktan taşınan başkalarına bağımlı, pasif, yönlendirilen yapının günlük yaşama yansımasıdır (KOMPLEKS) Bu kişiler kendilerini önemsiz, güçsüz ve dışlanmış hissederler. İyi Değilim - İyisin

50 Çevrelerindeki herkesi kendileri gibi görürler. Ümitsizdirler, hayat enerjilerini kaybetmişlerdir. Çevrelerindeki herkesi kendileri gibi görürler. Ümitsizdirler, hayat enerjilerini kaybetmişlerdir. İyi Değilim - İyi Değilsin

51 Daha önceki kötü yaşantılarının etkisi altında davranışlar geliştirirler, Çevrelerindeki insanları kötü olarak değerlendirirler ve onları suçlar, eleştirir, aşağılarlar. Daha önceki kötü yaşantılarının etkisi altında davranışlar geliştirirler, Çevrelerindeki insanları kötü olarak değerlendirirler ve onları suçlar, eleştirir, aşağılarlar. İyiyim - İyi Değilsin İyiyim - İyi Değilsin

52 Düşünce ve inançlar yönlendirir. İlk üç tutumu benimseyenler “Neden?”diye sorar Bu tutumu benimseyenler “Neden olmasın?” yaklaşımı sergiler. Düşünce ve inançlar yönlendirir. İlk üç tutumu benimseyenler “Neden?”diye sorar Bu tutumu benimseyenler “Neden olmasın?” yaklaşımı sergiler. İyiyim - İyisin

53 “Kötümser insanların karamsarlıklarının sebebi, kendi değersizliklerine olan inançlarıdır.” “Kötümser insanların karamsarlıklarının sebebi, kendi değersizliklerine olan inançlarıdır.”

54 KİŞİLİKLER İçe dönük Dışa dönük KİŞİLİKLER İçe dönük Dışa dönük

55 54 Konuşarak düşünen Kalabalık içinde enerji dolan Devamlı hareket arayan Uzun süre yalnız kalınca sıkılan Başkalarından geribildirim bekleyen Başkaları ile çalışmadan zevk alan Düşünce ve tecrübelerini başkaları ile paylaşmak isteyen Konuşarak düşünen Kalabalık içinde enerji dolan Devamlı hareket arayan Uzun süre yalnız kalınca sıkılan Başkalarından geribildirim bekleyen Başkaları ile çalışmadan zevk alan Düşünce ve tecrübelerini başkaları ile paylaşmak isteyen Dışadönük

56 55 Cevap vermeden önce düşünen Kalabalık içinde konuşamayan Belli bir noktadan sonra hareket fazla gelen Kişisel alana önem veren Arkadaşlarını az ve öz seçen Aile üyeleri ile konuştuğu halde başkaları ile çok konuşmayan Bir etkinliğe katılmadan önce gözlemleyen Cevap vermeden önce düşünen Kalabalık içinde konuşamayan Belli bir noktadan sonra hareket fazla gelen Kişisel alana önem veren Arkadaşlarını az ve öz seçen Aile üyeleri ile konuştuğu halde başkaları ile çok konuşmayan Bir etkinliğe katılmadan önce gözlemleyen İçe dönük

57 1. Kendinizi tanıyın  Kişilik  Güçlü yönler  Zayıf yönler-zaaflar  Tepkiler  Empati yeteneği  Duyguların ifade biçimi  Kendi ile iletişim 1. Kendinizi tanıyın  Kişilik  Güçlü yönler  Zayıf yönler-zaaflar  Tepkiler  Empati yeteneği  Duyguların ifade biçimi  Kendi ile iletişim SAĞLıKLı VE ETKILI ILETIŞIM IÇIN

58 İmaj Çeşitleri Kendimi Nasıl Görüyorum ? (öz imaj) Başkaları Beni Nasıl Görüyor? (algılanan imaj) Ben Kendimi Nasıl Görmek/göstermek İstiyorum? (ideal imaj) Kendimi Nasıl Görüyorum ? (öz imaj) Başkaları Beni Nasıl Görüyor? (algılanan imaj) Ben Kendimi Nasıl Görmek/göstermek İstiyorum? (ideal imaj)

59 KENDIMI NASıL GÖRÜYORUM(ÖZ IMAJ) Nasıl Görünüyorum Nasıl Konuşuyorum Nasıl Davranıyorum Nasıl Görünüyorum Nasıl Konuşuyorum Nasıl Davranıyorum

60 Başkaları sizi nasıl görüyor (Algılanan imaj) Başkaları sizi nasıl görüyor (Algılanan imaj) Başkaları sizi nasıl görüyor Başkalarının kafasındaki siz Siz nasıl görüyorsunuz- karşıdaki nasıl Gerçekler ve algılar Kendimizi görsel ve sözel olarak nasıl ifade etmeliyiz Bizi nasıl algılamalılar Kendimizi nasıl yansıtmalıyız

61 OLMASıNı ISTEDIĞIMIZ İMAJıMıZ (ARZU EDILEN İMAJ) İDEAL, GÜZEL, DEĞERLI YÖNLERIN SUNULMA SANATı.

62 Başkalarını bilen kimse bilgili, kendini bilen kimse akıllıdır Başkalarını bilen kimse bilgili, kendini bilen kimse akıllıdır

63 2. Çevrenizdeki insanları tanıyın Diğerlerine saygı duyun, Onların insan olduğunu unutmayın İlişkilerinizde; Adil Tarafsız ve Dürüst olun 2. Çevrenizdeki insanları tanıyın Diğerlerine saygı duyun, Onların insan olduğunu unutmayın İlişkilerinizde; Adil Tarafsız ve Dürüst olun SAĞLıKLı VE ETKILI ILETIŞIM IÇIN

64 63 3. Kişilikler yerine ilişki biçimine yoğunlaşın HOŞGÖRÜLÜ OLUN 3. Kişilikler yerine ilişki biçimine yoğunlaşın HOŞGÖRÜLÜ OLUN SAĞLıKLı VE ETKILI ILETIŞIM IÇIN

65 64 Olumsuz özellikli kişilerle tartışmayın zarar gören siz olursunuz. Huysuz olmayın Hayata ve olaylara karşı olumlu olun Olumsuz özellikli kişilerle tartışmayın zarar gören siz olursunuz. Huysuz olmayın Hayata ve olaylara karşı olumlu olun 4. HERKESE OLUMLU TAVıR SERGILEYIN

66 65 Hayat; Bir yaşam öyküsüne katlanılamayacak kadar uzun! Bir gülümseyişe, bir kıpırdanışa, bir dokunuşa vakit ayıramayacak kadar kısa!

67 66 5. Sen dili yerine, ben dili kullanın Sen mesajı yerine: “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!”Sen mesajı yerine: “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!” Ben mesajı verin: “Bir şey söylemeye başlayıp da sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.”Ben mesajı verin: “Bir şey söylemeye başlayıp da sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.” Sen mesajı yerine: “Kes şunu! Çekiştirip durma kolumu!!”Sen mesajı yerine: “Kes şunu! Çekiştirip durma kolumu!!” Ben mesajı verin: “Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.”Ben mesajı verin: “Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.” 5. Sen dili yerine, ben dili kullanın Sen mesajı yerine: “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!”Sen mesajı yerine: “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!” Ben mesajı verin: “Bir şey söylemeye başlayıp da sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.”Ben mesajı verin: “Bir şey söylemeye başlayıp da sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.” Sen mesajı yerine: “Kes şunu! Çekiştirip durma kolumu!!”Sen mesajı yerine: “Kes şunu! Çekiştirip durma kolumu!!” Ben mesajı verin: “Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.”Ben mesajı verin: “Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.”

68 67 6. Doğru dinleyin Etkin dinlemeyi kullanın Konuşmacıya odaklanınKonuşmacıya odaklanın Söz kesmeyinSöz kesmeyin SusunSusun Hemen bir yargıya varmayınHemen bir yargıya varmayınDinlerken; DikkatDikkat TakipTakip YansıtmaYansıtma 6. Doğru dinleyin Etkin dinlemeyi kullanın Konuşmacıya odaklanınKonuşmacıya odaklanın Söz kesmeyinSöz kesmeyin SusunSusun Hemen bir yargıya varmayınHemen bir yargıya varmayınDinlerken; DikkatDikkat TakipTakip YansıtmaYansıtma

69 Empati (eşduyum) Saygı Saydamlık. 68 HERKES HAYATI KENDİ GÖZLÜKLERİNDEN GÖRÜR 7. İnsan İlişkilerini Oluşturan Temellere dikkat edin

70 69 İnsanlara ikinci bir şans verin Başkalarından motivasyon sağlamasını beklemeyin Kızgınlıkları açığa vurmayın (Öfke kontrolü) İnsanlara ikinci bir şans verin Başkalarından motivasyon sağlamasını beklemeyin Kızgınlıkları açığa vurmayın (Öfke kontrolü) 8. Hayatta yanlış yapılan Üç şeyi yapmayın 8. Hayatta yanlış yapılan Üç şeyi yapmayın

71 Dahası; Dahası; Sözünüzü tutunSözünüzü tutun Örnek olunÖrnek olun Diğer insanların fikirlerini dinleyin, değer verinDiğer insanların fikirlerini dinleyin, değer verin Yanlış yapabileceğinizi kabul edinYanlış yapabileceğinizi kabul edin Herkes kendi cürmü kadar iş çıkarabilir, birbiri ile kıyaslamayınHerkes kendi cürmü kadar iş çıkarabilir, birbiri ile kıyaslamayın Gerektiğinde övünGerektiğinde övün Şikayetlerini dinleyinŞikayetlerini dinleyin İnsanları tanımaya çalışınİnsanları tanımaya çalışın Onlardan biri olunOnlardan biri olun Dahası; Dahası; Sözünüzü tutunSözünüzü tutun Örnek olunÖrnek olun Diğer insanların fikirlerini dinleyin, değer verinDiğer insanların fikirlerini dinleyin, değer verin Yanlış yapabileceğinizi kabul edinYanlış yapabileceğinizi kabul edin Herkes kendi cürmü kadar iş çıkarabilir, birbiri ile kıyaslamayınHerkes kendi cürmü kadar iş çıkarabilir, birbiri ile kıyaslamayın Gerektiğinde övünGerektiğinde övün Şikayetlerini dinleyinŞikayetlerini dinleyin İnsanları tanımaya çalışınİnsanları tanımaya çalışın Onlardan biri olunOnlardan biri olun SAĞLıKLı VE ETKILI ILETIŞIM IÇIN


"PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 PROF. DR. M. HAMİL NAZİK 0 532 477 56 09 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları