Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER.  İletişim köprü kurmaktır  İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER.  İletişim köprü kurmaktır  İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER

2  İletişim köprü kurmaktır  İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar

3  Gerek çocuğumuzla, gerekse arkadaşlarımızla konuşurken iletişimi kesen bazı mesajlar vardır;

4 “Kalk” “Hemen git ve yatağına yat” “yüzünü yıka” “ağzın doluyken konuşma” “ödevini bitir” “televizyonu kapa” “büyüklerinle konuşurken sesini yükseltme” “öğretmenini dinle…….” gibi cümleler,  Korku ya da aktif direnç yaratabilir.  Söylenenin tersini denemeye davet edebilir.  İsyankar davranışa ya da misillemeye yol açabilir. 1.EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK

5 “Okulunu bitirmezsen sana para mara yok”, “ödevini bitiremezsen televizyonu unut” “sütünü içmezsen cüce kalırsın”, “terliksiz dolaşırsan hastalanırsın” ‘’Ya yaparsın,yoksa…’’ gibi cümleler,  Korku,boyun eğme, itaat etme davranışı yaratabilir.  Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar.  Gücenme, kızgınlık, öfke ve düşmanlık duygularının oluşmasına neden olabilir. 2.UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK

6 “Senin yerinde olsam plan yaparak çalışırdım” “sütünü bitirdiğinde boyun uzayacak” ”bak sana bir öneri vereyim” gibi cümleler,  Suçluluk duyguları yaratır  Anneye babaya bağımlı çocuklar yaratabilmektedir.  Çocuğun sorunlarını kendi kendisine çözecek yeteneğinin olmadığına inanıldığını gösterir. 3.ÖĞÜT VERME, ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GETİRME

7 “Sen zaten tembelin tekisin” “zaten başarsaydın şaşardım” “yine mi bitiremedin” gibi cümleler,  çocuğun kendisini değersiz, yetersiz görmesine neden olur.  çocuk yargı ve eleştirileri gerçek olarak algılayabilir (Ben kötüyüm!)  ya da karşılık verebilir (Siz de daha mükemmel değilsiniz!). 4.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK

8 “Çok güzel ”, “Bence harika bir iş yapıyorsun” “Bizim sana güvenimiz tam” “Başarısız olacağını düşünmüyoruz” “Sen yaparsan en iyisini yaparsın” gibi cümleler,  Çocuk ailesinin beklentilerinin çok yüksek olduğunu düşünebilir  Çocukta kaygı yaratailir  İstenilen davranışı yaptırabilmek için, söylenen içtenlikten yoksun bir manevra gibi algılanabilir. 5.ÇOCUĞU SÜREKLİ ÖVMEK

9 “Koca bebek....” “Hadi bakalım Süpermen” “Gözlük” “Hadi sende sulu göz” gibi cümleler,  Çocuğun kendini değersiz hissetmesine ve sevilmediğini düşünmesine yol açar.  Çocuğun kendine olan özgüveni sarsar.  Genellikle karşılık verme isteği uyandırır.  Ailesine karşı öfke, kin ve isyan duyguları besler. 6.AD TAKMAK, ALAY ETMEK

10 “Neden bunu yaptın?” “Kim dedi?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl oldu?” “Ne dedin?” gibi cümleler,  Soruları cevaplama genellikle eleştiri veya zorunlu çözüm getirdiğinden çocuklar genellikle hayır demeye, yarı doğru cevap vermeye, kaçmaya yönelir veya yalan söyler  Sorular genellikle soru soranın nereye varmak istediğini açıklamadığından, çocuk korku ve endişeye kapılabilir  Ailenin endişelerinden doğan sorulara cevap vermeye çalışan çocuk kendi sorununu, gözden kaçırabilir.  Çocuk sorgulanıyor hissine kapıldığında bu durum onda güvensizlik, kuşku oluşturur. 7.SORU SORMAK, SINAMAK, SORGULAMAK

11  "Aldırma, boş ver..." "Düzelir canım, bunu dert etme..." "Üzülme..." "Başka şeyden konuşalım..." "Olur böyle şeyler, geçer..." "Boş ver canım arkadaşlar arasında olur böyle şeyler..."  Çocuğun kendini “anlaşılmamış” hissetmesine neden olur;  Kızgınlık duyguları uyandırır (“Size göre kolay tabii”)  Çocuk genellikle mesajı “kendini kötü hissetmen doğru değil” biçiminde algılar. 8.TESELLİ ETMEK, KONUYU DEĞİŞTİRMEK

12  Yukarıdaki bütün yaklaşımlar, iletişimin en büyük düşmanıdır.  Sözü edilen yaklaşımları çok sık kullandığımız takdirde, ne yazık ki “iletişim” kuramayız.

13  Suçluyum.  Annem babam bana haksızlık ediyor.  Beni kimse anlamıyor. Annem babam bile...  Başarısızım.  Kimse beni dinlemiyor.  Konuşmama bile izin yok.

14  Hırçınlaşıp bağıracak.  Üzülüp ağlayacak..  Duyduğu sözlere karşı çıkacak.  Kendini yetersiz hissedecek.  İçine kapanacak.

15  Beni dikkate alıyor.  Ben annem ve babam için önemli ve değerliyim.  Beni anlamaya çalışıyorlar.

16  Sevin  Zaman Ayırın  Dinleyin  Göz kontağı Kurun  Ben Dili’ni kullanın  Tutarlı olun  Karşılaştırmayın

17 Teşekkür ederim Rica ederim Af edersin Lütfen Özür dilerim Efendim Sihirli Kelimeler

18


"İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER.  İletişim köprü kurmaktır  İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları