Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKABE İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRETMEN/YÖNETİCİ 2.SEMİNERİ KURUM KÜLTÜRÜNÜN ETKİNLEŞTİRİLMESİ ADINA… Rehberlik ve Psikolojik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKABE İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRETMEN/YÖNETİCİ 2.SEMİNERİ KURUM KÜLTÜRÜNÜN ETKİNLEŞTİRİLMESİ ADINA… Rehberlik ve Psikolojik."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKABE İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRETMEN/YÖNETİCİ 2.SEMİNERİ KURUM KÜLTÜRÜNÜN ETKİNLEŞTİRİLMESİ ADINA… Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu

2 SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ KONTRAT(FATİHA SURESİ)

3 YAŞAMIN SİHİRLİ SÖZCÜĞÜ İLETİŞİM! İletişim iyileştirir…

4 KAYBEDEN VARSA SORUN ÇÖZÜLMEM İŞ ERTELENM İŞ T İ R KAZAN KAZAN PRENS İ B İ

5 KAZAN KAZAN YÖNTEMİ TanımlanmasıÇözüm Önerileri OluşturmaDeğerlendirmeUygun Çözümü SeçmeKarar VermeTakip Etme

6 İnsanlar için değişme ve gelişme kaçınılmazdır… İnsanların değişmeyeceklerine olan önyargılarınızı yıkın…

7 YA Ş AMIN YANKISI(UNUTULMAYANLAR)

8 DIŞTAN DENETİMLİ BAĞIMLI ÖĞRENCİLER YERİNE Kendi kendini yönetebilen, bağımsız kararlar alabilen ve bunu uygulama kararlılığı gösterebilen içten denetimli öğrenciler yetiştirebilmekse eğer İşte hikayemiz...

9 Asla pes etme… Öğrencinin biri kasabasında kütüphane kurulması için altı yıl boyunca valiliğe tam 312 mektup yazıyor, valilik en sonunda mektupların sonunun gelmeyeceğini düşünerek kasabaya küçük bir kütüphane kurmaya karar veriyor, ancak çocuğa bu da yetmiyor ve artık haftada ki mektup birden yazmaya başlıyor dört yıl sora valilik kasabaya ülkenin en büyük kütüphanesini kurmaya karar veriyor …

10 Ö ğ rendim ki; İ nsanlar ı n ba şı na ne geldi ğ i de ğ il o durumda ne yapt ı klar ı önemli…

11 HER ŞEY SENİNLE BAŞLAR, SENDE BİTER! Çaresizlik öğrenilmiştir. Başarılı olmak da öğrenilebilir. Sende sandığından fazlası var! Gelebileceğin en iyi yerde değilsin. Yeni bir hayat için gereken, yeni bir akıldır. Doğru şeyi yapmak için yanlış zaman yoktur. Seyirci koltuğundan sıkıldıysan, sahneye çık. Zirvede her zaman bir kişiye daha yer var. Başkaları yapabildiyse, sen de yaparsın. Hayatta ya tozu dumana katarsın, Ya da tozu dumanı yutarsın. Seçim senin!

12 ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ Bilgi en büyük sorun çözücüdür… Panik!Tehlikenin kendisinden daha da tehlikelidir

13 SINIF İÇİNDEKİ İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR Sorun Olmayan : Kısa dikkatsizlikler, bazı çocukların konuşması, bir çalışma yaparken kısa ara vermeler gibi ortak davranış örneklerinden oluşur. Küçük Sorunlar: Sınıf işlemleri ve kurallarına karşı olan davranışları içerir.Örneğin çocuğun oturduğu yerden izin almadan kalkması gibi küçük ama rahatsızlık verici davranışlardır. Önemli Sorunlar: Bu davranışlar eğitim etkinliğini bozan ve öğrenmeyi engelleyen davranışlardır.Bu gruptaki davranışlar çok ciddidir; ancak kurum ve sınıf kuralları ile önlenebilirler.Örneğin diğer çocukların şiddet uygulama veya kavga eylemi, önemli sorun olarak nitelenebilir.

14 Dersi Çekici Hale Getirmek İçin Yöntem ve Teknikler Beden dili Ses tonu Görselleştirme Başarı hikayeleri Dramalar Öyküler Masallar Bilmeceler Tekerlemeler Karikatürler Fıkralar Küçük yarışmalar Resimler Şiirler

15 İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA KARŞI EYLEMLER 1-Görmezden Gelmek Bazı davranışlar yoğunluk süreklilik yaygınlık göstermeden sadece o anın durumsal koşullarına bağlı olarak ortaya çıkan masum çocuk kusurlarıdır. Bu tür sorunları problem durumu gibi algılamak doğru değildir.

16 İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA KARŞI EYLEMLER 2-Aile İle İletişim Kurmak Bazı ağır davranış problemlerinin çözümün9dde özellikle aileye başvurulması gerekir. Bu aşamada anne babanın sorun hakkında bilgilendirilmesi ve onlardan destek alınması yoluna gidilmelidir. BAKIŞ VE İDRAK HATAMIZI DÜZELTMEK ÜMİDİYLE… 2. BÖLÜME HAZIRIZ İNŞALLAH…..

17 EĞİTİMİMİZİN MANEVİ TEMELLERİ TİN SURESİ EĞİTİMİMİZİN ÇIKMAZLARI UYGULAMALAR

18 İnsan en zirvede ve en çukurda yeri olacak fıtrat üzere 0 nokta da yaratılıyor. Çocuk yetiştirmekle sorumlu,önünde çocuk olan ve onu eğitmekle görevli herkes ;önce şunu çok iyi bilmelidir:Her çocuk Ebu Bekirlik ve Ebu Cehillik arasında bir yerde duruyor.Her çocuk için bu geçerlidir.İstisnası yoktur.

19 Tin suresinde;incir,zeytin,Turi sina ve Mekke şehrine yemin ediyor Allah.Her insanı ahseni takvim(EN GÜZEL KIVAM) ve esfeli safiline(EN ÇUKUR NOKTA) göre yaratıyor. Rasulullah(s.a.v) 120 bin sahabesini çocuklarından onlar gibi 120 tane çıkmadı.Bunun hikmeti???Allahın hükmü. Hem takva çocuk isteyip hem sabahlara kadar tv karşısında müstehcen film izlemek melekleri güldürür.

20 Allahu Teala’ya kulluğu şeref gören bir nesil kastımız.Alim,hoca,imam…değil.BEDİR,HENDEK,Ç ANAKKALE’DE ALİM YOKTU.Bu devirde 1 alim 7 kıtaya ulaşıyor teknoloji ile zaten. Ashab-ı Kiram da alim olan fukaha 7 taneydi.50 yılda kıtaları İSLAM ile donatan 120 bindi.Allah’ın razıyım dediği Allah onlardan memnun,onlar Allah tan memnun on binlerce sahabe…Allahın mü’min kulları.İmanının içini dolduran namazı mirac edinen mü’min arıyoruz bizzz.

21 Mü’min arıyoruz.Az bilsin ama sabah namazını imamın arkasında kılsın.İmanın içini doldursun.Ben mü’minim, derken tüyleri diken diken olandır kastımız. Allah böyle dedi deyince söz bitti diyen mü’min istiyoruz.Hafız,Arapça biliyor,Buhari okumuş; Allah böyle buyurdu deyince ama diyen bir mü’min yetişmemiş bu.Biz eğitimden ARAPÇA BİLEN kastedmiyoruz.Allah deyince diyorsun,hocam,şeyhim,ben diyor.Allah ve Peygamberi sondu hani..

22 Kur an için can,mal,sürgün,koltuk korkusu olmayan Allahın ahkamını gizlemeyen adamlar istiyoruz. Biz çocuğu Ebubekirleştirmek gayretinde olmalıyız.Ben bunu yapmakla değil ; bunun mücadelesini yapmakla yükümlüyüm.Anne baba,öğretmen,imam bunu emanet olarak düşünecek.Maaş karşılığı iş olarak zaman geçirmek değil…Meleklerin muhasebesi niyete bakar. Allah niyetimize,samimiyetimize göre ecir veriyor.Çocuğu da kaderine göre yetiştiriyor Allah.

23 Kimin ne olacağı Allah’ın elindedir.Demek ki çocuk yetiştirmek Allahın elinde bir şeydir.Peki Allahın elinde olanın anahtarını almanın yolu var mıdır?Vardır hem de 1 tanedir anahtarı.Nedir peki o yol? İHLAS… İHLAS ne demektir?Allah’a karşı iki yüzlü olmamaktır. Allah’tan sultan Fatih istiyorsun.İstediğin şeyin peşinde değilsin.Rüyalarında cennet istiyorsun;ama dünyaya dalıyorsun.Bütün yatırımın dünyaya…Lafla Ashabı bile geçebiliriz. Hafız olacak,İbni Abbas olacak diyorsun.Hangi suredesin demek yerine çocuğa;Kaçıncı sınıfa gidiyorsun diyosun.sözünle çelişiyorsun.

24 Bu çelişki Allah ile aramızdaki mesafeyi açıyor kardeşler. Mesela son 5 duamızı sayalım.Dua da hac,ilim,okul,ümmet,vs.diye dua ettim.Bir de Rabbim bana senin dinini ayakta tutacak,gerekiyorsa bana kanlı gömleği gelecek Yusuf gibi çocuk nasip et dedin mi?Bu dua kaçıncı sırada??? Bana teslim edilen çocuklara ne hedefliyorum?Programım nedir?Yıl sonu mu,asırlar sonrası mı?(Hasan el Benna’dan Şeyh Ahmet Yasin’e kadar) Ben çocuğa hangi tohumları fidanlaşmak üzere atacağım?Eğitim - öğretimden önce TECRİD etmektir.Koruma altına almaktır.Aksi taktirde dibi boş kovayı doldurursun. Koruma altına alacaksın.Akraba,arkadaş,internet,medya,tv den korumak.Tecrid ile Çevre temizliği yapmak.interneti yasaklamak değil de;gerekiyorsa internet masasında 3 saat birlikte vakit geçirmektir.

25 Çocuğa eğitim verirken;Fıskı fucur ortamından uzak tutmak gerekir.Akraba internetten tehlikeli.Sen sure ezberletirsin,akraban bir gelir yavrum senin hafızan kuvvetli doktor ol der çocuğun kafası alabora olur. Futbol takımı tutmayı basit görmeyeceğiz.Bir şeyi tutmak başkasını tutamamaktır.Filan futbol takımını tutan çocuk Gazze’yi tutamaz bir daha.Hem mücahid hem futbolsever olmaz. Akrabaları;İslami dert edinenler,ortada duran akrabalar,islam düşmanı akarabalar diye ayıralım.Buna göre çevre temizliği yapalım. Kainatı idare eden ve kıyamete kadar idare edecek ALLAHTIR.Hesabı planı var Allahın.Allah her çocuğa bir fıtrat koymuştur.Bu fıtratı zorlayan zalımdır.Kul hakkıdır.Kim olursa olsun.Kendi olamadığı mesleği çocuk için zorlamak zalimliktir,vebaldir.Buğdaydan armut olmaz,dere yukarı akar mı?Zaruret olan ilim bu fıtratın dışındadır.Farz olan ilimleri her doğan çocuğa vermeliyiz.Az çok Kur’an okumalı,ilmihal bilmeli bu ilim fıtratın dışındadır.Anne babaya bunu öğretip öğretmediği sorulacak.

26 İman olarak çocukları Allah sevgisi ile Peygamber sevgisi,ümmeti Muhammed'den olmanın onuru ile donatmalıyız. Çocukları kabiliyetine göre değerlendirmeliyiz,eğitmeliyiz.Zekalar binbir çeşit.Yormayalım,zorlamayalım çocukları kapasitelerine bakalım.Ona göre yönlendirelim.Yeteneklerine göre uzmanlaştıralım. Anne babalar çocuklarına hayal ettikleri meslekler için zorlamasınlar,zulmederler. Zarureti öğrenmek farz düzeyinde eğitimdir.Ama bir üst düzeye geçiş kabiliyete göre olmalıdır. Hocalar,Talebeye göre kurs açacaklar. Saati olan hocadan bereket olmaz.Çocuk saate bakıyor,hoca saate bakıyor nerede bereket? Ücretini Allahtan bekleyecek bir hoca olmalı.

27 Bayan fıkhı bilhassa öğrenilmeli.Eğitim en iyi kadın işidir aslında.Biz bu ümmetin yükünü kadınlara taşıtmalıyız.Kadınların katılmadığı dava yürümez,yükselmez.Hatice’nin olmadığı bir İslam Lut kavmi olurdu. Şeytan ne kadar dayak atan kadın varsa ona dua ediyor.Her tokatında,bedduasında; anne anneliğinden 1 puan kaybediyor.Dayak yiyen çocuğu şeytan daha kolay kötülüğe, internetin başına getirir.Biz ne kadar özen gösterirsek şeytan o kadar uğraşacak, uzmanlarını başına salacak. Siz çocuğunuzun üstüne ne kadar düşerseniz,şeytan da o kadar düşecek.

28 Peki ne yapacağız?SABREDECEĞİZ..sabır üç-beş aylık,yıllık değil.950 sene olacak.Nuh a.s gibi… Ves tabir aleyha: namaz konusunda da sabırlı ol.Namaz eğitimi 4 sene sürmeli ayete göre.Medine de böyle;Peki 2015 ‘te bu kadar fitne arasında… Namazı öğretmek başka,namazı sevdirmek başka.Taktik uygulayacaksın.İlk günler Abdest almadığını çaktırma.Ayet okumadan kılsa da Allah kabul etsin yavrum diyeceksin.Savaş bu, karşı cephe de şeytan 10 binlerce senedir uğraşıyor.Her çocuk doğunca boğazını sıkar ve gel diye ağlatır diyor Efendimiz(a.s) Anne çocuğunu tehdit etmez,gözyaşı akıtır seccadesini ıslatır,melekler amin der bir gün çocuk seni kaldırır namaza.

29 Bu memlekette bir nesil anne-baba,hocalar yüzünden namazdan soğudu. Biz sevdirmekle görevliyiz nefret ettirme görevimiz yok bizim.Cihad kafire karşı yapılır Müslümana tebliğ yapılır.Biz tehdit edemeyiz.Zaten çocuk cehennemle boğuşuyor,biz de benzin dökemeyiz.Müslüman bağrına basma uzmanıdır,dövme sövme değil. Alt yapısını dolduramadığımız çocuğu;dövme ile tehdit ile terbiye ıslah edecek bir zamanda değiliz. İçki içen sahabe örneğine Efendimizin cevabı. Şeytanın bağrına atamayız çocukları,insanları. Tek başımıza beceremeyiz,bu işi Allah’tan yardım dileyeceğiz. Allah kimi samimi görürse bu yardımı o görecek bu çöllerde.

30 ALLAH ASLA SÖZÜNDEN (VAADİNDEN) CAYMAYACAKTIR.(HAC-47) -

31 Bir nazlı kuşa benzer Çocuk dediğin. Ev ister, ekmek ister Öpülmek okşanmak ister. Cahit KÜLEBİ

32 Katılım ve katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.

33 KAYNAKLAR İBRAHİM HALİL ER-PEYGAMBERİMİZİN EĞİTİM METODU-ÖĞDER YAYINLARI NURETTİN YILDIZ-EĞİTİMİMİZİN MANEVİ TEMELLERİ KONFERANSI NURETTİN YILDIZ-EĞİTİMİMİZİN ÇIKMAZI- SEMİNERİ


"2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKABE İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRETMEN/YÖNETİCİ 2.SEMİNERİ KURUM KÜLTÜRÜNÜN ETKİNLEŞTİRİLMESİ ADINA… Rehberlik ve Psikolojik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları