Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT."— Sunum transkripti:

1 Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

2 Semboller Semboller özel efektler, animasyonlar veya etkileşim özellikleri için faydalanabileceğiniz tekrar kullanılabilir bileşenlerdir. 3 tip sembol vardır. Bunlar Grafik, Düğme ve Movie Clip adını taşır. Semboller Library panelinde saklanır. Bir sembolü sahne üzerine sürüklediğinizde sembolün bir örneği oluşturulur.

3 Movie Clip sembolleri en çok kullanılan en güçlü ve en esnek sembollerden biridir. Bir animasyon oluştururken genellikle Movie Clip sembolleri kullanılır. Movie Clip sembolleri kendi TimeLine larını içerirler. Bir Movie Clip sembolünün içine kolayca animasyon eklenebilir. Bu özellik çok karmaşık animasyonlar oluşturulmasına olanak sağlar. En önemlisi ise Movie Clipleri Action Script ile kontrol ederek hareketlere reaksiyon göstermesini sağlayabilirsiniz.

4 Düğme sembolleri etkileşim özellikleri için kullanılır. Bu semboller kullanıcı fareyi kullanarak kendileriyle etkileşime girdiğinde nasıl görüneceklerini belirleyen 4 adet anahtar kare içerirler. Ancak düğmeler işlevi gerçekleştirebilmek için Action Script diline ihtiyaç duyar. Up : Butonun normal görünümü Over : Butonun mouse işaretçisi üzerine geldiğinde alacağı görünüm. Down : Butona tıklandığında alacağı görünüm Hit : Mouse nin algılama alnını belirtir.

5 Grafik semboleri ise esneklik anlamında en zayıf sembol tipidir. Çünkü Action Scripti desteklemezler. Filtre yada karıştırma modu uygulanamaz. Ancak grafik sembolün içindeki bir animasyonun ana timeline nıyla senkronize edilmesini istediğiniz bazı durumlarda Grafik sembolleri işe yarar.

6 Flash ile sembol oluşturmanın iki farklı yöntemi vardır. Birinci yöntemde sahne üzerinde hiçbir öğe seçili değilken İnsert menüsünden New Symbol komutu seçilir ve Flash sembol düzenleme moduna geçer. Bu mod da sembolü çizmeye yada sembolü oluşturacak grafikleri içe aktarmaya başlayabilirsiniz. İkinci yöntem ise sahne üzerinde bir öğe seçilir ve Modify menüsünden Convert to Symbol yada Ctrl+F8 tuşlarına basılır. Açılan iletişim penceresinden sembol adlandırılarak ne tür bir sembol olacağı Type bölümünden seçilir. Registration alanında sembolün merkez noktası belirlenir. Ok düğmesine tıkladığınızda oluşturduğunuz sembol kütüphaneye eklenmiş olacaktır.

7 Animasyon nesnelerin belirli bir zaman için gerçekleşen hareketleri yada dönüşümleridir. Animasyonlarla nesneleri sahne boyunca hareket ettirebilir, nesnelerin renklerini yada saydamlıklarını değiştirebilir, boyutlarında yada döndürme ayarlarında değişiklik yapabilirsiniz. Ayrıca hareket yolunu, nesnenin hızlanma yada yavaşlama özelliğini kontrol edebilirsiniz. Flashta nesnelere animasyon uygulamak için önce ilgili nesne sahne üzerinde seçilmeli ardından nesneye sağ tıkladığında açılan listeden Create Motion Tween seçeneği seçilir.

8 Oynatma kafasını zamanda farklı bir noktaya ve nesneyi yeni bir konuma taşıyın. Arada oluşturulacak kareleri flash dolduracaktır. Yeşil yolla gösterilen yola isterseniz müdahale edebilirsiniz. Motion Tween tekniğinde sahne üzerindeki konum ve büyüklük, renk yada diğer özelliklerde gerçekleşen değişiklikler için animasyon kareler oluşturulur.

9 İvmeli hareketler oluşturmak için oluşan yol seçili iken Properties panelinde Ease (Kolaylık) Nesnenin hareketi ile ilgili kolaylık ya da zorluk katsayılarını ifade eder. Bu değeri sürtünme kuvveti olarak da düşünebilirsiniz. Sürtünme kuvveti negatif olduğunda, cisme hiçbir tepki kuvveti göstermeyecek, hatta cismin kayarak hızlanmasını sağlayacaktır. Bu değer pozitif olduğunda ise cismin hareketine bir tepki kuvveti uygulayarak yavaşlamasına neden olacaktır. Artan ivmeli hareketler oluşturmak için Ease değerini negatif, azalan ivmeli hareketler oluşturmak için Ease değerinin pozitif olması gerekir. Dönme hareketi oluşturmak için oluşan yol seçili iken Properties panelinde Rotation bölümü kullanılır. Rotate alanından kaç kere dönüş olacağı, Direction alanından ise dönüş hareketinin saat yönündemi yoksa tersi yöndemi olacağı ayarlanır.

10 Motion Tween tekniğinde animasyon oluşturulacak nesne sembol olmalıdır. Eğer seçilen nesne bir sembol değilse flash otomatik olarak nesneyi sembole dönüştürmek isteyip istemediğinizi soracaktır. Flash aynı zamanda Motion Tween leri kendi katmanlarında olacak şekilde ayırır. Her katmanda sadece tek bir motion tween olabilir ve başka bir öğe bulunmaz.

11 Bir motion tweeni silmek için animasyon uygulanan sembole sağ tıklamanız, ardından Remove Tween komutuna tıklamanız yeterlidir.

12 Saydamlık animasyonu oluşturmak için sembole sağ tıklayarak açılan listeden Create Motion Tween seçeneği seçilir. Animasyonun başlayacağı ilk kareyi seçerek sahneden sembolü seçin. Properties panelinde Color Effect alanındaki Style bölümünden Alpha yı seçin ve değerini 0 olarak ayarlayın. Sahnedeki seçilen sembol tamamen saydam bir hale gelecektir. Oynatma kafasını 40. Kareye getirin ve tekrar sahnedeki sembolü seçin ve yine Alpha yı seçerek değerini 100 olarak belirleyin. Sahnedeki sembol tamamen opak bir hale gelecektir. Enter tuşuna basarak efecti izleyebilirsiniz.

13 Dönüşümlü animasyon tekniğini kullanmak için ise nesnelerin sembol olmaması gerekmektedir. Bir nesneyi başka bir nesneye dönüştürmek için ilk olarak dönüştürülmek istenen nesne çizilir. Sonra oynatma kafası istenen kareye getirilerek yeni bir keyframe eklenir. Eski nesne silinerek yerine dönüştürülmek istenen nesne çizilir. Ve timelineda ilgili kareler seçili hale getirilerek üzerinde sağ tuşa basılır ve açılan listeden Create Shape Tween seçilir.

14 Düzgün doğrusal hareketler oluşturmak 1. File\New seçeneğini tıklayarak yeni bir Flash dokümanı oluşturun. 2. Flash çizim araçlarını kullanarak bir düzgün bir daire çizin. 3. Şekli sürükleyerek sahnenin soluna doğru yerleştirin. 4. Sahne üzerindeki nesneyi seçili hale getirerek Modify menüsünden Convert to Symbol komutuna tıklayarak Movie Clip e dönüştürün. 5. Nesnenin üzerinde sağ tuşa tıklayarak açılan listeden Create Motion Tween komutunu seçin. 6. Oynatma kafası otomatik olarak 25. kareye gelecektir. 25. karede iken nesnenizi animasyon sonunda olmasını istediğiniz konuma taşıyın. Ekranın sağına. Enter e bastıgınızda animasyonun ara kareleri kendisi doldurarak doğrusal bir hareket oluşturduğunu göreceksiniz.

15 Dönme hareketleri oluşturmak 1. Yeni bir Flash dosyası oluşturun (File\ New seçeneğini tıklayın). 2. Flash çizim araçlarını kullanarak bir Rüzgar Gülü çizin (Rectange ve Line tool araçlarını kullanabilirsiniz). 3. Çizdiğiniz Rüzgar Gülü şeklini Movie Clip sembolü haline getirin. 4. Sembol haline getirdiğiniz şekli sürükleyerek sahnenin sol üst köşesine yerleştirin. 5. Nesnenin üzerinde sağ tuşa tıklayarak açılan listeden Create Motion Tween komutunu seçin. 6. Oynatma kafası otomatik olarak 25. kareye gelecektir. 25. karede iken nesnenizi animasyon sonunda olmasını istediğiniz konuma taşıyın. 7. Oluşan yolu seçerek properties panelinde Rotation bölümünden Rotate alanına 10 değerini verin ve Direction alanını CCW olarak ayarlayın. 8. Son olarak Free Transform Tool aracını seçerek animasyonun bitiş karesindeki nesnenin boyutunu büyütün.

16 Shape ile dönüşümlü animasyonlar tasarlamak 1. Animasyon için yeni bir tasarım dosyası oluşturun (İşlem için File\New seçeneğini tıklayın). 2. Rectangle Tool’u kullanarak sahneye bir dikdörtgen çizin boş kare kutusuna gelerek boş bir anahtar kare ekleyin (Bu işlem için Insert\Blank Keyframe seçeneğini tıklayın). 4. Oluşturduğunuz boş kare aktifken sahneye bir daire çizin. (çizim için Oval Tool’u kullanabilirsiniz.) 5. İki anahtar kare arasında bir kareye tıklayarak işaretleyin ve sağ tuşa basarak Create Shape Tween seçeneğini seçin 6. Animasyonu izlemek için Enter ya da Ctrl+Enter tuşlarına basın. Bitmiş animasyon aşağıdaki gibi olacaktır.


"Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları