Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CEYLAN KAYNAR MÜŞTERİ ÇÖZÜM ORTAĞI LİDERİ 2015 NIELSEN PERAKENDE ÖLÇÜM HIZMETLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CEYLAN KAYNAR MÜŞTERİ ÇÖZÜM ORTAĞI LİDERİ 2015 NIELSEN PERAKENDE ÖLÇÜM HIZMETLERİ."— Sunum transkripti:

1 CEYLAN KAYNAR MÜŞTERİ ÇÖZÜM ORTAĞI LİDERİ 2015 NIELSEN PERAKENDE ÖLÇÜM HIZMETLERİ

2 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 2 AJANDA NIELSEN HİZMETLERİ (GLOBAL VE TÜRKİYE) NIELSEN PERAKENDECİ PANELİ VE KULLANIMI PERAKENDECİ PANELİ METODOLOJİSİ FMCG TRENDLERİ İŞBİRLİĞİ FIRSATLARI

3 NIELSEN HİZMETLERİ

4 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 4 VERİDEN BİLGİYE, İÇGÖRÜYE VE AKSIYONA... Tüketicinin her aksiyonu bir veriden yola çıkar Tüketicinin 360 derece anlamak

5 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 5 BİLGİDEN İÇGÖRÜYE (INSIGHT) DÜKKAN ÖNCESİDÜKKAN İÇİALIM SALE İSTEKSADAKAT

6 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary ’DEN FAZLA ÜLKEDE ülke5.9 milyar tüketici25 milyon dükkan

7 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 7 BUYWATCH TÜRKİYE’DEKİ HİZMETLERİMİZ FMCG PERAKENDECİ PANELİ TÜKETİCİ & ALIŞVERİŞÇİ ÇALIŞMALARI DÜKKAN İÇİ (IN-STORE) ÇALIŞMALARI RADYO REYTING ÖLÇÜMÜ REKLAM ÖLÇÜMÜ HİZMETLERİ

8 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 8 İŞBİRLİKLERİMİZ...

9 NIELSEN PERAKENDECİ PANELİ

10 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 10 NIELSEN TÜRKİYE PERAKENDECİ PANELİ… Türkiye genelinde perakende satış noktalarında hızlı tüketilen paketli ürünlerin performanslarını düzenli olarak ölçmektedir. Düzenli ölçülen veri ile pazar payı, dağıtım ve satış gibi performans metriklerinin ölçümü gerçekleştirilir.

11 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary ’DEN FAZLA ÜRÜN GRUBU TAKİBİ... CAYSALCA TALK PUDRASI TURK KAHVESI BEBEK MAMALARI BEBEK BANYO KOPUKLERI HAZIR KAHVE CAMASIR DETERJANLARI HAZIR CIKOLATALI ICECEKLER GAZLI ICECEKLER CAMASIR YUMUSATICILARI KOLONYA MEYVE SUYU EV TEMIZLEYICILERI STREC FILM VE ALUM.FOLYO BUZLU CAY BOCEK ILACLARI SU BULASIK DETERJANLARI ODA PARFUMLERI ENERJI VE SPOR ICECEKLERI KIMYASAL OLM. EV TEMIZLEYICILERI PIL MADEN SUYU VE SODASI HALI SAMPUANI BIRA CAMASIR SUYU ALKOLLU ICKILER MARGARIN SIVI YAG TEREYAG SAKIZ CIKOLATA KAPLAMALAR SEKER BISKUVI VE KEK KREM CIKOLATA CIKOLATA CEREZ SUT CORBA HAZIR KAHVALTILAR BULYON KETCAP SAC JOLESI SAC SPREYI SAC BOYASI SAMPUAN SAC KREMI SAC KOPUGU DIS MACUNU DIS FIRCASI TIRAS BICAKLARI TIRAS MAKINALARI TIRAS KREMLERI TEMIZLIK KAGITLARI HIJYENIK PEDLER BEBEK BEZLERI MAYONEZ BEBEK MENDILLERI ISLENMIS ET DEODORANT TOZ TATLILAR ERKEK PARFUMLERI KONSERVE BALIK CILT BAKIM URUNLERI MAKARNA RECEL KEK UNU SABUN VE DUS JELLERI AYRAN KABARTMA TOZU KONSERVE GIDA KAHVE KREMASI DONMUS GIDA PUDRA SEKERI OZEL KAHVELER YOGURT KREM PEYNIR BULASIK MAKINASI KOKULARI SIGARA HAZIR PUDING BULASIK MAKINASI TEMIZLEYICILERI AGDA VE TUY DOKUCULER BITKI & MEYVE CAYLARI KURUYEMIS PIRINC UNU PISIRME YARDIMCILARI HARCLAR MAYA KADIN KOKULARI KONDOM POSETLER KEDI KOPEK MAMASI UN BAL PAKETLİ EKMEK ÖZEL PEYNIR BEYAZ PEYNIR AĞIZ GARGARASI

12 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 12 PERAKENDE ÖLÇÜMÜNÜN KULLANIMI Stratejik Taktiksel Pazar büyüklüğü, büyüme oranı ve segmentasyon Ciro ve miktar bazında marka pazar payları Markaların fiyat konumlanışı Fiyat Fırsatları Varyant, paket boyu, koku-aroma gelişimleri Sorunlu bölgelerin tanımlanması, sorunların belirlenmesi için Markaların ticari yapısı (stoksuzluk vb. ) Promosyon aktiviteleri kararları Bu sonuçlardan yola çıkarak satış örgütünün amaçlarını, hedeflerini belirlemek için

13 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 13 STRATEJİK AKSİYONLAR Pilli/Makineli Diş Fırçası Kategorisi Fırça Ucu yuvarlak mı, dikdörtgen mi? Fırça sapı rengi hangi renk? Kaç pil ile çalışıyor? Nielsen verisi nasıl kullanılıyor?

14 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 14 TAKTİKSEL HAREKETLER ÇORBA KATEGORISI – SUPERMARKET KANALI Ramazan Dönemi Üreticiler Nielsen verisine neden ihtiyaç duyuyor? AKSİYONLAR Ramazan dönemi öncesinde Stok seviyesi arttırmak Ramazan dönemine özel ürün lanse etmek Promosyon aktivitelerini belirlemek (Ramazan Paketlerine hangi ürün ile girilecek) Özellikle ilk 2 hafta önemli, promosyon ve reklamlara erken başlanmalı

15 PERAKENDECİ PANELİ METODOLOJİSİ

16 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary ADIMDA PERAKENDECI PANELI 1. Uzay Tespit Çalışması 2. Örneklemin Belirlenmesi 3. Veri Toplama 4. Projeksiyon 5. Analiz ve Raporlama

17 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 17 UZAY TESPIT ÇALIŞMASI Uzay Nedir? Perakendeci tipi ve coğrafik yerleşime göre gruplanmış perakendeci kırılımlarının toplam sayısıdır. Nielsen Uzay’ı nasıl tespit eder? Haritalı Alan Tarama Çalışması (Census) 76 il tarama perakendeci tarama Kısmi mahalle taraması Dükkanların yazarkasa, satış alanları, bulundurdukları ürün grupları gibi estimasyon göstergelerine bakılarak regresyon katsayıları ile ciroları tahmin edilir.

18 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 18 UZAY SONUÇLARI RAPORLANAN KANALLAR TOPLAM TÜRKİYE225,547229,806 BIM3,6274,042 A1011,6952,146 TOPLAM TÜRKİYE (w/o BIM & A101)220,225223,618 TOPLAM MODERN KANAL w/o BIM & A1019,70011,610 -Hipermarket(>= 2500 m2) Büyük Süpermarketler ( m2) Supermarketler ( m2)2,8973,049 -Küçük Süpermarketler (< 400 m2)5,5787,298 GELENEKSEL KANAL (Bakkallar) 143,090143,315 Kuruyemiş12,74312,440 Büfeler18,56219,331 Benzin İstasyonu4,2434,296 Parfümeriler2,0432,191 Eczaneler23,76924,530 Fotoğraf Dükkanı6,0755,905

19 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 19 ÖRNEKLEMİN BELİRLENMESİ Örneklem Uzayın karakteristiğini temsil etmek üzere, uzaydan seçilmiş bir gruptur. Nielsen Örneklem seçimi için Tabakalandırılmış Örneklem metodunu kullanmaktadır. Türkiye1. bölge2. bölge3. bölge4. bölge5. bölge6. bölgeiller SPM>2500 hücre 1hücre 2hücre 3hücre 4hücre 5... SPM SPM SPM< Geleneksel... Kuruyemiş... Büfe... Parfümeri... Eczane... hücre 62hücre 63

20 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 20 VERİ TOPLAMA Türkiye’de farklı kanalllardan farklı metodlar ile veri toplanmaktadır. Süpermarketlerde Barkod Verisi, Geleneksel Kanalda Sayım ve İndirim Marketlerinde Kasa Fişi Metodu ile veri toplanır. GELENEKSEL SAYIM BARKOD VERİSİ -Scanning- CASH SLIP -Kasa Fişi Metodolojisi-

21 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 21 PROJEKSIYON Projeksiyon, bir örneklemden elde edilen gözlemlerin bütünü tahmin etmek için kullanıldığı istatistiki bir yöntemdir. Tabakalandırılmış örneklemin projeksiyonu hücre seviyesinde yapılır. ÖRNEKLEM TÜRKİYE UZAYI

22 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 22 ANALİZ VE RAPORLAMA Ürün Kim? Kategori Segment Marka Alt marka Varyant SKU Bilgi Kategorileri Ne? Satış – Ciro, Miktar, Birim Fiyat Dağıtım Stoksuzluk Alımlar Nerede? Toplam Pazar Süpermarketler Geleneksel Kanallar Bölgeler İller Market Ne zaman? Haftalık 2 Aylık 3 Aylık (Çeyreklik) Yıllık Dönem

23 FMCG TRENDLERİ

24 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 24 Denmark Finland Poland France Germany Spain Portugal Greece Italy Turkey Switzer- land Austria Czech Republic Estonia Latvia Lithuania Belarus Ukraine Romania Hungary Slovakia Moldova Bulgaria Russia Ireland Great Britain Monte- negro Serbia Slovenia Croatia Bosnia- Herze- govina Mace- donia Albania Norway Nether- lands Belgium Sweden Ciro Değişimi (%) ÜLKE BAZINDA BÜYÜME ORANLARI ( Q VS Q ) Avrupa Ortalaması Üzerinde Büyüme Sıfır ile Avrupa Ortalaması arası büyüme oranı Negatif Büyüme Oranı

25 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 25 FMCG GELİŞİMİ TOPLAM TÜRKİYE Satış Miktarı ( 000 TL)83,826,184 96,324, Ciro Payı % 14.9% TEMİZLİK; 3.8 GIDA VE İÇECEK; 47.3 KİŞİSEL BAKIM; 7.6 TÜTÜN; 40.7 DİĞER; 0.6

26 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 26 KANAL PAYLARI (%) (SIGARA HARIÇ TOPLAM FMCG) Küçük Süpermarketler ve İndirim Marketleri pazardaki ağırlığını arttırıyor. KANAL GELİŞİMİ İndirim MarketleriGeleneksel Kanal Ciro Değişimi % 8%23%21%12% SPMs>=400SPMs<

27 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 27 TOPLAM TÜRKİYE Market Markaları Ciro Payı % Market Markaları Ciro Değişimi (%) 2012 TOPLAM FMCG GIDA & IÇECEK TEMİZLİK KİŞİSEL BAKIM MARKET MARKALARI GELİŞİMİ Toplam FMCGGıda & IçecelTemizlikKişisel Bakım 2013 vs vs 2013

28 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 28 SEKTÖRLER BAZINDA İLK 10 FİRMA CİRO PAYI (%)    

29 İŞBİRLİĞİ FIRSATLARI &

30 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 30 Nielsen’in araştırma sektörü hakkında online verileri, dersleri ve aktiviteleri içeren platform E-Book Online Aktiviteler Gerçek veriler ve durumlar 35 tema Televizyon Reytingleri Perakendeci Ölçümü Örnekleme Veri Toplama Metodları Lansmanlar Web Sitesi: Akademisyen ve Öğrenci log-in NIELSEN ACADEMICS

31 Copyright ©2013 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. 31 CASE STUDY COMPETITION Türkiye ve Avrupa Yönetim Ekipleri Sponsorluğu ile ve 2015 yıllarında İstanbul’daki Üniversitelerin katılımı ile gerçekleştirdik. Boğaziçi Üniversitesi Koç Üniversitesi Sabancı Ünüversitesi Tüm Avrupa ülkelerinde 1.Adım: Nielsen Türkiye yarışması 2.Adım: Avrupa’da Türkiye’yi temsil etme (Atina, Budapeşte...) 2016’da İzmir Ekonomi Üniversitesi’ni de bekliyoruz

32 TEŞEKKÜRLER... SORU & CEVAP


"CEYLAN KAYNAR MÜŞTERİ ÇÖZÜM ORTAĞI LİDERİ 2015 NIELSEN PERAKENDE ÖLÇÜM HIZMETLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları