Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN."— Sunum transkripti:

1 WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN

2 Web 2.0 Facebook nedir? Facebook Inc, insanların arkadaşlarıyla iletişim kurmasını ve bilgi, fotoğraf, video vb. paylaşımı amaçlayan bir sosyal paylaşım web sitesidir. 4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi 2006 sınıfı öğrencisi Mark Zuckerberg tarafından kurulan facebook, öncelikle Harvard öğrencileri için kurulmuştu.

3 Web 2.0 Daha sonra Boston civarındaki okulları da içine kapsayan facebook, iki ay içerisindeki Ivy Ligi okullarının tamamını kapsadı. İlk sene içerisinde de; Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüm okullar facebook'da mevcuttu. Üyeler önceleri sadece söz konusu okulun e-posta adresiyle (.edu,.ac.uk, vb.) üye olabiliyordu.

4 Web2.0 Daha sonrasında da ağ içine liseler ve bazı büyük şirketler de katıldı. 11 Eylül 2006 tarihinde ise facebook tüm adreslerine, bazı yaş sınırlandırmalarıyla açıldı. Kullanıcılar diledikleri ağlara; liseleri, çalışma yerleri ya da yaşadığı yerler itibarıyla katılım gösterebilmektedirler

5 Web 2.0 Mayıs 2011 itibarıyla, 1,5 milyar kullanıcısıyla dünyanın en büyük üniversite tabanlı kullanıcılarına sahip oldu. Alexa.com istatistiklerine göre facebook 31 Ekim 2010 itibarıyla; Dünya'nın en fazla ziyaret edilen 2'inci sitesidir. Bunun yanı sıra; Kanada, Güney Afrika ve Norveç'in en fazla ziyaret edilen sitesi; İngiltere ve İsveç'in 2. en fazla ziyaret edilen sitesi, Mısır ve Panama'nın 3., ABD, Avustralya ve Türkiye'nin de 5. en fazla ziyaret edilen sitesidir.31 Facebook ismini "paper facebooks"'dan alır. Facebook ismini

6 Web 2.0 Bu form A.B.D. üniversitelerinde okulların öğrencilerine, öğretmenlere ve çalışanlara doldurduğu onları tanıtan bir formdur. Facebook'un şu anda 500 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunmaktadır. Site kullanıcılara ücretsizdir ve gelirini banner reklamlarından ve sponsor gruplarından almaktadır (Nisan 2006'da gelirlerin haftalık 1.5 milyon dolar olduğu öne sürülmüştür).

7 Web 2.0 Kullanıcılar profilleri fotoğrafları, ilgi alanları, gizli ya da açık mesajları ve arkadaş grupları sergilemektedir. Profillerin gösterimi sadece arkadaşlara görünecek şekilde veya belli ağların dışındakilere açık olmayacak şekilde sınırlandırılabilir. TechCrunch'a göre; A.B.D.'deki üniversitelerdeki öğrencilerin %85'inin facebook'da bir hesabı bulunmakta ve bunların %60'ı her gün bağlanmaktadır.

8 Web 2,0 %85 her hafta, %93 her ay bağlananlar arasındadır. Facebook sözcüsü Chris Hughes ise kullanıcıların her gün ortalama 19 dakika facebook'da vakit geçirdiğini söylemektedir. 13 Mart 2009 itibarıyla facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.

9 Bazı kullanıcılar bu arayüzü çok başarılı bulurken, bazı kullanıcılar protesto etmektedir. Facebook yöneticileri ise bu yeni arayüz için ısrar etmektedirler. Teknik açıdan ise facebook, web otoriteleri tarafından en başarılı Web 2.0 uygulamalarından biri olarak gösterilmektedir.

10 TİWETTER 2008'deki ABD seçimlerinde özellikle Barack Obama tarafından sıklıkla kullanılan Tiwetter dan Türkiye'deki son yerel seçimlerde de yararlanılmıştır. Ayrıca Twitter, sosyal medya'nın en popüler araçlarından biri olarak gösterilmektedir. Facebook gibi sosyal bir ortamdır yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilmesinden bu yana, Twitter dünya çapındaki popülaritesini gün geçtikçe arttırmış ve içerdiği uygulamaların programlama arayüzünün kısa mesaj gönderim ve alımı konusundaki olanaklarıyla internet dünyasının SMS(Kısa Mesaj)'i olarak anılmaya başlamıştır.

11 Web 2,0 Twitter'ın yaygınlaşmasıyla birlikte Tweet'lemek kavramı da teknoloji jargonundaki yerini aldı. Twitter, son bir yılda yüzde 1000'in üzerinde büyüdü. Kişiler, haberkanalları, büyük kurumsal şirketler, kampanya düzenleyenler, politikacılar; yani aklınıza gelebilecek hemen her kişi ve kurum açtığı Twitter hesabıyla kendisi hakkındaki gelişmeleri paylaşıyor. Pegasus ve Türk Hava Yolları'nın Twitter üzerindeki rekabeti yoğun bir şekilde devam ediyor.

12 Web 2,0 YOU TUBE YouTube 2005 yılında kurulan vedünya çapında milyonlarca ziyaretçisiile en popüler video paylaşımsitesidir. Youtube kullanıcıları k endi çektikleri video klipleri siteyeyükleyerek tüm dünya ta rafından izlemesini sağlarlar. YouTubeinternet sitesinde, kullanıcıların bilg ipaylaşımı yapmak ya da birbirlerini tanımak için kullandıkları bir forumda mevcuttur.Youtube da yayınlanan

13 Web 2,0 Videolar çeşitli sosyal ağ sitelerinde paylaşılarak videoların daha fazla izlenmesine olanak tanımaktadır. YouTube ile bu sosyal paylaşım siteleri ile,Facebok, Twitter, Buzz, MySpace, Hi5 gibi sosyal ağlar ve Blogger gibi blog siteleri ile bir dizi işbirliği bulunmaktadır. Ayrıca kullanıcılar, mobil cihazlardan da youtube a erişebilmektedir.

14 WORDPRES


"WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları