Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Turan ÖZFURAT MEDİKÜM Başkan Yardımcısı. Medikal Sanayi Sektörünün Sınıflandırılması Medikal Sarf Malzeme Sektörü  Yara Bakım Ürünleri  Şırınga, İğne.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Turan ÖZFURAT MEDİKÜM Başkan Yardımcısı. Medikal Sanayi Sektörünün Sınıflandırılması Medikal Sarf Malzeme Sektörü  Yara Bakım Ürünleri  Şırınga, İğne."— Sunum transkripti:

1 Turan ÖZFURAT MEDİKÜM Başkan Yardımcısı

2 Medikal Sanayi Sektörünün Sınıflandırılması Medikal Sarf Malzeme Sektörü  Yara Bakım Ürünleri  Şırınga, İğne ve Kateter Medikal Teşhis ve Görüntüleme Cihazları Sektörü  Elektronik Teşhis Cihazları  Radyasyonla Tedavi Cihazları  Görüntüleme Aletleri ve Parçaları Dişçilik Alet ve Cihazlar Sektörü  Temel Dişçilik Alet ve Cihazları  Dişçilik Mobilyaları Medikal Ortopedik Alet ve Cihazlar Sektörü  Ateller ve Kırık Aparatları  Yapay Eklemler  Protezler Medikal Tedavi Edici Cihazlar Sektörü  Taşınabilir Cihazlar  Mekanik Yöntemlerle Tedavi Cihazları

3 Samsun’da Üretilen Medikal Ürünler Cerrahi Aletler Sterilizasyon Kutuları İşitme Cihazları Medikal Gaz Sistemleri (Vanalar, Borular, Tesisat ) Röntgen Makinaları Steril Farmasötik Ampul Ameliyathane Terlikleri Medikal Tekstil Otoklav Sedye Ortez, Protez Sakat Arabaları Tekerlekli Sandalye Hasta Altı Bezi Cerrahi Motorlar Ortopedik İmplantlar Cerrahi Kesici Uçlar Veteriner Cerrahi Aletler Ameliyathane Ekipmanları Hasta Yatakları Steril Gazlı Bez Medikal Cihaz Yazılımları Medikal Silikon Contalar Ceset Torbaları Hastane Mobilyaları Medikal Atık Kutuları Enjektör Ucu İmha Makinaları Medikal Gazlar Veteriner Ortopedik İmplantlar

4 Dünyada Medikal Sanayi Sektörü Medikal Sanayi Sektöründe ürün çeşitleri yıl önce 100 civarında iken bugün 'i aşmıştır Yıllık ciro hacmi 300 milyar dolardır. Yıllık %10 artış gösteren bir sektördür.

5 Ülkelere Göre Medikal Sanayi Sektörü Pazar Payı (2010/%)

6 Ülkelere Göre Dünya Medikal Sanayi Sektöründe Yaratılan Katma Değer (2010/%)

7 Medikal ihtiyaçlar bütçe açığı sebebi olup %85-90 Ülke ihtiyacı İthal ürünlerle karşılanmaktadır… STRATEJİK sektörlerdendir… Emek yoğun iş gücü gerektirdiğinden İSTİHDAM oranı yüksektir… KATMA DEĞERİ YÜKSEK ürünlerdir … Ortalama ihraç malı kg fiyatımız 1,46 dolar iken, bu değer medikal ürünlerde 350 dolar seviyesini bulabilmektedir.. Kısaca Medikal Sektör

8 Avrupa’da Medikal Sanayi Sektöründe İstihdam (2009) ÜlkelerÇalışan SayısıDünya Toplamındaki Yüzdesi (%) Almanya İngiltere Fransa İsviçre İtalya İrlanda Diğer Dünya Toplam

9 Avrupa’da Medikal Sanayi Sektöründe İstihdam (2009)

10 Samsun Medikal Sanayi Sektörü İstihdam Yapısı (2012) Yaklaşık 1200 kişi istihdam edilmektedir ve 50 milyon dolar işlem hacmine sahiptir.

11 Samsun Medikal Sanayi Sektörü İstihdam Yapısı (2012) Yaklaşık 1200 kişi istihdam edilmektedir ve 50 milyon dolar işlem hacmine sahiptir. Eleman Sayısı Toplam Medikal Sanayi Sektörü İstihdam İçerisindeki Yeri(%) Vasıfsız Eleman53748 Teknik Eleman42738 Yönetici Sayısı15414

12 Samsun Medikal Sanayi Sektörü Sermaye Yapısı (2012)

13 Sermaye (TL)Firma SayısıPayı (%) 'den az arası arası dan fazla614 Bilinmeyen614 TOPLAM44100

14 Samsun Medikal Sanayi Sektörü Cirosu

15 CiroFirma Sayısı% 1 milyondan az milyon-1 milyar milyar-1 trilyon arası 1 trilyondan fazla Bilinmeyen TOPLAM44100

16 Samsun’da Tıbbi Cihaz Üreticilerinin “ORTA GELİR TUZAĞI”ndan kurtulması için çalışmaların yapılması gerekmektedir.

17 Türkiye Medikal Sanayi Ürünleri İhracatı (2009/ Bin $)

18 AlmanyaAzerbaycanFransaIrakİtalya Avrupa(E- 27) Sarf Malzemeleri2,6945, ,8743,31115,810 Tanı ve Görüntüleme1,8221,0912, ,236 Dişçilik Ürünleri6, , ,360 Ortopedi ve Protez Ürünleri1,9621, ,264 Tedavi Edici Cihazlar1,6831, ,818 Diğer5,1636,1761,6302,5851,60517,816 TOPLAM20,19516,06411,9316,6636,56671,304 Kaynak: Espicom, 2011.

19 Türkiye Medikal Sanayi Ürünleri İthalatı (2009, Bin $)

20 ABDAlmanyaÇinJaponyaİtalya Avrupa( E-27) Sarf Malzemeleri41,58615,66228,4359,2906,32775,529 Tanı ve Görüntüleme105,98393,23130,19839,49118,304171,799 Dişçilik Ürünleri10,04715,2423,6356,0869,11336,975 Ortopedi ve Protez Ürünleri86,09829,1404, ,875102,197 Tedavi Edici Cihazlar24,97325,50621, ,02962,895.Diğer96,739110,39329,27528,70622,916189,254 TOPLAM365,426289,174116,81584,32773,564638,649

21 Ülkelere Göre Ar-Ge Çalışmalarının Yapıldığı Ana Sektörler

22 Amerika AvrupaÇinHindistan Doğu AmerikaRusya Nano-teknoloji Sağlık Araçları Üretim teknolojileri Yazılım Klinik Çalışmalar Uzay Biyo-teknoloji Otomasyon İlaç Otomobil Yazılım Ağ Teknolojisi Otomobil teknolojileri Elektronik araçlar İş Süreçleri Mikroelektronik Yazılım Haberleşme Klinik Çalışmalar Endüstriyel Mühendislik Elektronik parçalar Mikro elektronik Endüstriyel otomasyon Mühendislik Elektronik araçlar Otomobil

23

24 Medikal Sanayinin Gelişmesi İçin Kimlerle İşbirliği Yapılmalı? Kamu/ Özel Tüm Sağlık Kuruluşları Doktorlar Üretici Firmalar Eğitim Kurumları MEDİKÜM Satış ve Pazarlama (Bayiler) Fon Grupları Malzeme Sağlayıcıları Başlangıç Firmaları Belediyeler

25

26

27

28 Medikal Sanayi Sektörünün Temel Beklentileri  Eğitim Beklentileri  İnsan Kaynağı Oluşturmaya Yönelik Beklentileri  Altyapı Beklentileri  Arazi Tahsisi Beklentileri  Denetleyici, Düzenleyici ve Destekleyici Kurumlara Yönelik Beklentileri  Stratejik Araştırmaların Yapılması Beklentileri  Medikal Çarşının Oluşturulması Beklentisi

29

30 SORUN Kamu ve KOBİ’ler de vizyon, misyon, hedef yetersizliği… ÇÖZÜM Öncelikle devletin, sanayicisi ile birlikte sektörel odaklı olarak vizyon, misyon ve hedeflerini net olarak belirlemesi, güncellemesi… *Sağlıkta 2023 vizyonu

31 SORUN Devletin KOBİ’leri algılamasındaki yetersizlikler… ÇÖZÜM KOBİ’lerin yerelde daha iyi analiz edilebilmesi, desteklenebilmesi için KOBİ BÖLGE AJANSLARI’nın ve PROFESYONEL KÜME’lerin oluşturulup, desteklenmesi …

32 SORUN KOBİ’lerin devleti anlayamaması…. ÇÖZÜM KOBİ Bölge Ajansları’nın, Profesyonel Küme’lerin, Kamu’nun Yerel Temsilcilerinin etkin çalışmaları neticesinde devlet politikalarının ve desteklerinin KOBİ’ler tarafından anlaşılabilir hale getirilmesi, KOBİ’lere global ölçekte bakış açısı kazandırılması….

33 SORUN KOBİ’lerin “Finans Yönetim” problemleri, “Sermayelerinin Zayıf” olması.. ÇÖZÜM  Kamu’nun Ödeme Sürelerini “En Geç 1 Aya” İndirmesi,  “Ön Ödemeli – Teminatlı” kamu ödeme sistemlerinin geliştirilmesi  KOBİ’lere Uygun Koşullarda Uzun Vadeli Krediler Sağlanması,  Teşvik sistemlerinin KOBİ’ler tarafından anlaşılabilir, kolay erişilebilir hale getirilmesi  Teşviklerin önce KOBİ tarafından ödenip sonra geri alınması yerine “eş zamanlı ödeme” sistemlerinin uygulanması..

34 SORUN “Sanayi Arsa Fiyatları”nın, konut arsa fiyatlarına yakın olması, “İhtisas Organize Sanayi Bölgeleri”nin yok denecek kadar az olması… ÇÖZÜM Sanayi yatırımları için alt yapısı tamamlanmış “ucuz arsa temini”, gerekli fizibilite çalışmalarını takiben “İhtisas Organize Sanayi Bölgelerinin” kurulması… “TOKİ’NİN KONUT YAPAR GİBİ FABRİKA YAPMASI….”

35 “ SİZCE ÜLKEMİZİN HANGİSİNE DAHA ÇOK İHTİYACI VARDIR?

36 SORUN : “MADE IN TURKEY” markasına yurtdışında itibar artarken, yurtiçinde yıllardır bilerek ya da bilmeyerek yapılan yanlış eğitim ve algı operasyonlarıyla, yerli malına güvensizlik algısının oluşturulmuş olması…. ÇÖZÜM : Yerli malına olumsuz bakış algısını olumlu yönde değiştirecek toplumsal algı operasyonlarının yapılması… Olumlu “YERLİ MALI” algısının eğitim süreçlerinde verilmesi… Devletin yerli malına kamu alımlarında sahip çıkması ve gerekli fiyat avantajlarını sağlaması.

37 SORUN Kamu kurumlarının kendi aralarındaki ve özel sektör ile arasındaki, koordinasyonsuzluk, veri akışı ve veri akış hızındaki yetersizlik sonucu plansız sanayi üretimi yapılması…. ÇÖZÜM  Kamu ihtiyaçları için GÜDÜMLÜ ÜRETİMİN desteklenmesi  Sektörel olarak sanayi envanterlerinin çıkarılması,  Sektörel üretim kapasitelerinin çıkarılması,  Periyodik güncelleme sistemlerinin oluşturulması ve istatistiki verilerin sanayicilerle paylaşılması,

38 SORUN Sektörel işbirliği kültürünün ülkemiz firmalarında eksik olması… ÇÖZÜM Devletin ilgili kurumlarının kamu spotları, görseller vb. ile “işbirliği kültürünü artırıcı toplumsal algı çalışmaları” yapması…..

39 SORUN “Vasıflı insan” kaynaklarının yetersizliği… ÇÖZÜM  Kısa,orta,uzun vadeli eğitim planlamalarının yapılması,  “Nitelikli Vasıfsız” hedef kitleye iş başı eğitimleri ile vasıf kazandırılması,  Genelde çalışmadan yaşayan “niteliksiz vasıfsız” hedef kitleye iş başı eğitimleri yanı sıra çalışmaya özendirici tedbirler alınması …

40

41 SORUN Üniversite/Kamu-sanayi,işbirliğinin yetersizliği, kayıt dışılık (illegal alışveriş)… ÇÖZÜM “Karşılıklı Faydalanma” modellerinin, “performans-ödül sistemlerinin” tanımlanarak alışverişlerin legalize edilmesi, emek verilerek vergilendirilmiş haline getirilmesi. “ÖĞRETİM ÜYELERİMİZ MUTLU DURGUNLUK YAŞIYOR”(Samsun -2023’e 10 kala toplantısı Rektörlerimizin ifadesidir…)

42 İletişim, ulaşım derken dünya küçüldü; Globalleşme (Ancak sanayicimizin algı düzeyi henüz yeterince globalleşemedi..)

43 SORUN KOBİ’lerin büyüklüğünün uluslar arası rekabet edecek düzeyde olmaması …. ÇÖZÜM Japonya, G. Kore, Çin vb. modellerin incelenerek, ülkemiz kültürüne uygun “devlet-firma el ele”(özerk) modellerinin en kısa zamanda geliştirilerek hayata geçirilmesi

44 SORUN AR-GE ve inovasyon yetersizliği … ÇÖZÜM AR-GE ve inovasyon için uygun ve uygulanabilir politikalarının oluşturulması gerekmektedir.

45 Samsun Medikal Sanayinin Sorunlarını Özetleyecek Olursak  Sektöre yönelik bölgesel,ulusal ve global bir vizyonun olmaması  Stratejik hedefleme eksikliği  Satış, pazarlama, ürün ya da hizmet kalitesi ve verimliliğindeki düşüklük  Yerli Ürünlere Güvenin Az Olması  Finans Kaynaklarının Zayıf ve Maliyetlerin Yüksek Olması  Pazarlama Gücünün Zayıf Olması ve Pazarlama Stratejilerinin Belirsiz Olması

46 Samsun Medikal Sanayinin Sorunlarını Özetleyecek Olursak  Hızlı Hareket Edememe  Branşlaşamamak  Çalışma Ortamlarının Durumu  Şehir Mekânsal Planlama  Şehrin Teknolojik ve Fiziksel Altyapısındaki Yetersizlikler  Orta Kademe Yönetici Eksikliği  Tahsilât Sorunu

47 Samsun Medikal Sanayinin Sorunlarını Özetleyecek Olursak  Yan Sanayi Desteğinin Zayıf Kalması  Biyomedikal Mühendislik Hizmetlerinin Yetersiz Olması  Yeterli Sermayenin Olmayışı  Medikal Sanayi Sektörüne Ait Kolay Ulaşılabilir Güncel Bir Veri Tabanının Olmayışı  Lobi Oluşturamama  Tedarik Zincirinin Güçlendirilmemesi

48 TEŞEKKÜR EDERİM


"Turan ÖZFURAT MEDİKÜM Başkan Yardımcısı. Medikal Sanayi Sektörünün Sınıflandırılması Medikal Sarf Malzeme Sektörü  Yara Bakım Ürünleri  Şırınga, İğne." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları