Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS SEÇİMİ BETÜL KAYA REHBER ÖĞRT. Ders seçimi yaparken nelere dikkat edilmelidir? Öncelikle seçeceğiniz derslerin, gelecekte seçmeyi düşündüğünüz mesleğe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS SEÇİMİ BETÜL KAYA REHBER ÖĞRT. Ders seçimi yaparken nelere dikkat edilmelidir? Öncelikle seçeceğiniz derslerin, gelecekte seçmeyi düşündüğünüz mesleğe."— Sunum transkripti:

1

2 DERS SEÇİMİ BETÜL KAYA REHBER ÖĞRT.

3 Ders seçimi yaparken nelere dikkat edilmelidir? Öncelikle seçeceğiniz derslerin, gelecekte seçmeyi düşündüğünüz mesleğe uygun olması gerekir. Sözgelimi tıp fak. tercih etmek istiyorsanız “Fen ağırlıklı”, hukuk okumak istiyorsanız “Türkçe- Matematik” ağırlıklı dersler seçmelisiniz. Ders seçimi yaparken “kendi yeterliliğinizi” göz önünde bulundurmalı ve gerçekçi davranmalısınız. Örneğin sayısal dersleriniz çok iyi olmadıktan sonra tıp fak. kazanma ümidiyle fen derslerini seçmeniz pek mantıklı bir tercih olmayacaktır.

4 Öğrencinin yanlış ders seçmesinin sebepleri nelerdir? Ders seçimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmamak. Yanlış ders seçiminin en önemli sebebi “bilgisizliktir”. Öğrencilerin “ders seçiminin mantığını” yeterince kavramadan kulaktan dolma bilgilerle hareket etmesi çoğu kez kendilerine pahalıya mal olmaktadır. Öğrencinin “kendi yeterliliğini” gerçekçi bir şekilde değerlendirmemesi: Bu sorun daha çok “fen ağırlıklı” tercih edenlerde gözlenmektedir. Bu öğrenciler sayısal derslerde yeteri kadar başarılı olmadıkları halde, sayısal puanla öğrenci alan bir fakültede okuma ümidiyle ısrarla fen derslerini tercih ederler. Oysa bu durumda öğrencinin mantıklı davranıp başarılı olabileceği başka bir ders seçimine yönelmesi gerekir.

5 Anne ve babanın beklentilerinin öğrenciyi yanlış alana yönlendirmesi: Bazı ebeveynler, çocuklarının istedikleri alana gitmesine müsaade etmeyip kendi istedikleri alana yöneltirler. Aslında bu durum ebeveynin zamanında gerçekleştiremediği hedeflerini kendi çocuğunda görmeyi istemesinden kaynaklanmaktadır. Halbuki bu süreçte ebeveynin kendi beklentilerine ters düşse bile çocuğunun seçimini onaylaması ve ona destek vermesi gerekir. Arkadaş grubunun etkisi: Bazı öğrenciler “kendilerine uygun” olan dersleri seçeceği yerde, arkadaş grubunun seçtiği veya kendisine önerdiği dersleri seçerler.

6  Yanlış düşünce kalıplarının olumsuz etkisi: Toplumumuzda başarılı öğrencilerin “fen derslerini”, başarısız öğrencilerin de “Türkçe- matematik” veya “Sosyal bilimler” ağırlıklıdersleri tercih ettiği kanaati vardır. Sayısal alanların yüceltilip diğer alanların horlandığı bu düşünce tarzının etkisiyle, öğrenci sayısal alanda başarılı olamayacağı halde fen derslerini seçebilmektedir.

7 Ders tekniğinden hoşlanmadığı öğretmenlerin dersini seçmemek 9. ve 10. sınıfta çalışmadım çalışırsam yaparım Seneye dersleri değiştiririm. Düşük okul puanı

8 7 Ders seçimi nedir? 10. Sınıfı bitiren öğrenciler Üniversitede okumak istedikleri programa uygun ders seçerler. Puan Türleri: –TÜRKÇE-SOSYAL(TS) Puan türene göre /Sözel –MATEMATİK-FEN (MF) Puan türene göre /Sayısal –TÜRKÇE-MATEMATİK(TM) Puan türene göre /Eşit Ağırlık –Yabancı Dil (Y.DİL)

9 8 Ders seçimi ne zaman yapılır? 10. Sınıfın sonunda veli, sınıf öğretmeni,rehber öğretmenin bilgisi dahilinde öğrenci tarafından mayıs ayının ikinci haftasından ders kesimine kadar e okul sistemi üzerinden yapılır.

10 9 Lisede Ders seçimi; *10. sınıfın sonunda seçilecek dersler, öğrencilerin YGS- LYS’de yapacakları tercihlerde etkili olacaktır. *Liseden mezun olana kadar okuyacakları ders başarılarını ve yıl sonu sınıf geçme başarılarını belirleyecektir. *Lisede elde ettikleri başarı puanları Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı olarak YGS-LYS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir.

11 10 Ders seçme nasıl olmalıdır? Yönelme veya yönlendirmede, öğrencinin 9. ve 10. sınıf ders başarıları, ilgi-yetenekleri dikkate alınarak bu doğrultusunda gelecekte gitmeyi planladığı meslekler için gerekli puan türünü temsil eden dersler olmalıdır.

12 11 LYS de puan türlerine kaynaklık eden dersler nelerdir? MF: Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri TM: Matematik, Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Coğrafya, Geomerti TS:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Tarih, Coğrafya,Felsefe Grubu Yabancı Dil:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Yabancı Dil

13 12 11.sınıflar için Fen Ağırlıklı dersler 11.MF ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ TEMEL MATEMATİK 2 İLERİ MATEMATİK 6 FİZİK 4 KİMYA 4 BİYOLOJİ 3 SOSYOLOJİ2 DİGER SEÇMELİ2 DİGER SEÇMELİ DERS2 DİL VE ANLATIM2 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 İNKİLAP TARİHİ2 FELSEFE2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1

14 13 11.sınıflar için Türkçe Matematik Ağırlıklı dersler ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM 23 TÜRK EDEBİYATI 32 TEMEL MATEMATİK 2 İLERİ MATEMATİK 6 SEÇMELİ TARİH 4 SEÇMELİ COGRAFYA 4 SOSYOLOJİ 2 DİGER SEÇMELİ 2 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 1 İNKİLAP TARİHİ 2 FELSEFE 2 YABANCI DİL 4 2.YABANCI DİL 2 BEDEN EĞİTİMİ 2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK 1 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME 1

15 14 11.sınıflar için Sözel Ağırlıklı dersler 11.TS ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM23 TÜRK EDEBİYATI32 FELSEFE 2 İ. TARİHİ 2 TEMEL MATEMATİK 2 SANAT TARİHİ2 SOSYOLOJİ2 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 SEÇMELİ TARİH 4 SEÇMELİ COĞRAFYA 4 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 Diğer Seçmeli Dersler 4 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1

16 15 11.Sınıflar İçin Yabancı Ağırlıklı Dersler 11.Y.DİL ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM23 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 İ.TARİHİ2 2 FELSEFE2 2 YABANCI DİL48 2.YABANCI DİL22 SEÇMELİ COGRAFYA4 SEÇMELİ TARİH4 TEMEL MATEMATİK2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1

17 16 Okulda bir ders seçimi sonrasında ders seçen öğrenci sayısının DERSİN OKUTULABİLMESİ İÇİN EN AZ 10 olması gereklidir.

18 17 MATEMATİK –FEN PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR MF-1 Puan Türü LYS PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR Matematik Ağırlıklı Temel Bilim Programlarından Aktuerya, Endüstriyel Tasarım, Matematik Programları, Tarımsal Biyoloji, ve Biyoloji Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-2 Puan Türü Fen Ağırlıklı Temel Bilim Programlarından Biyoloji, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Programları, Fizik Öğretmenliği,Kimya, Kimya Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Peyzaj Mimarlığı, Seramik Mühendisliği, Su Ürünleri, Tarım İşletmeciliği, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Zooteknik gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-3 Puan Türü Sağlık Bilimleri Programlarından Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği, Beslenme ve Diyetetik, Biyokimya, Biyo sistem Mühendisliği, Diş Hekimliği, Ebelik, Eczacılık, Hemşirelik, Moloküler Biyoloji ve Genetik, Tıp, Veterinerlik gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-4 Puan Türü Mühendislik ve Teknik Programlardan Tekstil Mühendisliği, Tarla Bitkileri, Sayısal Programlar, İnşaat Mühendisliği,Harita Mühendisliği, Jeoloji, Jeofizik, Jeodezi ve Fotogrametri, Makine Mühendisliği, Maden Mühendisliği,Mekatronİk Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği gibi programlara girişte kullanılacaktır.

19 18 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 2 MF1MF2MF3MF4 LYS2-FEN BİLİMLERİ TESTİ 90 SORU LYS1-MATEMATİK- GEOMETRİ TESTİ 80 SORU

20 19 Mühendislik düşünen bir öğrencinin matematik, geometri ve fizikte başarılı olması gerekir. Y a da sağlık alanında bir meslek düşünüyorsa biyoloji fizik ve kimya da başarılı olması gerekir.

21 20 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 3 TM 1TM 3TM 2 LYS1-MATEMATİK- GEOMETRİ TESTİ 80 SORU LYS3-EDEBİYAT- COĞRAFYA1 TESTİ 80 SORU

22 21 TÜRKÇE-MATEMATİK PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TM-1 puan türü az da olsa Matematik ağırlıklıdır. TM-3 puan türü az da olsa Türkçe-Edebiyat ağırlıklıdır. TM-2 puan türünde Matematik ile Türkçe-Edebiyat eşit ağırlıklıdır. TM-1 Puan Türü İktisat, İşletme, Maliye, Muhasebe, Bankacılık ve Sigortacılık, Ekonometri, Ekonomi, İşletme, Enformatiği,Pazarlama gibi programlara girişte kullanılacaktır. TM-2 Puan Türü Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslar Arası İlişkiler, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Sınıf Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacaktır. TM-3 Puan Türü Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sanat ve Sosyal Bilimler Programları,Çocuk Gelişimi gibi programlara girişte kullanılacaktır.

23 TM grubunda bir meslek düşünüyorsanız matematik edebiyat derslerinde başarılı olmanız gerekir. 22

24 23 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 3 LYS 4 TS 1TS 2 LYS3-EDEBİYAT- COĞRAFYA1 TESTİ 80 SORU LYS4-SOSYAL BİLİMLER TESTİ 90 SORU

25 24 TÜRKÇE-SOSYAL PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TS-1 puan türü sosyal programlar için, TS-2 puan türü dil (Türkçe, edebiyat) ve tarih programları için öngörülmüştür. TS-1 Puan Türü:Halkla İlişkiler, Reklamcılık, İletişim, Medya ve İletişim, Basın Yayın, Gazetecilik, Radyo, Sinema ve Televizyon, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacaktır. TS-2 Puan Türü Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenliği, Tarih, Sanat Tarihi, Sanat Yönetimi gibi programlara girişte kullanılacaktır.

26 25 İKİNCİ AŞAMA (LYS) PUAN TÜRLERİ YDİLYD 1YD 2 LYS5-YABANCI DİL TESTİ 80 SORU

27 26 YDİL PUANI İLE GİRİLEBİLECEK OKULLAR DİL-1 puan türü İngilizce, Almanca ve Fransızca Yabancı Dil Programları için, DİL-2 puan türü diğer Dil Programları için öngörülmüştür. DİL-3 puan türü yabancı diller üzerine araştırma yapan programlar. Fransızca Öğretmenliği İngiliz Dili ve Edebiyatı İngilizce Öğretmenliği Mütercim-Tercümanlık Hırvat Dili ve Edebiyatı Hungaroloji İtalyan Dili ve Edebiyatı Japonca Öğretmenliği Alman Dili ve Edebiyatı Dil bilim Turist Rehberliği, Arap Dili ve Edebiyatı, çeviri bilim, Rus Dili ve Edebiyatı Dil Ağırlıklı Programlar

28 ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ İŞKUR

29 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"DERS SEÇİMİ BETÜL KAYA REHBER ÖĞRT. Ders seçimi yaparken nelere dikkat edilmelidir? Öncelikle seçeceğiniz derslerin, gelecekte seçmeyi düşündüğünüz mesleğe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları