Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret."— Sunum transkripti:

1 En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder. HOŞ GELDİNİZ ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

2 Bir genç, babasıyla kırlarda dolaşırken kozasından çıkmaya çabalayan bir kelebek görürler. Kelebek, kozanın lifleri arasından sıyrılmaya çabalamaktadır. Baba, hemen kelebeğin yardımına koşar ve dikkatli bir şekilde kozanın liflerini sıyırıverir. Lifleri açar ve kelebeğin pek zorlanmadan kozadan çıkmasını sağlar. Ancak kelebek kozadan kolaylıkla çıkmasına rağmen uçamaz. Biraz çırpınır ve yerinde kalır. Çünkü kelebek kendini liflerden kurtarma çabası sırasında aslında kaslarını geliştirmekte, kendini ayakta tutacak, güçlü kılacak, uçmaya hazırlayacak hareketleri öğrenmektedir. Baba, lifleri sıyırmakla kelebeğe iyilik yapmamıştır. Kelebeğin güçlenmesine engel olmuştur. Kelebek hiçbir zaman özgürlüğü tadamamış, gerçekten uçamamıştır. KOZADAN KELEBEĞE

3 1.ÖĞRENCİNİN NEYLE KARŞI KARŞIYA OLDUĞUNUN BİLİNMESİ GEREKİR! “Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.” Y. Kemal Beyatlı

4 SINAVLAR  LİSELERE GİRİŞ SINAVI  ÖZEL OKULLAR SINAVI  ASKERİ OKUL SINAVLARI  POLİS KOLEJİ SINAVI  DPY “Kaderiniz karar anlarınızda şekillenir.” Anthony Robbins HAZİRAN - Fen liseleri - Anadolu liseleri - A. Teknik Liseleri - A. Meslek Liseleri - A. Öğretmen Liseleri - A. İmam Hatip Liseleri - Özel Fen Liseleri - Özel Meslek Liseleri - MEB’e Bağlı SML - K. B. Meslek Liseleri

5 SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013  8. sınıf sonunda yapılacak olan SBS, 700 puan üzerinden değerlendirilecek. (Eski SBS’de bu 500 puandı.)  Yeni SBS’de, 6-7 ve 8. sınıf sonunda hesaplanacak olan Yılsonu Başarı Puanlarının yarısı (%50’si) doğrudan Ortaöğretim Yerleştirme Puanına (OYP’ye) eklenecek.  Öğrencinin 6, 7 ve 8. Sınıf, Yılsonu Başarı Puanları (YBP) her sınıf için 100 üzerinden hesaplanacak ve 700 puanlı SBS ile birleştirilecek. Bu şekilde elde edilen puan toplamı ikiye bölünerek OYP bulunacak.  Yeni puan hesaplamada; çok tartışılan “okuldaki en yüksek öğrenci başarısını ölçü alma” uygulamasından da vazgeçiliyor. Böylece okuldaki en başarılı öğrencinin başarısından diğer öğrenciler etkilenmeyecek.  Bu sistemde öğrencinin okul başarısı; sonuç olarak OYP’yi % 30 etkilerken SBS başarısı % 70 etkili olacak.  Ortaöğretim kurumlarına (liselere) yerleştirme işlemi Orta Öğretime Yerleştirme Puanına (OYP) göre yapılacak.

6 ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP) NASIL BULUNACAK OYP = 6 + 7 + 8 (YBP) + SBS / 2  Örnek OYP Hesaplamaları:  Örnek 1: Ali’nin puanları:  6.sınıf YBP: 100 7.sınıf YBP: 100 8.sınıf YBP: 100 SBS Puanı: 700 OYP = (100+100+100+700) / 2 = 1000 / 2 = 500 OYP = 500

7 2.BAŞARININ YOLU İYİ BİLİNMELİDİR! HEDEF BELİRLEME HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA

8 A. HEDEF BELİRLESİN Fiziksel durum Sağlık durumu Sağlık durumu Karakter özellikleri Karakter özellikleri Yetenek Yetenek Hayattan beklentiler Hayattan beklentiler Ekonomik durum Ekonomik durum Sosyal durum Sosyal durum “Her şeyin en önemli noktası başlangıçtır. Eflatun

9 Tecrübeli avcı, av sezonu açılınca acemi avcılardan üçünü yanına alıp ormana gitmiş. Onlara avcılığın sırlarını, inceliklerini anlatacakmış. Küçük bir deliğin yanına gelmişler. Tecrübeli avcı: “Böyle yerlerde tavşanlar bulunur. Tüfeğin namlusunun ucuyla bu delikleri karıştırın. Sonra içeriden çıkan tavşanı benim gibi avlayın.” Daha sonra küçük bir inin önüne gelmişler. Tecrübeli avcı: “Bu küçük inlerde tilkiler yaşar. Bu durumda içeriye taş atın. Tilki dışarıya çıkacaktır. Sonra onu böyle avlarsınız.” Az sonra büyükçe bir mağaranın önüne gelirler. Tecrübeli avcı: “Burada ayı gibi büyük hayvanlar barınır. Bu hayvanlar tehlikelidir. Onları tahrik etmemek gerekir. Bu durumda, mağaranın önüne yatın ve içeriden hayvanın çıkmasını bekleyin.” Bunun üzerine dört arkadaş mağaranın önünde pusuya yatarlar. Ertesi gün gazetelerde garip bir haber manşete çıkar: “Dört avcıyı tren ezdi!” Meğer tecrübeli avcı ve arkadaşları ayı ini diye bir tren tünelinin önüne yatmışlar.

10 B. PLÂNLI ÇALIŞSIN Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir. “Plansız çalışan kimse ülke dolaşıp hazine arayan kişiye benzer.” Descartes

11 BÜTÜN SORUNLAR PLÂNSIZLIKTAN ÇIKAR Doktor, Temel'e sormuş: - Neyin var? - Parmağımı, buraya bastırınca acıyor... - Başka?... - Parmağımı, şuraya bastırınca da acıyor... Doktor bakmış, Temel’in birbirinden ilgisiz bir çok yeri birden acıyor. Doktor, uzun tahliller ve yoğun muayeneler sonunda nihayet teşhisi koymuş: "Parmakta incinme..."

12 C.ÇALIŞMAORTAMI İYİ OLSUN “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.” Ciyorbano Brund Televizyon Bilgisayar Bilgisayar Telefon Telefon Düzen Düzen Müzik Müzik Havalandırma Havalandırma

13 D. MOTİVE EDİN Olumlu sözler söyleyin. Ödül verin. Ödül verin. Güvenin. Güvenin. Doğrularını gündemde tutun. Doğrularını gündemde tutun. Sosyal ihtiyaçlarını ihmal etmeyin. Sosyal ihtiyaçlarını ihmal etmeyin. “Başkalarına iş yaptırmak onlara bu işi istetmekle olur.” Dale Carneige

14 E. KONSANTRASYONU SAĞLASIN “Konsantrasyon, bezginlik duymadan fiziksel ve zihinsel enerjiyi tek bir noktaya sürekli uygulama yeteneğidir.” Edison Metot bilmeme Metot bilmeme Düzensiz aile hayatı Düzensiz aile hayatı Sağlık sorunları Sağlık sorunları Hayal kurma Hayal kurma Çalışma ortamı Çalışma ortamı Uykusuzluk Uykusuzluk Yoğun duygusal ilişki Yoğun duygusal ilişki

15 BAŞARININ BEDELİ ÖDENMELİ İki arkadaş sohbet ediyorlar: - Bizim Temel, yüz metreyi 10 saniyenin altında koşuyor! Diğeri hemen itiraz etmiş: - Olmaz öyle şey! Ancak dünya rekortmeni bu kadar hızlı koşabilir. - Belki ama, bizim Temel kestirme bir yol biliyor. VERİMLİ ÇALIŞMA

16 F. VERİMLİ ÇALIŞSIN ÖN HAZIRLIK DİNLEME DİNLEME OKUMA OKUMA NOT TUTMA NOT TUTMA TEKRAR TEKRAR TEST TEKNİĞİ TEST TEKNİĞİ “Bilginin efendisi olmak için çalışmanın kölesi olmak şarttır.” Balzac

17 a) ÖN HAZIRLIK  Gözden geçirsin.  Soruları cevaplasın.  Sorular çıkarsın.  Tablo ve grafikleri incelesin. “Dersten önce yapılan ön hazırlık öğrenci başarısını artırır.”

18 b) DİNLEME  Dersi aksatmasın.  Dersi kaynatmasın.  Soru sorsun.  Tekrar etsin. G.M.Usova: “İletişimin % 90’ı sözeldir. Dinlenen konunun birkaç saat sonra ancak % 20 - 25’i hatırlanabilir.”

19 c) OKUMA  Hedef belirlesin.  Metni gözden geçirsin.  Not alsın.  Altını çizsin.  Ana fikri belirlesin.  Anlaşılamayan yerleri belirlesin. “Okuduklarımızın, ancak yüzde onunu hatırlarız.”

20 d) NOT TUTMA  Dersi aksatmasın.  Anlaşılamayan yerleri sorsun.  Kısaltmalar yapsın.  Sonra gözden geçirsin. J.Mclevish: “Dersin sonunda, öğrenilenlerin sadece % 55’i hatırlanabilir. Bir hafta sonra bu oran % 17’ye düşer.”

21 e) TEKRAR  Tekrarı belirli periyotlarla yapsın.  Zihinden tekrar yapsın.  Yazarak tekrar yapsın.  Karşılaştırma yapsın.  Dersten sonra tekrar etsin.  Eve gidince tekrar etsin.  Yatmadan önce ve kalkınca tekrar etsin. Kişi öğrendik- lerinin % 70’ ini bir saat, % 80’ ini de bir gün içinde unutur.

22 f) TEST TEKNİĞİ  Öğrenmediği konudan soru çözmesin.  Önce konu çalışsın.  Sonra soru belirlesin.  Bir oturuşta süreli olarak çözsün.  Cevapları en son kontrol etsin.  Yanlışlarını belirlesin.  Bilemediklerini sorsun. “Ders alınmış başarısızlık başarı demektir.” Malcom S: Forbey

23 g) DOKÜMANLAR  ZİRVE DERGİLERİ  GÜVENDER YAYINLARI  Pİ YAYINLARI  ANALİTİK YAYINLARI  ANAFEN YAYINLARI  MALTEPE YAYINLARI  KÖRFEZ YAYINLARI Öğrendiklerimizin: % 83’nü görme % 11’ini işitme % 3,5’ini koklama, % 1,5’ini dokuma, % 1’ini tatma duyularımızla öğreniriz.

24 3.ÖĞRENCİYİ BAŞKALARIYLA KIYASLAMAMAK GEREKİR! KENDİNİZLE KENDİNİZLE KARDEŞLERİYLE KARDEŞLERİYLE ÇEVRESİYLE ÇEVRESİYLE BEKLENTİLERLE BEKLENTİLERLE “Her insan başlı başına bir dünyadır ve ancak kendisiyle kıyaslanabilir.” Yunus Bilge

25 4. ÖĞRENCİNİN KAYGISINI ARTIRMAMAK GEREKİR! “Çalış, çalış, çalış...” demeyin “Yapamazsın!” hiç demeyin. Beklentiye girmeyin. Tehdit etmeyin. “Kazanamazsan...” İmkânları başına kakmayın:“Neyin eksik” Başkalarının yanında eleştirmeyin. Davranışlarını değerlendirin. En az işiniz kadar önem verin. “Kimseye kaldırabileceğinden fazla yük yüklemeyin.”

26 Bir gün bir tavşan eczahaneye gider. Eczacıya: “Havuç istiyorum.” der. Eczacı: “Burası eczahane, burada havuç satılmaz, ilâç satılır.” der. Ertesi gün tavşan, aynı eczahaneye gelir ve: “Havuç var mı, havuç?” diye sorar. Tavşanı yine karşısında gören eczacı:“Bak kardeşim, dün de söyledim; burada havuç bulamazsın, haydi git şimdi.” der. Tavşanın defalarca aynı eczahaneye gelmesi nedeniyle iyice çileden çıkan eczacı sonunda tavşanı yakalar. Koca bir penseyle onun dişlerini söker. Ağzı kanlar içinde oradan ayrılan tavşan, bir sonraki gün eczahanenin kapısında tekrar görülür. Eczacıya sakin ve yavaş adımlarla yaklaşır. Kendinden emin bir şekilde sorar: “Havus suyu vay mı, havus suyu?” BAŞARININ YOLU – hedef belirleme YANLIŞTA ISRAR

27 5.ÖĞRENCİYE OLUMLU ÖRNEK OLMAK GEREKİR! “Davranışlar sözlerden daha etkilidir...” “Siz nasıl olursanız evlâdınız da öyle olacaktır...” Yunus Bilge

28 EKİP ÇALIŞMASI Aile Öğretmen Öğrenci Kölelik zamanında siyah köleler bir çiftlikten kaçarken sihirli bir lâmba bulmuşlar ve içinde bulunan cini lâmbadan çıkarmışlar. Cin 10 siyah köleye : “Dileyin benden ne dilerseniz. Yalnız birer dilek dileme hakkınız var!” demiş. 1. siyah “Beyaz olmak istiyorum” demiş, olmuş. 10. beyaz tebessüm etmeye başlamış. 2. siyah da beyaz olmak istediğini söylemiş, olmuş. 10. siyah gülümsemeye devam etmiş. 3. siyah da beyaz olmayı dilemiş ve olmuş... 10. siyah kıkırdamaya başlamış. 4. siyahın da isteği aynı olmuş... 10. siyah gülmeye devam... 5,6,7,8 derkeeen 9. siyah da beyaz olma yönünde dilek hakkını kullanmış. Sıra 10. siyaha gelmiş; ama adam yerlerde... Gülmekten konuşamıyor. Cin isteğini sormuş ona... Adam nefes almaya fırsat bulduğu bir ara isteğini zorlukla belirtmiş: “Hepsinin tekrar siyah olmasını istiyorum.”

29 Bir zamanlar dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış. Bir gün Allah’a sormuş : -Allah’ım, beni yarın dünyaya göndereceğini söylediler, fakat ben o kadar küçük ve güçsüzüm ki orada nasıl yaşayacağım? -Tüm meleklerin arasından bir tanesini senin için seçtim. O seni bekliyor olacak ve seni koruyacak. Meleğin sana her gün şarkı söyleyecek ve gülümseyecek. Böylece sen onun sevgisini hissedecek ve mutlu olacaksın. -Pekiii! İnsanlar bana bir şey söylediklerinde dillerini bilmeden söylenenleri nasıl anlayacağım? -Meleğin sana dünyada duyabileceğin en güzel, en tatlı sözcükleri söyleyecek, sana konuşmayı dikkatle ve sevgiyle öğretecek. -Peki Allah’ım, Ben seninle konuşmak istersem ne yapacağım? -Meleğin sana ellerini açarak bana dua etmeyi öğretecek. -Dünyada kötü adamlar olduğunu söylüyorlar, beni kim koruyacak? -Meleğin seni kendi hayatı pahasına dahi olsa daima koruyacak. Meleğin sana sürekli benden söz edecek ve bana gelmenin yollarını sana öğretecek..... O sırada cennette bir sessizlik olur ve dünyanın sesleri cennete gelmeye başlar. Çocuk gitmek üzere olduğunu anlar ve son bir soru sorar. -Allah’ım, eğer gitmek üzere isem lütfen bana meleğimin adını söyler misin? -Meleğinin adının önemi yok, sen onu ANNE diye çağıracaksın...

30 EMEKLERİNİZ ASLA BOŞA GİTMEYECEK! Bu sınav sadece bir fırsat Asıl hedef ÖSS Kazanmak hedefi değiştirmiyor LGS, ÖSS’nin alt yapısı olacak ÖSS’de bir adım önde olacak

31 BÜTÜN ÇOCUKLAR BOYA KUTUSUNDAKİ RENGARENK KALEMLERE GİBİDİR, HER BİRİ DEĞİŞİK RENKTE AMA HEPSİ KENDİLERİNE HAS GÜZELLİKLERİ TAŞIR.

32 Zaman ayırdığınız için TEŞEKKÜR EDERİZ


"En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları