Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri. MİGROS B2B SİSTEMİ  Migros ve tedarikçilerinin birlikte yürüttükleri süreçlerin yönetildiği ve bu süreçlere.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri. MİGROS B2B SİSTEMİ  Migros ve tedarikçilerinin birlikte yürüttükleri süreçlerin yönetildiği ve bu süreçlere."— Sunum transkripti:

1 MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri

2 MİGROS B2B SİSTEMİ  Migros ve tedarikçilerinin birlikte yürüttükleri süreçlerin yönetildiği ve bu süreçlere ait bilgi akışının yönlendirildiği, elektronik iş platformudur. P2

3 B2B İÇERİK ANA SAYFA.....s.4 İŞLEMLER.....s.5-10 SİPARİŞ SORGULAMA.....s.5,6,7 SİPARİŞ GÖZLEM.....s.8 DOSYA OLUŞTURMA.....s.9 ARAÇ TAKİP.....s.10 RAPORLAR.....s FATURA.....s.15,16 ÖDEME RAPORU.....s.17 FİYAT LİSTESİ.....s.18 PORTFÖY SORGULAMA RAPORU...S.19 SEVKİYAT TAKİP.....s.20 TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR.....s.21,22 TRANSİT-DEPO GİRİŞ FİŞ BİLGİLERİ.....s.23 FİRMA FATURA DETAYI/BORÇ FATURALARI.....s.24 SATIŞTAN ÖDEME RAPORU.....s.25 SAİR GELİR FATURALARI.....s.26 EKSTRE RAPORU.....s.27 STOK FARK RAPORU.....s.28 STOK RAPORLARI.....s DETAYLI STOK RAPORU.....s.30 HAREKETSİZ ÜRÜN RAPORU.....s.31 SATIŞ RAPORLARI.....s.32,33 ÜRÜN SATIŞ RAPORU.....s.33 MAĞAZA-DEPO SİPARİŞ RAPORU.....s.34 AYARLAR.....s KİŞİSEL BİLGİLER.....s.35 DOSYA FORMAT.....s.36 TESLİM NOKTALARI.....s.37 SATICI ÜRÜN BİLGİLERİ.....s.37 KULLANICI.....s.38,39 KULLANICI BİLGİLERİ.....s.38 ALT KULLANICI TANIMLAMA.....s.39 SİSTEM.....s.40,41 DESTEK MASASI.....s.40 DOSYA ÇEKME.....s.41 UYARILAR.....s.42

4 ANA SAYFA  B2B’ye giriş yaptıktan sonra, menü, haberler ve duyurular alanı ekrana gelir.  Yenilikler alanında yeni mağaza duyuruları, Haberler alanında güncel duyurular yer almaktadır.  Faturalama Standartları vb. link ve bilgilere de Anasayfa’dan ulaşılabilir. P4

5 İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA  +/-10 gün teslim tarihi aralığındaki tüm siparişler, bu ekrandan sorgulanabilir. Ekranda otomatik olarak gelen tarih aralığı, sorgulama yapılabilecek en geniş tarih aralığıdır.  Ekrandaki seçim alanları kullanılarak, sorgulama kriterleri daraltılabilir. P5

6 İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA  Sorgulama kriterlerini sağlayan siparişler Arama Sonuçlarında listelenir.  “Durum” bilgisinde “Yeni” yazması henüz siparişin onaylanmadığını gösterir. Sipariş onaylandığında, bu bilgi “Alıcıya Döndü” olarak değişir.  Sipariş detayını görmek ve ürün bazında onaylama yapmak için ilgili siparişin üzerine tıklanmalıdır. P6

7 İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA  Siparişin üzerine tıklandığında tüm detay bilgiler ekrana gelir.  Sevk edilebilecek sipariş miktarları, “Koli” ya da “Onay Miktar” bölümlerinden girilebilir. (Sipariş artırılamaz, ancak farklı miktarlarda ya da sıfır onaylanabilir.) P7

8 İŞLEMLER / SİPARİŞ GÖZLEM  İşlemler/Sipariş Sorgulama ekranı ile aynı kullanım mantığına sahiptir, ancak burada onaylama işlemleri yapılamaz. P8

9 İŞLEMLER / DOSYA OLUŞTURMA  Sipariş bilgilerinin, istenilen format ve dosya tipinde rapor olarak alınabilmesini sağlar. P9  Bu ekrandan veri alınabilmesi için dosya formatının Ayarlar /Dosya Format ekranından önceden belirlenmiş olması gerekir.  Diğer sipariş sorgulama ekranları ile aynı kullanım mantığına sahiptir, burada farklı olarak dosya tipi(txt/xml) seçimi yapılır.

10 İŞLEMLER / ARAÇ TAKİP  Depolardan mağazalara yapılan sevkiyatların izlenebilmesini sağlar. Kamyon bilgileri, sevkiyat içerikleri vb. bilgiler raporlanabilir. Seçilen mağazaya sevkiyat yapmakta kamyonlar anlık olarak harita üzerinde görüntülenebilir. P10

11 RAPORLAR  “Gerekli” ibaresinin görüldüğü alanlarda seçim yapmak zorunludur. P11  Sorgulama tarihleri, takvim butonuna tıklayarak ya da Gün/Ay/Yıl şeklinde giriş yaparak seçilebilir.

12 RAPORLAR  Kriter seçim alanlarında, herhangi bir kriterin üzerinde tıklandığında alt kriterlere dallandırılır. P12  Yeniden bir üst kriter seçim alanına dönülmek istenirse, “Bir seviye yukarı” butonu kullanılabilir.

13 RAPORLAR  Bir kriteri seçip sağ tarafa atmak için, kriterin üzerine değil yanındaki boş alana tıklanmalıdır. P13

14 RAPORLAR P14  Tüm raporlarda, “Dışa Aktarım” butonu kullanılarak, ekrana gelen rapor, excel veya farklı formatlarda alınabilir.

15 RAPORLAR / FATURA P15  1. ve 2. alanlar fatura tarihi, 3. ve 4. alanlar faturanın sisteme giriş tarihi ile ilgilidir. Faturanın girişi, fatura tarihinden daha ileri bir tarihte yapılmış olacağı için, 4.alanın 2.alandan daha ileri bir tarih seçilmesi gerekir.

16 RAPORLAR / FATURA P16  B2B’ye üye olunan tarih itibariyle işleme alınmış tüm faturalar(borç&alacak) bu ekrandan sorgulanabilir.  Raporlar/Ödenmemiş Faturalar ekranı, bu ekranla aynı kullanım mantığına sahiptir. Rapor Çıktısı:

17 RAPORLAR / ÖDEME RAPORU  Yapılmış olan ödemeler, bu ekrandan sorgulanabilir. P17 Rapor Çıktısı:

18 RAPORLAR / FİYAT LİSTESİ  Ürünle ilgili Migros sistemlerinde tanımlı barkod, fiyat vb. bilgiler bu raporda görüntülenebilir. (Bir önceki günün kapanışında geçerli olan tanımlar)  Yeni bir ürünün bu raporda görüntülenebilmesi için, öncelikle stok bilgisinin oluşması gerekir.  Toptan/C&C formatlarında çalışılan ürünlerin bilgileri, ‘Fiyat Listesi Toptan’ ekranından sorgulanmalıdır. P18 Rapor Çıktısı:

19 RAPORLAR / PORTFÖY SORGULAMA RAPORU  Seçilen ürünlerin hangi mağazalarda siparişe açık olduğu bilgisi bu ekrandan görüntülenebilir. P19

20 RAPORLAR / SEVKİYAT TAKİP P20  Migros depolarına yapılan sevkiyatların depo giriş-çıkış saatleri, araç plaka no vb. bilgileri bu ekrandan raporlanabilir. Rapor Çıktısı:

21 RAPORLAR / TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR  İşletici firmalar, satışlarını günlük olarak bu ekrandan takip edebilir, faturalarını buradaki rakamlara göre kesebilirler. (Diğer tedarikçiler, satışlarını Satış Raporları ekranları aracılığıyla takip etmelidir.) P21  Satışların merkeze çekilmesi, 2-3 günlük bir süreyi bulabileceği için, en yakın 2-3 gün öncesinin satışı sorgulanmalıdır.

22 RAPORLAR / TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR P22 Rapor Çıktısı:

23 RAPORLAR / TRANSİT-DEPO GİRİŞ FİŞ BİLGİLERİ  Depo ve mağaza sevkiyatlarının giriş fiş numaralarına bu ekrandan ulaşılabilir. P23 Rapor Çıktısı:

24 RAPORLAR / FİRMA FATURA DETAYI-BORÇ FATURALARI  Fark faturalarının detayına bu ekrandan ulaşılabilir. P24 Rapor Çıktısı:

25 RAPORLAR / SATIŞTAN ÖDEME RAPORU  Satıştan ödeme çalışan firmalar, vadesi başlayan satışlarını(KDV hariç) haftalık olarak bu ekrandan takip edebilir.  Satıştan ödeme rakamları, ilgili tarih aralığında satış görmüş ürünlerin maliyetini gösterir. Ödeme tutarı, bu rakamlardan ilgili dönemlerde düzenlenmiş faturalar (eğer mevcut ise) düşüldükten sonra hesaplanır. P25 Rapor Çıktısı:

26 RAPORLAR / SAİR GELİR FATURALARI  Sair gelir faturaları, bu ekrandan sorgulanabilir.  Rapor çıktısında, promosyon numarası ve promosyon adı bilgisi de gelmektedir. P26 Rapor Çıktısı:

27 RAPORLAR / EKSTRE RAPORU  Ekstre bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. P27 Rapor Çıktısı:

28 RAPORLAR / STOK FARK RAPORU  Satıştan ödeme çalışan firmalar, 3 aylık dönemler için stok fark bilgilerine bu ekrandan ulaşabilir. P28 Rapor Çıktısı:

29 P29 RAPORLAR / REYON GÖRÜNTÜLEME RAPORU  Seçilen mağazanın reyon yerleşim planı, pdf formatında bu ekrandan görüntülenebilir.

30 RAPORLAR / STOK RAPORLARI  Migros mağaza ve depolarındaki stoklar, bu ekranlar aracılığıyla sorgulanabilir.  Stok raporları öğleden sonra 15.00’te güncellenmekte ve önceki günün kapanış değerlerini yansıtmaktadır.  Raporda gelen stok tutarları, satış fiyatı üzerinden(KDV dahil) hesaplanmaktadır.  Örnek olarak Detaylı Stok ekran görüntüleri paylaşılmıştır, diğer stok raporları da benzer sorgulama mantığına sahiptir. P30

31 RAPORLAR / STOK RAPORLARI / DETAYLI STOK P31 Rapor Çıktısı:

32 RAPORLAR / STOK RAPORLARI / HAREKETSİZ ÜRÜN RAPORU  Son 6 aylık dönemde hareket görmeyen ürünlerin, lokasyon bazında stok miktar ve tutar bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. P32 Rapor Çıktısı:

33 RAPORLAR / SATIŞ RAPORLARI P33  B2B’ye üye olunan tarih itibariyle yapılan satışlar, bu ekranlar aracılığıyla sorgulanabilir.  Raporda gelen satış tutarları, satış fiyatı üzerinden(KDV hariç) hesaplanmaktadır.  Örnek olarak Ürün Satış ekran görüntüleri paylaşılmıştır, diğer satış raporları da benzer sorgulama mantığına sahiptir.

34 RAPORLAR / SATIŞ RAPORLARI / ÜRÜN SATIŞ P34 Rapor Çıktısı:

35 RAPORLAR / MAĞAZA-DEPO SİPARİŞ RAPORU  Depodan yüklemesi yapılan mağaza siparişleri, bu ekrandan sorgulanabilir. P35 Rapor Çıktısı:

36 AYARLAR / KİŞİSEL BİLGİLER  Şifre ve kişisel bilgiler değişikliği, bu ekrandan yapılabilir. P36

37 AYARLAR / DOSYA FORMAT  İşlemler/Dosya Oluşturma ekranından sipariş bilgilerini txt/xml formatında alabilmek için, bu ekrandan dosya formatı belirlenmelidir.  Veri, dosyada farklı bir başlıkta görüntülenmek isteniyorsa, bu başlık “Satıcı Kolon Adı” bölümünden tanımlanmalıdır.  Dosyada yer alması istenen veriler “Görünür” olarak işaretlenmelidir.  “Sıralama” bölümünden, verinin dosyada gelmesi gereken sıra belirlenebilir. P37

38 AYARLAR / TESLİM NOKTALARI  Migros depo ve mağazaları için teslim noktası kodu tanımlamaları, bu ekrandan yapılabilir. P38  Satıcıya ait ürün kodu&ürün adı tanımlamaları bu ekrandan yapılabilir. AYARLAR / SATICI ÜRÜN BİLGİLERİ

39 KULLANICI / KULLANICI BİLGİLERİ  Bu ekranda “Ara” butonu yardımıyla hesap bilgileri görüntülenebilir. Ana kullanıcı hesabıyla (B2B’ye üye olurken iletilen kullanıcı hesabı) giriş yapıldıktan sonra, ana kullanıcıya bağlı tüm hesapların bilgileri görüntülenebilir. P39

40 KULLANICI / KULLANICI BİLGİLERİ / ALT KULLANICI TANIMLAMA  Ana kullanıcı, “Yeni Kullanıcı” butonuyla, ekrana gelen penceredeki direktifleri takip ederek, birden fazla alt kullanıcı oluşturabilir ve bu kullanıcılara farklı yetkiler tanımlayabilir.  “Alıcı Bilgileri ”, “Satıcı Bilgileri ”, “Menü Bilgileri ” butonlarından, alt kullanıcıların yetkilerinde değişiklik yapılabilir.  Önemli Not: Yeni açılan mağazalar, ana kullanıcı hesabına otomatik olarak tanımlanır, ancak alt kullanıcılara otomatik tanımlanmaz. Bu nedenle yeni mağazaların, alt kullanıcı hesaplarına, “Alıcı Bilgileri” bölümünden ana kullanıcı tarafından tanımlanması gerekmektedir. P40

41 SİSTEM / DESTEK MASASI  Sistemde karşılaşılan teknik problemler ve sistemle ilgili talepler, bu ekran aracılığıyla iletilebilir. Daha önce açılan çağrıların durumu da buradan takip edilebilir. P41

42 SİSTEM / DOSYA ÇEKME  Mağaza bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. P42

43 UYARILAR  B2B sistemi, Google Chrome ile daha uyumlu çalışır. Internet Explorer’dan girişlerde problem yaşanıyorsa, Google Chrome kullanılması tavsiye edilir.  İnternet ve güvenlik ayarları, site içeriğine erişime izin verir durumda olmalıdır. Aksi takdirde sipariş sorgulama, rapor alma vb. işlemlerde problem yaşanabilir. P43  Rapor ekranlarında sorgulama kriterleri girilip, rapor çalıştırıldıktan sonra “İsteğiniz çalıştırılıyor” mesajı ekrana gelir. Çalıştırılan raporun içeriğine, büyüklüğüne bağlı olarak raporlar farklı sürelerde ekrana gelecektir.


"MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri. MİGROS B2B SİSTEMİ  Migros ve tedarikçilerinin birlikte yürüttükleri süreçlerin yönetildiği ve bu süreçlere." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları