Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME. 2 NEDEN ÇOKLU ZEKA? BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME. 2 NEDEN ÇOKLU ZEKA? BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK."— Sunum transkripti:

1 1 ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME

2 2 NEDEN ÇOKLU ZEKA? BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK OLAMAZ ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU

3 3 Zeka Nedir? Eğitimciler göre, öğrenme yeteneği Biyologlara göre, çevreye uyum yeteneği Psikologlara göre, muhakeme yoluyla sonuca ulaşama yeteneği

4 4 En akıllı kim?  William Shakespeare, Alber Einstein, Pablo Picasso, Michael Jordan, Charles Darwin, Mozart, ya da Martin Luther mi?  Bu soruya zekanın geleneksel tanımlamasına dayanarak cevap verirsek, sözel dilsel ve mantıksal matematiksel alanda hangisi ağır basarsa en akıllı O’dur cevabını vermek zorunda kalırdık.  Ne var ki, bu insanların hepsi de kendi alanlarında yüksek seviyeli zekaya sahip insanlardır.

5 5 Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu

6 6 TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Anlambilim Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever.Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel-Dil Zekası

7 7 İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. Hikayeleri sever Okuma yazmayı sever. Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Sözel Düşünen/Öğrenen

8 8 TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. yaşayarak öğrenme Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formül ve örüntülerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal

9 9 Deneysel çalışmalara ilgi duyar Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Soru sormaya bayılır. İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. Mantıksal Düşünen/Öğrenen

10 10 TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görsel hafıza Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel

11 11 Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Sevmediği derslerde şatolar kurar Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Görsel Düşünen/Öğrenen

12 12 TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Özellikleri: Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen, Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel

13 13 Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Ritmik Düşünen/Öğrenen

14 14 TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş, Cerrah, Aktör, Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel

15 15 El becerileri iyidir. Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Sportif etkinlikleri sever Beden dilini iyi kullanır. Bedensel Düşünen/Öğrenen

16 16 TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal

17 17 Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın gevezesidir. Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir.. Sosyal Düşünen/Öğrenen

18 18 TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel

19 19 Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Sınıfın mütefekkiridir. Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. İçgüdüleriyle hareket eder. İçsel Düşünen/Öğrenen

20 20 Özellikleri: Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası

21 21 Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Doğacı Düşünen/Öğrenen

22 22 HOWARD GARDNER’ a göre zekanın özellikleri:  Her insan çeşitli zeka alanlarının tümüne sahiptir.  Her insan, zeka alanlarından her birini belli bir düzeyde geliştirebilir.  Çeşitli zeka alanları, genellikle bir arada belli bir uyum içinde çalışırlar.  Bir insanın her alanda zeki olabilmesinin birçok yolu bulunmaktadır.  Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme yeteneğine sahiptir.

23 23 İlginize Teşekkürler


"1 ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME. 2 NEDEN ÇOKLU ZEKA? BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları