Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SARIME Ş E Ş EH İ T P İ YADE ÜSTE Ğ MEN MURAT HASIRCIO Ğ LU ORTAOKULU 2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SARIME Ş E Ş EH İ T P İ YADE ÜSTE Ğ MEN MURAT HASIRCIO Ğ LU ORTAOKULU 2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ."— Sunum transkripti:

1

2 SARIME Ş E Ş EH İ T P İ YADE ÜSTE Ğ MEN MURAT HASIRCIO Ğ LU ORTAOKULU 2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ

3

4 1. Orta Ö ğ retim Kurumlarının Ö ğ renci Kontenjan Sayılarının Fazla Olması ş OKUL SAYISIKONTENJAN % % Fen Liseleri , ,50 Sosyal Bilimler Liseleri 32 0, ,31 Anadolu Liseleri , ,44 Anadolu Teknik- Meslek , ,39 Anadolu Ö ğ retmen , ,77 Anadolu İ mam- Hatip , ,26 Özel Fen 151 0, ,00 Özel Anadolu- Anadolu Meslek- Sosyal Bilimler 207 0, ,00 Toplam , ,10

5 2. Seçme Okullara daha fazla ö ğ rencinin ba ş vuru yapması.

6 2. Üniversiteye girmek isteyen ö ğ rencilerin seçme liseleri tercih etmesi.

7 3. Ö ğ renci ve Ailelerin İ llerindeki popüler liselere gitmek istemesi %100 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 1)Özel Yüce Ankara Lisesi -Ankara 2)Özel Samanyolu Fen Lisesi -Ankara 3) Özel Gürça ğ Fen Lisesi -Ankara 4) Özel Envar Fen Lisesi -Antalya 5) Özel Emine Örnek Lisesi -Bursa 6) Özel Çekirge Do ğ a Anadolu Lisesi – Bursa 7) Özel Bursa Kültür Anadolu Lisesi – Bursa 8) Özel Samanyolu Ertu ğ rulgazi Fen Lis- Eski ş ehir 9) Özel Hisar E ğ t.Vkf.Özel Hisar Lisesi- İ stanbul 10) Özel Kültür 2000 Koleji - İ stanbul 11) Özel Bahçeköy Açı Lisesi – İ stanbul 12) Özel Sultan Fatih Fen Lisesi- İ stanbul 13) Özel Ça ğ Fatih Fen Lisesi – İ stanbul 14) İ stek Özel Belde Fen Lisesi – İ stanbul 15) Fmv.Özel Erenköy I ş ık Fen Lisesi - İ stanbul 16) Özel Topkapı Fetih Fen Lisesi – İ stanbul 17) İ stek Özel Semiha Ş akir Fen Lisesi – İ stanbul 18) Özel Ba ş ak ş ehir Burç Fen Lisesi - İ stanbul 19) Özel Eyübo ğ lu Fen Lisesi - İ stanbul 20) Özel Marmara Fen Lisesi - İ stanbul 21) İ stek Özel Bilge Ka ğ an Fen Lisesi – İ stanbul 22) Özel Sevgi Çiçe ğ i Anafen Fen Lisesi- İ stanbul 23) Ş i ş li Fmv Özel I ş ık Lisesi – İ stanbul 24) Özel Türk Fen Lisesi - İ zmir 25) Özel Tevfik Fikret Fen Lisesi - İ zmir 26) Özel Bornova Fen Lisesi – İ zmir 27) Özel Takev Fen Lisesi- İ zmir 28) Özel Kocaeli Bahçe ş ehir Koleji -Kocaeli 29) Özel Güventa ş Fen Lisesi -Konya 30) Özel Feza Fen Lisesi -Samsun 31) Özel Gülbahar Hatun Fen Lisesi-Trabzon

8 % 98 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 32) Özel Bilfen Anadolu Lisesi- İ stanbul 33) Özel Bilfen Lisesi – İ stanbul 34) Denizli Erbakır Fen Lisesi- Denizli %97 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 35) Özel Bahçe ş ehir Fen ve Teknoloji Lisesi- İ stanbul 36) Özel İ stanbul Çevre Lisesi – İ stanbul 37) Özel Do ğ u ş Anadolu Lisesi – İ stanbul 38) Ulus Özel Musevi Lisesi – İ stanbul %96 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 39) Özel Kasımo ğ lu Co ş kun Fen Lisesi- İ stanbul 40) Özel Bilfen Üsküdar Fen Lisesi - İ stanbul 41) Ted Antalya Koleji Özel Lisesi -Antalya 42) Erzurum T.Telekom N.Topçu Sosyal Bilimler Lisesi - Erzurum 43) Özel Kültür Fen Lisesi – İ stanbul %95 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 44) İ stek Özel Belde Anadolu Lisesi - İ stanbul 45) Ayvacık Anadolu Ö ğ retmen Lisesi-Çanakkale 46) Samsun İ. Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi -Samsun 47) İ stek Özel Ulu ğ bey Fen Lisesi - İ stanbul 48) Özel Servergazi Fen Lisesi – Denizli 49) M.E.V.Koleji Özel Ankara Fen Lisesi -Ankara 50) Özel Mustafa Yelkeno ğ lu Fen Lisesi – Kayseri 51)Özel Maltepe Co ş kun Lisesi - İ stanbul 52) Özel Yamanlar Malhun Hatun Özel Fen Lisesi - İ zmir

9 %94 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 53) Özel Yakacık Do ğ a Anadolu Lisesi - İ stanbul 54) Özel Yüce Fen Lisesi -Ankara 55) Özel Maltepe Co ş kun Fen Lisesi - İ stanbul 56) Özel Yamanlar Fen Lisesi - İ zmir 57) Özel Asfa Fen Lisesi - İ stanbul 58) Özel Çıra ğ an Fen Lisesi – Kocaeli 59) Eski ş ehir Fatih Fen Lisesi -Eski ş ehir 60) Özel Üsküdar Amerikan Lisesi – İ stanbul 61) Özel Derya Öncü Anadolu Lisesi - İ stanbul 62) Terakki Vakfı Özel Ş i ş li Terakki Özel Fen Lisesi- İ stanbul 63) Özel Yıldırımhan Fen Lisesi -Mersin 64) Özel Antalya Fen Lisesi -Antalya 65) Ted İ stanbul Koleji Vakfı Özel Lisesi- İ stanbul 66) Özel Bahçe ş ehir Lisesi – İ stanbul %93 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 67) Özel Sezin Lisesi - İ stanbul 68) Fmv.Özel Erenköy I ş ık Lisesi – İ stanbul 69) Özel İ stanbul Ar-El Fen Lisesi - İ stanbul 70) Özel Bilim Lisesi – Ankara 71) Özel Büyükkoyuncu Fen Lisesi -Konya 72) Karabük Mehmet Vergili Fen Lisesi- Karabük 73) İ tü Geli ş tirme Vak.Özel Ekrem Elgin Özel Anadolu Lisesi - İ stanbul 74) İ stek Özel Bilge Ka ğ an Anadolu Lisesi – İ stanbul 75) Terakki Vakfı Özel Ş i ş li Terakki Lisesi - İ stanbul 76) Özel Sanko Anadolu Lisesi – Gaziantep 77) Özel Toros Akdeniz Fen Lisesi- Antalya 78) Özel Final Fen Lisesi – Bursa 79) İ brahim Önal Anadolu Ö ğ retmen Lisesi -Bursa 80) Özel Ege Lisesi- İ zmir 81) Özel Takev Anadolu Lisesi – İ zmir 82) Ankara Ted Koleji Vakfı Özel Lisesi -Ankara

10 %92 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 83) Özel Ahmet Ulusoy Fen Lisesi -Ankara 84) Özel Ş ahinkaya Özlüce Anadolu Lisesi- Bursa 85) Bandırma Anadolu Ö ğ retmen Lisesi -Balıkesir 86) Bursa A.Osman Sönmez Fen Lisesi – Bursa 87) Odtü Geli ş tirme Vakfı Özel Anadolu Lisesi- Ankara 88) Özel Irmak Lisesi - İ stanbul 89) Meram Fen Lisesi – Konya 90) Ankara Özel Tevfik Fikret Anadolu Lisesi –Ankara %91 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 91) Özel Samanyolu Cemal Ş a ş maz Fen Lisesi -Ankara 92) Özel Tan Fen Lisesi -Bursa 93) Söke Anadolu Ö ğ retmen Lisesi – Aydın 94) Özel Eyübo ğ lu Lisesi – İ stanbul 95) İ stek Özel Kemal Atatürk Anadolu Lisesi- İ stanbul 96) Özel Do ğ u ş Fen Lisesi – İ stanbul 97) Özel Edirne Fen Lisesi – Edirne 98) Özel Çakabey Lisesi – İ zmir 99) Özel Serhat Fen Lisesi – Van % 90 Ba ş arı Oranı Sa ğ layan Okullar (üniversite sınavına giren- kazanan ö ğ renci sayısına göre) 100) Özel Alpaslan Fen Lisesi -Trabzon 101) Özel Ümraniye İ rfan Anadolu Lisesi – İ stanbul 102) Özel Anabilim Koleji – İ stanbul 103) Özel Alev Lisesi – İ stanbul 104) Özel Mavigün Lisesi - İ stanbul 105) Ankara Fen Lisesi -Ankara 106) Sakarya Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi - Sakarya 107) Özel Ar-El Lisesi Özel Anadolu Lisesi - İ stanbul 108) İ stanbul Lisesi - İ stanbul 109) İ zmir Fen Lisesi- İ zmir 110) Kadıköy Anadolu Lisesi – İ stanbul 111) Özel Sainte Pulcherie Fransız Lisesi- İ stanbul 112) Özel Çukurova Bilfen Fen Lisesi -Adana 113) Özel Adana Final Fen Lisesi -Adana

11 ADANA: -özel çukurova bilfen fen lisesi -özel adana final fen lisesi -adana fen lisesi -özel adana gündo ğ du koleji -ba ş kent üniversitesi özel ba ş kent lisesi AFYON -bolvadin M. hüsnü gemici anadolu ö ğ retmen lisesi -emirda ğ anadolu ö ğ retmen lisesi -afyon süleyman demirel fen lisesi -afyonkarahisar anadolu ö ğ retmen lisesi -dinar anadolu ö ğ retmen lisesi ANKARA -özel yüca ankara lisesi -özel samanyolu fen lisesi -özel gürça ğ fen lisesi -m.e.v. koleji özel ankara fen lisesi -özel yüce fen lisesi ANTALYA -özel envar fen lisesi -ted antalya koleji özel lisesi -özel antalya fen lisesi -özel toros akdeniz fen lisesi -özel antalya koleji AYDIN -söke anadolu ö ğ retmen lisesi -aydın fen lisesi -aydın sosyal bilimler lisesi -özel yesevi lisesi İ LLERE GÖRE BA Ş ARILI L İ SELER

12 GAZ İ ANTEP Özel Sanko Anadolu Lisesi Özel Seçkin Fen Lisesi Özel Sunguro ğ lu Fen Lisesi ISPARTA Ş arkikaraa ğ aç Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Yalvaç Ş ehit Latif Keçeci Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Gönen Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Isparta Süleyman Demirel Fen Lisesi İ STANBUL Özel Hisar E ğ t.Vkf.Özel Hisar Lisesi Özel Kültür 2000 Koleji Özel Bahçeköy Açı Lisesi Özel Sultan Fatih Fen Lisesi Özel Ça ğ Fatih Fen Lisesi İ ZM İ R Özel Türk Fen Lisesi Özel Tevfik Fikret Fen Lisesi Özel Bornova Fen Lisesi Özel Takev Fen Lisesi KARABÜK Karabük Mehmet Vergili Fen Lisesi Safranbolu Anadolu Ö ğ retmen Lisesi KASTAMONU Kastamonu Göl Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Ta ş köprü Anadolu Lisesi KAYSER İ Özel Mustafa Yelkeno ğ lu Fen Lisesi Yahyalı Mustafa Koyuncu Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Özel Kılıçaslan Anadolu Lisesi İ LLERE GÖRE BA Ş ARILI L İ SELER

13 KIR Ş EH İ R Kır ş ehir Prof.Dr. İ lhan Kılıçözlü Fen Lisesi KIRKLAREL İ Kırklareli Remzi Yapıcı And.Ö ğ retme lisesi Lüleburgaz Kepirtepe Anadolu Ö ğ r.L KOCAEL İ Özel Kocaeli Bahçe ş ehir Koleji Özel Çıra ğ an Fen Lisesi Körfez Fen Lisesi KONYA Özel Güventa ş Fen Lisesi Özel Büyükkoyuncu Fen Lisesi Meram Fen Lisesi KÜTAHYA Gediz Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Özel Yavuz Selim Anadolu Lisesi MALATYA Özel Rahime Batu Fen Lisesi MAN İ SA Demirci Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Selendi Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Özel Ş ehzade Mehmet Lisesi MU Ğ LA Fethiye Ömer Özyer Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Datça Yılmaz Karde ş ler Anadolu Lisesi MERS İ N Özel Yıldırımhan Fen Lisesi Mersin Fen Lisesi Özel Toros Fen Lisesi ORDU Özel Ordu Fen Lisesi İ LLERE GÖRE BA Ş ARILI L İ SELER

14 SAKARYA Sakarya Cemil Meriç Sosyal Bilimler lisesi Özel Zaim I ş ık Anadolu Lisesi SAMSUN Özel Feza Fen Lisesi Samsun İ. Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi S İ NOP Boyabat Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Sinop Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Ş ANLIURFA Özel Ça ğ layan Murat Fen Lisesi TRABZON Özel Gülbahar Hatun Fen Lisesi Özel Alpaslan Fen Lisesi VAN Özel Serhat Fen Lisesi ZONGULDAK Zonguldak İ mkb Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Ted Kolej Zonguldak Vakfı Özel Lisesi Ted Kdz Ere ğ li Koleji Vakfı Özel Lisesi İ LLERE GÖRE BA Ş ARILI L İ SELER

15 4. Üniversite Dü ş ünmeyip Kısa Yoldan Hayata Atılmak İ steyenlerin Sa ğ lık Meslek Lisesi, Ticaret Meslek Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi gibi okulların Anadolu kısmını tercih etmesi. Üniversite sınavsız geçi ş te Teknik lise, Anadolu lisesi, meslek lisesi ş eklinde yapılır. Anadolu Teknik lisesi tam gün e ğ itim yaparken düz meslek liseleri ikili e ğ itim yapıyor. 5. Ortaö ğ retimin yani liselerin zorunlu e ğ itim kapsamına alınması bütün okul türlerine olan talebi tabii olarak artırmı ş tır. Meslek liselerinin tüm ortaö ğ retim içerisindeki oranı yüzde 48’dir. Bu oran da lise düzeyinde meslek liselerine talebin hala çok yüksek oldu ğ unu göstermektedir.

16

17 E ğ itimin do ğ asında var olan de ğ i ş im ve geli ş ime paralel olarak, ortaö ğ retime geçi ş modelinin i ş levsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi büyük önem ta ş ımaktadır. Bu çerçevede, ö ğ renci, ö ğ retmen ve okul arasındaki ili ş kiyi güçlendirmeyi hedefleyen e ğ itim politikamızın gere ğ i olarak, ortaö ğ retime geçi ş modeli güncellenmi ş tir. Modelin temel niteli ğ i, ö ğ renci ba ş arısını anlık bir performansa dayalı olarak de ğ il, geni ş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir

18 Ö ğ renci, ö ğ retmen ve okul ili ş kisini güçlendirmek E ğ itim sürecinde ö ğ retmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın e ş zamanlı uygulanmasını sa ğ lamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak Ö ğ retmenin meslekî performansını artırmak Okul dı ş ı e ğ itim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Ö ğ retim programlarının uygulanmasını ve ö ğ renci kazanımlarını objektif bir ş ekilde izlemek ve de ğ erlendirmek Ba ş arı de ğ erlendirmesini sürece yaymak

19 Telaf i imkanı sa ğ layarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Orta ve uzun vadede ö ğ rencinin ders dı ş ı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini de ğ erlendirmek Ö ğ rencilerin okula devamsızlı ğ ını en aza indirmek

20 e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak ’te de altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekle ş tirilecek. Ortak De ğ erlendirme Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İ nkılap Tarihi ve Atatürkçülük

21 SINAVLA Ö Ğ RENC İ ALAN ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI Fen liseleri Özel Fen liseleri Sosyal Bilimler liseleri Anadolu Ö ğ retmen liseleri Anadolu liseleri Özel Anadolu liseleri Anadolu İ mam Hatip liseleri Anadolu Sa ğ lık Meslek liseleri Teknik ve Endüstri Meslek liseleri Tapu ve Kadastro Meslek liseleri Ticaret Meslek Liseleri Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri Tarım Anadolu Meslek ve Tarım Meslek Liseleri Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi ve Denizcilik Anadolu Teknik Liseleri Kız Teknik Ve Kız Meslek Liseleri

22

23 Ortak Sınav Tarihleri ve Kazanım Konuları DERSB İ R İ NC İ DÖNEM MERKEZÎ S İ STEM ORTAK SINAV İ K İ NC İ DÖNEM MERKEZÎ S İ STEM ORTAK SINAV Türkçe26 Kasım 2014(09:00)Nisan 5. Hafta Matematik26 Kasım 2014(10:30)Nisan 5. Hafta Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi26 Kasım 2014 (12:00)Nisan 3-5. Hafta Fen ve Teknoloji27 Kasım 2014 (09:00)Nisan 3-5. Hafta T.C. İ nkılap Tarihi ve Atatürkçülük27 Kasım 2014 (10:30)Nisan 5. Hafta Yabancı Dil27 Kasım 2014 (12:00)Nisan 5. Haftası Not: Derslerin Üstüne Tıkladı ğ ınızda Sınavlarda Sorulacak Konuları Görebilirsiniz.

24 Ortak de ğ erlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre i ş lenen müfredatı kapsayacak ş ekilde yapılacak. Ortak de ğ erlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlı ş cevaplar do ğ ru cevapları etkilemeyecek

25 Ortak de ğ erlendirmeler orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönü ş türülecek Ö ğ renciler ortak sınavlara ola ğ anüstü haller dı ş ında kendi okullarında girecek Sınavda görevlendirilecek ö ğ retmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen ö ğ renciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak

26 Ö ğ rencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu ba ş arı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf a ğ ırlıklandırılmı ş merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerle ş tirmeye esas puanı olu ş turacaktır. Yılsonu ba ş arı puanının hesaplanması Yılsonu ba ş arı puanı, not ile de ğ erlendirilen tüm derslerin a ğ ırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır.

27 A ğ ırlıklandırılmı ş Ortak Sınav Puanı Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekle ş tirilen derslerden alınan puanlar kendi a ğ ırlık katsayıları ile çarpılacaktır. Çarpımların toplamından elde edilen de ğ erin derslerin a ğ ırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle a ğ ırlıklandırılmı ş ortak sınav puanı hesaplanacaktır. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacaktır Yerle ş tirmeye Esas Ortak Sınav Puanı Ö ğ rencilerin 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu ba ş arı puanları ile 8 inci sınıf a ğ ırlıklandırılmı ş ortak sınav puanı toplanacaktır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerle ş tirmeye esas puan elde edilecektir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır.

28

29 Yerle ş tirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması

30 A ğ ırlıklandırılmı ş merkezi sınav puanı: A ğ ırlıklandırılmı ş merkezi sınav puanı, ö ğ rencinin altı temel dersten girdi ğ i merkezi sınavların a ğ ırlık katsayılarına göre hesaplanan puanını ifade eder.

31 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu ba ş arı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf a ğ ırlıklandırılmı ş merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerle ş tirmeye esas puanı olu ş turacaktır.

32 Yerle ş tirmeye esas puan, ö ğ rencinin bir sonraki e ğ itim kademesinde devam edece ğ i okulun belirlenmesinde kullanılacak. Ö ğ rencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre de ğ erlendirilecek ve yerle ş tirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekle ş tirilecek

33 Yerle ş tirmeye esas puanların e ş it olması durumunda a ş a ğ ıdaki öncelik sıralamasına göre yerle ş tirme yapılacaktır: 1. A ğ ırlıklandırılmı ş ortak sınav puanı, 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6 ıncı sınıflardaki yılsonu ba ş arı puanı üstünlü ğ ü, 3. Tercih önceli ğ i, Yerle ş tirmeye esas puanların e ş it olması durumunda a ş a ğ ıdaki öncelik sıralamasına göre yerle ş tirme yapılacaktır: 4. Okula özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlı ğ ı. Puan E ş itli ğ i Halinde Ortaö ğ retime Yerle ş tirme Nasıl Gerçekle ş ecek?

34 TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI DÖKÜMANLARI TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI İLE İLGILI SIKÇA SORULAN SORULARTEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI İLE İLGILI SIKÇA SORULAN SORULAR TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI VIDEO TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ ORTAK SINAVLAR KILAVUZUTEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ ORTAK SINAVLAR KILAVUZU KILAVUZ EKI-PUAN HESAPLAMALARI

35

36 BA Ş ARMAK İ Ç İ N... Do ğ ru hedef ve bilinçli çaba her ö ğ renciyi hedefledi ğ i ba ş arıya götürür.

37 H İ ÇB İ R ZAFERE Ç İ ÇEKL İ YOLLARDAN G İ D İ LMEM İŞ T İ R. NAPOLEON BONAPARTE

38 “BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL, SİSTEMLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇER “

39

40 “ ANLAMANIN EN İYİ YOLU TEKRAR ETMEKTİR.”

41 UNUTMAYIN...! % 100 Ö ğ renilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50’sini 60 dakika içinde %70’ini 24 saatte ise %80’ini UNUTUYORUZ...

42 SINAVLARDA NETLERİ ARTTIRMAK İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER Sınavda, bilmek kadar bilgiyi soru çözerken kullanabilmek de önemlidir. Çünkü ço ğ u ö ğ renci, genellikle bu teknikleri uygulamadıkları için cevabı bildikleri halde birçok soruyu do ğ ru olarak cevaplayamaz. Ve sonuçta sınavdan sonra “Aslında ben 5-10 net daha fazla yapabilirmi ş im, bu cevapları biliyordum ama nasıl kaçırdım hayret” derler. İş te a ş a ğ ıdaki teknikler, sizin netlerinizi artıracak ve bilgilerinizi do ğ ru olarak kullanmanızı sa ğ layacaktır.

43 Sınavlarda nereden ba ş lamalıyım? Her ş eyden önce sınavda, deneme sınavlarındaki alı ş kanlı ğ ınız neyse oradan ba ş lamanız önerilir. Bununla birlikte, sizin için puan olarak hangi ders daha yüksek getiriye sahipse o dersten ba ş lamalısınız.

44 Sorulara nasıl konsantre olabiliriz? Sınavda hangi soruya odaklanılır? Sınavda, sadece çözdü ğ ünüz soruya odaklanırsınız. Bir önceki soru ya da bir sonraki soru sizi hiç ilgilendirmez. Çünkü sınavı birer soru birer soru yaparak kazanırsınız. Sınavı bir bütün olarak görmeyin. Her bir soru sadece bir sorudur. Kaç soru yapmanız gerekiyorsa sınavı o kadar parçaya bölün. Konsantre olmanın anahtarı ş imdide olmaktır. Ş imdide de ğ ilseniz ya geçmi ş tesinizdir ya da gelecektesinizdir. Bu nedenle sınavda soruları çözerken kendi kendinize “ Ş imdi 10. sorudayım, ş imdi 11. sorudayım” diye telkinde bulunun. Bu sizi çözdü ğ ünüz soruya etkin bir ş ekilde odaklayacak ve konsantrasyon gücünüzü artıracaktır.

45 Sınavda dikkatsizliklerin en temel sebebi, soruyu okurken gözün cevap ş ıklarına takılmasıdır. Bu da, soruları gerekti ğ i gibi anlamamızı engeller. Çünkü zihin konsantre oldu ğ u zamanlarda sadece bir noktaya sabitlenir. Hem soruya hem cevaba bakarasınız hem soruyu hem de cevabı tam olarak anlayamazsınız. sonra “Aa hayret, “de ğ ildir”i fark etmemi ş im, “çıkarılamaz” ifadesini atlamı ş ım” gibi cümleler söyleriz. Sorulara nasıl konsantre olabiliriz?

46 Ş ıkları sonuna kadar okuyun Bilgiye dayalı sorularda, dikkatsizlik oranınızı en aza indiren en etkin yöntem,okurken, cevaba elinizi ya da bir kâ ğ ıt parçasını kapatmaktır. O zaman isteseniz de gözünüz cevaba kaymaz, soruyu tamamen okursunuz ve en etkili bir ş ekilde anlarsınız.

47 Önemli bilgilerin altını çizin Sorulardaki önemli bilgilerin altını çizerseniz görsel dikkatinizden kaçan bilgiler dokunsal dikkatinizden kaçmaz.

48 Bir sorudaki en önemli ifade nedir? Bir sorudaki ön önemli ifade en son ifadedir. Soruda neyin istendi ğ i ço ğ unlukla en son ifadede belirtilir. Bu ifadeyi balon içerisine alarak özel olarak dikkatinizi verin. Çünkü beynimiz, ço ğ unlukla “de ğ ildir, çıkarılamaz” gibi olumsuzlama ifadelerini olumlu algılamaya e ğ ilimlidir. Ve olumsuzlamalardan dolayı çok sayıda soru kaçırılır.

49 Problem sorularını nasıl okumalı? Bu sorulardaki verileri mutlaka yanlardaki bo ş luklara yazın ve çözerken bütün i ş lemlerinizi zihninizden de ğ il, yazarak yapın. Böylelikle i ş lem hatası yapmazsınız.

50 İ ki ş ıkka indirdim ama hangisi do ğ ru? Bilgi sorularında, iki ş ıkka indirdi ğ inizde, ço ğ unlukla ilk aklınıza gelen do ğ rudur. Kesin, yüzde yüz emin oldu ğ unuz bir mantı ğ a dayanmadan ilk aklınıza gelen ş ıkkı de ğ i ş tirmeyin veya gerekirse soruyu tekrar okuyun. Bunu denemelerden de bilebilirsiniz.

51 Uzun paragraf sorularını nasıl okumalı? Bu sorularda önce soru kökünü okuyun sonra bu bakı ş açısıyla paragrafı okuyun. Ve özelikle bu sorularda çeldiricilerin çok oldu ğ unu bilerek soruları çözün. A ve B ş ıklarına dikkat!!! Özellikle çeldirici cevaplar bu sıklarda gizlidir bu nedenle bu ş ıklarda daha dikkatli olun. Hatırlayamadı ğ ımız soruları nasıl geçebiliriz? Hatırlayamadı ğ ınız sorulara daha sonra dönmek için yanına bir soru i ş areti koyun ve geçin. O soruyu sonra hatırlayabilirsiniz. Ancak, o soruda zaman kaybederseniz daha rahat yapabilece ğ iniz soruları kaçırabilirsiz!

52 Sorulara Önyargı ile yakla ş ma! Soruları çözerken sorunun ne istedi ğ i önemlidir. Sorulara önce düz, basit bir mantıkla yakla ş ın ve sorunun sizden ne istedi ğ ine yo ğ unla ş ın. Sizin soruyu nasıl anlamak istedi ğ iniz de ğ il, sorunun sizden ne istedi ğ i önemlidir. Sınavda nasıl dinlenelim? Sınavda her bir bölümü bitirdikten sonra 5-10 saniye dinlenebilirsiniz. Ayrıca sınavın yarısında da yine saniye dinlenebilirsiniz. Bu dinlenme sürelerinde; Gözlerinizi kapatın ve gözlerinizi dinlendirin. Derin nefes alın biraz içinizde tutun ve yava ş ça verin. Suyunuzdan için. Ka ş larınızın üzerine masaj uygulayın. Ka ş larınızın üzerine masaj uygulayın. Etrafınızdaki ki ş ileri rahatsız etmeden gerinin. Streching, yani gerinme iyi bir rahatlama yöntemidir. Kendinize, “her ş ey iyi gidiyor” gibi pozitif telkinlerde bulunarak kontrolün elinizde oldu ğ unu hatırlayın. Unutmayın, iyi dinlenirseniz daha konsantre ve rahat olursuz. Bu da size daha çok net yaptırır.

53 Genel Tavsiyeler Hiçbir soruya önyargıyla yakla ş mayın. Tüm soruları okuyun ve çözmeye çalı ş ın Soru köklerine dikkat edin “de ğ ildir”, “olamaz”, “yanlı ş tır” gibi ifadeleri gözden kaçırmayın Zor sorulara üzerinde fazla vakit kaybetmeyin. Fakat bazen zor ve karma ş ık görünen soruların cevaplarının çok basit olabilece ğ ini de unutmayın. Bazı sorularda, soruda verilenlerden cevaba gidemiyorsanız, ş ıkları kullanarak cevaba ula ş maya çalı ş ın.

54 Genel Tavsiyeler Cevapları optik forma geçirmeyi, i ş lemi bitirdikten hemen sonra yapın. Aksi durumda ‘KAYDIRMA’ yapabilirsiniz. Bütün ş ıkları okumadan cevabı i ş aretlemeyin. Daha do ğ ru bir cevap di ğ er ş ıklarda olabilir. Kısa sorular kolay, uzun sorular zordur önyargısıyla soruya yakla ş mayın. Her testte cevaplayamayaca ğ ınız kadar zor olan sorular bulunabilir. Bu tip soruların moralinizi bozmasına izin vermeyin.

55 Yaşamınızda Hep Doğru Seçeneği Bulmanız Dileğiyle... Sevgiyle kalın…

56 SUNUMUMUZ SONA ERMİŞTİR. DAHA FAZLA SORU İÇİN ÖĞRETMENLERİMİZE DANIŞABİLİRSİNİZ. DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER DEN İ Z ALKAN TÜRKÇE Ö Ğ RETMEN İ


"SARIME Ş E Ş EH İ T P İ YADE ÜSTE Ğ MEN MURAT HASIRCIO Ğ LU ORTAOKULU 2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları