Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Sınava hazırlanan öğrencilerde özellikle sınav dönemi yaklaştıkça sıkıntılı ve stresli günlerle beraber uyku sorunları da artmaktadır.  Gece verimli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Sınava hazırlanan öğrencilerde özellikle sınav dönemi yaklaştıkça sıkıntılı ve stresli günlerle beraber uyku sorunları da artmaktadır.  Gece verimli."— Sunum transkripti:

1

2  Sınava hazırlanan öğrencilerde özellikle sınav dönemi yaklaştıkça sıkıntılı ve stresli günlerle beraber uyku sorunları da artmaktadır.  Gece verimli bir uyku uyumayan öğrenci gündüzü de gerektiği gibi değerlendirememektir.

3  Yetersiz uyku kişilerin yeteneklerine, dikkatlerine, hareket ve tavırlarına kadar etki gösterir.  Araştırmalar lise öğrencilerinin yüzde 20'sinin sınıfta uyuya kaldığını ve bir çoğunun da uykusuzluk yüzünden düşük notlar aldığını göstermiştir

4  İnsanların % 50’si hayatlarının belli dönemlerinde uykusuzluk problemi yaşıyor. Özellikle üniversite adayları sınav yaklaştıkça kendilerini bu problemden kurtaramıyorlar.  Bunun nedeni gereğinden fazla strese sahip olmakla beraber “çok ders çalışmam gerekiyor” düşüncesiyle uyku süresini azaltma çabalarıdır

5  Uyku süresi kişiden kişiye değişmekte ve genetik özelliklerle doğuştan belirlenmektedir.  Uyku saatiniz, günlük yaşantınızı etkilemeyecek şekilde uyandığınızda dinlenmiş olarak kalktığınız saattir.

6  Bir sonraki günkü çalışmalarınızın verimli geçmesi gece uyku sürenize ve uyku kalitenize bağlıdır.  Birey başarılı bir çalışma gerçekleştirmek için öncelikle kendi uyku süresini ve uyku tipini bilmelidir.

7 Tavuklar Baykuşlar  Bu tip içerisinde yer alan kişiler akşam erkenden yatıp zorunluluk olmadığı günlerde bile sabah erkenden kalkarlar.  Sabah tipleri sabahları yaptıkları çalışmadan daha çok verim alan kişilerdir  Akşamın ilerleyen saatlerinde ve gece çalışmak onların başarısını düşürür.  Akşam mümkün olduğunca geç yatıp sabahları da mümkün olduğunca geç kalkmaya çalışan kişilerdir.  Aksam tipleri sabah uyanmakta güçlük çekerler, uyandıklarında bir iş yapmak için birkaç fincan çayla birlikte kahvaltı yapmadan ders çalışmaya başlayamazlar

8

9  Alyuvar sayısı azalır. Vücut hastalıklara karşı savunmasız hale gelir.  Kas gücü zayıflar.  Kan şekeri dengesi bozulur.  Nefes alış veriş ritmi bozulur.  Vücut ısısı düşer.  Görme ve konuşma bozuklukları başlar.  Unutkanlık baş gösterir.  Stres hormonu salgılanır.

10  Çok fazla ş ekerleme yapmayın.  Uyarıcı yiyecek ve içeceklerden uzak durun.  Düzenli egzersiz yapın.  Yatakta ders çalı ş mayı denemeyin.  Kendinize düzenli bir yatma saati belirleyin.  Yatmadan önce ılık bir du ş alın  Sadece uykunuz geldi ğ inde yata ğ a gidin  Uykuya dalamadı ğ ınızda yataktan kalkın,


" Sınava hazırlanan öğrencilerde özellikle sınav dönemi yaklaştıkça sıkıntılı ve stresli günlerle beraber uyku sorunları da artmaktadır.  Gece verimli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları