Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON SERHAT ÇETİNKAYA TRAKYA ÜNİVERSİTESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON SERHAT ÇETİNKAYA TRAKYA ÜNİVERSİTESİ."— Sunum transkripti:

1 TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON SERHAT ÇETİNKAYA TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

2 FAAL İL YÜZME HAVUZU VE ANTRENÖR SPORCU VE HAKEMLER 81 İLİN 27 İLDE FAAL 81 İLİN 27 İLDE FAAL 34 İLDE YÜZME HAVUZU 34 İLDE YÜZME HAVUZU LİSANSLI SPORCU SAYISI LİSANSLI SPORCU SAYISI BAYAN SPORCU BAYAN SPORCU ERKEK SPORCU ERKEK SPORCU TOPLAM TOPLAM FAAL BAYAN SPORCU SAYISI kişi FAAL BAYAN SPORCU SAYISI kişi FAAL ERKEK SPORCU SAYISI kişi FAAL ERKEK SPORCU SAYISI kişi TOPLAM kişi TOPLAM kişi

3 YAZ OKULLARINA KATILAN SPORCU SAYISI (DEVLET HAVUZLARI) YAZ OKULLARINA KATILAN SPORCU SAYISI (DEVLET HAVUZLARI) LİSANSLI SPORCU SAYISI LİSANSLI SPORCU SAYISI FAAL LİSANSLI SPORCU SAYISI FAAL LİSANSLI SPORCU SAYISI , YAŞ YARIŞMALARINA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK , YAŞ YARIŞMALARINA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK YAŞ ÜSTÜNDE YARIŞMALARA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK YAŞ ÜSTÜNDE YARIŞMALARA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK 800 LİSANSLI ANTRENÖR SAYISI NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL DEĞİL? LİSANSLI ANTRENÖR SAYISI NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL DEĞİL? LİSANSLI HAKEM SAYISI NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL? LİSANSLI HAKEM SAYISI NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL? Kaynak gsgm.gov.tr.( ) Kaynak gsgm.gov.tr.( )

4

5

6 Hareket özelliklerinin gelişimde duyarlı dönemler (İBIT, MARTİN) BAYANLARERKEKLER YAŞLAR ÖZELLİKLE R SÜRAT KAS KUVVETİ ÇABUK KUVVET DAYANIKLI LIK HAREKETGENİŞLİĞİ

7 KONDİSYONÖGELERİ + DİKKATLİ BAŞLAMA ++ ARTAN ANTREN +++ YÜKSEK VERİM __EN YÜKSEK VERİM YAŞA BAĞLI DEĞİŞİM (E= ERKEKLER, B= BAYANLAR) 5-8YAŞ8-10YAŞ10-12YAŞ12-14YAŞ14-16YAŞ16-18YAŞ18-20YAŞ 20 + YAŞ “+B+E++B++E+++B+++E______ _________ ___ ÇABUKKUVVET + E +B++E+++B++E+++B +++ E ______ _________ ___ KUVVETTEDEVAMLILIK+B+E++B++E+++B+++E______ AEROBDAYANIKLILIK+E+B+E+B++E++B++E++B+++E+++B ANAEROBDAYANIKLILIK+B+E++B++E+++B+++E______ TEPKİSÜRATİ+E+B+E+B++E++B++E++B+++E+++B DÖNÜŞÜMSÜZ MAX SÜRAT +E+B+E++B++E++B+++E+++B _________ ___ DÖNÜŞÜMLÜ MAX SÜRAT +E+B+E++B++E++B+++E+++B _________ ___ HAREKETLİLİK++E++B++E++B++E++B+E+B+++E+++B

8 SPORTİF VERİM İÇİN ÇOCUĞUN BİYOLOJİK ÖN ŞARTLARI MOTORİKYETENEKSÜRE BELİRLEYİCİ SİSTEM TEHLİKELİ BÖLGELER SPOR ÖRNEĞİ UYUM KUVVET<5”KAS(KONTRAKTİL) KIRKIRDAK KEMİK HALTER ÇALIŞMASI 0 SÜRAT <15” ALAKTİK %95 KAS 100 KOŞU 25 M YÜZME + SÜRATTE DEVAMLILIK <1’ ANAERBOBİK %90 KATABOLİK METOBOLİZMA 400 M KOŞU 100MYÜZME0 KISA SÜRE DAYANIK1’-5’ %70-50 AEROB %30-50 ANAEROB VEJETATİF 1500M KOŞU 400MYÜZME+ ORTA SÜRE DAYANIK5’-30’ %80-90 AEROB %10-20 ANAEROB KİRİŞLER 5000M KOŞU 1500MYÜZME++ UZUN SÜRE DAYANIK>30’ %95 AEROB %5 ANAEROB ____________MARATON++ KOORDİNAS_____NÖROMUSKULAR____________CİMNASTİKYÜZME++ HAREKETLİ_____ KİRİŞ VE BANTLAR EKLEMCİMNASTİKYÜZME++

9 SPORSAL MOTORİK VERİM TEKNİK NİTELİK TAKTİK NİTELİK MOTİVASYON MATERYAL, SOSYO KÜLTÜREL DURUM VUCUT YAPISI YAŞ CİNSİYET YETENEKHAREKET KALİTESİ KONDİSYONEL VE KOORDİNATİF NİTELİKLER GELİŞTİRİLEBİLEN ÖGELER ŞARTLI ÖGELER

10 SPORSAL FORM KONDİSYONEL NİTELİKLER KORDİNATİF NİTELİKLER KOGNİTİF NİTELİKLER PSİKO SOSYAL NİTELİKLER KUVVETSÜRATDAYANIKLILIKHAREKETLİLİK MAX KUVVET ÇABUK KUV ÇAB KUV DEVAM KUVVET DEVAM REAKSİYON SÜR HAREKET SÜRATİ SÜRATTE DEVAM GENEL DAYANIKLI ÖZEL DAYANIKLIL YARIŞMA DAY EKLEM ESNEKLİĞİ KAS ESNEKLİĞİ ESNEKLİK YETENEĞİ YETENEKTEKNİK TAKTİK DAVRANIŞLAR TEPKİ YETENEĞİ UYUM YETENEĞİ DENGE YETENEĞİ ALGILAMA YET KOMBİNASYON YE ORYANTASYON ESTETİK RİTMİK OTOMAZİSYON TEKNİK DONANIM OYUN OKUMA TAKIM RUHU OYUN ZEKASI ZİHİNSEL ESNEKLİK DENEYİM AMAÇLILIK İRADE GÜCÜ SALDIRGANLIK DİSİPLİN SORUMLULUK SOSYAL UYUM MOTİVASYON DUY

11 KOORDİNATİF YETENEKLERHAREKET TAMLAMASI TEKNİK PSİKOLOJİK NİTELİKLERTAKTİK VE KOGNİTİF NİTELİKLER ÇEVRESEL KOŞULLAR ( Yemek,Sağlık,materyal,yapı) DIŞ KOŞULLAR (Çevre,aile,meslek,Antrenör) SPORSAL VERİM KONDİSYONEL NİTELİKLER DAYANIKLILIK SÜRAT KUVVET HAREKETLİLİK

12

13

14

15

16 Çocuk ve gençlerde spor uygulaması ve yüklenmeler; bireysel yeterlilik düzeyi ve aşağıdaki kurallar dikkate alınarak yapılmalıdır. Çocuk ve gençlerde spor uygulaması ve yüklenmeler; bireysel yeterlilik düzeyi ve aşağıdaki kurallar dikkate alınarak yapılmalıdır. Yüksek yüklenmeler; bütün çocuklar ve gençler tarafından aynı biçimde kaldırılamaz. Bunun nedeni sadece organizmanın yeterliliği değil, eğitilebilirlik düzeyi, aile, okul ve mesleki olgulardan oluşan psiko-sosyal çevre etkisi ve yüklenmesidir. Yüksek yüklenmeler; bütün çocuklar ve gençler tarafından aynı biçimde kaldırılamaz. Bunun nedeni sadece organizmanın yeterliliği değil, eğitilebilirlik düzeyi, aile, okul ve mesleki olgulardan oluşan psiko-sosyal çevre etkisi ve yüklenmesidir. Antrenman sırasında takımın, grubun yapısal özelliği, antrenörün davranış biçimini yönlendirir. Antrenman sırasında takımın, grubun yapısal özelliği, antrenörün davranış biçimini yönlendirir.

17 Yüklenmelerde standartlaşma; hareketin öğrenilip çalışıldıktan ve yanlışlar düzeltildikten sonra olmalıdır. Yüklenmelerde standartlaşma; hareketin öğrenilip çalışıldıktan ve yanlışlar düzeltildikten sonra olmalıdır. Antrenmanın düzenlenmesi; çocuk ve gençlerin eğitebilirlik düzeyine, biyolojik yaşlarına uygun olmalıdır. Antrenmanın düzenlenmesi; çocuk ve gençlerin eğitebilirlik düzeyine, biyolojik yaşlarına uygun olmalıdır. Örneğin ergenlik öncesi kemik kas gelişimi yetersizliği nedeniyle kuvvet çalışmaları az ve dikkatli yapılmalıdır. Örneğin ergenlik öncesi kemik kas gelişimi yetersizliği nedeniyle kuvvet çalışmaları az ve dikkatli yapılmalıdır. Çocuklarda antrenmanın etkisi ve kısa sürede kaybolabilir. Çocuklarda antrenmanın etkisi ve kısa sürede kaybolabilir. Bu nedenle koordinasyon, dayanıklılık, sürat, kuvvet uzun süreli planlanıp, bilinçli bir biçimde kademeli olarak uygulanmalıdır. Bu nedenle koordinasyon, dayanıklılık, sürat, kuvvet uzun süreli planlanıp, bilinçli bir biçimde kademeli olarak uygulanmalıdır. Antrenmanlar ana bölüme bağlı bir ısınmayla başlamalıdır. Alıştırma yüklenmeleri solunum, dolaşım sistemleri dikkate alınarak yapılmalıdır Antrenmanlar ana bölüme bağlı bir ısınmayla başlamalıdır. Alıştırma yüklenmeleri solunum, dolaşım sistemleri dikkate alınarak yapılmalıdır

18 Brodmann’a göre ( 1975 ) ; antrenmanlarda çocuk ve gençleri yüklenebilirlik düzeylerindeki farklılık, eğitilebilirlik düzeyleriyle yakından ilişkilidir. Brodmann’a göre ( 1975 ) ; antrenmanlarda çocuk ve gençleri yüklenebilirlik düzeylerindeki farklılık, eğitilebilirlik düzeyleriyle yakından ilişkilidir. Bu nedenle farklı düzeydeki çocuklarla yeni grup ve takımlar oluşturulmalıdır. Bu nedenle farklı düzeydeki çocuklarla yeni grup ve takımlar oluşturulmalıdır. Biyolojik uyum açısından çocuk ve gençlerde en büyük tehlike yüklenebilirlik düzeyleri üstünde olan antrenmanlardır. Biyolojik uyum açısından çocuk ve gençlerde en büyük tehlike yüklenebilirlik düzeyleri üstünde olan antrenmanlardır. Çocuk ve genç antrenmanları periyotlaması müsabaka takvimine göre değil, amaçlanmış spora yönelik çok yönlü gelişim ve farklı düzeydeki çok sayıda müsabakalara göre yapılmalıdır. Çocuk ve genç antrenmanları periyotlaması müsabaka takvimine göre değil, amaçlanmış spora yönelik çok yönlü gelişim ve farklı düzeydeki çok sayıda müsabakalara göre yapılmalıdır.

19 Bu müsabakalar bireysel performans gelişimini belirlemeye yönelik olmalıdır. Bu müsabakalar bireysel performans gelişimini belirlemeye yönelik olmalıdır. Kazanma hırsı hiçbir zaman ön plana çıkmamalıdır. Kazanma hırsı hiçbir zaman ön plana çıkmamalıdır. Bu müsabakalar sosyal bir etkinlik olarak ele alınmalıdır. Bu müsabakalar sosyal bir etkinlik olarak ele alınmalıdır. Özellikle tatil sporları, yarışmalar düzenlenmelidir. Özellikle tatil sporları, yarışmalar düzenlenmelidir. Okul ve mesleki etkinlikler yukarıdaki periyotlamaya ilgili önemli noktalar bu prensipte bir bütün oluştururlar. Okul ve mesleki etkinlikler yukarıdaki periyotlamaya ilgili önemli noktalar bu prensipte bir bütün oluştururlar.

20 Bu bilgiler ışında Bu bilgiler ışında yaş yarışmaları 50 m her branşta zorunlu yaş yarışmaları 50 m her branşta zorunlu 400 m serbest 400 m karışık m yarışları teşvik edilmeli 400 m serbest 400 m karışık m yarışları teşvik edilmeli yaştan itibaren 100 m – 200 m yarışmaları konulmalıdır yaştan itibaren 100 m – 200 m yarışmaları konulmalıdır. Yarışmalarda şuandaki sistem devam ettiği sürece sistemsizlik içinde olacağımız yıllar sonrada aynı sorunları tartışacağız. Yarışmalarda şuandaki sistem devam ettiği sürece sistemsizlik içinde olacağımız yıllar sonrada aynı sorunları tartışacağız.

21 TÜRK YÜZMESİ İÇİN ÇÖZÜM YOLLARI SPRİNTER ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI SPRİNTER ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI ORTA MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI ORTA MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI UZUN MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI UZUN MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI MİLLİ TAKIM GENİŞ KADRO İLE SEÇİLMELİ PERFORMANS TESTLERİ İLE SPORCU İZLENMELİ TAKIM ANTRENÖRLERİ İLE DÜZENLİ DİYALOG KURULMALI MİLLİ TAKIM GENİŞ KADRO İLE SEÇİLMELİ PERFORMANS TESTLERİ İLE SPORCU İZLENMELİ TAKIM ANTRENÖRLERİ İLE DÜZENLİ DİYALOG KURULMALI MİLLİ TAKIM SEÇİLDİKTEN SONRA KULÜPLERARSI YARIŞMALAR İÇİN STATÜLER BELİRLENMELİ MİLLİ TAKIM SEÇİLDİKTEN SONRA KULÜPLERARSI YARIŞMALAR İÇİN STATÜLER BELİRLENMELİ

22 Dayan kitap ile Dayan iş ile Tırnak ile diş ile Bilimle ile Umut ile sevda ile düş ile Dayan rüsva etme beni Gör yeniden nasıl yaratırım Namuslu genç ellerimle Kızlarım oğullarım var gelecekte Her biri vazgeçilmez cihan parçası Kaç yıllık hasretimin goncası Gözlerinden öperim Bir umudum sende anlıyormusun


"TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON SERHAT ÇETİNKAYA TRAKYA ÜNİVERSİTESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları