Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 OGS DE ÖĞRENCİ BAŞARISI 2 BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 OGS DE ÖĞRENCİ BAŞARISI 2 BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1

2 1 OGS DE ÖĞRENCİ BAŞARISI

3 2 BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

4 3 “Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.” Y. Kemal Beyatlı NEYLE KARŞI KARŞIYASINIZ

5 4

6 5 BAŞARIYA EKİP ÇALIŞMASI İLE ULAŞILIR Adam parkta oturmuş, temiz hava alıyor, etrafı seyrediyor. Biraz ilerde, ellerinde kazma kürek çalışan iki kişi dikkatini çekiyor. Öndekinin elinde kazma, çukur açıyor... Arkadakinin elinde kürek, açılan çukuru dolduruyor... Bu arada elinde kazma olanı, az ilerde yeni bir çukur açıyor, arkadaki gelip çukuru dolduruyor... Bir, üç, beş... Adam, bu manzara karşısında bir süre kafa yormuş, ne yapıyorlar diye... Ama mümkünü yok, çıkaramamış. Meraktan da ölecek. Kalkmış, yanlarına gitmiş: - Yahu arkadaşlar, sabahtan beri sizi seyrediyorum. Ne yaptığınızı bir türlü anlayamadım. Neden biriniz çukur açıyor, sonra diğeriniz o çukuru kapatıyor? Adamlardan biri cevap vermiş: - Aslında biz üç kişilik bir fidan dikme ekibiyiz. Fidanı çukura koyan arkadaş bugün izinli de...

7 6 BAŞARININ YOLU BİLİNMELİDİR! HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME

8 7 ‘‘HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ’’ MONTAİGNE

9 8 1. HEDEF BELİRLEME 1. HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ? BAŞARMAK... AMA NEYİ? BAŞARMAK... AMA NEYİ?

10 9 Hedefi olmayan bir insanın durumu, kaleleri olmayan sahada futbol oynayan bir futbolcuyla aynıdır. Oyun oynama isteğiniz kalmadığı gibi, gol atmanın ve kazanmanın mutluluğunu da tadamazsınız.

11 10 Hedefi tutturmak için ilk şart, hedefi açık seçik görmenizdir. Hedefi görmek içinse, önce hedefe sahip olmak gerekir.

12 11 Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur.

13 12 Tecrübeli avcı, av sezonu açılınca acemi avcılardan üçünü yanına alıp ormana gitmiş. Onlara avcılığın sırlarını, inceliklerini anlatacakmış. Küçük bir deliğin yanına gelmişler. Tecrübeli avcı: “Böyle yerlerde tavşanlar bulunur. Tüfeğin namlusunun ucuyla bu delikleri karıştırın. Sonra içeriden çıkan tavşanı benim gibi avlayın.” Daha sonra küçük bir inin önüne gelmişler. Tecrübeli avcı: “Bu küçük inlerde tilkiler yaşar. Bu durumda içeriye taş atın. Tilki dışarıya çıkacaktır. Sonra onu böyle avlarsınız.” Az sonra büyükçe bir mağaranın önüne gelirler. Tecrübeli avcı: “Burada ayı gibi büyük hayvanlar barınır. Bu hayvanlar tehlikelidir. Onları tahrik etmemek gerekir. Bu durumda, mağaranın önüne yatın ve içeriden hayvanın çıkmasını bekleyin.” Bunun üzerine dört arkadaş mağaranın önünde pusuya yatarlar. Ertesi gün gazetelerde garip bir haber manşete çıkar: “Dört avcıyı tren ezdi!” Meğer tecrübeli avcı ve arkadaşları ayı ini diye bir tren tünelinin önüne yatmışlar. YANLIŞ BELİRLENEN HEDEF KİŞİYE ZARAR VERİR

14 2. PLÂNLI ÇALIŞMA Çalışılması gereken dersler belirlenir. Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

15 14 PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku

16 15 Plansızlık; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur.

17 16 PROGRAM YAPILIRKEN ŞU İLKELERİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURUNUZ Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun. Programı tamamladığınızda, programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun.Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin

18 17 Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilecek Tarih, Türkçe, Vatandaşlık ve İnsan Hakları gibi derslere çalışmanın başında yer vermek uygundur. Çalışmanın başında zihin yorulmadan sosyal konuların okunması faydalıdır.

19 18 Her okuma dersinden sonra bir fen dersinin çalışılması, öğrenmede kolaylık sağlar. Benzer konuların arka arkaya çalışılması zihni yorar. Fen Bilgisi Matematik Yanlış Türkçe Matematik Doğru

20 19 Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırmalı ve zor öğrenilen derslere daha çok zaman verilmelidir. Çalışma zamanı yavaş yavaş artırılmalıdır.

21 20 Sürekli ders çalışmak her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz. Çalışmanın yanında, dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek, bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar. Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına boş zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır.

22 21 BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR! PEK ÇOK İNSANIN, DİĞERLERİNİN BOŞA HARCADIĞI ZAMANI KULLANARAK ÖNE GEÇTİĞİNİ GÖRDÜM. HENRY FORD BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL

23 22 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR

24 23 3. ÇALIŞMA ORTAMI “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.” Ciyorbano Brund Bu bölümde ders başında geçirmeyi planladığınız zamandan en iyi biçimde yararlanmayı sağlamak için çalışma odasının ve masasının organize edilmesi, çalışmayı kolaylaştıracak çevre şartları ve çalışmaya başlayamama sebepleri anlatılacaktır.

25 24 Çalışma ortamının da uygun şekilde düzenlenmesi gerekir. Çalışma yerinin ışığı, ısısı, gürültülü veya az gürültülü olması, çalışırken dikkatimizive derse olan ilgimizi etkilemektedir.

26 25 Ders çalışmak için belirli bir yer ayırmalı ve burası sadece çalışma için kullanılmalıdır. Ders çalışmak için devamlı bir yeriniz yoksa, çalışılan yerin başka çağrışımlar yapacak şekilde olmasını önlemek gerekir. Örneğin ; yemek masasında veya yattığınız odada çalışırsanız, yemek yemeyi veya uyumayı çağrıştıracak ipuçlarını ortadan kaldırmanız gerekir.

27 26 Çalışmaya başlamadan önce gerekli araç ve gereçleri hazırlayın. Ders başından araç ve gereçleri almak için kalktığınızda, aynı noktadan çalışmaya başlayamazsınız.

28 27 DERS ÇALIŞMAYI ETKİLEYEN ORTAMIN ÖZELLİKLERİ Ders çalışmak için oturan bir insanın “dikkatini” dağıtan sebepler ya iç ya da dış sebeplerdir. İç sebepler, hayal kurmak ve gelecekle ilgili endişelerdir. Dış sebepler, ders çalışma ortamının belirli özellikleri olması gerekir. Özellikler ise şunlardır:

29 28 SANDALYEMİZ  Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir.Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler.  Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır.

30 29 ÇALIŞMA ODASINDAKİ POSTERLER  Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır.

31 30 MÜZİK DİNLEME MÜZİK DİNLEME  Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler.  GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir.  O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur. DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR

32 31 TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz.

33 32 DİKKATLİ OL! O SENİ DEĞİL, SEN ONU YÖNET SEÇİCİ OL HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR

34 33 ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN BİLGİSAYARLA OYNAMAYI BİR KENARA BIRAKIN ÇÜNKÜ ZAMAN DALTONLARA KAPTIRILMAYACAK KADAR KIYMETLİ BİR HAZİNEDİR.

35 34 TELEFON * Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. * Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı.

36 35 YATARAK DERS ÇALIŞMA  Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır.  Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar.  Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur.

37 36 4. MOTİVASYON İnsan davranışının temelinde ihtiyaç vardır.Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici güçtür. İşte bu itici güce motivasyon adı verilir.Ders çalışma isteksizliği ertelemeyi getirir.İsteksizliği yok etmek için çalışmayı ve öğrenmeyi bir ihtiyaç olarak görmek gerekir. Diyelim ki susadınız, ancak “ mutfağa gidip kim su içecek ? ” diyorsanız, su eksikliği ve su ihtiyacı yeterince ortaya çıkmamış demektir.

38 37 “Ben liseyi Anadolu Lisesi ya da Fen Lisesinde okumak istiyorum. Ancak, içimden çalışmak gelmiyor.” diyen birinin davranışı ile yukarıdaki örnek arasında bir ilişki var mıdır ? Bu iki örnekte de temel problem motivasyondur. Belirlenen hedefte ihtiyaç yoksa başarı da yoktur. Konulan gerçekçi hedefler ve ilginin kuvveti motivasyonu artırır.

39 38 MOT İ VASYONU BOZAN ETKENLER İ Ç ETKENLER İ Ç ETKENLER

40 39 DI Ş ETKENLER

41 40 Ki ş inin Önündeki En Büyük Engel KEND İ S İ D İ R

42 41 Kolay Kolay olan hiçbir şey yoktur. Zorluğu oluşturan onu isteksizce yapmaktır.

43 42 DÜNYADA DÜZELTEB İ LECE Ğİ N İ Z İ LK VE SON K İŞİ KEND İ N İ ZS İ N İ Z

44 43 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN

45 44 KÖPEKBALIĞI VE KÜÇÜK BALIK Bilim adamları büyük cam bir akvaryumun içine bir köpekbalığı ve küçük bir balık yerleştirir ve akvaryumu ortadan ikiye cam bir bölme ile ayırırlar. Köpekbalığı karşısındaki küçük balığı yiyebilmek için saatlerce hatta günlerce uğraşır. Küçük balığa ulaşmak için her hamle yaptığında aradaki cam bölmeye çarparak durmak zorunda kalır. Bir, beş, on derken yüzlerce hamle yapar ama nafile işe yaramaz. Bu yüzlerce denemeden sonra artık pes eder ve küçük balığı yemekten vazgeçer. Bu deneyi yapan bilim adamları bir süre sonra aradaki cam bölmeyi kaldırırlar. Sonuç ilginçtir. Köpekbalığı artık küçük balığı yemek için hiçbir girişimde bulunmamaktadır. Yani PES ETMİŞTİR. Üstelik önünde hiçbir engel kalmamasına rağmen.

46 45 ÖYLEYSE; Ne olursa olsun asla pes etmeyin ve vazgeçmeyin Aynen sular gibi...” UNUTMAYIN Mermeri delen suyun gücü değil devamlılığıdır.”

47 46 KISACA Kendi Kendinizi Motive Etmek İçin; Yapacağınız çalışmaları ertelemeyin, Yapacağınız çalışmaları ertelemeyin, Çalışmaya yöneltecek güzel sözler bulun. Çalışmaya yöneltecek güzel sözler bulun. Kendinize engel olmayın. Kendinize engel olmayın. Kendinize zaman ayırın. Kendinize zaman ayırın. Merak edin. Merak edin.

48 47 Dersi ve çalışmayı sevin. Dersi ve çalışmayı sevin. Somut hedeflere kilitlenin. Somut hedeflere kilitlenin. Mazeretlere sığınmayın. Mazeretlere sığınmayın. Moralinizi bozmayın. Moralinizi bozmayın. Başarısız olmaktan korkmayın. Başarısız olmaktan korkmayın. Kendinize ödül verin. Kendinize ödül verin. Okuyun. Okuyun. İsteyin ve azimli olun. İsteyin ve azimli olun.

49 48 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

50 49 5. KONSANTRASYON Konsantrasyon, Konsantrasyon, sıkılmadan zihinsel ve fiziksel enerjiyi tek bir noktada toplayabilmektir.

51 50 KONSANTRASYON ZAYIFLIĞININ NEDENLERİ: Çalışılan ortamda ilgiyi başka yönlere çekecek objelerin olması (Televizyon, telefon, kartpostal vs.) Çalışılan ortamda ilgiyi başka yönlere çekecek objelerin olması (Televizyon, telefon, kartpostal vs.) Beden yorgunluğu Beden yorgunluğu Hayal kurma Hayal kurma

52 51 Yapılan işlerden zihnen uzaklaşma ve onunla ilişkili diğer konulara geçme,Yapılan işlerden zihnen uzaklaşma ve onunla ilişkili diğer konulara geçme, Yoğun duygusal anlar ve kişisel problemlerYoğun duygusal anlar ve kişisel problemler UykusuzlukUykusuzluk Gürültülü ortamlarGürültülü ortamlar Çalışma zamanının yanlış seçilmesiÇalışma zamanının yanlış seçilmesi Konsantrasyona yeterli önem verilmemesi ve öğrenilmemesidirKonsantrasyona yeterli önem verilmemesi ve öğrenilmemesidir

53 52 KONSANTRASYON NASIL SAĞLANIR Çalışmaya Çalışmaya ve öğrenmeye niyetli olun. Kendinizi Kendinizi tanıyın. Konuyla Konuyla ilgili olun. Blok Blok çalışma zamanını çeşitlendirin. Daha Daha sık özet yapın. Yoğunlaşmayı Yoğunlaşmayı ödüllendirin.

54 53 Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestirebildiği kadar başarılı olur. Yüzde 100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin. Arnold Schwarzenegger

55 54 6. VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK DİNLEME OKUMA NOT TUTMA TEKRAR TEST TEKNİĞİ

56 55 A. ÖN HAZIRLIK Gözden geçirin. Gözden geçirin. Soruları cevaplayın. Soruları cevaplayın. Tablo ve grafikleri inceleyin. Tablo ve grafikleri inceleyin. İSOAT yöntemini kullanabilirsiniz İSOAT yöntemini kullanabilirsiniz İSOAT İ – İzleme (Öğrenilecek konunun tamamına önce süratle göz gezdirme) S – Sorma (Konu başlıklarını soruya çevirip bir kartonun üzerine yazmak) O– Okuma (Çıkartılan soruların cevaplarını bulmak için konunun dikkatle okunup işaretlenmesi ve işaretlenen satırların soruların altına kartona yazılması) A – Anlatma Kartonlara yazdığınız anahtar sözcüklerin rehberliğinde konunun anlatılması) T – Tekrarlama (Bu bilgilerin, kitap, defter ve çalışma kartonlarına bakmadan bellekten tekrarlanması)

57 56 B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın. Dersi kaynatmayın. Soru sorun. Soru sorun. G.M.Usova: “İletişimin % 90’ı sözeldir. Dinlenen konunun birkaç saat sonra ancak % ’i hatırlanabilir.”

58 57 DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

59 58 Eğer öğretmen çok hızlı ya da düzeyinizin üzerinde anlatıyorsa; a)Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. b) Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. c)Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. d)Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.

60 59 C. OKUMA Hedef belirleyin. Hedef belirleyin. Metni gözden geçirin. Metni gözden geçirin. Not alın. Not alın. Altını çizin. Altını çizin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin.

61 60 YÜKSEK SESLE OKUMANIN YÜKSEK FAYDALARI VAR Yüksek sesle okuyun! Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın

62 61 D. NOT TUTMA Dersi aksatmayın. Dersi aksatmayın. Önce dinleyip sonra yazmak Önce dinleyip sonra yazmak Anlaşılamayan yerleri sorun. Anlaşılamayan yerleri sorun. Kısaltmalar yapın. Kısaltmalar yapın. J.Mclevish: “Dersin sonunda, öğrenilenleri n sadece % 55’i hatırlanabilir. Bir hafta sonra bu oran % 17’ye düşer.”

63 62 NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dörttür not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma

64 63 DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız. HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.


"1 OGS DE ÖĞRENCİ BAŞARISI 2 BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları